Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Akasztott #1015 üzenetére

    A direkt hajtásos agymotor egyáltalán nem a legerősebb. Nekem is volt ilyen 2db is, igaz nem ilyen nagy teljesítményű mint neked, hanem normál 250W-os pedelec. Használhatóak voltak, de a szintén 250W-os középmotoros bringám sokkal erősebb. Egyébként anno pár éve még MTB-be is előszeretettel tettek hátsó agymotort gyárilag, az olcsóbb verziókba, ezek inkább bolygóművesek voltak, ezért már nem voltak hangtalan működésűek, de jobban mentek fölfelé. Viszont még ez is lófasz a középmotorhoz képest. Bár hozzáteszem, az agymotoros montival a barátnőm lazán feltekert az istenhegyi úton, egészen normafáig, majd fel az Erzsébet kilátóba megállás nélkül, pedig a bringás kondija nem túl jó.
    Én ilyen több ezer wattos szörnnyel még nem mentem, viszont a sima 250W-os középmotor rendszerekkel már van bőven tapasztalatom. Én ugye hegyen, terepen bringázom szinte mindig. Nyilván számít a jó áttétel is, és egy komolyabb montin ma már 10-46, 11-46-os áttétel nem ritka. Nemem most 11-42 van. De van akár 10-50-es hátsó sor is, amivel már tényleg brutálisan ki lehet aknázni a motor teljesítményét. Maga a Bosch motor is belső áttételes, a motoron nekem egy 15 fogas kis lánckerék van, ami cserélhető akár nagyobbra is, ha síkon számít a nagyobb tempó. A belső áttétele ezt duplázza, tehát olyan mintha egy 30-as lánckerekem lenne elöl. Na most annyit tudok neked elmondani az erejéről, hogy kb nincs az a meredek út ahol ne menne fel. Nyilván tekerni kell, különben nem megy, de valami brutális módon húz fölfelé ha mondjuk felváltok hátul egy 42-es áttételre. 4 fokozatban lehet állítani a rásegítést, már a kettes tour fokozat is olyan, hogy az emelkedők legnagyobb részén, viszonylag kevés erőbefektetéssel felmegyek, de úgy, hogy még a legerősebb bringások sem nagyon tudnak követni. A 3-as 4-es fokozatról ne is beszéljünk, szinte elkapar a kerék fölfelé ha nem figyelsz. Mondhatni feleslegesen erős. Ha kiveszem belőle a gyári 25-ös korlátozást, akkor síkon lazán kitekerem 50km/h-ra, nagy buflák 2,8-as szélességű gumikkal. Ez a legerősebb Bosch CX motor, korlátozás nélkül a teljesítménye felkúszik akár 500W-ig is. De a nyomatéka 75Nm.
    Az tény, hogy te ugye súlyt is cipelsz a bringával, de kizártnak tartom, hogy ez a motor ne repítené fel a hegyre a cargo-t is. Nem véletlenül szerelnek Bosch középmotorral Cargo gépeket is. Nyilván tekerned is kell, de ha akkuval győződ, felmész ezzel akár a Stelvio-hágóra is, megrakott cargo-val. :) Ezért is furcsállom, hogy a tied meg szenved, pedig több ezer watt. Kell rá egy jó váltó áttétel, mondjuk hátul legalább 10 sebességgel, 11-42-es sorral, és bele kell tekerni. Egyébként mentem párszor az M1 Spitzing-el. Ez ugye 920w-os középmotorral rendelkezik, de kemény 120Nm-es nyomatékkal. Hát ez a gép úgy ment mint egy Enduro motor, 75km/h a végsebessége, de valami brutális gyorsulással. Szóval számomra fura, hogy a több ezer wattos agymotor ne lenne elég, még ha a hatékonysága alul is marad a középmotorokéval szemben.

Új hozzászólás Aktív témák