- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
salieri.
őstag
Szia!
Pont ma érdeklődtem erről, taxiban 260 ezer km (116lovas egyébként csak szoftver más), 10 ezrenkent olajcsere.Ha valami gond van drága az alkatrész hozzá.Egy szimmeringet,egy környezetvédelmi alkatrészt kellett cserélni (250k) fogyasztás városban 8-9 l
Egyébként baromi jó áron van a készletes modell:[link]
-
salieri.
őstag
Ha szansz rá ennyi pénzt,szerintem jó vétel.Megane2 alkatrészek araihoz képest sok. Amúgy 1.0 Eco g jogger? Jókat mondanak róla,szivocso befecskendezés, LPG nem csinál kokszot.lehet venni kb 6-ert 10 ezer km -rel, extrém felszereltség,100 km megvan 2500 forintból.
[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
Szia, 1.33 @140,5 ajtós, 2019-es.
Nyáron Miskolc-Burgas-Miskolc (Románián, hegyen-völgyön át), 2300km, viszonylag tempósan, 6,7l/100km lett az etap átlaga, 3 felnőtt, csomagokkal jól megpakolva. (ugyanezen az úton a 210 lóra írt, 2.0dci laguna 3, 1 literrel kevesebbet kért)
Városi szaladgálásnál (intenzíven hajtva) simán 8l körül alakul a fogyasztás.- hűtővizet szeretik picit csipegetni (nem vészesen, de észrevehetően)
- az ülőlap rövid, az ülés szűkös, viszont az oldaltartás jó
- a sokak által említett zörgéseket én nem tapasztaltam, jól egyben van, a hangszigetelés is jó (mostanra, 5 évesen, néhol főleg az első ajtók környékén hallok zörejeket)
- a középkonzol, kemény műanyagból lévő "díszítő" eleme szétQrja a jobb térdem (ez a talismanban puha)
- a kilátás az autóból, borzalmas. Valahogy túl kicsik az ablakok, az első szélvédő meg túlságosan meg van döntve. Viszont ettől belül picit olyan tank (biztonság) érzésem van.
- ez az érintős r-link, valami borzalom (a kezelése), amúgy jól szól, jól működik (ez valószínű az össze érintős cuccra igaz, menet közben nehéz használni)
- a váltó nagyon pontos, tetszik
- viszont a motor - váltó hangolása borzasztó, nagy fordulat esések és rossz tartományba (picit forgatni kell, akkor nagyon megy)
- akkora turbólyuk van alul, hogy elképesztő (nyilván szokás kérdése)
- a kormány túl szervózott, nagyon mű, nem sikerült hozzászoknom, olyan mintha a kormány és a kerekek között nem lenne fizikai kapcsolat. Nagyon mű. (sajnos ez a talismanban is hasonló)
- futómű, elsőre jónak tűnt, sokkal kényelmesebb a lagunától, ám mégis elég feszes. Viszont forszírozva előjön egy olyan jelenség (ebben a kormánymű is ludas), hogy egyszerűen leesik az ívről az eleje, a hátulja is hajlamosabb arrébb mászni. Szürreális élmény. (225/40R18)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
lsebestyen
addikt
Nekem is ez volt (M1ph2). A 18 éves gyári bak helyett bele lett téve a fos Rapro (saját kérésre), de az null kilométeresen is rázott. Aztán ki lett cserélve Meyle bakra, azóta patika. Pont előtted írta Mycso, hogy a gyári bakkal érdemes próbálkozni, vagy legalábbis valami jó minőségűvel.
-
den89
tag
Köszi srácok, meggyőztetek, hogy tuti ez a probléma. Még kérdezte is a szerelő, hogy a 16 vagy 24 ezres motortató bak legyen-e. Nem mentünk bele jobban, hogy melyik utángyártott/gyári vagy rossz/jó minőség. Nyilván rávágtam, hogy jó a 16 ezres. Nem a szarrágóság miatt, hanem mert a fene se gondolta, hogy ez gondot fog okozni, nem találkoztam még ilyen problémával. Munka után megyek hozzá, és megbeszéljük, hogy cserélje ki a francba mindkettő bakot gyárira, vagy legalábbis a legjobb minőségre, amit be tud szerezni.
[ Szerkesztve ]
-
-
norbert1998
veterán
Ezek az árak elég extrémek.
Kuplungtot keveslem viszont. Az anyagod lesz kb 150.
Első lengéscsillapító csere szerintem 60-80 ezer lehet.
Vezérlés 60-80 ezer lehet
Turbó csere szerintem szintén több, de nem hiszem, hogy azzal gond lehet. Kell egy diag, hogy tölt-e annyit, amennyit a kocsi ker. Sejtem, hogy igen, mivel nem mondtad, hogy hibakódot dobál.
Hajtókar csapágy csere max 50-ből.
Ha 16 éves, akkor 2008-as. Akkor nem lehet 106 lovas szerintem, vagy legalábbis biztosan nem lehet a hajtókar csapágy zabalo fajta.Hirtelen max a vezérlés miatt fog beszarni. A turbo elhalálozás nem egyik percről a másikra van, a kuplung szintén, a lengéscsillapító meg pláne.
Melyik motort nézted ki az újba?
-
norbert1998
veterán
A lengéscsillapító nem tartalmaz annyi olajat, hogy álljon a kocsi alatt. Viszont ha folyik, akkor csere. A Megane 2-nek amúgy is elég buta a futóműve, nem kell még megfejelni azzal, hogy a teleszkóp csillapítását megszűnteted.
Ha az gyári, akkor a rugó is, és gondolom a torony is. Tehát akkor mind csere, mert meglepődnék, ha a gyári rugó nem lenne eltorve legalább 1-2 helyen. Az egész autóban talán az a legfontosabb most. Aztán a vezérlés.
Nem szeretnél úgy beülni az autóba, hogy csak az tűnik fel, sokkal mélyebben ülsz, mint kéne. Barátnőm Mégane 2-esével jártunk így. Közepén ketté tört a bal első rugó, gumi bakra leült az autó. Az egész gólyaláb ment a levesbe, pedig nem a gyári volt már. Igaz, az széria eleji, 2003-as autó.
-
Es mi a helyzet a Dacia Jogger LPG verzioval? Renault az is, es meg olcson is lehet tankolni.
Update:En szvsz megtartanam a Megane II-t, mert jo konstrukcio es nem nagyon lesz jobb fogyasztasu/uzemeltetesu/pakolhatosagu autod. Amig nem rohad, addig lehet javiani. 10-12 misi helyett 1-2 misibol fel lehet ujitani az egeszet.
[ Szerkesztve ]
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
mycso
Topikgazda
Fateromnak 1.33,140 ló van, sok várossal inkább 8l felett eszik.
A kolléga által írt 5l alatti, elég extrém felhasználás lehet.Valahol régen írtam, Miskolc-Burgas-Miskolc (Románián keresztül) 3 fő + csomagok, valami 6.6 literes átlagra emlékszem.
Mod. : közben megtaláltam: [link]
+1 találós kérdés, mi ez
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
lsebestyen
addikt
Én ugyanezt javasoltam a családban egy off topikos autóta, aminél ráadásul lehet tudni, hogy a típusra jellemző az első tengelynél a rugótörés, hogy amikor gátló csere van, akkor cseréljék a rugót is, mert lassan nagykorú lesz az autó és még a gyári van benne. A szervizben pedig azt mondák felesleges, így hát nem is lett erőltetve. Aztán fél évvel később egy nyaralás alkalmával természetesen elköszönt a rugó is. Kellemetlen hazaút, plusszban vinni kellett megint a szervizbe, munkadíj is több...
-
Alusky
aktív tag
Inkább a gumi a gond, ha odacsapódik akkor kivághatja és akkor kuka a gumi. Ha meg mondjuk félig kopott volt már akkor meg másik oldalt is érdemes gumit cserélni, mert ugye az egyik oldalon jóval nagyobb lesz a mintázat. Tudnak lenni ilyen szopató dolgok, de azért ez nem mindennapos.
Vannak rugótörésre hajlamos kocsik, ha olyan akkor cserélni kell, ha nem olyan akkor felesleges. A korrodáltság, deformálódás vagy hajszálrepedésből látszik pluszban ha csereérett.
Ezen felül a megülés van még ami egy 17 éves autóban már biztosan jelen van, az a kérdés, hogy 2 centi miatt érdemes-e cserélni, ha amúgy jó a rugó és nem is hajlamos rugótörésre a kocsi, meg rendben van a toronycsapágy stb., mert elől az is el tudja törni, hogy nem forog, hanem a rugó tekeredik.Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
-
1.5 dci/1.6 dci megbizhatosagaval kapcs, talaltam ezt a 2.0 dci szornyet. 690000 km 4 eve alatt Nezd a zoldet.
Azert ez sem piskota. A tulaj azt irja, hogy Europa korul jart problema nelkul az auto es mindig szervizelt.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
norbert1998
veterán
Turbó használat függő. Nem egyik napról a másikra száll el, az a legtöbb esetben így van. Van bőven előjele, például az olaj hordása, kisebb és lassabban töltődő nyomás, teljesítményvesztés. Az olajhordás tud problémás lenni, de annak biztosan durva előjele van, ha konkrétan elszabadulna a motor - plusz neked vajon van fojtószeleped? Ha van, akkor nem annyira para az elszabadulás, ha nincs, akkor viszont igen. De mondom, annak van előjele általában, például füst és olajfogyasztás (vagy DPF tömődés talán). Ezt majd Rob jobban kifejti. Én alapvetően a turbó miatt nem tartanék szenteltvizet a garázsban a kocsi mellett. Van, akinek 600 ezret elmegy gond nélkül.
Hajtókar csapágyakat érdemes lehet, olajcserével egybefűzve szerintem mindenestől meg kéne legyen 40-60 ezer forintból, a szerelő tollának függvényében.
Csúszik a kuplung? Kopog a kettőstömegű? Ha nem, akkor hagyni kell a fenébe.
-
norbert1998
veterán
150 egy vezérléscserére? Nem sok az picit? Pár éve ezért nekünk 60-80 ezret kellett fizetni... Azért az 1.5 dCi vezérléscsere nem egy rakétatudomány, másodszorra már mi is magunknak csináltuk... Oké, Rob számtalan példát tud mutatni, és mutatott is a múltban, hogy milyen, amikor a szakbarbár cseréli a vezérlést, és csoda, ha elkúszik hozzá az autó maradandó károsodás nélkül.
-
norbert1998
veterán
Sokat mondasz, kedvesség nélkül 45-50 ezer a Dayco (K9Kx780, 110 ló 1.5 dci), INA, Gates szett vízpumpával, kedvességgel 28-32 nekem, egy szerelőnek akár 23-26 is lehet. Nekünk amatőröknek 3-4 óra volt.
Nem akarom elvenni senki kenyerét, mert mindenki pénzből él, de én személy szerint nem adnék többet 70 ezernél egy vezérléscserére, mert otthon 3 óra szenvedéssel 30-ból megvan. A HKCS más tészta, mert azt gurulós paddal nem igazán csinálja meg az ember igazán jól, kell az akna vagy a csápos. Annak anyagköltsége 10-12 ezer kedvesség nélkül. Olajteknő tömítés még 6000, meg a hajtókar csavar van még, ami 16-30 ezer is lehet, ezt kicsit nehezebb megítélni. Szintén a kedvesség nélküli árat mondom. Legyen ez is két óra.
Vezérléshez még jönnie kell a vízcserének is szakszerű esetben, az legyen még egy tizes a fentiekhez.Szóval döntsd el, mi sok és mi nem.
Ja a másodszorrát azt úgy értsd, hogy két külön autó, nem egy autó öt év különbséggel
[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
Nekem is falusi ember cserélte ki a vezérlésemet, de olyan akiben megbízok. Évek óta hozzá hordok több autót is. Anyagot én vettem meg, az volt ~70e ft, szerelésre kért kereken 70-et.
Vezérlésszett + pumpa, olaj csere az összes szűrővel (gázolaj is) fagyálló.
Először magamban soknak ítéltem meg, de legalább tudom, hogy rendesen meg van csinálva.
Clio IV 1,5dci[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
Passz, hogy mennyi lett volna. Maga az olaj meg a szűrők az olyan 35e tétel, de Ő maga mondta, hogy ha vezérlést cserélünk, akkor minden jön le.
Alapból Ő villamossági szerelő, de általános dolgokat is megcsinál. A vezérlést nekem elvállalta, mert volt hozzá készlete meg jó pár éve ismerjük egymást. Amúgy az ilyen munkákat inkább már kihagyja, elmondása alapján így is annyi melója van, hogy elvan azokkal.
Hát falusi vs pesti. Céges kocsival elgurultam egy pesti gumisokhoz, két első gumi volt csereérett. Ez volt a feladat csak. Aláírom megcsinálták, de amit leszenvedett a két ember...30 percig tartott nekik (és végig csináltak valamit, szeleppel szívtak)
ekkor jutott eszembe, hogy én amikor ide a falubeli gumishoz elmegyek, ~30 év tapasztalatával, 20 perc alatt egyedül felgumizza mind a négy kereket, úgy hogy oldalanként van csak felemelve a kocsi. Ott meg padod álltam és egybe volt felemelve. A tapasztalat meg a rutin.