Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz RA541 #125038 üzenetére

    Szemely szerint azt gondolom, hogy nincs ertelme az ilyenekbe belemenni, hogy ki milyen motort vegyen, plane forumon, ebbe a reszebe nem szolnek bele.
    de tisztazzunk nehany dolgot.
    Azert kisse meg vagyok dobbenve az ilyen hozzaallasokon, hogy 600 tol kezdodik a motorozas, meg hogy ket szemellyel az sem eleg.

    Nem kell 12 000 ig porgetni.
    A loero egy szamolt adat a nyomarekbol. A nyomatekgorbet kell nezni, milyen fordulaton mekkora nyomatek all rendelkezesre. Ezt erzed huzoerokent, ebbol kovetkeztethetsz arra, milyen fordulaton mit erezhetsz, de a valtoattetel megint szamit, mert minel nagyobb fokozatban vagy, annal gyengebb lesz a huzoero az attetel miatt. A loerot vegsebesseg tekinteteben erdemes nezni. Talan.
    elozesnel vissza kell valtani, az miert baj? ez a motorozas. Nem ertem, miert kellene minden helyzetet egyetlen sebessegfokozatbol megoldani, vagy ez miert baj. Azert van 5 vagy 6 fokozat.
    80-90 nel egyesbe visszavaltasz egy sornegy 600 al, ott azert eleg erdekes dolgok vannak ugy is, hogy az elso 4 fokozatig le van szedalva. Elso motorkent osszeszarod magad rajta olyan fordulaton 1 ben, ha az egesz csaladot rarakod, akkor is.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

  • bacus

    őstag

    válasz RA541 #125038 üzenetére

    "ahhoz már 12000-ig kell pörgetni" - azért motoron ez nem olyan mint autóban a 6000, gyorsan felpörög, illetve minden úgy van kialakítva az óracsoporton is, hogy ott legyen kellemes a szemnek :)
    A motorok alapjárata is magasabb, mint egy autóé, 1200-1500 ford/perc között teljesen jó egy motor alapjárata.

    "80-90-nel egyesig vissza kellene váltani" - erős túlzás ez, szerintem 80-nál egyiket sem kell visszakapcsolni egyesig :)

    A nyomaték egy jellemző a motor adott fordulatán, felvehető egy nyomaték görbe a fordulatszám függvényében. A LE pedig egy kiadódó jellemző, nem független a nyomatéktól (körfrekvencia szorosa ). Ha a nyomaték egy "lapos" görbe, akkor a teljesítmény egy szépen emelkedő görbe lesz. Az a kellemes, ha nyomaték nem emelkedik kiemelkedően, azaz a használható tartományban a nyomaték maximuma és minimuma között nincs hatalmas (mondjuk 20%-nál) nagyobb eltérés. (Ideális motor nyomatéka állandó, míg a teljesítmény ennek megfelelően egy szigorúan monoton növekvő egyenes) Ebből az is jön, hogy a nyomaték maximum és a teljesítmény maximum nem eshet a használati tartomány két végébe..

    Nagyobb lökettérfogatú motornak nagyobb lesz a nyomatéka (minden fordulaton), azaz alacsony fordulaton is van elegendő teljesítménye dinamikusan gyorsítani.

    Azért egy 5-600 ccm motor igen csak tud dinamikusan gyorsítani, még két személlyel is !
    Az, hogy egy ezres motor 0-100 -ra gyorsulása 3-4 mp, a 500-asé meg 6-7 mp, azért ne feledjük el, hogy egy gépkocsihoz képest még az 500 as is nagyon ott van. Meg az ezres motort is vissza kell váltani, ha ki akarod hozni belőle amit tud, ott sem úgy megy, hogy berakod 6.-ba aztán csak pihenteted a lábad.., de tény, hogy ritkábban kell váltani.

    A v-strommal rengetegen túráznak 650-el, 200 kg feletti terheléssel és elégedettek !

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • zgospel

    őstag

    válasz RA541 #125038 üzenetére

    Nézd, a félreértések elkerülése végett leszögezném, hogy nekem aztán tényleg tök mindegy mit veszel :D

    "ha szükség van ekkora teljesítményre,akkor 80-90-nel egyesig vissza kellene váltani"
    Egyáltalán nem kell. 90-nél ha másodikban húzol egy kövéret akkor ki fogsz lőni. A 2. fokozat kb 130-nál forog le. A 3. fokozat vége 180 körül van, mégsem harmadikban mentem az autópályán 130-cal vagy 180-nal, hanem hatodikban, és ha kell onnan még 200-ig jól tud ugrani az a motor, de tényleg ilyen tempóban akarsz túrázni? :D

    A többieket sem értem miért adatlapokból próbálnak motorozni. Nekem volt 4 évig FZ6-om, és nem tartom kevésnek utassal sem. Szépen is néznénk ki, ha nem bírna dinamikusan felmenni egy akármilyen közúti emelkedőn utassal meg pár csomaggal.

    Három éve valaki azért adta el a 2 hónapos Tuono V4-ét, mert 4 ezer alatt rángat és az nem tetszett neki :DDD Szerintem meg ezek nem dízel autók, hogy 2 ezren kelljen őket nyektetni. Őszintén nem értem miért esik nehezére bárkinek mondjuk 6 ezren tartani a fordulatot. Mert ha onnan bármilyen helyzetben bármilyen fokozatban húzol az FZ6-nak egy gázt, akkor az menni fog. Vagy hogy miért olyan ördögi dolog 10 ezerig elforgatni.
    Plusz ne keverjük a 70 ló körüli 600-asokkal.

    Most nagyobb, nyomatékosabb, erősebb motorom van, de a versenypályákon kívül nem igazán érzem, hogy számított volna az erőbeli különbség.

    szerk: na fasza, 1 órája kezdtem neki ennek a hsz-nek, csak közben meló is van, látom azóta már érkezett más válasz is.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

Új hozzászólás Aktív témák