- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- ASUS routerek
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- DIGI kábel TV
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #13198 üzenetére
Nálam kis billentésre 5 mph-t; nagy billentésre 10 mph-t ugrik.
@Veron:
Ha már be van állítva egy adott sebesség és valami miatt ráfékezek vagy rágyorsítok, akkor nem tudom ezzel az új sebességgel felülírni a korábban beállított értéket. Csakis úgy lehet megoldani, ha inaktíválom az aktuális beállítást és új értéket veszek fel. -
nagyúr
1. Ha már be van állítva egy bizonyos sebesség, azt nem lehet felülírni a ‘set’ újbóli lenyomásával, hanem előbb le kell oldani a tempomatot, majd új értéket felvenni. Más márkákkal nem volt szükség e köztes lépésre.
Dunno ott hogy működik, a Corolla E210 esetén külön le-fel lépkedsz, és változik szépen 5 km/h sebességgel. Ha a 'set'-el beállítod, akkor az aktuális sebességet tartja meg.2. A sebesség növelése és csökkentése túl nagy léptékben állítható csak, 5 mph az túl sok. Egyesével sokkal jobban szabályozható lenne. Ez állítható valahol a menüben? Nem találtam semmi erre való opciót. Esetleg diaggal?
Itthon 5km/h szintenként léptethető, ez szvsz teljesen jó.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
gaborn1
tag
2014-es Avensisünk még úgy működött (amin kormány alatt kis kar volt a tempomat, nem mostani Corolla módszerrel végre kormányon gomb), hogy 1 pöccintés az 1 mph volt, ha pedig húztam, akkor addig gyorsult/lassult amíg tartottam a kart. Mostani 5km/h ugrás nyomásonként sokkal kényelmesebb szerintem is.
-
-
őstag
Ma foglaltam műszakira időpontot Mayernál, rendeltem mellé sárfogót is az Aurisra, remélem csökkenti a kavicsfelverődést, meg talán nem lesz olyan mocskos az autó.
Néztem az útmutatót, nem nagy cucc feltenni. -
Ck.
addikt
válasz KTTech #13205 üzenetére
Ó, hát az enyém még ilyen úri huncutságot nem tud, hogy tábla alapján automatikusan módosítsa a tempomat sebességet…tök jó, hogy a tiédben már van ilyen.
Érdekes egy dolog ez a Toyota-Lexus elkülönítés. Utóbbi hivatott lenni a márka prémium szegmense, ugyanakkor már egy jó ideje feltűnt, hogy technológiában, műszaki és digitális dolgokban a Toyota általában évekkel előrébb van a Lexusnál.
Prius 4, RAV4, Corolla, C-HR, új Yaris, (illetve most pár hónapja a Yaris Cross, stb.) már rég kint voltak a 4. generációs hybrid hajtással, fejlett sávtartóval és állóra fékező adaptív tempomattal, amikor a Lexusban még valamennyi modelljük a 3. generációs hybrid hajtást használja, ez alól kivétel a 2019-ben megjelent ÉS és UX, valamint a majd most debütáló új NX-széria. 2016-ban jött ki az új Prius és a C-HR, a Lexusnak gyakorlatilag több, mint 3 évig nem volt semmi pariban levő technológiája. Az autóik döntő többsége az említett ES és UX kivételével a mai napig nem rendelkezik Apple CarPlay-jel, nem is frissíthető, az IS-hez sem lesz már valószínű soha. A 2018 utáni NX és RX modellek kijöttek végül a Carplay-jel, de azon kívül semmi. A sávtartó is a legtöbb Lexus modellben csak ping-pongozik a felfestések között
(kivétel ES és UX), ellenben a Toyota már előttük is dobott piacra jobb sávtartót a saját modelljei között. A tempomat magától meg is áll a legtöbb Toyotánál, nálam a 2018-as IS 32 km/h alatt csak lelövi magát, de nem áll meg.Érdekes, hogy sokszor a prémium márka butább/elmaradottabb mint az anyacég olcsóbb, nagyobb tömeg és piac számára pozícionált termékei.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Az autóik döntő többsége az említett ES és UX kivételével a mai napig nem rendelkezik Apple CarPlay-jel, nem is frissíthető, az IS-hez sem lesz már valószínű soha. A 2018 utáni NX és RX modellek kijöttek végül a Carplay-jel, de azon kívül semmi.
Ez a konzervatív technikai hozzáállás miatt lehet így, ami elég japános dolog. Az E210 Corolla is csak 2019 novemberi gyártás után kapta meg alapból az Android Auto / Apple Carplay képességet, a korábbi modellek nem, itt a topicba is volt említve, hogy a korábbi Corolla és RAV4 sem okosítható gyárilag.
Még 2021-ben sem dinamikus a Corollákban a tolatókamera képén a segédvonalak, amelyek 2019-ben egy hasonló kategóriás Ford Focus, Hyundai i30, Kia C'eed vagy Skoda Octavia esetén már megvolt. A Toyota csoport egyszerűen egy generációval el van maradva a "geek" dolgok terén...Ez a japános konzervatizmus kismillió téren megfigyelhető, anno 12-14 éve a japán LCD és plazma TV-ken max. fotókat nézegethettél USB-ről, míg a koreai márkák már MKV-t is lejátszottak felirattal... Én az autók esetén arra tudok gondolni, hogy szeretnék megvárni, amíg kiforr a fedélzeti rendszer, és csak utána engedik az autóba beszerelni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
őstag
Plusz még az is hogy majd minden Lexus tömegben és belső méretekben is rosszabb mint Toyota társa. Tömeget még érteném (hangszigetelés rendes), de a formaviláguk (mely különben tetszik) nagyon zabálja a belső teret. Az UX 4,5 méterével, kis hátsó terével és 2-300 literes csomagterével (attól függ milyen módszertan szerint) a fő példája. Mondom úgy hogy tetszik a Lexus nagyon (főleg az új NX, de az is hosszabb mint a RAV4 és mindenben kisebb belső méretileg ha nem is durván).
-
sToOrm01umbb
csendes tag
Sziasztok!
Sajnos a mostani autóm egy elég szép kövér számlával készül nekem a jövőre nézve (saab 9-5 aero), így elgondolkoztam a cserén valami biztosabb technikára.
Elkezdtem nézegetni a 07-es GS450h-kat, ezeknek mennyit bír az akkupakja illetve mennyiből járható annak cseréje? Típushibák?
Akinek van / volt ilyen, esetleg megtudná osztani a tapasztalatait azt is megköszönöm. -
balazs1956
senior tag
Sziasztok!
Ma reggel elvették a szüzességét a 8 hónapos Rav4-nek:(
Elvileg a hibás autó kötelezőjére lesz a kárrendezés.
Megsérült a képen látható rész, és a vadiúj felni is összekarcolódott.
Több dologban szeretnék kérdést feltenni Nektek.
1. A sérült rész műanyag, vagy fém?
2 Tudtok-e olyan megbízható karosszériást fényezőt Budapesten ajánlani, akire rá lehetne nyugodt szívvel bízni a javítást? A fényezés ráadásul fehér gyöngyház, ami úgy tudom megnehezíti a munkát.
3 Ezek a szervizek a felnit is megcsinálják, vagy az egy külön menet?
4 Mivel garanciális a kocsi, beleköthetnek-e a Toyota szervizbe, ha nem velük csináltatom?
5 Ez az ütközés okozhatott-e valamilyen kárt a futóműben, vagy valahol ami kívülről nem látszik?( a másik autó jobb eleje elég csúnyán összetört)Segítségeteket előre is köszönöm szépen.
-
Gombinyó
őstag
válasz balazs1956 #13211 üzenetére
Vidd márkaszervizbe, valószínűleg a biztosítóval akkor ők le is rendezik a dolgot.
-
balazs1956
senior tag
válasz Gombinyó #13212 üzenetére
Az ok, de itt a javítás minősége lenne a fontos, mert nem szeretnék évekig nézni egy gányolást. Azért kérdeztem, hogy van-e ajánlott minőségi karosszériás Budapesten.
Azt már megtudtam, hogy ez egy műanyag elem.
Azt hogy cserére, vagy javításra veszik az 3 napon belül kiderül.
De akármi is lesz, szeretnék megbízható szakszerű javítást, fényezést kapni. -
gaborn1
tag
válasz balazs1956 #13213 üzenetére
Beleírtátok h felni is sérült, mikor meghúzták? Ha nem, akkor utólag szerintem azt nem fizeti a bizti (én nem látok felnin sérülést egyébként)
Miből gondolod, hogy gányolnak a márkaszervízben? Szombathelyi pl hibátlanul javít (én már csak tudom, 3x is törték meg a kocsimat )
-
balazs1956
senior tag
válasz gaborn1 #13214 üzenetére
Még nincsen itthon a kocsi, és Mabisz elektromos kárbejelentőn lett beküldve. Itt fotókat kellett beküldeni, és való igaz a fényképen én sem látok semmit, de az elmondás alapján van rajta sérülés.
Gondolom ezért jön ki a kárrendező, hogy megnézze.
A hagyományos papíralapún sem lehetett részletesen leírni, hogy mi hol sérült.
Amúgy, ha a futómű elszállt az sem látszana a képen.
Az biztos viszont, hogy a biztosító sosem akar rosszul járni.
Azt hogy van ahol gányolnak, azt éppen ebben a fórumban olvastam...[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz balazs1956 #13211 üzenetére
Ha kimész Pomázra, a ToyCar a legjobb. Intéznek mindent, nagyon szépen dolgoznak.
-
gorgo
őstag
válasz balazs1956 #13211 üzenetére
Nekem csinált már fényezést a márkaszervíz gyöngyfehéret. Megy nekik.
Ami nekem érdekes: nagyon apró kis karccal megúsztad, ellenben a másik meg csúnyán összetört...(?) Akkor biztos nem ennek az autónak az eleje zúzta le a másikat."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Senhi
aktív tag
Kedvencem ez a kép valamelyik facebook csoportból, amit szintén márkaszerviz fújt. Elég 50-50, hogy hol végeznek kontár melót és hol nem. Pár toyota volt már a családban javítva, ami nálunk bevált az a budakeszi mayer (illetve a hybrid garázs). Budaörsi reálszisztéma drágán dolgozott, de legalább látszik, hogy hol .
-
Retekegér
HARDVERAPRÓD
Hali!
Corolla Verso jobb hátsó kereke teljesen blokkol, nem lehet elindulni vele. Féknyerget levettem, szemre nem láttam semmi furát, hibajelző lámpa nem világít. A kézifék lámpája is elalszik, ha kiengedem, lehet hogy attól még pont ott szorul / szakadt a bowden?
<< Heimdal >>
-
KTTech
veterán
válasz Retekegér #13224 üzenetére
Ha a kézifék bowden szakadt, akkor nem fejt ki ellenállást húzáskor/felengedéskor. Ez esetben inkább berohadt féknyeregről van szó, felújítás/csere jöhet szóba. Nekem olcsóbb volt a Seaton cserélni, mint felújítani (meg gyorsabb is, 15 perc alatt megvoltam vele).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Qtya123
őstag
válasz Retekegér #13229 üzenetére
Ha leszedett féknyereg esetén sem forog a féktárcsa, akkor valószínű a féktárcsa mögött, a rögzítőfék szerkezetével van a gond. Vagy beállt, vagy valami szétugrott és megszorult.
Mivel a kézifék úgy van megoldva, mintha egy dobfék lenne a féktárcsa mögött, így ha az be van állva, akkor a tárcsát nem lesz egyszerű leszedni, ha közben erősen fogják a rögzítőfék pofái.[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Jo reggelt,
Erdekes kerdes fogalmazodott meg bennem, de mielott feltennem a kerdest azert szondaztatnam a nagyerdemut, hatha jart mar v.ki hasonlo cipoben vagy esetleg tisztaban van az ervenyben levo szabalyokat illetoen...
Szoval ha egy meg garancialis autot szeretnek szervizeltetni elso szervize (15e km) akkor:
- Vihetem-e en az olajat a markaszervizbe? Befolyasolja ez a garanciat? (termeszetesen a specifikacioknak megfelelot)
- Mi van, ha ugy jon ki a lepes, h a 15e km-t kicsit megnyujtom? (volt szerviz ~6e km-nel) es a 15e-es is hamarabb lenne, mint 1 ev, de a 15-e szamot a jelen kalkulaciok alapjan lehet kicsit tullepem
- Mi van ha nem markaszervizbe viszem, de a szukseges dolgokat csereltetem. Szamlaval termeszetesen
+1: Vesz forgatokonykent mt szolnak, ha egy kulfoldi szakszervizbe (Bosch) vagy netalantan markaszervizbe vinnem?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
1. A márkaszervizt kérdezd erről, de azért némileg meglepő a felvetés.
2. Ha volt hivatalos szervíz 6e km esetén, akkor nem hinném, hogy gond lenne.
3. A garancia a márkaszervizben történő szervízelés esetén él. Ez elég egyértelmű.
4. Külföldi márkaszerviz élő lehetőség.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Ahim
újonc
2016-os auris hybrid 12 voltos akkumulátora egy nap alatt 12 volt alá süllyed.Kinn áll, mínusz 5-ben ez normális?Az akksi új, gyári
-
malnabokor
senior tag
Sziasztok, egy 2018-as hybrid RAV4-est, amelyben 240.000km van, munkaeszköz, nem volt kímélve (főleg terepen és autópályán rendesen volt hajtva), mennyire éri meg? Teljesen ismert az előélete (családból), 15.000 km-ént megbízható márkaszervízben volt, hamarosan lesz neki állapotfelmérés és vizsgálat. Szóval az említett használat mellett lehet neki valamilyen komolyabb problémája, ami most majd kiderül, vagy nem?
[ Szerkesztve ]
köztudott hogy az elektromos dolgok füsttel működnek, azaz ha egyszer kijön a füst nem működnek többet.
-
Nálam az egy éve cserélt aksi az Avensisben 11.3-11.6v között van reggelente, ha megyek vele feltölti 12,6 körülire (14,x-el tölt). De volt hogy ha nem mentem vele szilveszterkor 4-5 napig akkor lehúzta 7-8v-ra és bikázni kellett.
[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
flegga92
senior tag
Az után nézed, hogy a fék elkezdi feltölteni a nyomást a rendszerben? Mert ha igen, akkor nálam is sokszor beesik 11,5V-ra közben főleg ha közbe bekapcsolom az autót. A nyugalmi állapotot úgy érdemes ellenőrizni, hogy felnyitod a motorháztetőt kulcsot elviszed, vársz 15 percet és a bikaponton tudsz mérni nyugalmi feszültséget.
Milyen felhasználásban van az autó? Nekem 2015-ös de még gyári akku van benne, hybridben nem ritka, hogy 10 évet is kibír. Én ha huzamosabb ideig rövid távon használom (napi 2x5 km) felrakom tölteni. Ha nincs lehetőséged, akkor fél óráig readyben hagyod és feltölti magát. -
gaborn1
tag
válasz malnabokor #13234 üzenetére
Terepen és autópályán mi előnye van egy hybridnek?
Én nem venném meg a km állás miatt. Nem azért, mert km bzi vagyok, hanem mert pár év múlva a most 3 éves múlt kocsiban 300E + km lesz, szerintem rohadt nehéz lesz eladni. De ez csak az én véleményem.
(Meg nem tudom mennyire tesz jót egy Rav4-nek a rendszeres terepezés)
-
pècsimunkás
addikt
Jó reggelt mindenkinek!
Tegnap voltam Kaposváron olajcserén.
Amíg vártunk- unikatesóm is velem volt, megnéztük a kiállított autókat.
Corolla 1,2t, 7,5millió és nem állítható a könyöklője
Olvastam erről itt a fórumban, de bele ülve, egészen döbbenetes
Az anyaghasználat is jobb az Aurisban. Jobb tapintású a műanyag, és több a szövet az ajtón.
Yaris Cross... 10,5millió , és kb dácsia szintű műanyagból Canon a belseje.Volt egy 4 ajtós Corolla GR, az tetszett, és az egészen döbbenetes 10,5 milliós árát, a többi autó mellett megérte.
Camry is tetszett. El is tudnám képzelni magamnak . A Yaris Cross- hoz viszonyítva a 13m egészen barátságos árEgyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
pècsimunkás
addikt
válasz pècsimunkás #13238 üzenetére
" Canon"... nem tudom, hogy került oda...
...van a belseje...Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
gaborn1
tag
válasz pècsimunkás #13239 üzenetére
Ültél volna egy alapfelszereltségű Corollába, még bőrkormány sincs, sírtál volna.
-
Ahim
újonc
Felnyitottam a csomagtartót és egyszerre megmértem a feszültségét az akksin. December végén cseréltem az akkumulátort mert két nap állás után már a reléket nem húzta be.
-
Veron
őstag
válasz pècsimunkás #13238 üzenetére
csak mondj egy jobb autót 7.5 millióért, amiről azt gondolod nem hullik szét pár év múlva! nem nagyon van, ez a szomorú.
én is voltam tegnap szervizben ablakemelő zörgés és retrofit frissítés miatt. a végén mondták, hogy már tudja a carplayt, mire közöltem, hogy eddig is tudta.
mindegy, a középkonzoli rezonancia nem szűnt meg, még nyomozom mi lehet.[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
csendes tag
Sziasztok!
Szombaton megyünk használt Corollákat nézegetni, de olvasva a a fórumot, kezdek elbizonytalanodni, jó-e a Corolla, kell-e ez nekem, főleg az anyaghasználat és egyébb zörejek agasztanak.
Egy T25 avensisből ülnék át valamibe, ennek az éltkorán kívül sok baja nincs, nem zörög, nem málik semmi, d ehát ugye 2006, már nagy kamasz....
Ha meglesznek még az autók majd beszámolok hogy tudtam-e választani, elvileg 5000-18 000 km futásteljesítmény között vannak.
Kicsit nehéz ez most lehet csak nekem, mert én 1999 ben kezdtem Toyotázni, az akkori avensissel, akkor nem volt kérdés mire kell váltani, most elég sok a kérdőjel nálam.
-
pècsimunkás
addikt
Nézd...
Nem véletlen ajánlottam neked a Toyotát.
Privátban is mikor kérdeztél, és a fórumban is.
De... a belső anyaghasználat egyértelműen visszalépés az Aurishoz képest a Corollánál.
A csendességről és a zörgés mentességről nem is beszélve.
Erről személyesen nincs tapasztalatom, de minden nap olvasom a fórumot.
7,5 millióért azért lehet kompakt autót találni, ami nem hullik szét pár év múlva.
Valószínűleg a Corolla sem fog széthullani, nem is azt mondtam, csak ennyi pénzért egy kényelmetlen- majdhogynem használhatatlan könyöktámasz vicc...Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Gombinyó
őstag
válasz Peter668 #13247 üzenetére
Nem szabad kiindulni a ~25 évvel ezelőtti Toyotából, azóta teljesen más lett az autógyártás. Nem szabad szemellenzősnek lenni a mai világban, olyan autót vegyél, ami megtetszik és jól érzed benne magad. Egyik sem fogja már 20 évig bírni
Legyen az német, francia, kóreai vagy japán. -
Veron
őstag
válasz pècsimunkás #13248 üzenetére
így van és köszi is tanácsot.
csak arra utaltam, hogy minden xar/drága, ezeket figyelembe véve a Corolla csomagja az átlagusernek akár attraktív is lehet.
én a koreaik felé mentem volna talán, azokban látok potenciált és megfelelő ár-érték arányt... már ha nem lett volna rossz a töréstesztjük. (meg Leon 5F, de az ugye eggyel régebbi széria)[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
Új hozzászólás Aktív témák
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Sorozatok
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs