- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Bittorrent topik
- Ubuntu Linux
- HBO Max & OD topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology routerek
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Agymotorosnál azt a plusz pár kilót ne úgy képzeld el, mintha a komplett bringa lenne pár kilóval nehezebb, a hajtott keréken teljesen másképp viselkedik az a plusz tömeg. Sokkal jobban érvényesül a negatív hatása mintha mondjuk a csomagtartón lenne az a súly. Nem véletlenül adnak emberek akár több ezer eurót egy pehely könnyű, karbon kerék szettért. És nem véletlenül terjedt el inkább a középmotor.
[ Szerkesztve ]
-
Játékos
addikt
válasz Runner_fxr #600 üzenetére
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
big-J
őstag
Rossz otlet ez a kikapcsolosdi, csak allitsd legkissebb rasegitesre, es maradjon akkor ugy amig dombbal nem talalkozol. Foleg a bosch motoroknak, amiknek pici az elso fogaskerekuk jelentos ellenallalsuk van kikapcsolt allapotban. Megnyugodhatsz, ugy is lesz mit erolkodni boven rasegittessel is.
[ Szerkesztve ]
-
Játékos
addikt
Neked s köszönöm a hozzászólást! Kicsit csalódás ez így nekem, mert reméltem, hogy kikapcsolt állapotban nincs hajtva a motor, hanem valahogy szétkapcsolódik a hajtástól...
Napok óta arra várunk, hogy elolvadjon a hó, és el tudjunk menni kipróbálni a kiszemelt gépet. Nagyon-nagyon remélem, hogy nem fog csalódást okozni az asszonynak, mert ellenkező esetben megint külön fogunk bicajozni...Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
big-J
őstag
A kozepmotorosok szetkapcsolodnak igen, ha a motort is hajtanad azt eszrevenned es hallanad. Amire a motorrol a kulso fogaskerekre jut a mozgas, 2-3 atteten keresztul megy, ebben kulonboznek a rendszerek, hogy hanyadik fokozatnal szakitjak meg ha a motor nem hajt, soknal eszre sem veszed. Latom, hogy bar bosch, ez nem a pici fogaskereku valtozat, nem lehet veszes.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Bekapcsolt rásegítéssel biztos, hogy nem lesz csalódás, egyik se. Akár agymotor, akár középmotor. Kikapcsolva, síkon hajtva, a középmotorost egész jól lehet tekerni, az agymotorost szar. De azok a távok, szintek amiket mentek, nem teszik szükségessé a rásegítés kikapcsolását. Tehát tulajdonképpen mindegy, hogy agymotorost, vagy középmotorost vesztek, de én inkább a középmotorost ajánlom.
-
CactuS
Arcképgyáros
Sziasztok!
Gondolkozom egy pedelec vásárlásán, de abszolút sötét a téma nekem. Esetleg szóba jöhet a mostani kerékpárom (alboin 300) átépítése is. Alapvetően napi ingázásra használnám, ami ~ 2x10 km, többnyire kerékpárúton. Bár kerékpárút, de azért bőven van benne nem szintbe hozott padka, némi murvás, kátyús szakas (XXII. <> XXI. kerület M0 felé). A probléma a méreteimnél kezdődik, hogy nem vagyok éppen pillecukor, jóval 100 kg fölött vagyok, plusz a magasságom is 2 méter. Továbbá jó lenne, ha a gyerekülés és egy kisebb túratáska is felférne. Kb. ennyi lenne az igényem, árban viszont fogalmam sincsen, annyit tudok, hogy nem milliós ársávban gondolkodom, inkább a "belépő" szintben, amik teljesítik az igényeimet. Tudnátok esetleg egy kis iránymutatást adni?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Runner_fxr
Ármester
-
big-J
őstag
Mostani atepitesevel ket tenyezo van. Egyreszt amit leirtal terepet es felszerelest arra pont jo amid most van, masreszt az atepites ara 180 folott (+ az idod) lesz, itt meg linkeltek egy par hasznalt elektromosat 300 korul, amiknel a bicikli sem feltetlen gyengebb minosegu a tiednel.
[ Szerkesztve ]
-
Akasztott
csendes tag
na ugy nez ki, hogy 48v 1000w-os, kazettas agymotort veszek a kargomra.
lenne is ket szakmai kerdesem: 26" disc felnibol van e kiemelten ajanlott vetel, illetve a nyomatekszenzort integralt hajtasra hogy kene felaplikalni? gondolom ujat kene gyartani...
kep a szenzorrol: [link]
tovabba mekkora kapacitasu akkupakkot javasoltok? 30-as atlagot szeretnem tartani, es egesz budapesten hasznalnam, beleertve a hegyeket is. tavot sajnos nem tudok kalkulalni se.
csak kiprobalt convoy m1 x8 / convoy s2+ xpl hi x8 / zanflare b3 6500k / kaidomain bl70s 6500k eladó.
-
big-J
őstag
válasz Akasztott #611 üzenetére
Ha agymotort csinalsz, meg amugy egyebkent is, ketszer merj, egyszer vasarolj.
Nezd meg mennyire szeles tengelyhez valo a motor, es merd meg mekkora helyed van ra. Alapos tervezessel sok fureszelest, reszelest, fejfogast meg lehet sporolni. Ha nem kerekbe beepitve adjak, majd kullot kell szerezned(van szett amelyikhez adnak) aztan egy bicajboltban befuzik neked. De jofele kullokre lesz szukseged, mert nehezebb motorok alatt konnyebben tornek. Felni szerintem jo a meglevo is.Egy ilyen felszerelessel, egy 48v 15ah vagy 52v 13ah akksi ugy 40km-et fog elvinni, ha hajtod kozben, kb dupla annyit. Amugy nagyon ritka az a 48v szett, ami 48v-n elmegy, de 52v-n nem. Kissebb az akksi valasztek, de 52v rendszeren nagyobb a csucs sebesesseg, illetve azonos teljesitmenyen a hatekonysag(kevesebb hoveszteseg), ugyhogy majd azok kozott is szetnezhetsz.
Ilyen nyomatek szenzort en meg nem szereltem.
[ Szerkesztve ]
-
Devid_81
nagyúr
válasz Akasztott #611 üzenetére
Teljes mertekben egyetertek big-J kollegaval.
2x merj mindent, es csak aztan vedd meg.
En epitettem, a vegere odajutottam, hogy parszaz £-os vaz ment a kukaba, mert szo szerint eltorte a hatsovillat a cucc.
Baromi jol hangzik az 1000W, torque olyan van mintha robogon ulnel, de arra keszulj, hogy nem mindegyik bicoalkatresz van arra felkeszitve, hogy mindezt el is viselje.
Vaztol a fekig, es nem beszelve a deffektmentes gumiig, mindenre gondolni kell.
En kb 2 honapig folyamatosan "epitettem" az enyemet, amikor egyszer oda jutotta, hogy onnan mar nem volt visszaut, szerencsemre nem 50km/h alatt tort el a hatso villa, igy most itt vagyok es potyogok neked...
Arra is keszulj, hogy bar minden gyorsan felrakhato a bicora, semmi semmivel nem kompatibilis, szinte lehetetlen elkerulni azt, hogy ne kelljen magad kitalalj dolgokat, mit merre hogy.
Nem lebeszelni akarlak rola, nincs jobb erzes mint egy ilyen sajat magad epitett geppel szaguldozni a vegen, csak annyi, hogy jarj utana mi merre hany meter elobb...
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Runner_fxr #609 üzenetére
Oké, köszönöm szépen mindkettőtöknek, kicsit jobban beleásom magam.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Devid_81
nagyúr
Torque arm nem volt nalam, megoldottam, hogy ne forduljon ki a vazbol, es igy ugy dontott eltori a hegesztesnel a vazat
Mindenkeppen valaszd meg a jo bicikli "donort" es abbol lehet nagyon szuper gepet epiteni
Azert azt soha nem felejtem el, amikor robogos allt meg mellettem pirosnal, es megkerdezte mi a sz.ron ulok, mert legyorsultam az elobb epp......
-
őstag
válasz Runner_fxr #617 üzenetére
jól néz ki nagyon
Minőségi üzleti kategóriás laptopok garanciával,számlával!Üdvözlettel: Miklós Zoltán 709400131 Viberen is!
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #617 üzenetére
Majd ha kikerul a sebesseg limit, egy rekord videot megoszthatsz velunk
-
Runner_fxr
Ármester
Nagy meglepetést nem okozhat, ez a harmadik Bosch CX-es bicóm, kb 50km/h síkon. Ebben a bringában a váz az érték. Irdatlan merev, kezesbárányként kanyarodik. Brutálisan jó. A 2,8-as gumik nagyon durván tapadnak. Ja és a váz 157mm széles agyat fogad!! Mint egy DH váz!
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #620 üzenetére
Amikor a gyarto honlapjan irnak tobbfele hasonlo villautat, az az eset, amikor valami egyszeru alkatresszel allitani lehet kozottuk nem? Ha jol sejtem akkor a tiedet viszonylag egyszeruen lehetne 150mm-re csinalni.
-
Runner_fxr
Ármester
Igen, van amikor csak a link változik, és annak cseréjével tudod állítani a rugóutat. De ez esetben a váz mm pontosan megegyezik. A Moterra LT a 160mm-es verzó, sajnos ott más csőhosszok vannak, az egy másik váz, nem csak a link különbözik. És szerintem a 160mm-es verziónak más a papucstávolsága is. Az enyém 157mm-es agyat fogad, és ugye 27,5+, de az LT-re sima 27,5" van írva. Szerintem annak 142-es a hátulja.
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #622 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
Ja értem. Igen, azt tudom, hogy némely villát lehet nagyobbra állítani. A levegő oldali pálcát kell cserélni egyébként. De ezzel azért nem foglalkozom, mert másik villát szeretnék. A Sektor-al nekem nem a 130mm út a problémám, hanem az egész villa túl alap és vékonyak a becsúszók. Pike RCT3 vagy Fox 34 lesz helyette.
-
Runner_fxr
Ármester
Erre jön esetleg valaki? Bükk maraton pedelec
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #625 üzenetére
91km hegyvideken, na oda mar kell a potakksi
Ez meg a fovarostol is tavol van, en meg nyugatabbra vagyok, de lehet addigra akkora nomad leszek hogy 1 nap alatt letekerek, aztan halozsakolok egyet. -
big-J
őstag
Most latom csak 57 km es -500 es 501+ kwh kategoria van.
Nincsenek nyeremenyek a kategoriaban.
Azert kivancsi lennek, ha valami jelentos dij lenne milyen geppekkel pofatlankodnanak oda pedelec gyanant. Mar el is kepzeltem ahogy 20 percig magyarazzak a bironak hogy az bizony 250w, aztan rajtnal egykerekeznek.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
Eleve hülyeség, hogy egyben indítják a pedelecet a sima középtávval... az első negyed órában az eleje megy 30+ km/h-t, amit a kezdő, alap pedeleces nem tud tartani (de úgyis lesz, aki az első sorokból akar indulni), majd jön az emelkedő, amikor előre mennek, majd jön a lejtő, amikor a szintén kezdő csak vergődni fog, aki meg menne a simával, az meg nem tud haladni, mert feltartják...
Bőven beleférne, hogy 10 perccel előbb, vagy később indulnak/tokMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem az ebikeshop-os szerelők lesznek kint, ki fogják szúrni ha simli van valamelyik bringával.
6030D: Én is jobbnak gondolnám ha nem együtt lenne indítva a normál középtávval, de ettől függetlenül azért nem mindenki kezdő aki pedelec-re ül. Kezdő lehet a normál kategóriákban is. Arra azért kíváncsi leszek, hogy a varacskosdisznómmal mikor fogok feltartani lefelé egy XC-st. Fölfelé meg pláne nem.
Ki kell veni a 25-ös korlátozást a pedelec-ből, az elvileg nem is tiltott ha jól tudom. Az elején max rásegítés és elmenni, majd amikor már lemaradtak mögötted, akkor vissza kell venni a rásegítést eco-ra, néha trail, a spórolás miatt és izomból nyomni ami kifér a csövön. Lefeléken szintén off, a spórolás miatt. Majd a vége felé ahogy fáradok, ismét magas rásegítés és kitaposom magamból az utolsó csepp erőt is. A végső hajrára kell tartalékolni kraftot az akkuban. Nem lesz ez könnyű a pedelec-es mezőnynek sem. Szar kondival megszenvednek eléggé, vagy lemerülnek a vége előtt.
[ Szerkesztve ]
-
hegyimorc
senior tag
válasz Runner_fxr #629 üzenetére
"A végső hajrára kell tartalékolni kraftot az akkuban."
Kíváncsi leszek, hányan fognak lemerülni célbaérés előtt.
Még ha jól ismeri is, hogy mire képes a rendszer, más az amikor magával ragadja a versenyszellem.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #629 üzenetére
Nyilván nem rád, vagy hasonló kaliberű bringásra gondoltam, aki "látott már ösvényt", hogy feltartja a népet, hanem majd az, aki azért vette a ht pedelecet, hogy a Duna-parton eltekeregjen vele kávézni Szentendréig, néhol száguldva, izzadság nélkül. Na az is ugyanúgy meglép az elején, aztán csodálkozik, ha jól seggen verik. De egy ilyen verseny azért sokszor fejben dől el, és arra sem a legjobb, ha elhúz melletted felfelé egy trolibusz.
Na mindegy, majd kialakul. Próbálok elmenni az elejével, aztán amikor utolérsz az emelkedőn, rád akasztom a gumipókot, és szépen felhúzol, rendben?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
hegyimorc
senior tag
válasz Runner_fxr #632 üzenetére
"attól nem tartanék, hogy a kávézgatós, Duna parti koca bringások szeretnének indulni egy Bükk maraton középtávon"
Amúgy látott már valaki ilyet vagy ez is csak egy képzeletben, előítéletben létező állatfaj ?
Mert szerintem, illetve akit ismerek és pedelecet használ, az a pedelec előtt is sporteszköznek tekintette a bringáját és a pedelecet is úgy használja, nem moped helyett.
Ahhoz túl drága a pedelec, hogy aki lusta és csak azért venné, hogy még a fagyishoz is motor vigye, megvegye, ahhoz pedig túl olcsó, hogy statusszimbólum legyen és azért vegyék hogy villogjanak vele.
Szóval meglepne, ha valami versenyen túl sok kocabringás alatt látnánk pedelecet.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
6030D
Ármester
válasz hegyimorc #633 üzenetére
Én ismerek, bár nagy részük trekkinges. De ismerek olyat is, akinek karbon váz/full XTR fék-hajtás/Sid/Cobalt 2 bringája van, és max dózerútra viszi ha nagy a szárazság. Neki az tetszett, meg jó áron kapta (26").
De ha verseny, szeptemberben a Pilisi tekerő 100-on, ami outi túra/verseny is volt egy srác egy fully e-Focusszal, meg páran e-trekkinggel. Ez meg a nagy hazai versenyek egyike lesz, jó hogy jönni fognak.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
Azért ez nem rossz vétel lehet annak aki hasonlót keres:
Haibike sDuro Full FatSixVagy ez: Stevens E-whakka+ ES
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #637 üzenetére
Az igen, szepen jonnek le az arak a modern daraboknal is
-
big-J
őstag
Itt foglalkoznak akkupakk feujitassal, uj pakknal olcsobb aron. El lehet kuldeni, vagy megveszed a mar osszeforrasztott akksikat, kibontod a tiedet, atteszed ra a BMS-t. Kesz. 300 eur.
-
Játékos
addikt
válasz Runner_fxr #607 üzenetére
Köszönöm nektek a biztatást, végül a Bosch-rendszerűt vettük, mint utóbb kiderült, egy volt osztályfőnököm árulta, de telefonban nem ismertük meg egymást... 280-ért hoztuk el.
A gép patika állapotban van, kb. mintha most tolták volna ki a boltból. Első próba alkalmával kis híjján történt is egy fejreállás, mert elég izmos emelkedőn kellett kijönni a tanárúr udvaráról, és ő rutinból feltette turbo-fokozatra, de az asszony meg rákészült a dombra, így megtaposta izomból a gépet, ami hirtelen nekiugrott a kerítésnek. Számomra is meglepő volt, mert 110 kg. vagyok, és engem is úgy vitt fel, mint a huzat!
Még egy dolgot megemlítek, hátha egyszer valaki kérdezi, a Magura HS11 meglepően bika fékrendszer, legalábbis számomra. Biztosan van jobb a piacon, de én még nem találkoztam ilyennel élőben. 2 ujj bőven elég a használatához.Egy kérdésem lenne: a Bosch vezérlőn van egy világítás gomb. Arra milyen módon lehet rábütykölni a bringa világítását? Mert van rajta, de sokkal egyszerűbb lenne, ha arról lehetne kapcsolni.
Előre is köszönöm a választ!Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz Runner_fxr #642 üzenetére
Úgy tudod, hogy az első generációs motorban is van csatlakozási lehetőség ilyen világításhoz?
Ez 12V-os kimenet?Egyébként persze, biztos nem a legerősebb motor, csak az ember mégis meg tud lepődni, mikor először megtekeri...
ITT azt írják, hogy minden Bosch motorhoz, kivéve a Bosch Classic Line.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Doosa
aktív tag
Sziasztok!
Nyár közepe/vége felé tervezem egy pedelec bringa beszerzését munkábajárás céljából, ez olyan 2x15km-et jelent, út közben van egy kb 100m magas domb is sajnos.
Nem óckodom a tekeréstől és az időjárási viszonytagságoktól, de szeretnék egy átlag 20-25km/s tempóval közlekedni.
Még sajnos nem volt szerencsém kipróbálni (persze tervezem) mit is jelent a gyakorlatban a 250w, de úgy érzem nekem az kevés lesz.Tudom, hogy 250w felett más a jogszabály. Kell valami minimális biztosítás (max 10k/év), meg jogsi, ami adott.
Ezenkívül van valami más hátránya?
Elvileg nem használhatok bicikli utat, ezt mennyire nézik szigorúan?
Még akár előny is lehet, ha segédmotoros kerékpár, mert akkor nem vonatkozik rá a főutakon a kerékpáros tiltás, ha arra tévednék.Olvastam itt olyat hogy a gyári limitációt kivéve, a 250w-os gépekből többet lehet kicsikarni. Van esetleg erre valami számszerűsített adat? Vagy ez inkább urban legend?
Játszanak a gyári megoldások és az átépítés is, de összességében 350-450 ezernél nem költenék rá többet.
Amúgy BP-n mennyire kell féltenie az embernek egy ilyen biciklit ha fényes nappal leparkol vele az utcán egy komolyabb lánccal kikötve egy órára?
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem próbálj ki egy sima 250w-os rendszert, mert bőven elég lenne neked. Egy bosch performance már elég bika, kiveszed a korlátozást belőle, akkor megy az 50-et is. Átlag 30-35 öt kényelmesen tartod. Ha ez nem elég akkor vegyél egy nagyrobogót. Ha a korlátozást kiveszed a bosch lead kb 500w-ot. Nem urban legend, a harmadik ilyen gépet hajtom!
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Amire te gondolsz, azok az S-pedelec-ek, azokra kell biztositas. A gond az, hogy nagyreszt ugyanazok a motorok vannak benne, csak nagyobb vegsebesesseggel, amit a korlatozas kiutese utan te is el tudsz erni, viszont ritkak es sokkal dragabbak.
A te esetedre tokeletes egy ilyen gyari darab. Altalaban veve, minel modernebb valtozat a motoros rendszer, annal erosebb lesz meg a 250w-os limiten belul is. Csak levaltasz egy konnyu sebessegre, es konnyen, de lassan felmesz a dombra.
Jo kerdes, hogy az s-pedelec-el lehet-e bicikliuton menni.
Lanccal kikotve... sehogy. En csak olyan helyen hagyom napkozben, rovid idore lelakatolva, ahol ralatasom van, akar okmanyiroda vagy benzinkut az uveg ablakokon keresztul. Ha haverhoz menni akkor udvarara/lepcsohazba tolni lelakatolva, vagy munkahelyre ahol foldalatti parkolo sorompoval es kameras biciklitaroloval. Ez a minimum.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Egy ilyen projekthez mit szoltok? 4kw(~6LE) es rejtett motor. Mar interjúólom a mostani tulajokat, nincs sok melepetes vele. 70+kmh-t tudja tartani pedal nelkul.
A keves meglepetes alatt azt ertem, a szokasos dolgokat szabja szet, csak a nagyobb ero miatt gyakrabban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Teljesítményéhez mérten nem adják drágán, de amúgy ennek kb annyi köze van egy Downhill montihoz, vagy egyáltalán bármilyen montihoz, mint egy csepel kempingnek. A láncvilla alsó bekötése láttán hangosan felnevettem. Ráadásul olyan hosszú mint egy csuklós busz. Városi hülyéskedésre jó lehet, de ezzel terepre nem mennék.
[ Szerkesztve ]
-
Doosa
aktív tag
válasz Runner_fxr #645 üzenetére
Köszi neked és big-J-nek is a választ.
Ezek szerint a korlátozás nem csak a sebességre terjed ki, hanem a teljesítményre is? Más országokban más teljesítménnyel forgalmazzák?
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16 M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.augusztus 4.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- HP Prodesk 600 G5 DM, Tiny i5-9500T , 8-16GB DDR4 , 256GB NvME , 2 év gari , AAM számla
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest