Új hozzászólás Aktív témák

  • Winner_hun

    félisten

    Vagy valami nagyon jó minőségben a jpg-t, vagy png-ben a pár színes képeket plz, ez így szörnyű.

    ► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

  • joghurt

    addikt

    Jó lenne tudni, pontosan mi is áll ennek a hátterében. A T-* nem olyan jó fej, hogy csak úgy, magától csökkentse a díjakat egy olyan piacon, ahol az ország nagy részén monopolhelyzetben van.

    A tej élet, erő, egészség.

  • dajkopali

    addikt

    válasz joghurt #2 üzenetére

    ez előírás a szolgáltatók számára (NHH), a mértékről volt eddig szó, most az NHH jóváhagyta az ajánlatot, a többiek is csökkenteni fognak

    [ Szerkesztve ]

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • joghurt

    addikt

    válasz dajkopali #3 üzenetére

    Épp a mértékéről beszélek. Miért csökkentett ennyivel a T-*, amikor semmi nem kötelezte _ekkora_ csökkentésre?

    A tej élet, erő, egészség.

  • sh4d0w

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz joghurt #4 üzenetére

    Ha tőkés fejjel gondolkodom, akkor azt mondanám, hogy azért, mert alacsonyabb havidíjakkal többen tudnak előfizetni - ergo esetleg a hálózatán átfolyó forgalom után beszedett díj többletbevételt generálhat. Aztán lehet, hogy nincs igazam...

    https://www.coreinfinity.tech

  • shabbarulez

    őstag

    válasz joghurt #4 üzenetére

    Ez nem úgy működik hogy szereti vagy nem szereti a Tíkom vagy az Invitel vagy a UPC vagy a Voda vagy a Pannon. Ezek mint JPE(Jelentős Piaci Erejű) szolgáltatók amiknek szabott szolgáltatási kötelezettségeik vannak és hatóságilag szabályozva van a működésük. Nem úgy működik azt csinálnak amit akarnak, hanem az állami hatóság nagyon erősen megszabja mit tehetnek és mit nem és amit tehetnek azt hogyan.

    Amióta liberalizálták a telecom piacot államilag igen sok kötelezettséget rónak a JPE telecom cégekre.

    Pl. kötelező a telecom cégeknek az ADSL hálózatukon kötelező nagykereskedelmi ADSL szolgáltatást nyújtani, hogy a konkurens cégek azt viszontértékesíthessék. A retail mínusz által az egyes csomagok ármaximuma is hatóságilag szabályozott. A retail minuszt fél-egy évente folyamatosan újkalkulálják az előző időszak kisker piaci árai alapján, ezért csökken folyamatosan a nagyker ADSL ára. És ezt akkor is el kell fogadniuk a JPE telcoknak ha nekik nem tetszik, márpedig ez üzletileg számukra nem előnyös.

    De ugyanígy van a hurokhordozásra is, amiről a fenti cikk is szól. A liberalizáció óta a JPE szolgáltatók kötelezve vannak arra hogy a távközlési hálózatukat megosszák a konkurenseikkel hogy azon azon távközlési szolgáltatást nyújhatssanak. Ennek a feltételei és árai szintén hatóságilag van szabályozva. Ez sem előnyös a JPE telcoknak, mégis kénytelenek elfogadni. Sőt ez a hatósági szabályozás a fejlődésnek igen nagy gátja. Hisz ellenérdekelté teszi a JPE telcokat a fejlesztésbe. Hisz senkinek nem éri meg úgy fejleszteni, ha utána ezüsttálcán kell annak az eredményét átnyújtania a konkurenseinek. Azok meg begóért használhatják úgy hogy a nagyértékű beruházásokhoz egy fillért nem kellett megmozgatniuk, őt csak beleülnek a kész jóba. A gond csak az hogy pont a JPE telcok azok akiknek lenne tőkéjük, így tudnának fejleszteni, de a hatósági szabályozás ebben elleérdekelté teszi őket. A kis telcok meg akiket miatt született ez a szabályozás nem igazán hajlandók beruházni infrastruktúra fejlesztésbe, mert az nekik pénzbe kerül, helyette inkább csak élősködni szeretnek máson.

    A hurokhordozás(RUO) szabályozását és 2002 óta évente mindig felülvizsgálja a távközlési hatóság és a benne foglalt díjtételek folyamatosan csökkenek vagy tűnnek el.

    De ugyanígy ígaz a RIO-ra ami a vezetékes telefon szolgáltatást szabályozza, vonalhordozással, végződtetési díjakkal minden. Ezt is évente felülvizsgálja a hatóság és a díjtételeit folyamatosan csökkenti. És a JPE piaci szereplőknek ezt el kell fogadniuk, még akkor is ha számukra üzletileg nem előnyös.

    De ez ugyanúgy így van a mobil végződtetési díjakkal is, ott is ugyanúgy szabályozza a hatóság a JPE piaci szerelőket mint a vezetékes piacon. Ott is folyamatosan évről évre csökkentik a nagykereskedelmi díjtételeket.

    Minden JPE szolgáltató folyamatosan regulázva van. Meg kell felelniük a hírközlési szabályozás aktuális változtatásainak, amik számukra nézve kötelező érvényű. Ez a szabályozás pedig mindig asszimetrikus vagyis a JPE szereplőket folyamatosan negatívan érinti, az alternatív szereplőket pedig pozítívan diszkriminálja.

    [ Szerkesztve ]

  • joghurt

    addikt

    válasz shabbarulez #6 üzenetére

    Ezekkel én is tisztában vagyok. Te rózsaszín alkalmazott vagy, hogy ilyen vehemensen véded őket, és szidod az alternatív szolgáltatókat? ;)

    Az eredeti (és még mindig élő) kérdésem arra irányul, hogy a T-Com mitől csökkentette _ennyivel_ az árait. Ugyanis ha jól tudom, nem az NHH írta elő neki, hogy márpedig x forintra kell csökkenteni, hanem a T-Com mondott egy összeget, amit az NHH elégségesnek talált.

    Egyébként meg NHH ide vagy oda, a T-Com a gyakorlatban azért mégiscsak sikeresen él a nem túl tisztességes megoldásaival. Ugyanazon fizikai végpontról és ugyanazon odavezető drótról beszélünk: Amíg T-Com és másik szolgáltató, addig 2,3 megabit a max. sebesség (4 megás csomag). Furcsa módon amint RIO a szolgáltatóhoz, a sávszélesség 3,7 megára nő.

    A tej élet, erő, egészség.

  • LordX

    veterán

    válasz joghurt #7 üzenetére

    Simán lehet, hogy a T-Com régi/gyengébb DSLAM-el szolgáltat, a másik szolgáltatónak meg újabb/robusztusabb DSLAM-je van. Az az aggályos eset, amikor T-Com + T-Com szolgáltató = 3,7 Mbit, de T-Com + másik szolgáltató = 2,3 Mbit.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz joghurt #7 üzenetére

    Nem dolgozok rózsaszínnél, sőt még ISP-nél sem. Nem védem őket, de az alternatívokat sincs miért dícsérni.

    NHH eddig is bizonyos számítási metodika, szabályrendszer szerint állapított meg díjakat. Ha ezt megváltoztatják - és úgy emléxem tavaly erre tettek utalásokat is ez várható - akkor a számolási végeredmények is jelentősen megváltozhatnak. A hatóság ezzel az eszközzel akar nagyobb mértékű nagyker árcsökkenést elérni.

    Az eltérő sebességen annyi nem kell csodálkozni. Anno amikor elindultak a hurokátengedésesek és az ügyfelek felraktak fórumokra pár modem status-t, jól látszott mi az alternatívok megoldása. ADSL-nél szabvány szerint a transmit power maximuma 20 dBm, ennek ellenére több LLU-nál is 22 vagy feletti túlhajtott értékeket lehetett látni. Ezzel kvázi túlordibálták az összes szomszédos érpárt, ezzel értek el az alternatívok nagyobb sávszélt. Ettől persze lehet hogy az LLU ügyfélnek jobb lett, de a szomszédos érpárokon meg lehet hogy egy tucat Tíkom nagyker ADSL előfizetőnek vágták haza a netét, akiknél az erős zaj áthallás miatt csökkent a vonalminőség.

    A Tíkomnak több mint 600 ezer ADSL ügyfele van, ehhez a számhoz mérten a frekvenciát optimálisan kell kihajtani. Ott sosem törekedtek arra hogy minden vonalat maximum jelerősségre tesznek, hadd ordibájon az összes modem, mert annak a végeredménye az hogy végül egyik sem érti a másiktól azt amit neki mondtak. Épp ezért a szolgáltatók egy ADSL hálózatban arra törekednek hogy optimálisan a lehető legkisebb jelerősség mellett is működőképes hálózatot tudjanak működtetni, mert úgy az áthallás is minimalizálható.

    Ezzel az LLU-k semmit nem törődtek, ők csutkára csavarták a jelerősséget és hadd szóljon. Mivel az ő modemük ordított a leghangosabban a környéken, ezért nekik ettől jobb lett, azt meg magasról leszarták hogy a többi Tíkom ügyfélre ez a hozzáállás milyen negatív hatással volt.

    Az LLU-knál az egyetlen pozitívum az hogy jellemzően ADSL2+os linkre törekednek, aminek hatékonyabb a kódolása, így bizonyos vonali jellemzők mellett nagyobb sebességet lehet vele elérni. De az általad írt alacsony sávszél tartományban az ADSL2+nak nincs sok szerepe, ott a kakóra felcsavart transmit power okozta a javulást, viszont többek meg nyögték a következményeit. Ez azért semmiképp sem nevezhető tisztességes hozzáállásnak, de az LLU-kat ez nem nagyon érdekli. Amíg az ő ügyfelek abszolút kicsi az esélye hogy a csutkára ügyfelük miatt, egy szintén saját másik ügyfelük szívjon. Az meg őket nem nagyon érdeki hogy ténykedésüknek milyen hatásai vannak a konkurens ügyfelekre.

  • joghurt

    addikt

    válasz shabbarulez #9 üzenetére

    Olyan környéken lakom, hogy a kötegben levő érpárokon rajtam kívül nem zajlik ADSL forgalom. :DDD És a T-Comnak nem csak a 2,3 megájával volt gond, hanem a szakadozásával is. A szerelőjük állítólag végignézett mindent a központtól kezdve, és nem gyógyult. Átrakott másik érre mindenhol, szintén nem javult. Hangsúlyozom, ekkor nem a T-Online volt az ISP-m, talán ennek köszönhető, hogy nem igazán megoldás-orientált volt a hiba"javítás". És a túlhajtásnál sokkal egyszerűbb a megfejtés, hogy a szolgáltatómnál miért jött másfélszeres sávszélesség: modemcsere. A rózsaszín szerelő ugyanolyan ratyi modemet hozott magával, mint amilyet ők adtak anno. Amikor kezdeményeztem a hurokátengedést, az ISP-m még az átkötés előtt a kezembe nyomta a modemjét, hogy majd ha a T-Com elviszi a sajátját, akkor ezt rakjam fel. Én persze hazaérés után egyből átdugtam, és voila. Tehát még ugyanúgy a T-Com DSLAMjából jövő egzakt 20 dBm-es jelen ültem, amikor a sávszélességem már felment.

    A tej élet, erő, egészség.

Új hozzászólás Aktív témák