- Synology NAS
- Hálózati / IP kamera
- Router gondok
- SamKnows és NMHH internet sebességmérés
- Mesterséges intelligencia topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Milyen routert?
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
Még szép hogy van.
Gyári mann és sima Mann közt is van különbség.Ahogy az ablaktörlőben is.
Nekem a golfon és az Opelon 1 éves a Bosch lapát.
Hulladék kukába való, ennyit bírt.A gyárim meg 6-7 évet.
És halálakor is csendben volt! Nem pattogott.
Nem tudom gyáriba milyen gumit raknak.
De teljesen más.Most próbálok szerezni csak gyári gumit a lapátba.
Okádék az összes ami nem gyári.(#8804) Asbee
Én meg az SWF-t nézném meg mit tud.
Erről nem beszél senki.
Mindenki azt a szar valeot, meg bosch-t fújja.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Már nem tudom, ki ragasztotta rám a hüjeségét (Norbi / Boldi) , mindenesetre megérkeztek a gyári szűrők a hónapok múlva esedékes olajcseréhez.
VW 06L115562B gyári olajszűrő (06L115562B) 4 000 Ft
VW 5Q0129620B gyári levegőszűrő (5Q0129620B) 5 690 FtPollenből maradtam a Mann FP-nél, az jobb mint bármelyik gyári, főleg hogy azok max. aktívszenesek. (Ezt már tavaly megvettem mikor Norbi linkelt egy igen akciós árat.)
-
-
polonic
félisten
Renault. Nincs képem róla jelenleg. Csak amikor cseréltem és kivettem a gyárit, akkor láttam rajta. Nehezen is jött ki. Nekem is mann FP van egyébként, már a harmadik. Van valami vékony kerete a szűrő lapjaira merőleges oldalakon. De a másik kettőn semmi, csak úgy maga a szűrő anyaga van ott, és ennyi.
Legközelebb gyári megy vissza szerintem.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz polonic #8807 üzenetére
Igen hogy mondod [link]
(#8809) focvis Szedd ki a pollenszűrődet.
Lámpával meg tükörrel nézzél szét lentebb.Nem zárnak ezek úgy ahogy kéne.
Mellette megy át a szűretlen levegő.Pl ott a havernak az A4 Audi, jobbos lábtörlőnél felfele be kell gyűrni a helyére.
Hót redva.Minap cseréltem Renault Clio 3 ba.
Tiszta retek volt a szűrt oldal.
Egyszerűen nem zár.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Amúgy azt a szivacsot utólag sem lehetetlen pótolni, ha valakinek hiányzik.
Én kíváncsiságból megcsináltam, vágtam csíkokat a vékony szivacsból, ami a szerszámos kofferemben volt eredetileg a két fél között, aztán egyszerű kétoldalú ragasztószalaggal ráapplikáltam a szűrőre körben. Képem nincs, de egész gyáriasra sikerült.
Az már más kérdés, hogy a Jazz-nél nem igazán van rá szükség, úgy van kialakítva a tálca, amibe a szűrő kerül.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
A nagyon diszkont vonalon maradva, ugye a bömösnek kellett pár szűrő és hát a low-budget elvet szem előtt tartva maradtak a Ridex szűrők. Annyira nem szörnyű, abból a pollen szépen passzolt, az olajszűrővel sem volt gond, a gázolajszűrő is szépen muzsikál (végre kap anyagot is szegény, ezért nem kormolta tele a DPF-et amikor le volt csúszva a cooler csöve, alig engedhetett át valamit, a két beavatkozás érzésre +40% teljesítmény ), a légszűrőt már a beindítás után lehetett hallani.
Második olajszűrőnek már nem is tudom mit dobtam bele, kb a legolcsóbbat ami volt a boltban... Olyan olcsójános olajszűrő hogy sima snassz fehér papírdobozban volt és még tömítőgyűrűt sem adtak hozzá, szóval biztosan nem gyári."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A Toyotáknál kell feltolni neki a szűrőt (szó szerint! a helye a kesztyűtartó mögötti egységben van), van egy ajtó alul, azt leveszed és kiesik a szűrő lefelé, csakhogy ott a padlólemez ami ugye felfelé görbül tehát megállítja, elhajtod majd ismét kihúz és így tovább. Szóval háromba kell törni cserénél, na ott örülsz ha bemegy a helyére és nem nézelődsz... Ki lehet bontani az egész egységet, úgy könnyebb, de ahhoz ki kell venni a kesztyűtartót amihez le kell venni a küszöb borítást amihez le kell venni a B oszlop borítást. Lekötni a csöveket, kicsavarozni az egységet és akkor mindenki happy, majd ugyanez vissza. Potom másfél óra szerelés és meg is vagy.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8815 üzenetére
WagonR, Ignis ugyanez, csak ezeknél elég félbetörni. A jobbfajta betétek eleve be vannak vágva ott, hogy könnyen meg lehessen hajtani.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz K Norbi #8811 üzenetére
Ki nem szedem most.
Majd ha itt lesz az ideje, akkor csinálok fotót a helyéről, tavaly tiszta volt. A Mann tökéletesen becuppan a helyére.De ha fokozni akarom a hangulatot , akkor ne is cseréljetek pollenszűrőt, ha azzal egyidejűleg nem csináltok saját magatok egy ózongenerátoros fertőtlenítést kiszerelt pollenszűrő mellett! Mert én minden alkalommal így csinálom. Kivéve a saját autómat, ott elég a bomba, mert nem hagyom berohadni a klímát.
A Volvóba nekem is úgy kellett betoszogatni a pollenszűrőt, az tervezési hiba.
Szerk: a V60-ban a középkonzol mögött van a helye, le kell bontani pár elemet és ívben betuszkolni a szűrőt. Amikor másodszorra csináltam, már megvoltam kb. 30-40 perc alatt, sűrű káromkodások és enyhe hámsérülések mellett.
A Golfban kb. 5 perc, mert alapos vagyok, 2x ellenőrzök mindent, hányaveti módon kb. 2 perc lehet (kesztyűtartó füle kiakaszt, fedél lenyit, szűrő kihúz, majd vissza).[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Én így szoktam: kérek időpontot ózonra, indulás előtt otthon kiveszem a régi szűrőt, elmegyek, megtisztul, visszajövök és végül berakom az újat.
szerk.: Az Ypsilonban sem lesz túl nehéz a csere, de a másik két autónkkal ellentétben ez már igényel szerszámot.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Ez is szerszám nélkül szerelhető, csak egyszer valaki meg kell mutassa a trükköt vagy tanulnod a nehezebb úton ahogyan én, autodidakta módon kilogikázod.
Többnyire a parkoloban ment ha tudtad mit kell keresni de látni nem láttad csak úgy érzésből lehetett. Kitapogattad hol van a 4 patent, ha azok kint voltak akkor a gravitáció intézte már a többit. Tálcás gumiszőnyeget alá dobtam és akkor a beltér sem lett koszos, csak a szőnyeg az már gyerekjáték. Visszafelé, na az szívás mire beletalál az ember a sinbe, tolod, hajtod, tolod, hajtod, tolod és bent is van. Utána csupán a kis ajtot meg a 4 patentet kellett a helyére tenni, persze vakon miközben a szűrő próbált kicsuszni a helyéről... Nagy buli volt."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #8821 üzenetére
👍
-
grizlisandor
addikt
válasz Motion_Blur #8821 üzenetére
Gyertyák a nagyobb dobozból kivéve még egyessével csomagolva vannak?
Pollenszűrőből Mann FP-t nem próbáltad még?
Nekem nem jött be a Filtron Protect+ pollenszűrő. -
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #8823 üzenetére
Igen, a gyertyák úgy szoktak lenni, legalábbbis NGK és Denso biztosan.
-
Motion_Blur
félisten
válasz grizlisandor #8823 üzenetére
Nem vagyok spur, de 8-10k-t nem fogok kiadni egy pollenszűrőre
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
nagyúr
válasz Motion_Blur #8825 üzenetére
accordba 5.900 volt legutobb a mann fp
bar nem tudom er e valamit, massal nem is probaltam eddig, nem tudom milyen egy gyengebb szűrő
-
veterán
válasz Motion_Blur #8825 üzenetére
G7-be 3800 volt a Mann FP (igaz akciósan).
Gyertya, váltóolaj honnét jött?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8814 üzenetére
Ha van még jövője a kocsinak, előbb-utóbb azért érdemes valami legalább közepesen gyenge szűrőre upgrade-elni szerintem olcsóbb ha nem fogja meg a kisebb cuccokat, common railben hamar talál magának helyet, legyen pl nyomásszabályzó szelep és máris jön az ingadozó alapjárat, stb
Váltó olajcsere rémlik legutóbb, ott érezni valami pozitív változást azóta? Nagyon égett volt a lejövő anyag?[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Grande pollenszűrőt is egy megcsavart állapotban lehet betenni a helyére, bár még úgy is szenvedős, plusz kesztyűtartó útban van (nettó gyorszáras, könnyen kijön). Viszont a szűrő fedél ismeretet igényel, rögzítő fül nem látszik, gyakran eltörik, de gyárilag ki van alakítva alul csavaros rögzítésre a hely, szóval csak az és egy lemezanya hiányzik az egyszerű-nagyszerű tartós rögzítéshez. Ahogy látom, Opel is használta ugyanezt az alkatrészt, gondolom platform része.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #8821 üzenetére
Lámpa kérdést sikerült megoldani?
-
grizlisandor
addikt
Autómba Beru került, ő volt a gyári beszállító, az egyesével volt csomagolva.
(#8825) Motion_Blur:
FilterABCn 5630, Kauffern 5420, nem kötelező, csak megjegyeztem.(#8827) Qru:
Ne aggódj, dobd be a kocsi adatot és tboldi vagy én kikeresem, melyik lehet kompatibilis a tiédhez. -
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #8833 üzenetére
Hagyd annyit ugy sem koltenek ra.
De azert meg lehet probalni.
Mann CU 22 004 pollenszuro valo bele.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #8830 üzenetére
Nem szeretném upgrade-elni, mivel céges. Majd főnök úr dönt a sorsáról, momentán olyan embert hajt aki nem aranyáron hajlandó vezérlést cserélni benne garanciával. Nem tudom a Sachs készletek mennyire gagyik, de be-be csörren már hidegen a mostani.
A váltó csendesebb és határozottabb lesz, a korábbi alulról terhelve rángatás is megszűnt. Most úgy fest meghálálja az egész autó a törődést, de nem szeretném elkiabálni. A tükörfűtés biztije kiugrálgat, kb 8-12 naponta cserélgetem.Ami lejött az már nem is emlékeztetett arra amit beöntöttem, úgyhogy abban a "lifetime fluid"-ban volt 180k km. A difiből el sem akart indulni, megpiszkáltam az ujjammal és akkor kezdett el kifolyni. Nem fotóztam, csináltam, de egy ilyen before-after videót megért volna...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Motion_Blur
félisten
Gyertya Kauffer, váltóolajat innen: [link]
amúgy nálam a kovácsautónak használhatatlan a keresője + onnan rendeltem az olajat illetve a gyári olajszűrőt. utóbbi darabokban érkezett, és csupa karc a szűrő alja... elég cgány módon volt dobozolva. többet nem rendelek tőlük
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
veterán
válasz Motion_Blur #8836 üzenetére
Jó áron volt a váltóolaj.
Enyémbe - sok guglizás után úgy tűnik - ez kell: G052171A2, 2,2 liter.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Inkább trutyi, de jah, kb ahogyan írod. Azért nem is fotózgattam, mert mindegyikkel el tudtam volna indítani egy HSZ cunamit... Idő sem volt rá, lehetőség akadt volna, de nem akartam ezzel is vacakolni, bár így utólag megérte volna...
A szívósor is úgy nézett ki mint egy ZIL kipufogója, szóval az is "pucolásérett" volt már...Biztosan lesz még vele meló, de most a vezérlés csere lenne esedékes, utána kiderül mi lesz a sorsa, marad vagy kapok egy újat. RAV4 hybrid most a kiszemelt cégesnek, csak puhítani kell a főnit...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
Olyan sem, ami méretben passzol?
Jazz-hez sem dobja ki a kereső az FP1827-et, de minő véletlen, a Toyobaru BRZ86-hoz és a Fiazuki SedicX4-hez is mm-re pontosan ugyanakkora szűrő való.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #8842 üzenetére
En is erre jutottam. Retegmarka oruljunk, hogy van mas a gyarin kivul.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #8842 üzenetére
Jazz-nél ugyanez a helyzet, de ahogy írtam is, más autókhoz lehet kapni pontosan megegyező méretet. 🤷♂️
-
molnarpeter
nagyúr
Múltkor futottam bele hasonlóba, Suzuki stabpálca méretei ugyanazok, mint a Fiatnál, csak pár százassal olcsóbban adják. Nyilván ezt rendelés után fedeztem fel, a típushoz listázott alkatrészek alternatívái között (ingyen autóba olcsó alkatrész jeligére)
Traktoroknál is volt ilyesmi dolog gömbfejekkel, de ott mondjuk alig pár beszállító csinál pl első hidat vagy kormányzást, kevesebb már alapból is a lehetőség, de még így is előfordulhatnak problémák, pl épp pár fokkal kevesebb elfordulást megengedő gömbfej miatt hallottam törésről (hidraulikus kormány munkahenger szárából letörött a vége)... szerencsére a pollenszűrő nem ilyen kritikus biztonsági szempontból és akkor az orosz gépre való porvédőt az amerikai konszern Franciaországban készült gépére nem is említettem - nyilván utóbbihoz nem is kapni, csak komplett csuklóval együtt, bezzeg a ruszkihoz mindenféle felújító készlet kapható fillérekért, smh.[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
Valamit jól csinálta a Subaruval ellenben.
Mann filterkeresőbe hiába adom meg a méreteket, hagyok rá nagyobb toleranciát, akkor se ad FP szűrőt, pedig Y, X, Z tengelyen a +/- 20 mm rengetek játéktér.
-
MasterMark
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest