Új hozzászólás Aktív témák

  • bacus

    őstag

    válasz RA541 #125038 üzenetére

    "ahhoz már 12000-ig kell pörgetni" - azért motoron ez nem olyan mint autóban a 6000, gyorsan felpörög, illetve minden úgy van kialakítva az óracsoporton is, hogy ott legyen kellemes a szemnek :)
    A motorok alapjárata is magasabb, mint egy autóé, 1200-1500 ford/perc között teljesen jó egy motor alapjárata.

    "80-90-nel egyesig vissza kellene váltani" - erős túlzás ez, szerintem 80-nál egyiket sem kell visszakapcsolni egyesig :)

    A nyomaték egy jellemző a motor adott fordulatán, felvehető egy nyomaték görbe a fordulatszám függvényében. A LE pedig egy kiadódó jellemző, nem független a nyomatéktól (körfrekvencia szorosa ). Ha a nyomaték egy "lapos" görbe, akkor a teljesítmény egy szépen emelkedő görbe lesz. Az a kellemes, ha nyomaték nem emelkedik kiemelkedően, azaz a használható tartományban a nyomaték maximuma és minimuma között nincs hatalmas (mondjuk 20%-nál) nagyobb eltérés. (Ideális motor nyomatéka állandó, míg a teljesítmény ennek megfelelően egy szigorúan monoton növekvő egyenes) Ebből az is jön, hogy a nyomaték maximum és a teljesítmény maximum nem eshet a használati tartomány két végébe..

    Nagyobb lökettérfogatú motornak nagyobb lesz a nyomatéka (minden fordulaton), azaz alacsony fordulaton is van elegendő teljesítménye dinamikusan gyorsítani.

    Azért egy 5-600 ccm motor igen csak tud dinamikusan gyorsítani, még két személlyel is !
    Az, hogy egy ezres motor 0-100 -ra gyorsulása 3-4 mp, a 500-asé meg 6-7 mp, azért ne feledjük el, hogy egy gépkocsihoz képest még az 500 as is nagyon ott van. Meg az ezres motort is vissza kell váltani, ha ki akarod hozni belőle amit tud, ott sem úgy megy, hogy berakod 6.-ba aztán csak pihenteted a lábad.., de tény, hogy ritkábban kell váltani.

    A v-strommal rengetegen túráznak 650-el, 200 kg feletti terheléssel és elégedettek !

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

Új hozzászólás Aktív témák