- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
-
lajos75
senior tag
Sziasztok!
Van valakinek infója, hogy a Lidl akkutöltője A1 és C1 verzió között mi a különbség?
-
lajos75
senior tag
válasz molnarpeter #8258 üzenetére
köszi
-
op9
aktív tag
Sziasztok,
A kocsim többet állt a kelleténél, és már nem indult el, mert annyira lemerült az akksi, az önindítót épphogy meg tudta párszor forgatni.
Feltettem töltőre, és 9.7V volt benne, viszont nem tudtam teljesen feltölteni, mert használnom kellett a kocsit, ezért 3 óra múlva, amikor 12.8V-ot mutatott, akkor levettem róla, és be tudtam indítani vele a kocsit.
Ezután használtam 2-szer kb. 40 percet a kocsit, majd következő 2 nap szintén minden nap 2-szer kb. 30 perceket, viszont a következő nap, vagyis ma este már megint nem indult.
Töltőre téve 10.6V-ot mutatott, és most 4 óra elteltével 12.6V (és itt már kb. másfél órája áll), és jól hallhatóan pezseg, és érezni is rendesen a gázt bukóra nyitott ablaknál is.
Érdemes estére még rajta hagynom, vagy jobb, ha nem kísérletezek vele, mert ez már kuka?
4 éves Bosch S4-ről van szó.
Ha cserés, akkor van esetleg ajánlott akksi?[ Szerkesztve ]
How Bad Do You Want It?
-
molnarpeter
nagyúr
Néhány óra múlva mérj rá majd az "üresjárati" feszültségre, de ha töltő levételkor is 12.6 maradt, az cserés jó eséllyel. Részemről az Electric Power/Jász akkut mondanék, legalább olcsó, és akku tálcának megfelelő legnagyobb méretben. Aztán amikor sokáig nem megy az autó, vagy egymás után van több rövid út, néha feldobni rá a töltőt karbantartó jelleggel.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Szia!
Érdemes lenne megmérni a töltést, járó motornál az összes fogyasztót működtetve az akksi pólusain 13,8-14,6v feszültséget mérünk jó esetben. (ezek megközelítő értékek természetesen)
Amikor megállsz az autóval , ki kellene próbálni, hogy leveszed az akkusarukat, megméred a feszültséget, majd néhány nap után ismét megméred. Amennyiben így is magas a feszültségesés, az akkumulátor kuka. Ellenkező esetben kóboráram merítheti az akkumulátort.
-
op9
aktív tag
válasz molnarpeter #8262 üzenetére
Köszi a választ!
11 óra elteltével most 10.4V-ot mutatott a töltő, és levétel után 2 órával is még meleg volt az akksi az egyik oldalon.
Tönkre mehet így egy akksi, ha egy kritikus pont alá merül?
Az autóban nem gyári riasztó van, és általában 3 hét után már meríteni szokta ennyire az akksikat, de eddig elég volt feltöltenem, de úgy néz ki, h itt most ebbe bele is rokkant.How Bad Do You Want It?
-
op9
aktív tag
Köszi szintén a választ!
A kocsi kb. 3 hét alatt le szokta meríteni ennyire az akksit, ezzel kb. számoltam, hogy ez most az utólagosan beszerelt nem gyári riasztó miatt van, vagy tényleg van valami kóbor áram, azt nem tudom.
Viszont az akksi úgy néz ki, h rossz, így már nem kísérletezem vele. Egyrészt bőven töltenie kellett a generátornak az utóbbi napokban, és ennek ellenére mégsem bírt ki 10 óra állást, valamint töltéskor nagy mennyiségű érezhető gáz lett, és pezsgés hallatszott 12.6V-nál ami fölé több óra alatt sem akart menni egy 45Ah-s akksi 3.8Ah-s töltéssel, majd levétel után is órákig meleg volt az akksi pár helyen, végül 11 órával később már csak 10.4V-ot mutatott a töltő.How Bad Do You Want It?
-
molnarpeter
nagyúr
Az bizony cserés lesz Ha sokat áll az autó, valamilyen úton-módon figyelgesd pl hetente a feszültséget, és tölts rá szükség szerint. Nagyobb kapacitású akkuval kicsit jobban el lehet húzni. Kevésbé veszélyes környéken még azt is mondanám, riasztó kiiktatása indokolt lehet. Jó lenne mérni egy nyugalmi áramfelvételt is, riasztó nélkül persze. Vagy ha ragaszkodsz hozzá, köztes megoldásnak egy low voltage cut-off kütyü is segíthet, ami nem hagyja teljesen leapasztani az akkut.
[ Szerkesztve ]
-
op9
aktív tag
Köszi, de nincs terhelő villám, valószínűleg cella zárlat, és azért melegedhetett még töltés levétele után is az akksi.
Csak nem tudtam, h egy túlmerülés, és töltés okozhat ilyet.
Vagy csak nagy véletlen, h akkor ment tönkre az akksi, amikor épp sokat állt a kocsi.How Bad Do You Want It?
-
op9
aktív tag
válasz molnarpeter #8268 üzenetére
Köszi!
Hát a többszöri mozgatás lesz a legbiztosabb, mert a többi megoldás inkább macerás, de jó tudni, h milyen lehetőségeim vannak.@csiga8:
Neked is köszi!How Bad Do You Want It?
-
molnarpeter
nagyúr
Egy akku élettartama alatt háztáji tapasztalatom szerint 2-3 alkalommal mélyebb kisütés (9-10 V már bőven beleesik ebbe), és vége a dalnak nem szabad hagyni túlságosan lemerülni, inkább a normális feszültség tartományon belül érdemes néha kicsit feljebb nyomni, hogy véletlenül se károsodjon.
-
pimmi
senior tag
VARTA A17 Black Dynamic 41Ah EN 360A right+ (541 400 036) VS Electric Power 45Ah 360A right+
-
Zoli bácsi
őstag
Minap autót takarítottam, egész délelőtt nyitott ajtóval állt az udvaron, szólt a rádió, meg a belső világítás működött. 3 órán keresztül, nagyjából. Mikor végeztem, be akartam járni a garázsba, indítózáskor a rádió lenémult, eddig ilyet nem csinált....Elindult a kocsi pöccre, bejártam a garázsba, az Optimate 4 töltő (Motorhoz vettem, max 1A-t tud) volt kéznél, rátettem az akkura. Elvileg 1A-al tolni kéne neki ilyenkor, de nem... a jelzés alapján 0,25A töltést adott, mint mikor már fullon van az akku.
Ránéztem, 2018-09. a gyártás, magyar Power valami akku.
Na, ennek kakukk lesz, gondoltam. Levettem az Optimate töltőt, elővettem a Lidl féle töltőt, 12,7V-ot jelzett, majd vagy fél napig töltötte az akkut, induláskor a négy osztásból a 2. villogott. Látszólag minden rendben, de nem szeretek autót tolni, gondolkodtam, lehet nem kéne megvárni míg tolni kell, eddig akkor volt akkucsere....
Mit gondoltok, hamarosan nyekk lesz az akkunak, cseréljem, vagy várjak még..? Elvileg sosem merült le, télen keveset megyek, de hetente-kéthetente töltöm. A gyári akku 9 évet ment el, következő négyet (Varta Silver), ez is négynél tart......
Suzuki Ignis, 12v 55AH Power Electric (Ha jól enlékszem, matrica leesett) akku, tetejébe belesütve a 2018.09 jel. -
tibcsiworld
aktív tag
válasz Zoli bácsi #8273 üzenetére
Ha a fél nap az 6 óra töltés, akkor az még rendben van! (Gondolom a 3,8A vagy az 5A-essel toltad)
Azért másnap nyugalmi állapotban mérj rá az aksira.
-
KutyiHU
tag
2017 februárjában tescoban vásárolt banner starting bull 55ah a tegnapi napon megadta magát. Élt 5,5 évet. Ez egész jónak mondható?Mert akkor az utódja is ez lesz.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zoli bácsi #8278 üzenetére
Van évente többször (legalább 2-3x, Aldiban mindig kicsit máskor), lehet kéz alól is venni ha sürgős, stb 🤔
-
Csöves
senior tag
válasz Zoli bácsi #8278 üzenetére
Felesleges, elég 1 is.
Nem jellemző a meghibásodás.Aquila non captat muscas.
-
tibcsiworld
aktív tag
-
p.t.r
aktív tag
Gigawatt, nem igazán neves akksim 8 évet bírt diesel Astrában. Szinte új korától kezdve rendszeresen töltögettem Lidl-es töltővel, úgy mond ha kellett, ha nem. Csak kis árammal szoktam tölteni, azaz hogy csak a motorbicikli szimbólum "világít".
Lidlben egyébként, 09.10. szombattól lesz megint ilyen töltő 5999Ft- ért.[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
válasz molnarpeter #8284 üzenetére
OK, köszi, ezt nem tudtam. Azt hittem, az 6V és akkor el sem indul a töltés. Jó tudni.
-
Zoli bácsi
őstag
Nem is volt rég.....
1984-ig jöttek a Trabantok dinamóval, és 6V-os rendszerrel. Utána lett 12V-os rendszer.
Mz-k még 6V-osak voltak, ETZ-től lett 12V és generátor.(Kb 1985-86, emlékeim szerint)
Simson jól kitartott a 6V mellett, az utólsó 1-2 évben jöttek 12V-osak, de NDK-ban úgy tudom előbb is volt már.
Mindenesetre azt gondolom nem sokan használják a 6V-os töltést, kevés MZ-t látok, meg régi szoci motort. SZimók még futnak, de elmennek akku nélkül is, indexhez, dudához, féklámpához, parkolófényhez kellett az akku. Féklámpa működött akku nélkül, csak halványan.
Eh, mikor motorozni kezdtem, még nem kellett nappal világítás motoron. Mikor bevezették a kötelező világítást, akkor áldozott le a 6V-os Mz-knek, kevés volt a dinamó, gyakorlatilag minden évben megevett egy akkut....Legalábbis az enyém.
Trabimba olyan 6V-os akku volt, hogy fel lehetett újítatani, bitumenszerű anyaggal volt kiöntve a teteje. Ha elszulfátosodott, szét tudták szedni, kimosták, összerakták..Felsavazták, ment tovább.
Bocs. Rám jött a nosztalgia. Fiatalabbaknak meg esetleg érdekesség. -
_pda_
tag
válasz Zoli bácsi #8291 üzenetére
A Ladákban is az a bitumenes zárású akku volt akkoriban.
Ennyit tudott a szoci gyártás teknics -
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
Tudnátok akkumulátor töltőt ajánlani? Ólom akkumlátort kellene töltenie.
Főleg télen mikor nincs használatban. szulfát. és szintentartás volna a feladata.
Viszonylag nagy méretű akkumulátor 80Ah[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
hódmaci
senior tag
Szia!
Megvettem, köszönöm a tippet.Akinek van esetleg segítene használatában?
Csatlakoztatom a vezetékeket az akkumulátorra, csatlakoztatom a hálózati csatlakozóhoz. Eddig tiszta.
Na de utánna?
-Elindul a töltés magától teszt után? Vagy minden esetben ki kell választanom a megfelelő programot?-Amenyiben felteszem a töltendő akkumlátorra kiválasztom a töltés programot és lesz egy áramszünet akkor minden alkalommal menjek oda és aktiváljam újra?
Mert ha ez így van akkor karcsú a fenntartó töltés hiszen nem biztos hogy észreveszem az áramszünetet. Főleg ha nem is vagyok otthon.Ez egy olyan ólom aksi lenne ami egész télen a garázsban pihen a polcon. őrá kellene "figyelnie"
Elnézést ha butaságot kérdezek de nekem ezek nem jönnek le egyértelműen a használati útmutatóból.
[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
Zoli bácsi
őstag
válasz hódmaci #8296 üzenetére
Ki kell választani az egy szem nyomógomb nyomkodásával a programot, ahogy nyomod a gombot, változik a piktogram. Úgymint motor, autó, és hópihe ikon.
A kijelzőn az akkumlátor feszültsége látható. Ha kiválasztod a piktogrammot, automatikusan elindul a töltés, mutatja továbbra is a feszültséget, meg négy csík az akku töltöttségét. Ha mind a négy csík megvan, nem villog, akkor végzett a töltő, csepptöltésre áll.
Áramszünet esetén nem indul újra tudtommal. Nem tudom ez másnak mekkora gond, nálunk évek óta nem volt áramszünet.... -
hódmaci
senior tag
válasz Zoli bácsi #8297 üzenetére
Köszönöm.
Vagyis ha nem választok programot akkor csak fesz "mérőként" szolgál amin látom az aksi feszültségét.Tehát csatlakozatok, programot választok, feltölt, cseptölt.
Ameddig aramszünet, vagy le nem kapcsolom.Köszönöm.
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Projektor topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- Vicces képek
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.