Új hozzászólás Aktív témák

  • RetepNyaraB

    veterán

    válasz emiki6 #103996 üzenetére

    Mármint konkrétan nem összevethető, a drasztikus hangzáskép különbség miatt.

    Most hagyjuk ki az eleve erősített zenét, mert ott más problémák mellett kell dolgozni és hangzásban közelebb állhat a végtermék az eredetihez. Akusztikus zenében, pláne sok hangszer\énekhang esetén viszont alapelv, hogy a jó hangmérnök "újrateremti" a zenét, miközben rögzíti a produkciót. A rengeteg mikrofon által felvett információt muszáj újrakeverni, hiszen a természetes akusztikai tulajdonságok elvesznek (ld. egy reneszánsz lant felvétele úgy szól, mintha valami fantasztikus hangszer zengene-búgna, aztán élőben három méterről már nem hallod, basszusról pl. szó sincs - de hasonló a helyzet mondjuk egy barokk fuvola, de igazából bármilyen nem rézfúvós hangszer esetében). Ennek a munkának során keletkezhet rendkívül élvezetes és a maga nemében remekül szóló produkció, amit aztán lehet kifordult szemekkel elemezni a 27 millióson. Közvetlen köze azonban az élő előadás hangminőségéhez nem feltétlenül lesz, ez így van. Márpedig mivel rögzített zene, az etalon az élő előadás lesz, tetszik nem tetszik. Ez egyáltalában nem tud vita tárgya lenni és itt szó sincs sznobizmusról.

    "I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

Új hozzászólás Aktív témák