- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sinesol
veterán
válasz Zoliee #100099 üzenetére
Összetett kérdés, egyrészt jó lehetne az élő előadáshoz való hasonlitás, de ott az a gond, hogy ott sem túl jó sokszor a hangosítás, plusz nem is minden hangnak van élő megfelelője. Aztán ott van a frekvenciamenet, az is sokat tud segíteni, csak ott nem árt ismerni, hogy adott kiemelés mely hangokra van hatással. Mert ugye, csak mert van egy tartományban magaskiemelés, az nem feltétlen jelenti azt, hogy az a felelős a kifogásolt részletekért, simán lehet, hogy nincs köze hozzá, ez főleg akkor fordulhat elő, ha csak szűk sávban van kiemelés.
Mondjuk ez utóbbi önmagában is trükkös dolog, mivel egy szűk tartományban történő kiemelés általában véve nem változtat sokat egy fejes hangján, sok dal teljesen normális, viszont ha épp oda esik egy hang, akkor az kb. a derült égből a villámcsapás esete, ilyen pl a K812, vagy a HD700 is. Széles tartományban történő kiemelésnél alapvetően változik meg a hangkarakter, tonalitás, ilyen pl. sok Beyer, ott egyszerű a helyzet.
Visszatérve a korábbi kérdéshez, talán az segít a legjobban, ha van egy referenciahang a fejünkben, vagy legalábbis valami ahhoz hasonló, amihez hozzászokva már első hallásra észre lehet venni, ha valahol kilóg a lóláb. Ehhez kell egy referencia fejes, vagy legalábbis ahhoz közeli dolog, plusz/esetleg EQ.[ Szerkesztve ]
-
niof
addikt
válasz Sinesol #100101 üzenetére
Nem véletlenül mondják a hangmérnökök, hogy kellenek referencia felvételek. Ha sokáig dolgozol egy felvételen, teljesen mindegy, hogy mennyi rutinod van, elfárad az agyad, a füled. Alkalmazkodik ahhoz, amit épp csinálsz, és ha túl sok kiemelést/vágást/egyebet alkalmazol bizonyos helyeken, előbb-utóbb fel sem fog tűnni. Szünetet kell tartani, minimum 5 percig teljesen mással foglalkozni. Legjobb, ha egy órát vársz. Aztán meghallgatod a saját referenciáid egyikét, az aktuális munkához leginkább illeszkedőt, és utána "friss" hallással meghallgatod, hogy mit sikerült a referenciához képest alkotnod. Ha mázlid van, akkor nagyon nem rontottad el. De persze a referenciát menet közben is meg lehet (kell) fülelni néha.
Tehát, igazából két dolog van, ami a leginkább felelős a kapott hangért. Első, rögtön a felvétel. Nem véletlenül kanyarodunk mindig vissza ide. A második, a fizikailag hanggá alakító eszköz, és az azt körülvevő akusztikus tér, legyen az egy fejhallgató belseje, egy szoba, előadóterem, szabadtéri koncert, stb... Utóbbi kb. a leghálásabb, mert nem, vagy kevésbé kell a reflexiókkal számolni, a direkt hang sokkal jelentősebben érvényesül, cserébe hatalmas teljesítményt kell belepumpálni, hangosítás esetén. És pl. sokaknak fogalma sincs arról, hogy a tér, amiben megszólal egy hang(szer), az mennyire változtatja meg a kapott hangot. Egy hegedű teljesen máshogy szól egy réten, ahol nagyjából zéró a reflexió, mint egy hangversenyteremben, vagy egy sima, átlagos szobában.
Maga az eszköz is fontos, minél lineárisabb az átvitel, annál jobb. Minél kisebb a torzítása, annál jobb. Az alapvető probléma még mindig az, hogy a hangvisszaadásra használt eszközeink nagyjából (inkább minimum) egy nagyságrenddel magasabb torzítással rendelkeznek, mint a többi eszköz a láncban. És az olló csak tovább nyílik, mert egyszerűen az elektronikák sokkal jobban fejlődtek, mint a lesugárzó berendezések. Mostanában az erősítők, DAC-ok esetében nem ritka a tízezred %-ban megállapított torzítás, míg mondjuk egy akármilyen (átlagos) hangszórónál ez éppen bekúszik a tizedes tartományba.
Persze ettől függetlenül van különbség az eszközök között, de ha csak ezt a két tényezőt veszzük, akkor is baromi nehéz lenne egy élő (nem hangosított, mert a hangosítás esetén már a hangosítást hallgatod, "nem" a hangszert) előadáshoz hasonlítani egy akármilyen felvételt. És itt ugye vissza is lehet kanyarodni a mérés vagy hallgatás témájához. Igazából mindkettő fontos. Úgy gondolom, hogy törekedni kell a lehető legalacsonyabb torzításra a teljes láncban, hogy a lehető legkisebb extra információt vigyük bele az anyagba, majd a végén kell egy olyan átalakítót választani, ami a leginkább tetszik hangzásban. De persze belejátszik az egyéni ízlés is, van akit egyszerűen nem érdekel, hogy a rendszere mennyire avatkozik bele a végeredménybe, csak hallgatni akarja, és ha nincs különösebben bántó hibája a hangnak, egy egész életen át elvan egy rendszerrel, ha mondjuk nem megy tönkre. És vannak birtokolni vágyók, akik inkább azért vesznek meg egy eszközt, mert kell, és kész! Vannak az útkeresők, akik még nem igazán tudják, hogy mit keresnek, vagy tudják, de még nem találták meg, és ezért szüntelen kutatnak. (Szerintem legtöbbünk ez utóbbi csoportba tartozik, akik HiFi-vel, mint hobbival foglalkozunk.) Hozzájuk nagyon hasonlóak a kíváncsiak, csak más a céljuk. Aztán még vannak a sznobok és a gazdagok, az ő indíttatásuk nem minden esetben világos. És persze vannak az őrültek, akik mindent ennek az oltárán áldoznak fel.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
szaki58
aktív tag
Szóval nekem van egy fixa ideám, amitől valószínűleg csak akkor tántorodom el, ha meg akarnak égetni érte. Ez pedig a következő, és rövid leszek.
Nekem az a tökéletes hangrendszer (bármi legyen is az) amelyik az akusztikus koncert hangját legtökéletesebben adja vissza. A koncert legyen Szegeden a Nagy Színházban, vagy Budapesten egy füstös klubban, és ott legyen elkészítve a felvétel is. (akusztika, hangszer és énekhangok)Mondtam, hogy rövid leszek, erre írtam egy litániát. Kitöröltem.
-
Remus389
veterán
Hogy egy kis Halloween is legyen [link]
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
fattyu
veterán
válasz Gzula[HUN] #100110 üzenetére
jaj ez de rossz. minden szempontból.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
szaki58
aktív tag
válasz letoltobeze #100112 üzenetére
Hááát! Aki el nem issza az árát... Jó nyaralást kívánok!
[ Szerkesztve ]
-
bunnyhu
senior tag
válasz bunnyhu #99921 üzenetére
Sziasztok, erre a posztomra kérnék tanácsot még mindig. Holnap budán lesz dolgom, úgy tervezem beugrom a [link] fejlhallgatóplaza nevű helyre. Abból a választékból a hsz-nak megfelelő feltételekkel mit javasolnátok KIPRÓBÁLNI? Én a Sennheiser 660S és 560S párosra gondoltam, de akár referenciaként akár lehetséges jelöltként ha mondanátok még tesztelnivalót, azt megköszönöm.
[ Szerkesztve ]
https://divecenter.hu
-
-NoVa-
addikt
válasz letoltobeze #100112 üzenetére
-
gianni85
veterán
válasz bunnyhu #100114 üzenetére
A korábbi hsz-re reagálva… elég régóta adok-veszek és keresgélem a számomra megfelelő audio cuccokat, és azt bizton állíthatom, hogy elsőre nem fogod megtalálni a “szent grált”. Talán a legjobb kiindulási pont egy telefon, hozzá egy lossless stream előfizetés, vagy egy madzagos dongle (dac/amp) vagy egy bluetooth eszköz, és egy kevésbé erőforrásigényes fejhallgató. Ezzel elég kielégítő hangzást lehet összehozni (simán lehet végállomás is) aztán idővel eldöntheted, hogy fejlesztesz, cserélsz, keresel valami jobbat.
-
fericske
addikt
válasz letoltobeze #100116 üzenetére
Az a hd650-el is igen tetszetős setup volt
-
szaki58
aktív tag
ANT-on hallgattam az Anandát (letoltobeze), és azt kell mondanom, (lehet, hogy a füleim már nem frissek) nagyon partiban volt a HE1000 SE-vel. Nyilván nem verte meg, de ott lihegett a sarkában. Nem biztos hogy az Aryanak hasonló a karaktere, bár azt még nem hallottam. Ezt már korábban is leírtam. Lehet, hogy más erősítővel más lett volna az eredmény, de akkor ez állt rendelkezésünkre.
Az Anandára bárkit minden fenntartás nélkül biztatok.
Ár/érték arány!![ Szerkesztve ]
-
fehér_ember
addikt
válasz szaki58 #100123 üzenetére
Nálam az ANT nem verte meg a TEAC HA-501-est az Anandával.
Amúgy egyelőre tetszik az ANT-ban hogy van egy kis plusz basszus, illetve az is, hogy nagyon zenei a produkció; úgyhogy a DT 770-hez lehet meghagyom. Viszont a TEAC+Anandával ami zeneszámok brillíroznak (pl. Natalia Tsarikova énekhangja [a]; [b]; vagy épp Gamazda zongorajátéka [c]; ...stb.) az az ANT-tal nem; csak szimplán jók. Szóval volt egy kis "üresség" érzetem ezeknék a számoknál. Nem tudom ennek mi lehet az okozója, mármint hogy nem mennek ezek a dolgok úgy át mint a TEAC-nél. Lehet valami belső kábelezés ...
De amúgy örülök minden tapasztalatnak amiket mostanában szereztem a fejeserősítőkkel, mert így mégjobban értékelem amim volt. -
fericske
addikt
válasz fehér_ember #100126 üzenetére
A dac is vagy csak az erősítő?
Illetve beze-nél egy külső tápos Ant szettet hallgatott szakibá, ami egyébként is kicsit más hangzás, mint egy belső tápos szett.
Itt csak az Ananda ami ugyanaz a "rendszeretekben".
Az 501 önmagában tetszik jobban az Anandával, mint az 501+Ant erősítő? -
Sinesol
veterán
válasz fehér_ember #100126 üzenetére
Hát, az elmondottak alapján nem nehéz kikövetkeztetni, azt irtad plusz basszus, plusz bizonyos dolgok nem mennek át. Valószínűleg van egy kis mélyemelés, esetleg csapottság a magasakban, ez utóbbi is okozhat relativ mélykiemelést, az is lehet mindkettő egyszerre. Esetleg még erőteljes torzítás is szóba jöhet, ugyebár csövesről beszélünk, szóval ez is okozhatja a mélykiemelést, plusz a részletek elfedését.
Persze ez csak a saját véleményem, az ismereteim alapján megalapozott találgatás, mivel objektiv infót sehol sem találni.[ Szerkesztve ]
-
fehér_ember
addikt
válasz Sinesol #100128 üzenetére
Nem olyan sok, szóval az még lehet normális. Sőt számomra talán úgy lenne az igazi. De sajna mindig olyanba futok bele, hogy valamit valamiért. Tehát nem az van hogy minden jobb. Így azt a zongorajátékot + mégjobb énekhangokat nem akarom feláldozni/lecserélni. Amúgy másba semmibe nem tudok belekötni.
-
fehér_ember
addikt
válasz fericske #100127 üzenetére
Csak az erősítő, a dac az a zidoo uhd 2000.
A "TEAC HA-501 + Ananda" tetszik jobban mint az "ANT fejeserősítő + Ananda".
A TEAC erőben mindenképpen lehetne jobb; Ananda érzékeny fejes, ezért ahhoz még jó (illetve azért még az átlagosan hajthatókhoz is).Most azon filózok hogyha meghagyom az ANTot a DT 770-hez akkor a microfluentamp maradjon-e vagy sem. Szívesen meghallgatnám az utóbbi mit mutatna egy JRC-s 5532 opával, de nincs kedvem hozzányúlni.
[ Szerkesztve ]
-
letoltobeze
aktív tag
válasz fehér_ember #100126 üzenetére
Azért annyit hozzátennék, hogy az ANT még nagyon-nagyon nem volt bejáratva a Fejestalin.
Fericske mondta is, hogy „türelem", mikor nyafogtam neki, hogy nem szól úgy, mint a próbadarab, ami nálam járt, pedig az enyémben jobb kondik vannak.
Aztán belement még egy jó rakás óra, és egyszer csak azt mondtam, hogy: „upsz, most megvan, ez az!"Most kellene hallanod...
-
nLali
senior tag
válasz fehér_ember #100126 üzenetére
Két fejestalin is megjegyeztem magamnak, hogy az a Teac igen jó. Legalábbis nekem nagyon tetszett a hangja.
-
Zoliee
senior tag
válasz letoltobeze #100133 üzenetére
Lehet velem van a "probléma", de érzékeny vagyok bizonyos típusú magas hangokra. Zeneileg abszolút képzetlen vagyok (értsd: zéró), ezért nem is tudom szavakkal érthetően leírni, mi is okozza ezt nálam.
A mostani hifi show-on is belebotlottam egy ilyen fejesbe: Sennheiser HD820. Azonnal lejött, hogy ezt nem nekem találták ki. Ugyanakkor érdekes, de az ugyanarról a láncról megszólaltatott HD800S már rendben volt.
És itt nem a magasak mennyiségére, minőségére, részletességére gondolok, hanem arra, hogy egyszerűen zavar, és nem tetszik a kapott hang. -
Tulku
veterán
válasz Sinesol #100128 üzenetére
Egy audio eszköz egy láncban rendelkezik bizonyos képességekkel, karakterrel. A karaktert sok minden meghatározhatja, példának okáért egy csöves tagban épp a cső vagy a katód-csatoló kondenzátor "hangja" de ha a torzításának mértéke, akkor ott már komoly problémák vannak...
Nem ismerem az adott készüléket, de gondolom a szokásos 0,5-1 % körüli torzítási értékekkel rendelkezik, mint oly sok másik csöves, nem is gondolom, hogy alacsonyabb értékekt kell elérni ehhez, most a jó és rossz felharmonikusok okozta torzítási értékek polémiájába nem merülnék el....
Tehát csöveseknél az illesztés épp oly fontos, mint modernebb tervezésűeknél...illetve a már említett bejáratás bizony tud elképesztő dolgokat is okozni, egy jobb csatoló kondi mondjuk 100 órás bejáratása napi 3 óra üzemmel is egy hónap...
Persze abszolút nem baj, ha egy adott készülék nem teljesít kiválóan egy hangkeltővel, szerintem épp ezért csodás világ az audio, a zenehallgatás és kütyüzés világa, mert megmutatja, hogy nem egyféle igazság létezik....illetve, ha egy igazság van, azt mindenki másként látja -
btraven
őstag
Monolith by Monoprice M565C
Minimum kétszer hangosabb mint a HD6XX. Loxjie D10-ről.
18 ohms, 96dB / 1mWAzt írják: Optimal Power Requirement: 1 watt
LOL, szerintem attól megsüketülnék.
-
niof
addikt
Talaltam egy erdekes oldalt, szerintem tok jo. Online hallasvizsgalat.
A lenyeg, csinalj magad korul olyan csendet, amennyire csak lehetseges. Allits be egy hangerot a rendszereden, es kezdj el tesztelni.
Az 1kHz-es savval kell indulni, alulrol (-99dB). Ha megvan, amit epphogy hallasz, lepj egyet lefele. Csokkentsd vagy noveld az erteket az 1kHz-es skalahoz kepest (3dB-es lepesek vannak), amig olyan hangosnak nem hallod a hangot, mint az 1kHz. Ha valtoztatsz, mindig hallgasd meg ismet az 1kHz-et is ujra! Ha megvan a szint, ami pont annyira hangos, lepj tovabb lefele. A hangero osszehasonlitasahoz mindig az 1kHz-es savot kell hasznalni, az a referencia. Ha leertel 30Hz-ig, akkor johet az 1kHz feletti tartomany, szinten minden egyes valtoztatas utan az 1kHz-et kell referenciakent ujrahallgatni.
Persze nem suketszobas vizsgalat, meg nem is ugyanazokkal a cuccokkal csinaljuk, de adhat egy tampontot a hallasod allapotarol. Nekem ez lett az eredmeny, nagyjabol 10 perc alatt "keszultem el" vele:
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
-NoVa-
addikt
Hát, a Shuoer EJ07 (1DD 2BA 4EST) eléggé izolált, és eléggé részletes, hogy a legkisebb hangfoszlányt is megmutassa. Meg viszonylag halkan szoktam zenét hallgatni, mert tervezek még olyat 20 év múlva is, szóval ráérek még megsüketülni:
-
-
-NoVa-
addikt
A magam egyszerű módján ezzel fejeztem ki azt, amit Tulku is írt, egy extrém érzékeny eszközzel végighallgattam a mérési tartomány legalját, és hallgató. Valami referenciacuccon annak a membránjára kalibrálva lehet ilyet mérni, különben csak az eszközödről lesz valami lenyomatod, a hallásodról max akkor, ha mások is a te cuccodon tesztelnek, és összevetheted a görbéket.
-
bitrograde
senior tag
Engem egyszer meggyógyítottak a TV-ből, de elmúlt.
Az offline hallásvizsgálat sem kutya, ha régi SZTK-rendelőkben végzik. AKG 77, meg HS282 a "süketszoba" sarkában. Itt Pécsett a gyermek fül-orr-gége rendelő meg a 2X2 sávos régi 6-os út forgalmas kereszteződésében álló panelföldszinten van, méretes üvegablakok mögött.
A delikvens megtudja, ami rá tartozik...Eladó DIY OTL fejhallgató erősítő a hirdetéseim között.
-
btraven
őstag
válasz Zoliee #100140 üzenetére
M565C
Ez egészen brutális mennyire másképp szól mint a Grado SR60e meg a HD6xx. Loxjie D10 a DAC/AMP.
Csak thrash/death metál zenével próbáltam eddig.
Persze mivel ez az egy planár fejesem van, így nem tudom hogy a planár szól másképp vagy csak az M565C.
Most már értem hogy a head-fi ultimate metal fejesek táblázatában miért a planárok viszik a prímet.
Csak az a megtévesztő, hogy csak a drágák. Az olcsókat lehúzták.
Persze ki tudja. Azért vettem ezt a M565C-t, mert ennek nincs a 2kHz-s bezuhanása.
Részletesnek részletes, hangszereket nagyon jól szeparálja. A dob nem ül rá a gitárokra. De nem is egy bass-head.Ez még csak ilyen kezdő benyomás, talán 2 órát hallgattam eddig. A 3 fejest váltogatva.
[ Szerkesztve ]
-
niof
addikt
válasz -NoVa- #100146 üzenetére
Jó, akkor nem értetted meg, vagy el sem olvastad, ami a teszt oldalán le van írva. Az 1kHz-et úgy kell beállítani (olyan hangerőt kell beállítani az eszközödön, amin végzed a tesztet), hogy épphogy meghalld az adott környezetben (hallásküszöb). Te ezt valószínűleg nem tetted meg. Mivel a hallásunk nem lineáris, ezért nem is hallhatod egyforma hangerőn a különböző frekvenciákat. Rémlik, a Fletcher-Munson görbe? Eleve odaírtam, hogy tájékoztató jellegű, mivel nem ugyanazon a rendszeren csinálja senki, de ez is elszaladt a füled mellett, hogy stílszerű legyek. Ha maszturbálni akarsz, azt csináld privátban, ne itt.
bitrograde
Az elég durva, ha Pécsen manapság így végzik a hallásvizsgálatot. Kaposváron, audiológiai rendelésen egy dupla, vagy tripla falú (nyilván nem láttam bele), ház a házban elven épített süketszobában vizsgáltak engem már 2002-ben, és tavaly a COVID utáni fülzúgásomnál is egy ilyenbe ültettek. Azt sem lehetett hallani, hogy a személyzet kint beszél, csak mozgott a szájuk. Igaz, a fejhallgatón látszott, hogy nem mai darab, ami a csonthallást vizsgálta, az sem, de ha hitelesített orvostechnikai eszköz, nagyjából kit érdekel, hogy milyen...Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen