- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- ASUS routerek
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- DIGI kábel TV
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
woros
őstag
válasz Bullitz #13905 üzenetére
Semmi kül., csak érdeklődtem. Használd egészséggel és balesetmentesen! Sok Aurisos utánajárásom volt az elmúlt 1-2 hónapban, így biztosan az executive S-IPA-val rendelkezik, ahogy írtam és írta más is. A kerekek mérete azok egyébként biztosan eltérőek országonként, mert gyárilag van 16" és 17"-os executive is, de ilyen technológiás eltérést még nem láttam, hogy különbözne.
-
V.T.
aktív tag
Sziasztok.
Szeretnék érdeklődni hogy a Corolla Combi Hybrid mennyit fogyaszt kb és tisztán elektromosan mennyit tud elmenni?
Suzuki Swace-en gondolkodom mert az olcsóbb de ugyan az az autó úgy tudom. Suzuki topicban nem tudtak érdemben segíteni sajnosKöszönöm a választ.
-
Gombinyó
őstag
A fogyasztás jobb, mint az átlag ebben a méretben, de nagyban függ a vezetési szokásaidtól és a felhasználás módjától. Autópályán pl 130 felett nem fog jobban fogyasztani egy bajor turbosnál, de akár házon belul az 1.2T-nél se, városban, odafigyelve a féktávokra, kigyorsításokra viszont az egyik legjobb. Spritmonitoron biztos találsz konkrét fogyi adatokat a corolla hibridhez.
-
tm5
tag
SpritMonitor a barátod ilyen kérdésekben.
-
Yeffy
veterán
ugy latom, tovabbra sem jon valasz a kerdesemre.
mindenesetre addig feltennék egy masikat, hatha azzal tobb szerencsem lesz.
elsosorban Rav4 hibrid tulajokat kérdeznék ismet, de gondolom barmely hibridre vonatkozhat a markacsoportbol.nemsokara elutazom kb egy hetre, ez ido alatt a tankocskam a feljaron fog allni, nem lesz hasznalva. kell-e amiatt aggodnom, h a kis 12V-os akksi lemerul ennyi ido alatt?
olvastam korabban rola, h ezek elvileg pici akksik, mivel ezekben a hibridekben hagyomanyos ertelemben vett onindito sincs, mert azt az elektromos hajtast "ado" motor latja el, ez csak valami relét huz be? nem vagyok villanyasz, ha valaki felvilagosit 3 mondatban, hogy is van ez, azt is megkoszonnem.Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
őstag
Én nekem csak érkezik az 5. generációs, de pont erre az esetre tartani fogok egy indító akkut a első kartámaszban. Állítólag ceruza elemmel is indítható kb olyan kevés kell neki. Kb 1 éve vettem a Lidl félét mindkét autóba, azóta 3-szor használtam (1-szer Scross akku volt gyengus, 2-szer vadidegeneket mentettem meg vele egy kis plusz szívástól).
-
őstag
Ilyet (Corolla kombi 1.8 Hybrid) használok 1,5 éve: Egy 10 kilométeres, kicsit dugós távot meg tud úgy tenni meleg időben (>15°C), hogy 70%-ban akksiról megy, de be-be fog röffenni néha a benzinmotor, amikor már merül az akksi vagy elindulásnál egy hajszálnyit jobban rálépsz a gázpedálra. Úgy, hogy egybefüggően mennyit megy el simán elektromosan.. talán egy kilométert, ha tojást teszel a pedál alá és ECO módban használod, de ilyet épeszű ember nem csinál.
"Less but better" - Dieter Rams
-
KubanitoS
veterán
A sima hibrid technológiának nem az a lényege, hogy önállóan elektromosan tudjon menni egy autó jó sokat. A rendszer a motort kapcsolgatja használat közben ki-be ezzel váltogatva az elektromos és a benzines üzemmód között és ezáltal tud elérni kiváló fogyasztási adatokat a kocsi. Amit te keresel az a plug in hibrid. Ez ugyanaz mint a hibrid, csak sokkal nagyobb akkumulátor van benne, ami képes önálló elektromos mozgásra is 50-70 kilométeren, cserébe az akksit külön kell tölteni és a sima hibridnél jelentősen drágább.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Bullitz
aktív tag
válasz KubanitoS #13918 üzenetére
És ha kiszámoljuk lényegében nem igazán térül meg, legalábbis átlagos felhasználás mellett. Milliós nagyságrendekkel drágábbak a pluginok, cserébe többet kell 'foglalkozni' vele, hogy mindig készen álljon az akksi. Hidegben meg ha fűteni kell, úgy is kell a benyásmotor. Szerintem!
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
KubanitoS
veterán
válasz Bullitz #13919 üzenetére
Ebben egyetértünk. Ismerősöm vett újonnan egy jól felszerelt, jó teljesítményű Mercit. Akkor nekünk már megvolt a hibrid Yaris és tetszett neki a működése és kérdezte még rendelés előtt, hogy mi lenne, ha ő is hibrid Mercit venne-e inkább. Amikor mondtam neki, hogy ezt a tankolás mellett lehet töltögetni otthon egyből megkaptam, hogy azzal ugyan még nem fog kínlódni otthon. És igazság szerint meg lehet érteni ezt az álláspontot is. Kiad az ember jóval több pénzt a modernebb technikáért, aztán azzal lehet több nyűg van. A mindennapokban szerintem is macerás lehet. Egy hagyományos hibrid olcsóbb, tankolod és kész.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
veterán
Sziasztok
Ma voltam a szervizben a 2017-es Yarisommal (1.5 111LE 2NR-FKE). A Toyota oldalán a 4+ programnál 100 100ft-ot ír a szervizelésre az oldal. Amiben az olaj + olajszűrő + pollenszűrő + fékfolyadék + gyertya csere + munkadíj van benne. Nálam pluszban lett még egy levegőszűrő csere is ami 7111ft a számla szerint. Tehát elvileg a 4+ program miatt 107 211ft-ot kellett volna fizetnem.
De 129 132ft-ot fizettem. Kérdeztem hogy miért, és mondták hogy ennyi minden együtt. Más is járt már így hogy a Toyota oldalán kiírt 4+ ár kamu?iPhone 13 Pro Max
-
VaZso
senior tag
válasz jozsi252 #13922 üzenetére
Szia!
Nem a gyertya csere dobta meg az összeget?
Szerintem a szimpla X+ program a kötelező cseréket (olaj, szűrők, fékfolyadék) tartalmazza, attól függő összetételben, hogy kis/nagy szerviz van épp' soron.
A gyertya csere bizonyos futás után esedékes (bár tervezetten), de nem minden körben.
Logikailag inkább olyasmi mint a fékbetét / féktárcsa csere. -
galervin93
őstag
A "mennyit megy a sima hibrid villannyal" témához. Én szoktam próbálkozni, P3 2011 az alany. Jól feltöltött akkuval (6-7 csík a 8-ból) és megfelelő lendülettel érkezve (lakott terület óra 55, valós 50-51), sík terep és egyenletesen tartva ezt a tempót olyan 1 km körül volt eddig a teteje, természetesen fűtés-hűtés nélkül (külső T 10-25 fok között). Ha eggyel kisebb volt a töltöttség mértéke, és/vagy egy-két belefékezés (nagyon enyhe fék vagy gyak. csak leveszi az ember a gázról a lábát) és ezt követő gyorsítás is jön, akkor olyan 700-800 méter.
Jellemzően ritka az ilyen terep, hogy városi tempó kvázi sebesség változtatás nélkül hosszan tartható, igaz túlnyomórészt fővárosban közlekedem. Valamelyik alföldi kisvárosban, hétvégén, éjszaka lehet több is menne
Amúgy ha ráérez az ember simán nem kell forgalmi akadálynak lenni akkor sem, ha "Priusosan"* vezet az ember. Pl. piros lámpás indulás első pár métere villany, aztán a kövi pár tízben felszalad az ember a "PWR"-be (lol ), az esetek döntő többségében a kutya nem fog bemenni az ember elé, hacsak nem valami újabb hibrid-villannyal nem megy, meg persze az izmos járgányok, ha úgy hajtják. Utána meg öröm, bódottá, csend, nyugalom, a "hibrid összesítő" csúszkája valahol a full villany és az "ECO" mód között, ki-be kapcsolgatva a benzinmotort fog játszani. Fogyasztás nevetséges, és megy a járgány, ennyi.
*hibridesen
Tegnap megetettem a kicsikét, 100-as benya, ma 65 km futás 0-70 km/h között (Dél-Pest + Ferihegyi út környéke), T 5-20 fok között, fűtés-hűtés nuku, fedélzeti szerint a fogyi 4.0, ami a valóságban olyan 4.1-4.2.
Rizsa vége.[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Bullitz
aktív tag
válasz galervin93 #13925 üzenetére
Én a P2-vel nem is maxra töltött akksival simán 1,5-2km-t megtudok csinálni az Árpád fejedelem úton. Szerintem útszakasz függő igazából.
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
Yeffy
veterán
válasz Tom1939 #13916 üzenetére
az MK5 az a kurrens gen, nem? grat, az nekem is tetszik, kár, h egyelore kicsit tul volt a budzsemen, lol. nem beszelve az ertekvesztesrol, igaz, hibrideknel ez elvileg kisebb.
lehet, ezt is kerdeztem, h valaki felvillanyozna-e (no pun intended) kb. 3 mondatban, h hogy is van ez az onindito/akksi temakor ezeknel.
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
galervin93
őstag
válasz Bullitz #13926 üzenetére
Igen, nagyon sok tényezős a dolog, akku állapota ugye minden járgánynál más, de tuti függ a gumiktól is (azok állapota, keménység stb.), hátszél-ellenszél, terhelés stb.
Én tavaly nyáron voltam Zsuffa Béláéknál, elvileg kifejezetten jó állapotban vannak az akkucellák, ki is van takarítva stb., aztán mégis ennyi.
Igazából ez nem szabad hogy döntési tényező legyen, maximum érdekesség szintjén érdemes foglalkozni vele.[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Paxker315
addikt
válasz Tom1939 #13932 üzenetére
Amúgy, mivel én olyan fillerbaszo vagyok, hogy néha hetekig nem veszem elő az autót, van e ertelme annak, amit csinálok? Parnaponta beinditom, és p-allasban lenyomom a gázt. Bekapcsol a benzinmotor, feltölti a hiprit akksit, ha leáll az ICE, leallitom az autót a banatba, és megint hagyom napokig rohadni a garázsban. Közlekedni meg bringa, séta, vonat
Ez így segíthet hosszú távon a kisakksi és hibrid akku problémák elodázásában? Mégis csak rendszeresen feltölti őket.. 🙂 köszi válaszokat előre is
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz kw3v865 #13935 üzenetére
akkor mit javasolsz? Tavaly nyáron azért 5-6 naponta gurulgattam néhány kilométert, de, idén nem tudom még, mennyit fogok. Nyáron-tavasszal szinte statikus az odométer, télen meg gyűlnek azé'. Olajcserével mondjuk én nem látom értelmét megvárni a 10k-t, ilyen felhasználás mellett 7k, fél év is teljesen rendben van "nekem".
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
-
Paxker315
addikt
válasz KTTech #13939 üzenetére
Időszakos. nyaranta kb hetente van "hosszabb út", télen jóval gyakrabban Tkp annyira azért nem fut keveset, évente 7-8 ezer km megvan. Meg nagyobb vásárlásokhoz v kiruccanásokhoz azért rugalmasabb, mint nélküle.
10-en évig megvoltam nélküle, de, ha megszokta az ember, azért vannak előnyei is.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
-
kw3v865
senior tag
válasz Paxker315 #13937 üzenetére
Nem kell túlaggódni. Semmi baja nem lesz, ha hetekig be se indítod. Én is elég keveset használom az enyémet, akkor is csak hosszabb távokra. Arra figyelj, hogy minimum a negyedéig legyen az üzemanyag a tankban és ha 2-3 havonta vagy ritkábban tankolsz, akkor célszerű E5-ös (jelelmzően 100-as) benzint tankolni, az biztos nem romlik meg, bár a sima E10-essel se szokott gond lenni, 2-3 hónapot az is kibír.
-
Paxker315
addikt
válasz KubanitoS #13941 üzenetére
Köszi a visszajelzéseket, így megnyugodtam. Eddig kb 3x csináltam ilyet a másfél év alatt, mióta nálam van, de, akkor ennyit se fogok.
Amúgy "időszakosan" tök jó. Most pl kb 20 cserép növényt ültettem át, bitang nagy cserepekbe, meg kb 80 liter földet elhasználva, két új bútort vettem hozzájuk még, és. Bringával bajban lettem volna.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
woros
őstag
Valami nyeklik nyaklik néha a vezető oldali karosszériából, kárpit vagy ajtó én nem tudom, de ha hepe hupás az út rohadtul zavar, sima terepen nem hallani. Ez egy Auris egyébként.
Tudtok ajánlani vkit budapesten, aki fel tudja ezt deríteni és megoldást is ajánl rá? A toyotát ne, mert az volt a válasz, hogy ez ilyen, de én ezt nem hiszem el, csak sajnos nem tudok átülni egy ugyanilyenbe, de az biztos nem csinálná. Köszi előre is. -
Sobod87
tag
Sziasztok!
Az elkövetkező hetekben valószínűleg több Auris Touring Sports-ot is meg fogok nézni (1.8 hibrid preferáltan executive felszereltség). Szerintetek érdemes külsős/független szerelőt vinni vagy inkább egy márkaszerviz lehet a jó megoldás? Milyen általános gondok lehetnek? Végignéztem már minden videót és elolvastam rengeteg cikket is...de érdekelne a Ti véleményeket.
Köszönöm szépen!
-
KubanitoS
veterán
válasz Sobod87 #13949 üzenetére
Szia,
Független szakértőnek az az érdeke, hogy elégedett legyél a szolgáltatásával és hibátlan autót vegyél, aztán meg terjeszd az igét, hogy milyen jó szakember volt segítségedre, ezzel elősegítve a jóhírét és a további potenciális ügyfeleket.
A márkaszervíznek meg az a dolga, hogy a készletükön lévő használtautót adják el neked, ne pedig azt, amit te kinéztél magadnak. Abból nekik nincs üzlet. Szépen le fogják húzni az átvizsgáláson azt a kocsit, amit te odavittél hozzájuk és majd ajánlanak egyet neked a saját készletükből, mert az ezerszer jobb, mint a roncs, amit bevittél nekik.
Mondjuk a mostani helyzetben utóbbi nem biztos, hogy nagyon releváns - mivel nincs autó - de a lényeg érthető. Külsős embert vigyél magaddal.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
Új hozzászólás Aktív témák
- RAID
- Sorozatok
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Milyen egeret válasszak?
- Ingatlanos topic!
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest