- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
den89
tag
Sziasztok!
Megane 1.3 TCe Grandcoupe 140 LE/116 LE vélemények, tapasztalatok?
1.5 dci 106 LE Megane II Limousine-t váltana, amit 13 éve használok (családban van újkora óta). Nem vagyok egy idegbeteg sofőr, már felnőttem nagyjából (a 2 gyerek hatására is). De azért legyen benne erő, ha előznék, haladnék vele, ahogy a korábbi autómban is volt.
Vajon elég a 116 LE? Előző autómnál semmiképp nem szeretnék "gyengébbet". Tudom, nem feltétlen lehet összehasonlítani egy benzinest és egy dieselt... de úgy érzem, kevés lehet a 116 LE. Főleg, ha négyen ülünk bent, telepakolt csomagtartóval. Javítsatok ki, ha tévedek.
Fogyasztás is érdekelne, vegyesben, aki nagyrészt városban jár vele.
Köszönöm előre is!
Üdv:
Dani[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz salieri. #91256 üzenetére
Szia!
Köszönöm az infókat. Drága az alkatrész hozzá? Biztos nem drágább, mint egy VW-hez, Skodához, vagy akár egy prémiumhoz. Egyébként megnyugtató, hogy csak ennyi "gond" volt vele. Én az életben nem rakok bele ennyi km-t. Gondoltam, hogy 8 liter alatt nem megy el, ha nagyrészt városban van használva.
Láttam a linkelt autót is. Én is csodálkoztam, hogy vajon miért ilyen "olcsó".
Köszi![ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Sziasztok!
2007-es Renault Megane-on cserélte a szerelő az egyik motortartó bakot, mert úgy látta, hogy el van törve vagy legalábbis megrepedve. Mondom oké, persze. Más miatt voltam amúgy ott, évek óta csöpög az autóból az olaj, volt már turbócső, váltó szimmering csere, és most az intercoolernél cserélt valami tömítést, vagy ilyesmit (nem értek hozzá). Na szóval az egyik motortartó bakot is kicserélte, most ráz, rezonál az autó, ez eddig nem volt! Főleg akkor érezni, ha egy helyben állok, meg amikor indítom az autót. Menet közben nem annyira.
Felhívtam, nyilván nem örült neki, meg azt mondja nem tudja mi lehet, megnézi este. Lehet a másik motortartó bakot is cserélni kell. Addig is, csak kíváncsiságból, valami ötlet? Köszi![ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz lsebestyen #91342 üzenetére
Köszi, nekem is volt egy olyan érzésem, hogy az a szar, amire kicserélte... mondom neki, hogy cseréljük ki gyárira, vagy legalábbis jobb minőségűre. Köszönöm még egyszer!
-
den89
tag
Köszi srácok, meggyőztetek, hogy tuti ez a probléma. Még kérdezte is a szerelő, hogy a 16 vagy 24 ezres motortató bak legyen-e. Nem mentünk bele jobban, hogy melyik utángyártott/gyári vagy rossz/jó minőség. Nyilván rávágtam, hogy jó a 16 ezres. Nem a szarrágóság miatt, hanem mert a fene se gondolta, hogy ez gondot fog okozni, nem találkoztam még ilyen problémával. Munka után megyek hozzá, és megbeszéljük, hogy cserélje ki a francba mindkettő bakot gyárira, vagy legalábbis a legjobb minőségre, amit be tud szerezni.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz rob210 #91368 üzenetére
Megnézte az autót a szerelő. Ki kell cserélni a másik motortató bakot is (ami egy csöppet drágább, 70-80 eFt) Az hozta elő a problémát, hogy a régi kopott/repedt motorbak valamiért elnyelte a rezgést, és nem érzékeltem a problémát, hogy közben a másik bak is kuka. Ez, hogy az egyik cserélve lett, kihozta, hogy a másikat is kell. Nagyjából így tudom leírni egyszerűen. Nem egy kutyaütő szerelő, szóval elhiszem neki, hogy nem szart rakott be, és nem az a probléma. Néztük a most még cserélendő bakot, 2 márkát talált, és mondta, hogy nem ajánlja. Megpróbál gyárit szerezni, vagy olyan márkát, amiben ő is megbízik.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz rob210 #91391 üzenetére
Előttem nézte meg, ott álltam mellette. Láttam az árakat. Bárdinál is ennyi, meg egy másik helyen is nézte, azt nem ismerem. A másik baknál is előttem nézte a 16 és 24 ezret. Múltkor is, amikor turbócső csere volt, előttem nézte az árakat. Nem gondolnám, hogy ezek alapján nagyon át tudna verni. A munkadíj kifejezetten korrekt, főleg egy márkaszervízhez képest. Más szerelőnél, akár márkaszervíznél soha nem volt ilyen, hogy előttem rendelték volna meg az alkatrészt. Amúgy elég ismert Rönó szerelő itt a városban, nem hiszem, hogy ilyenre lavírozna, hogy az alkatrészt felül árazná.
De te biztosan jobban értesz hozzá nálam (nem gúnyosan mondom), milyen árakat találsz?
Szerk: igen, közben ezt akartam írni, hogy ő biztos olcsóbban kapja. De szerinted melyik szerelő építi bele az áraiba a saját maga által kapott kedvezményt?[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Sziasztok!
Megane II Limousine-on (2007-es, facelift utáni) cserélnék multifunkciós kijelzőt, "befolyt" a mostani. Kb, mint itt, csak sokkal durvábban: [link]
Szétszedtem a felső konzolt, ez a cikkszám van a kijelző hátulján: 8200722450. De ilyen cikkszámra keresve csak külföldi oldalakat dob ki. Viszont én úgy nézem, gondolom, hogy a 8200290542/8200290542C cikkszámú jó lenne, pl: [link] [link] [link]
Nem vágna földhöz, ha nem jót vennék. De azért, ha segítetek, megnyugtattok, hogy ez jó lesz, megköszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Megane II Limousine, 1.5 dci 106 le, 16 éves, 270e km. Újkora óta a családban van, én 4 éves kora óta használom. Szép, kényelmes, praktikus, keveset fogyaszt, nyomatékos (bár már nem annyira, mint régen, hogy ez az öregedő turbó miatt, vagy mi miatt, nem nagyon értek hozzá). Na mindegy, szóval szeretjük, és nagyon sajnálnék megválni tőle. Viszont az autó árát rákölthetném.
Kíváncsiságból, jól sejtem az alábbi árakat (munkadíjjal együtt, nyilván nem márkakereskedés áraival számolva)?
- Kuplung csere (200 k)
- Első lengéscsillapító csere (100 k)
- Vezérlés csere (150-200k)
- Turbó csere (100 k)Plusszként még pont most olvastam, hogy nem ártott volna 150-200k km környékén a hajtókar csapágyat lecserélni. Gondolom az is minimum 100-150k lenne.
Na szóval már macera, és előbb-utóbb valami be fog rajta sz.rni. Bár soha nem hagyott cserben, és komoly probléma soha nem volt vele. De lassan le kellene cserélni,2 gyerek mellett főleg nem kockáztathatom meg, hogy pl. Horvátországba menet, vagy visszafelé beszarjon alattunk az autó. Tetszenek az új megane-k (értsd nem feltétlen új, inkább max 3-4 éves, 50k km-ig). Benzines 140 le biztos jól megy, nyomatékos. Csak a mostani 5,5 literes fogyasztás után kicsit fája a 7,5-8. Meg az a fránya kicsi csomagtartónyílás néha megszívatott, és az újban is a "sedan"/grandcoupe tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz norbert1998 #92900 üzenetére
Bocsánat, 16 és fél éves, most lesz 17, már kifutó széria volt, amikor vettük (2007. október). Aha, esélyes, hogy kuplung drágább lenne, meg azt talán a kettőstömegűvel együtt szokták cserélni?! Az akkor már tényleg brutális ár lenne, valószínűleg 250-300k alatt nem úsznám meg.
Lengéscsillapítókat mindenképp le kellene cserélnem, mert folyik belőle az olaj. Mármint azért nem olyan durván, hogy az autó alatt olaj lenne. Anyámék Ford Focus-án kb 200k km-nél eltört az egyik lengéscsillapító... nyilván ebből nem lehet kiindulni, de azért mégiscsak benne van 270k km.. Vezérlés is finoman szólva aktuális lenne, kb 120-130k km-nél volt cserélve, azért azt kétlem, hogy 60-80k-ból megúsznám.
Na de ha nem szánjuk rá magunkat még idén az autóvásárlásra, akkor rákérdezek a vezérlés és a lengéscsillapítóra a szerelőnél. Turbócső csere volt egyébként 2 éve.1.3 tce 140 le, amit néztem az újnál.
Gombinyó: elhiszem az 5 liter körülit országúton. Csak mi 80%-ban városban használnánk, meg azért viszonylag dinamikusan vezetek, úgyhogy jó esetben 7-7,5 l lenne szerintem nálunk az átlag. Nyilván emiatt nem fogok elállni ettől az autótól, ha amúgy minden másban megfelel, és tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz Gombinyó #92904 üzenetére
Jaja, jogos. Most megnéztem, ~2 MFt a különbség egy 3-4 éves benzines és hibrid között, amiben mondjuk max 40-50k km van. (Hibridet csak Grandtourban találtam).Na számoljunk csak
Ha a hibridnél 5, a benzinesnél 7 liter átlaggal számolsz, akkor durván 150k km-ig tankolod az árkülönbözetből a benzinest (~700 Ft-os benzinnel számolva). Ami nálam bő 10 év. Nyilván emelkedhet közben a benzinár, de akkor is legyen 120-130k km.
Az már más kérdés, hogy jobb érzés, ha egy tankkal 1000 km-t mész el, mondjuk 650-700-al szemben. A mostani diesel autónkban ezt (is) szeretem, hogy bő 1000 km-t el tudunk vele menni.Corolla tetszik még, az is Sedan-ban, de kicsit papás. Ott is durván ugyanez a 2MFt kb a különbség benzin és hibrid között. Meg pl. a csomagtartó kisebb, azt már nem is mondom, hogy a nyílás is a Grandcoupe-hoz hasonlóan kicsi. Ezt vagy megemésztem, vagy másfelé nézelődök. Ha Sedan-nal maradunk, de mégis ablakkal nyílik a csomagtartó:
Octavia (azért esik ki, mert nővéreméknek az van, illetve valahogy nem szimpatizálok a Skodával)
Mondeo (drága, kb 10M Ft a 3-4 éves 50k km-ig)De mivel Rönó topikban vagyunk, maradjunk annyinál, hogy Rönót szeretnék venni. Egyébként új Rönók közül csak SUV-okat és Cliot látok hibridben.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz AMD Power #93010 üzenetére
Asszonynak Cliója van, 176 cm vagyok. Bőven elférek. Kb annyira le lehet nyomni az ülést, hogy olyan érzésem van, mintha a földön ülnék. Kb közepes álláson egy 10-15 cm biztos van a fejem felett.
A szűkösségről nem tudok nyilatkozni, 77-78 kg vagyok. Tény, hogy nem 190 centis 120 kg-os embereknek való autó.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz norbert1998 #92910 üzenetére
Bejelentkeztem lengéscsillapító cserére. Kérdeztem a szerelőt, hogy rugóval együtt cseréli-e. Mondta, hogy ááá, nem, azt csak akkor, ha törött. Megegyeztünk, hogy megnézi előtte azt is, ha nem törött, akkor rugó marad. Mondjuk én szívem szerint inkább kicseréltetném azt is, ha törött, ha nem.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Értem, hogy esetleg most éppen nincs baja a rugónak. De 17 éves lesz ősszel az autó, 270 ezer km-rel. Most kicseréltetem a lengéscsillapítókat (nem tudok pontos árat, de legyen mondjuk 80k), és akkor ilyenen sóherkedjek, hogy + 20 k-ért a rugót is cserélje-e ki? Aztán lehet 1 év múlva beszarik a rugó is. Ha eltörik a rugó, tönkreteszi/tönkreteheti a lengéscsillapítót is?! Mert ha igen, akkor meg főleg felesleges ezen a rugócserén sóherkedni.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz lsebestyen #93050 üzenetére
Ezt szeretném én is megelőzni. De az az érzésem, hogy még nekem kell majd erősködnöm a szerelőnél (kivéve, ha van rajta repedés/törés), hogy az is legyen lecserélve és még ő fog rám furán nézni. Na mindegy. Majd jelentkezek róla, hogy mi volt (két hét múlva viszem).
Más: jól látom, hogy drágult az új Megane? Ha jól rémlik 8,5 M Ft körül volt, most kb 1 M Ft-tal drágább. Nézegetem már egy ideje, szóval nagyjából fejben tartom, hogy mennyibe kerül.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz mcwizard #93195 üzenetére
Én az 1.5 dci-hez annyit tudok hozzászólni, hogy újkora óta a családunk birtokában van egy 2007-es 1.5 dci Megane, 272 ezer km van benne. Motorikusan soha semmi baja nem volt. 90%-ban csak kopó alkatrészek voltak cserélve, olaj és szűrők (ami az első 8-10 évben 20 ezer km/év volt, mostanság 10-15 ezer km/év). Vezérlés eddig egyszer volt csak cserélve, most lesz hamarosan másodszor (tudom, erre ne legyek büszke, bár a könyvében azt írják 160 k km-enként vagy 5 évente legyen, hát a km-t majdnem kimaxoltam, az évet pedig majdnem megdupláztam).
Nem mind releváns motor szempontból, de azért leírom, kb ezek a dolgok voltak (az alapvető karbantartásokon kívül), amire így hirtelen emlékszem, de abszolút belefér szerintem egy ennyi idős autónál, ezek többsége az elmúlt 3-4 évben:
turbócső csere, izzítógyertyák cseréje, első lengéscsillapító+rugók (ez most lesz), ablaktörlő mechanika, kipufogó tartó bakok, motortartó bakok. 1-1,5 évig csöpögött az olaj, a 3. szerelő találta meg (előtte mondjuk nem kifejezettem rönó specifikus szerelőhöz vittem): intercooler csőnél volt valami gebasz, talán csak a tömítés, ha jól emlékszem. Váltó szimering is cserélve lett az olajcsöpögés miatt.Kuplung elég kemény már vagy 6-8 éve, de nem foglalkozom vele. Ezt vajon kuplungcsere oldaná meg? Turbó még a gyári, ettől félek kicsit, hogy lassan elszáll. Van tapasztalata valakinek kb mennyit szokott kibírni a turbó?
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz molnarpeter #93197 üzenetére
Tudtommal nem volt cserélve. Azt elvileg 2-300 ezer km-enként kell, ha jól tudom? Azt sem ártana lassan. Az első szériánál tudom, hogy problémásak voltak, de ez az "újabbak" közül való megane II. Kb a gyártás legvégén vettük.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz norbert1998 #93200 üzenetére
Köszi, szerencsére nincs jele a turbó és kuplung meghibásodásnak sem.
Akkor most a következő olajcsere alkalmával egy vezérlés és hajtókarcsapágy esélyes, hogy beficcen. Azért így mindenestől lesz egy 200-220k biztos (a vezérlésre 150k-t mondott a szerelő). De akkor véleményem szerint patent lesz az autó pár évig. Egyébként évek óta gondolkodom, hogy lecseréljem. De nem visz rá a lélek, szeretjük és elégedettek vagyunk vele. Mindenesetre ha ezek meg lesz rajta csinálva, és esetleg eladjuk, nem fog rosszul járni a vevő... Ráadásul kívül is rendbe lett rakva az eleje, lefújattam egy koccanás miatt, körbe az autón meg alig van pár karc. Így egy év alatt 400-450-ben benne lesz az autó, így saját szempontból nem lenne szerencsés most eladni.
Sirus86: az szép. Ezek a dieselek örökélet+1 nap. Valaki mintha írta volna itt fórumon, vagy lehet máshol láttam, hogy 3 millió km-es 1.5 dci-s taxival találkozott valahol külföldön.
forceberg: azt értem, de előre ki tekeri?
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz norbert1998 #93205 üzenetére
Jó is lenne, csak az anyag lesz 60-80k
Pár évvel ezelőtthöz képest amúgy is kb mindennek felment az ára minimum 1,5x-esére. Kollégám 10 éves Ford Focusán 300 ezerbe került (nem márkaszervízben az sem). Mondjuk az valószínű egy bonyolultabb rendszer, vagy legalábbis tökölősebb munka.
Hány óra lehet egy hozzáértőnek 1.5 dci-n a vezérlés csere? 3-4? Ha mondjuk 20k/órával számolsz, 60-80k a munkadíj. Az anyag is kb 60-80k körül (vagy sokat mondok?), máris ott vagy 150-nél.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz norbert1998 #93208 üzenetére
70k-ért senki nem fogja neked megcsinálni. Max egy falusi sufnituningos. (Nem a falusiakat bántva)
Amatőrnek azért nem neveznélek, aki ilyeneket meg tud otthon csinálni. 40-70k közötti árakat dob ki a vezérlés szettre a google. Szóval nagy a szórás. Kedvesség vagy nem kedvesség, ebből az árból nem fog engedni a szerelő, de ha én megveszem, akkor is ennyi. A szerelő munkadíja most hirtelen nem tudom mennyi, de 20k körül lehet/óra. Amúgy igazad van, hogy sok. Meg lehetne úszni 100-120-ból. Megkérdezek azért majd egy másik szerelőt is. De nem hiszem, hogy jelentősen olcsóbban megcsinálná.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz kisgyerek85 #93218 üzenetére
Ne essék félreértés, semmi gondom a falusiakkal. Sőt… na ez más téma. Akkor ha jól sejtem, neked durván 100 körül lett volna, ha csak vezérlés lett volna? (Nagy)városban sajnos eleve drágábban dolgoznak. Amúgy ő egy eléggé elismert (rönó)szerelő a városban, akihez járok, az egyik legjobb. Szóval nyugodtan alszom, ha ő csinál meg valamit az autón. Nyilván lehetne olcsóbb kicsit, aláírom. Egyébként az alkatrészeket mindig úgy rendeli meg, hogy ott állok mellette/mögötte, és látom.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Ha jól tudom Rob BP környéki. Úgy értem autó szereléshez van messze. Meg eleve +20k lenne (gázolaj+matrica), hogy feljussak, és sajnos munka és 2 kisgyerek mellett az idő nagy kiesés lenne (az út+amit ott töltök).
kisgyerek85: én eleve jobban szeretem a kisebb, szerényebb cégeket, EV-ket. Gumishoz én is olyanhoz járok, aki egyedül dolgozik. 6 ezerből megvan egy kerékcsere, centrírozással együtt. Máshol ezt már nem úsznám meg 10-15 alatt. Meg nekem az sem mindegy, hogy 1 napon belül ad időpontot szezonban is.
[ Szerkesztve ]