- Hálózati / IP kamera
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Crypto Trade
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- Max
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Vírusirtó topic
- Mikrotik routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
gooool
őstag
Szia!
Izzobol ha nem akarsz extrat, akkor Osram Silverlight 2.0 boven jo, ha erosebbet, akkor Osram Night Breaker, GE Mega Light. Bar nekem nem Citroen van, hanem Renault, de a parszazas sima H7-hez kepest nem ad annyit a sokkal dragabb cucc, ellenben jelentosen hamarabb elpusztulnak jellemzoen.
Ablaktorlolapatbol a Bosoko egy bevalt es remek ar/ertek aranyu cucc.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Teljes lapátcsere van, a gumicsíkra is van megoldás, de macera, kétes minőségű, nem ajánlott.
Illetve a Bosoko is már Aeroblade kialakítású, így nem is cserélhető csak maga a törlőgumi.
Az ilyen Citroeneknél még sima kampós végű az ablaktörlőkar, szóval így:
Videó
Elsőre mondjuk 4 perc, ha már kitanultad, akkor 1.Üdv, Balázs
-
őstag
Hátsó simán kipattan, semmi extra.
Elsőnél a középső műanyag burkolatot az ablaktörlőn lebontod, onnantól értelemszerűen lejön. Lehet kell némi erő hozzá. Azt gondolom tudod, hogy gyújtás ráad, levesz, ablaktörlőkaron gyors törlés (lefele húz), és szerviz állásba kerülnek a lapátok.Gagyi izzót nem javaslok, ha csak nem szereted havonta cserélni. Jó móka, a végén pár perc volt a szintidőm, cserébe elsőre véresre vágta a drót a kezem
Azt nézd meg a lámpa nem párásodjon, mert az plusz halál az izzóknak.Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
nesa
veterán
Én személyes próba nélkül nem mernék venni ilyen kínai fejegységet, általában úgy tudod kiszedni a fejegységet hogy kell hozzá a kihúzóvilla, némelyiknél működik a 4db 60 as szög vagy hasonló trükk.
Én valami márkásabb fejegységben gondolkodnék ahogy mások is írták, a hangzás miatt bár a transmitterek a sokol rádió szintjét sem szokták elérni így kb mind1 lehet, én PL még az MP3 at sem tudom elviselni, ezert csak flacrol irt lemezeket hallgatok.
-
nOvOp
senior tag
Esetleg a hsz második felére is tudjátok a választ?
@nesa: Amúgy, erről szól. Lehet, amikor meglesz a pioneer, akkor azt fogom mondani, hogy tényleg tré a hangzása, de most annyira nem veszem észre.
-
nOvOp
senior tag
Sziasztok!
Továbbra is problémám van a vízhőmérővel, sokszor bejelez. Egyik pillanatról a másikra, normál állásról felmegy teljesen maxra, majd egy rövid idő után (kb. 20 mp) visszaáll normálra. A hűtővíz teljesen fel van töltve. Viszont ha megy a klíma, akkor nem jelez be. Most ki lett mosva a hűtővíz tartály, fel lett töltve újra. Hőgomba, hőérzékelő, termosztát ki lett cserélve, teljesen újra. De most is ugyanaz a probléma. Még azt az ötletet kaptam, hogy elől a ventilátor, meg a klíma szűrőket slaggal mossam át. Mit gondoltok?
(C3, 2004., 1.4 benzin kv) -
proof88
addikt
Hali,
nem ereszt valahol a rendszer? Nem láttok valahol a motortérben folyadéknyomot? Esetleg kocsi alatt nem gyulik némi folyadék?
Hasonló problémám van nekem is 2006-os C4-gyel. Az történt, hogy augusztusban semmi gondom nem volt vele a nagy melegben, pedig ugye kánikula volt rendesen.
Szeptember elején mikor kicsit hűvösebb, esősebb idő lett, a reggeli lassú forgalomban egyszer csak bejelzett, hogy STOP!, állítsam le az autót mert a motornak extrém hőmérséklete van. Ekkor a vízhőmérsékletet mutató skála a kijelzőn villogott üres rublikákkal. Gondoltam valahogy kimegyek külső sávba és bekanyarodok mellékutcára ahol meg tudok állni, de fél perc múlva eltunt a hibajelzés, visszajött normálisan a hőmérsékleti skála ami 1-gyel mutatott többet a középállás felett csak, aztán visszament középállásba és leállt a venti is. Nem tudtam, hogy a jelzés előtt mit mutatott a skála. Mivel fél perc után elmúlt a jelzés, nem is álltam meg, mert úgy gondoltam hogy nem is biztos hogy valós volt a jelzés. Az út további részén nem is volt gond.
Megnéztük később a folyadékszinteket, olaj is és hűtővíz is rendben volt (hidegen néztük).
Na, utána visszajöttek a melegebb idők, 1 hónapig használtam ismét gond nélkül a kocsit, sosem jött elő ez a probléma, pedig próbáltam előhozni dugóban araszolással is, de nem jött elő. Gondoltam arra hogy nem kapcsol rendesen a hűtőventi időben, de mindig rendesen kapcsolt amikor én tesztelgettem. Azt is csináltam hogy direkt teligázasabb gyorsítgatások után megálltam, hogy kapcsolnia kelljen a ventinek, de mindig kapcsolás után kb fél-1 perccel már le is vitte a hőmérsékletet normál szintre ahogy kell.
Aztán most hogy szept végén vagy október elején megint lehűlt az ido kicsit, megint elojott a probléma. De úgy, hogy mindig olyankor jelezte a problémát, amikor reggel araszoltam a forgalom közepén és nem tudtam gyorsan félreállni, és mindig fél perc alatt el is múlt!
A problémára jellemző, hogy egy nap kb egyszer jön elő, reggel, ha egész éjszaka kint állt. Ha viszont egyszer előjön a probléma, akkor aznap már nem lehet újra előhozni, hiába szánom rá az időt. HIába hagyom állni órákig, ha délután elindítom, nem tudom előhozni a problémát megint.
Arra közben rájöttem, hogy a lassú fokozata is kapcsol a ventilátornak időben, majd ha kell a magas fokozat is, mégis hajlamos megtörténni az eset. Ezért gondoltam hogy nem ventilátor probléma.Múlt héten szomorúan vettem észre, hogy kb üres volt a hűtőfolyadék tartályom! Ez azért érdekes, mert amikor először előjött a probléma, akkor tökéletes szinten volt, hiszen direkt megnéztük! Ezért nem is gondoltam hogy ereszt valahol. Még augusztusban volt hogy némi folyadék volt a kocsi alatt, de azt hittem hogy az a klímahasználat utáni normális. Meg ugye, akkor nem is volt problémám.
De most hogy észrevettem hogy üres a tartály, féltem, hogy a motor eszi meg a vizet, elsétáltam kútra, vettem ioncserélt vizet meg fagyálló koncentrátumot, 1:1 arányban utántöltöttem, amig jó nem lett a szint a tartályban. Ez összesen kb 8 decit jelentett.
Kis kutakodással rájöttünk, hogy valóban ereszt az egyik cső, csak álló helyzetben nem tűnik fel, csak azt látod a motortérben, hogy néhol mintha vizes lenne. Sajnos olyan helyen ereszt, hogy felülről nézve nem látszik rendesen. Azonban magas fordulaton járatva tolja ki magából a vizet, ehhez persze meg kell kérned egy embert, hogy figyelje a motorteret miközben üres fokozatban nyomod a gázt, emeled a fordulatszámot, persze csak bemelegedett állapotban.
Infrás hőmérővel mérve a raditátort, 90 °C-os amikor a skála középállásban van, innen gondolom hogy még jó a hőelvezetése a rendszernek, nem sül meg a motor ... attól féltem, hogy túl sok levegő kerülhetett a rendszerbe, nem vezeti el a hőt a radiátorig, de ha a radiátor meleg, akkor sztem még nincs nagy gond.
Viszont mivel a túlmelegedés probléma először olyankor jött elő amikor a folyadékszint még jó volt, nem biztos hogy ez a probléma valódi oka. Egyelőre bejelentkeztem szervizbe hogy a szivárgást elháritsuk, addig pedig minden nap indulás előtt ránézek a tartályra és ha kell, utántöltök. A kocsit úgy használom, hogy kb 2500-ig pörgetem, hogy ne szórja el a vizet nagyon, nincs teligáz csak óvatos gyorsitás, hogy minél kevésbé melegedjen, és sokkal többet próbálok motorfékezni is.
Mostanában megint nem jön elő a STOP! felirat, a ventit kapcsolja néha kb 1 percre aztán visszaáll a hőmérséklet, nem kúszik fel a skála maxra. Félek csak azért nem jön elő a probléma, mert ismét enyhébb idő van.
Aztán lehet hogy tényleg összefügg a víz eresztésével a probléma ... ha valahol tud ereszteni, még az akár rendben lévő folyadékszint ellenére, a felforrósodó víz hatására emelkedő nyomás sosem lesz megfelelő, hiszen szivárog a rendszer ... tehát előbb fel tud forrni a víz, a belső kisebb nyomás hatására, mintha nem eresztene, nagy lenne a nyomás, később kezdene forrni a víz. Lehet már szeptember elején is ezért volt a probléma, hiába volt jó a folyadékszint.
Nálad nem ereszt sehol?
-
nOvOp
senior tag
Sziasztok!
Igazából csak megosztanám az információkat, hátha vkinek szüksége lesz rá. Én sokat kutattam, de ilyen problémára ehhez hasonló javaslatot nem találtam.
Sokáig szenvedtem a problémával (Citroen C3 rángat itt és itt) mire sikerült megoldani. Gyakorlatilag már szinte mindent cseréltek, végül egy autóvillamossági szerelő oldotta meg a problémát. EPROM-ot kellett cserélni és PSF modult (bár amit kaptam hibás alkatrészt, az egy BSM modul, legalábbis google alapján) valamint a szoftvert kellett újra tenni. Ezek után ismét jól működik a kocsi!Illetve a hűtővíz problémát is sikerült megoldani, magam végeztem el a mosást
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
Én mikor az Evasiont vettem 3 kulcsból csak egy nyitotta a jobb oldali ajtót, mondták hogy csak a zárcsere segít, mondom persze.... vettem egy nyers kulcsot amit magam reszeltem meg a kopást kompenzálva, kisebb árkokkal, érdekes egyből jó lett a zár, kicsit vacak meló volt mert 4 tollú a kulcs.
-
őstag
érzékelő nincs a tollszárban, csak a műanyag tokban van az immo üvegchipje.
lehet venni üres műanyag tokot vágatlan tollszárral, de át kell tenni az elektronikát és az immo chipet (erre többen nem vállalkoznak, mert törik)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
MC Pite
veterán
Üa szivattyú csatlakozó korrodált? BSM-nél. Nnem tudom annál melyik csati melyik láb, de az is hasonlókat okoz.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Nem a bizti a ludas, a csatlakozó.
Ellenőrizni úgy tudod, hogy az üzemanyagsinen megkeresed a szelepet (autós szelep mint a gumin) és megnyomod (kellő körültekintéssel, hideg motornál). Ha fröcsköl a benzin, ment a szivattyú indítózásnál. Ha nem, nos, nem indult el. Ha van multimétered mérd meg mennyi fesz megy ajtónyitáskor/indtáskor a pumpához, ha kevesebb mint 12V, bingó. Nekem hol indult, hol nem. Ha elkapta akkor ment, padlógáznál is eleget szállított. Ez rengeteg korabeli autónál jelentkezik, alulméretezték a csatlakozókat.
Szétszedés takarítás javít a helyzeten, de utána kell járni, több BSM-nél a mellette lévő lábra is ki van vezetve, bontóból/Zolysytő kell venni sarut és egy Y-t kell csinálni.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Nordik
őstag
Nem lehet ez hőmérséklet jeladó? Nekem ugyanezt csinálta egy Opel. Hidegen tökéletesen indult, melegen nehezen vagy egyáltalán nem. Gyakorlatilag a hutofolyadek hőmérséklet jeladó volt azthiszem hibás, mindig -40fokot érzékelt. Természetesen ez meleg motornal ahhoz vezetett, hogy tuldusitott és nyomta a felesleges naftat. Kicsereltem és tökéletes lett.
-
MC Pite
veterán
Mi lett kimérve pontosan, szakadt/rövidzáras tekercs, vagy hátra jutó fesz többszöri próbával?
Amit említettem hiba gyakoribb, és akkor sem indul el a pumpa (kb 9V-tól indul el, de volt mikor csak 7V jutott hátra).
Nehogy fölösen cseréjetek pumpát. És mindenképp érdemes ellenőrizni, minimum kontaktsprézni a csatlakozót a BSM-nél, mert az lehet a következő hiba. (Ill ha a pumpa ment tönkre, valószínű hogy már a csökkenő feszültség, növekvő áramerősség miatt.)[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Ok, a néha indul néha nem alapján néha kimegy. Nálam a Picasso 2-3 hét alatt 3× nem indult, heti 6 napot használtam. Elsőre azt hittem pumpa, utána azt hittem relé/BSM. Kicseréltem a BSM-et(a régit elküldtem javíttatni), és pár hónapig jó volt. Majd megint nem indult. És közben kiderült hogy a BSM jó, de az adott pin korrodált. Akkor derült ki amit fentebb írtam.
Azóta körültekintőbben méregetek, a szerelők sorban pumpát és BMS-et cseréltek volna akiket kérdeztem ezek alapján.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nOvOp
senior tag
Annyi probléma adódott, hogy a cserénél a sapka tömítő gyűrű elszakadt. Vhogy sikerült visszatenni, pillanatragasztóval rögzíteni, de ki kellene cserélni. Na erre várok már 2 hónapja, de (ezek szerint) baromi megbízhatatlan az ismerősöm. Most működik rendben, de azt mondta, a biztonság kedvéért ne tankoljam tele. Budapesten (Pesten) vagyok, tud vki ajánlani korrekt, megbízható szerelőt? (akár privátba is, köszönöm)
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Ha a közönséges O-gyűrű a probléma, akkor tömítés boltban minta vagy méret alapján meg lehetne nézni, üzemanyag miatt Viton anyagút keresnék lehetőleg.Ja, hogy már meg is van a tömítés Annyi tippem van, hogy pl hajszárítóval fel lehetne melegíteni a kritikus műanyagot, hátha akkor elég rugalmas lenne és nem törne el. Közeli műanyaghegesztő vagy bontó lehetne a tartalék opció pl -
MC Pite
veterán
Mérd ki, plusz nézd meg milyen izzó kell bele... Testzárlat is lehet, de akkor még fékezésnél lesz valami rossz.
Jut eszembe, C3 Mk1 haynes könyvet sztetek jófogásra, vagy hova kellene felrakni ahol rá is találnak (nem túl jó a keresője, facen nem is vagyok fent meg a marketplace...hagyjuk)?<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Dorien
veterán
Ha ugyanaz az izzó felel a hátsó helyzetjelzőért / féklámpáért, akkor elvileg 2 szálas kell belőle. Nekem a Focusban mindig a fékezős szál égett ki.
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 89.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Autós topik
- Hálózati / IP kamera
- PlayStation 5
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Holnap mutatkozik be a HTC új készüléke
- Politika
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Projektor topic
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Erős asztalláb (Steelcase)
- D8EA gyertya ingyen vihető
- Gardena 9805-20 SmallCut Plus 300/23 fűszegélynyíró - 1 hét próbagarival! -
- Hibátlan Rommelsbacher AK 2099/E típusú 2000W német prémium főzőlap rezsó - 1 hét próbagaranciával!
- Eladó Peugeot 301 1.6 HDI Active
- Lumeo Ehmann vezetékbe iktatható dimmer, 20-400W 230V 50Hz fekete
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen