- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czimby
addikt
Kezd meghalni a 14éves AutoXS töltőm.
A mostani Penny, Aldi, Lidl felhozatalból melyik lenne a legjobb vétel?
A 6000Ft-os lehetőségek közül nézelődnék,
esetleg a 9000Ft-os OSRAM még beleférhet ha jobb annyival.
Havonta 1-2x szoktam 2-3 napig feltenni töltőre az autót. 45Ah
Illetve télen a kiszerelt motor akkut havonta kéthavonta. 12AhHa szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
molnarpeter
nagyúr
-
gallozs
csendes tag
Lehet buta kérdés, de hogyan lehetne gyorsabban tölteni egy 12V 45Ah s akkut? A Lidl (ULGD 5.0 B1) és az Aldis (AutoXS MD19787) töltővel is 1,37-1,49A között ingadozik a töltés (lakatfogóval mérve). Jól gondolom, hogy ezt az akku kapacitást direkt nem tölti egyik sem a lehetséges 5A-val? S, ezen a mostani Lidl akcióban lévő 10A s töltő sem segítene?
-
Czimby
addikt
válasz molnarpeter #8757 üzenetére
Enyémnek a kábelei jók, de a burkolat megolvadt az egyik oldalán hőlégfújónak köszönhetően.
Egyébként először a bekapcsológombja nem volt az igazi, ezért szétszedtem, mivel csavarozva + ragazstva is volt nem lehetett nyomtalanul.
Igazából a gombnak semmi baja sem volt, csak az előtte levő fólia ami a kijelzőt is körbeveszi, az megkeményedett és amit nem működött már jól. Azt körbevágtam, gomb probléma megoldva.
Mostanában viszont 1-2x bebugol az agya is, mert nem ugy vislekedik mint előtte töltés közben. De mint írtam már nagyon régi, 2012-es, szóval bőven teljesítette amit kell.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
gallozs
csendes tag
A dolog ennél komplexebb, röviden: valamikor a múlt év végén vettem ezt az akkut, (Varta B31 45Ah 330A 12V) mivel a riasztótól merül mint a Titanic, így évente 1x-2x kiveszem a kocsiból és feltöltöm, ha éppen szabadságon vagyok és nem használom a kocsit. Sajnos, már miután megvettem ezt az akkut, és eszembe jutott, hogy csak le kéne ezt is tesztelni, "83%-os volt", most rámértem ismét hétvégén, s láttam, hogy esedékes lenne egy töltés... 12.39V ról indult a töltés reggel 8 körül, s mostanra végzett csak. Végig 1,36-1,49A-val töltött mindkét töltő, az Aldissal fejeztem be, 14.4-nél kapcsolta le a töltést, s állt át csepptöltésre, ami pedig 0,6A... Első kép az eredmény, második pedig amilyen reggel volt... Tudom, tudom, "gagyi kínai műszer", de az előző akku, az akkus üzletben terhelő villával és multiméterrel mérve, pont ugyan azt az eredményt mutatta a régi akkun mint ez...Nézett is az ottani szerelő, mondván ez nem jellemző ezekre az olcsó akku teszterekre :-)
-
gallozs
csendes tag
Na és persze látom én is, hogy töltés után is cca. 77% már csak az akku, s így csak remélem, hogy ezt a telet kihúzza, de az előző autómban a Bosch 1,5 évet bírt, ebben az előző akku JP/EP volt (a gyári után), s az is csak 2 évet bírt, s most úgy tűnik, hogy a Varta meg csak 1-et fog... Kérdés mit vegyek akkor? Vagy ezt el kell fogadni, és 1-2 évente új akkut venni?
-
gallozs
csendes tag
Én is attól tartok, ez már eleve rossz volt az akku, mikor vettem, hisz már akkor is csak 8x%-osnak mértem... Nem áll sokat a kocsi, hétköznap minden nap használom (25-35km/nap), és néha hétvégén is, szerintem ennyinek elégnek kéne lennie a töltés szinten tartásához.. Kérdés az, hogy mit és hol vegyek helyette (Budapesten)? Milyen márka bírná tovább mint 1-2 év? :-)
-
Laybee
őstag
válasz gallozs #8770 üzenetére
Szerintem simán visszaviheted. Máskor úgy vegyél akkut, hogy helyben, előtted kérsz teszter bizonylatot róla és alsóhangon ugyanazt mint a gyári értéket vagy még többet tudjon az akksi. És ha 80%os akkor visszautasítod.
szerk. Biztos jól működik az a riasztó? Csak azért kérdezem, mert a gyári akkunak is tudnia kellene 5 évet.
Egyébként jóval nagyobb akkut ír az Exide ebbe az autóba, [link]
[ Szerkesztve ]
-
gallozs
csendes tag
Na a blokk/garlevél még nincs meg, de 2022. 11.02-én vettem ezt az akkut, majdnem 1 éves :-)... Riasztó téma - köszi még az is OK ([link]), idén cserélték abban is az akkut, igaz az még a gyári volt. Az autó gyári akkuja pedig a Covid/"maradj otthon alatt" merült túl, és halálozott el - sajnos...
-
gallozs
csendes tag
Nem látok sehol utalást az akku kritériumaira, illetve, ahol beszerelték sem mondták, hogy gondot okozna, pedig már ott is jártam jó pár alkalommal... S, már a "mélyalvós firmware" van a riasztón, amivel 0.18mAh alatt fogyaszt csak élesítés után...
Maga a riasztó amúgy egy külön akkut használ, ami viszont valóban a sima akkuról töltődik...[ Szerkesztve ]
-
-
gallozs
csendes tag
ááá, ebbe ilyen fránya keskeny és magas (ázsiai/Japán) szabványos akkut lehet csak beletenni, kicsi a tálca és rövidek a kábelek is, ráadásul egy dupla menetes száras kampós cucc tartja a helyén az akkut, aminek a felső összekötő eleme is fix méretű, nehogy mást tegyen bele az ember :-(
-
forceberg
veterán
EFB-nem EFB, riasztónak külön aksi.
Sokan hibázzák el, mert okos töltséses, S/S-os autókba vesznek sima aksikat, amik 1-2 év alatt kimúlnak.
Én is csak azért vettem sima aksit, mert kiakapcsoltam diaggal a smart töltést, mert xart sem ér.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #8781 üzenetére
Kauffernél van Era akku 3 év garanciával.
Szerintem olcsóbb is mint az unixnál. -
Brogyi
senior tag
válasz gallozs #8780 üzenetére
Az az érzésem, hogy elbeszélünk egymás mellett. Szerintem a 2019-s garanciális Baleno smart töltős, és így teljesen mindegy, hogy van-e, vagy használod-e a start/stopot.
Tévedhetek, mert nekem Swift van. Próbáld ki amit korábban írtam itt valakinek. Az egérmozin a fogaskereket tartsd nyomva 10sec, vagy addig amíg meg nem jelenik a sok szöveg. Persze járó motornál. Nálam úgy viselkedik hogy alapjáraton 14,4V, és egy pici gáz nyomásra csökken. Ez mutatja, hogy smart. Figyeld meg, hogy viselkedik. Nem kell neked semmi műszer. Az autó mutatja mit mér a kocsi CPU-ja. Na, mindegy. Ha ilyen, akkor megszívtad, mert jó drága akksi kell neked. Várjuk meg mit is látsz az egérmozin.
Holnap belenézek a kolléga Balenójába.[ Szerkesztve ]
-
gallozs
csendes tag
30km/2 indítás, oda vissza a munkába.
GL Plusz, ebben alapból nem LCD-s fejegység van (már ha ez lenne az egérmozi), vagy ha a sebességmérő és a fordulatszám mérő közötti, akkor az sem LCDs, hanem a "hagyományos fajta", nincs ilyen fogaskerekes beállítások almenü. Amikor a gyári akku megfáradt, a Suzuki szalonban pont ugyan ilyen B31-es Vartát akartak eladni nekem, csak drágábban, mint máshol. Nincs másodlagos akku se, ez nem "lágy hibrid" verzió. Ez pedig a gyári akkuja volt: -
gallozs
csendes tag
Köszönöm. Nálam is a Covid alatti nem használat merítette túl (10.4V) a gyári akksit, s utána az első töltési próbálkozásnál pedig cellazárlatos lett a pozitív pólusnál lévő oldalon. Azóta nem találtam tartós cseredarabot bele...De lehet elengedem a dolgot, és elfogadom, hogy az EP jó, de 2 évente vennem kell majd egy újat bele... Az, legalább tényleg kibírta a két évet (koppra). Az két év után jutott erre a szintre:
-
Brogyi
senior tag
válasz gallozs #8787 üzenetére
Nem sok jó hírem van neked.
Nézzük az ő használatát eredeti akksival.
30km/2 indítás, oda vissza a munkába. Ez a tied.
6km/2 indítás, oda vissza a munkába. Ez a kolléga használata.
Ez azt mutatja, hogy mégse jó az autód. Itt azért több időt rá kellene szánni. Pl. el megy-e az autó mély stby-ba, szivárgási áram...
Nem láttam jelét a smart szabályozásnak, de esőben ezt elég nehéz megállapítani. Azt azért nem hiszem, hogy ennyire sz@r az akksi piac.
Bizony nagyon meglepett az a tény, hogy az akksija 100%-n áll kb. 5 év után is. Sajnos akkor nálad lesz a hiba. Az említett riasztó ...
Hogy néz ki az akksi feszültség indítás után? A jellege/változása a lényeg.
Ebben a Baleno-ban 14.4V-nál megállt mint a szög, fordulatszámtól függetlenül. Kicsit több idő kellett volna.
A gazdáról egy pár szó. Nem nyitogatja a motorházat, az eső mossa a kocsiját. Tehát nem töltögeti az autóját, és így csak benzin, és kötelező szervizre jár. A nyáron klíma gázt cseréltek neki. Ennyit tudtam tenni érted.
Az akksi adatai:
45Ah
CCA 370A
B24 (JIS)
-
gallozs
csendes tag
Nagyon köszönöm, hogy foglalkoztál vele, s igen én is gyanakodtam arra, hogy valami szívja az akkut (de az pozitív akkusarut levéve, multiméter beiktatva, autó bezárva, riasztó bekapcsolva, kis idő után beáll 20-30 mAh környékére az üresjárati /standby/ fogyasztás). Mivel, a kulcs nélküli ajtónyitás, illetve a CAN-BUS rendszer, meg az ultrahangos érzékelők, no meg a riasztó alap fogyasztása ilyenkor ezt indokolja, ezért nem láttam értelmét tovább nyomozni ez ügyben... Ma elmentem, vettem másik akkut (ZS+U - köszi az ajánlást), megkérdeztem ott az eladókat, 2 évet jósoltak neki, szóval úgy tűnik a tervezett elavulás itt is üzletszerűvé vált... Na mindegy tesztelem, használom, ez most a műszerrel mérve valóban 100%-os volt, bár poros volt a teteje, tehát biztos pihent ott is a polcon egy pár hónapig. Na sebaj, ilyen akkum úgy sem volt eddig... Fotót elfelejtettem készíteni, így a belső ellenállását fejből meg nem mondom, de rámérek majd hamarosan.
Most a képet jobban megnézve, pont úgy néz ki/azonos a kialakítása mint a Rocketnek és az Electric powernek, nem lennék meglepve, ha ugyan az lenne, más matricával... :-)[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz gallozs #8790 üzenetére
Papíron a Rocket elég jó adatokkal rendelkezik. A következő alkalommal próbáld azt is ki, és persze amelyik tovább húzza az lesz a befutó nálad.
Kíváncsi leszek nálam majd meddig fog tartani a második akksi. A gyárira egy szavam se lehet. A Bosch/Varta márkához akksiban most nekem nincs bizalmam. Azokat nem ajánlanám neked.[ Szerkesztve ]
-
gallozs
csendes tag
Igen, az előző előtti Electric power (ami Rocket, ez a Banner is az :-) ) 2 évig bírta, a mostani Varta 1 évig.
Szerintem nem a tartósság a lényeg, hanem az eladás itt is... Persze, ha garázsban állna az autó, sőt, gyakrabban tudnám töltögetni, akkor lehetne nekem is 3-5 éves élettartammal számolni, de ezek hiányában csak reménykedni lehet :-)
Lásd Rocket gyártója, vs. Electric power vs. (na megtaláltam leírva is végre! :-) Banner:
[link]
[link]Varta, Bosch, Perion (de ide sorolható az ABS és a Kraftmann is):
[link][link]
Szóval, szerintem pár gyártó között le van osztva a piac, s mind hasonló minőségű, max. a márkanév, amit külön megfizettetnek... -
gallozs
csendes tag
De ez esetben, ugyanott is hasznosítják újra őket :-)
[link] -
p0lip
tag
válasz gallozs #8792 üzenetére
Az európai formátumú Electric Power akkukat itthon készíti a Jászakku, az európai Banner akkukat az osztrákok gyártják, Viszont úgy néz ki az ázsiai, illetve japán formátumokat valóban a Sebangtól veszik, gyártatják. A Varta gyártója a Johnson Controls volt, majd 2019-ben a Clarios megvette. Alapvetően a Bosch egy Bosch címkés Varta volt, egészen 2022 nyaráig, tehát amíg a Varta black=Bosch S3, Varta blue=Bosch S4, Varta silver=Bosch S5 sorozatok futottak. Viszont 2022 nyarától az új Bosch Power Plus szériát már az Exide gyártja és ezzel egyidőben a Bosch S széria meg is szűnt.
Új hozzászólás Aktív témák
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.