-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Azért kíváncsi leszek az 5-ik generációs 2.5-es hybridre, már a 4-ik is brutál jól fogyaszt a teljesítményhez képest. Azért 250 ló körül még kisebb fogyival és több nyomatékkal azért igazán fincsi lesz. És a tesztek alapján a 2.0 hybrid 5. generációja igazán jól sikerült, a fogyi adatok miatti kezdeti aggodalmam is alaptalannak tűnik, ott is teljesen jó (lásd hogy papíron többet fogyaszt mint a nehezebb és erősebb rav4, tesztek alapján kevesebbet).
-
Senhi
aktív tag
válasz bajnokpityu #15347 üzenetére
Aktuális rav4 is egy ideje már li-ion akksikat kap (legalábbis bizonyos piacokon, enyém biztosan) és szerintem az is csak egyben cserélhető, de ha a prius plusból indulunk ki, nem lesz rá szükség .
Aktuális és előző rav4 között (gen 3 és gen 4 hybrid rendszer) számomra a legszembeötlőbb különbség, hogy az újabb mennyivel többet használja az elektromos hajtást. Lámpától elindulva városi tempót könnyen lehet tartani, míg az előző gyakorlatilag mindig röffenti a motort, ha csak nem 30-cal gurulok valami kertvárosi mellékutcában. Emiatt tűnik nekem a hangja is kellemesebbnek, normál tempó mellett kevesebbet kell segíteni a benzinesnek.
Gen 5 gondolom ezt a filozófiát viszi tovább, erősebb elektromotor, több rásegítés, kevesebb zaj, akksit majd feltöltjük fékezéskor és egyenletes tempónál ideális fordulatszámon.[ Szerkesztve ]
-
OCTAMD
őstag
válasz bajnokpityu #15353 üzenetére
Már megijedtem,hogy egy corolla swace annyira jobb lenne fogyiban egy régebbi Aurishoz képest
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
Senhi
aktív tag
válasz Tom1939 #15351 üzenetére
Szerintem a papír forma csak azért ennyire eltérő, mert nem a nefz/wltp ciklusokhoz igazították a fogyasztást, hanem valós körülményekhez .
A hatékonyabb hajtás mellett meg véleményem szerint a szoftveres oldalon történt optimalizációk is sokat jelentenek. Értsd, több tapasztalat van azzal, hogy hogyan és milyen körülmények közt használják az emberek ezeket az autókat és arra optimalizálják. Konkrét példa amit látok: auris esetén városi tempóban a benzines többnyire hajtott és relatíve keveset töltött az akksin amikor ment. Legtöbb energiát fékezéskor nyertem vissza.
Rav4-nél ez egy kicsit más, amikor megy a benzines pl. 50-nél, elég magas a fogyasztás (mutató simán 10+-t mutat rendszeresen), de pikk-pakk teletolja az akksit és után 60-70-et is könnyen tartja elektromosan.
Autópályán/városon kívül viszont olyan, mint az auris, akkor a benzines inkább a hajtásban vállal szerepet és 6 litereket ír ki. Végeredmény, hogy fogyasztásban kb. ugyanott vagyok, mert az én vezetési stílusomhoz jobban illeszkedik a rav4 módszere -
Veron
őstag
Esedékes a következő éves szerviz és a garit kiterjeszteném 5 évesre a Corollán.
Emily Frey Zugló és Schiller Újpest jöhet szóba. Hol normálisabb a kiszolgálás, kisebb a lehúzás és lehet dolgozni normál körülmények között pár órát?
Kösz!"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
őstag
Schiller-t kérdezd meg hogy van e megfelelő olajuk. Nekem amikor mentem rav4-el nem volt (0w16). És nekem az egyszer bele lehet tenni mást változat nem tetszett (ha benne is van a hivatalos leírásban akkor sem). De rákérdezésre szépen megmondták hogy ez van (és hozott olajat is beraknak számlával, de az megint csak problémás lehet a gyakorlatban szóval hiába ott vettem elsőre nem oda vittem).
-
őstag
válasz ncc1701 #15359 üzenetére
Szerintem is Monort akart írni. Én is oda vittem a rav4-et és korábban az iq-t, szerintem is korrektek. Mondjuk ők hozott olajat számlával sem tesznek be, és 0w16-ban náluk is rezgett a léc szeptemberben, de még éppen volt (ők is mondták az egyszer lehet mást, de mondtam hogy az én autómmal biztos nem).
-
ncc1701
veterán
válasz blueye #15363 üzenetére
Az akkor 1 éves múlt swiftben 27ekm-nél elkezdett nyöszörögni egy hátsó szilent hidegben (tök egyszerű cserélni), és ráfogták, h a futómű az nem garis alkatrész. Mondtam nekik, h az előző céges toyota 13 éves korában ugyanoda járt, ahonnan vettük (Toyota Kovács), úgyhogy jó biznic lenne cserélniük gariban egy ~10eft-os valamit, de nem akarták. Röviden ennyi. Azóta nem volt márkaszervízben a vas, csináltuk szerelő haverral fele annyiért.
-
Veron
őstag
válasz Gombinyó #15358 üzenetére
Megmondom őszintén fogalmam sincs mit tettek bele tavaly, remélem a megfelelő olajat! Idén figyelek rá.
Schillernél le lehet ülni dolgozni? Emil Freynél alig van pár szék.
Maglód sokkal jobb lenne nekem, mint Monor."Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Ck.
addikt
Sziasztok, rég jártam erre, nem győzök visszaolvasni.
Addigis egy kérdés:
Kezdődő led lámpa/foncsor/körte halálozásra utalhat-e az alábbi jelenség?
Cirka 1 év után a Lexussal a napokban feltűnt, hogy a gyönyörű jégfehér BiLED lámpa fényében, távolsági üzemmódban tőlem kb 5 méternyi távolságra van egy jó fél méter átmérőjű citromsárga folt az úton. Tompítottra visszakapcsolva szinte teljesen fehér minden, de azért ott is nagyon halványan megvan az a pici folt az úton, ha nagyon nézi az ember, csak nem sárga. A távolsági állásban ez jóval feltűnőbb - úgy konkrétan egy sárga folt az úton, azon a kb. fél négyzetméternyi területen - minden más csupa fehér körülötte több száz méterig.
A lámpa kívülről tisztának tűnik, ha beviszem garanciában, szerintem hülyének néznek és nem is tudom reprodukálni. Lehet mindig is ilyen volt, csak most tűnt fel...fogalmam sincs. Tapasztaltatok bármi hasonlót led lámpák esetében? -
leslien
nagyúr
üdv,
2002 Toyota yaris műszerfal meghülyült villog össze-vissza [link] inkább menet közben csinálja.. találkoztatok már ilyen problémával?
vagy már megint én vagyok a kiválasztott...[ Szerkesztve ]
Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?.....
-
Ck.
addikt
válasz blueye #15371 üzenetére
Hmmm...fura. eddig minden ledes autónak és nem autónak amiket vezettem, volt egy kis folt a bevilágított útszakaszon, egyszerűen a fénytörés miatt. BMW, Mercedes, Volvo, Nissan, Skoda, Audi, Scania, Wrightbus, stb. illetve a Lexus. Utóbbinál ami más, az a folt eltérő. citromsárga színe a távolsági kapcsolásakor.
Mik a tünetei egy haldokolni készülő ledes körtének, fényszóró testnek?
[ Szerkesztve ]
-
rmehesz
tag
Sziasztok! Elnézést a láma kérdésért - kerestem de nem találtam videót róla. 2019-es Corolla (nem hybrid) az alany. Akkumulátort kellene cserélnem - a régi kocsimban egyszerű volt a sarukról leszedni a csatlakozókat. Itt így néz ki. A bal oldallal boldogultam - az lejött. Középen rá van ültetve vmi elektronika - azt gondolom ezzel a kallantyúval le tudom szedni. A jobb oldali füles szerkezetet viszont nem akartam erőltetni így nem sikerült leszednem a saruról. Van ennek vmi trükkje?
Aztán ha sikerül kiszedni a cuccot akkor tudnátok-e tanácsot adni azon kívül, hogy méretben, kapacitásban és pólusok tekintetében stimmeljen az új - milyet érdemes vennem? Látom, hogy árulnak japán autókhoz akkumulátort. Ebben tényleg van vmi spéci japános? Eddig Bosch akksikra voksoltam. Maradhatok ezen a vonalon vagy most már lehet jobb - esetleg maradjak a Toyota gyárinál?
Kösuönöm. -
Ck.
addikt
válasz KTTech #15379 üzenetére
Na az fasza... csak azt nem értem, hogy miért csak azon a 2-3 tenyérnyi területen van elszíneződve, maga a bevilágított útszakasz egésze szép fehér továbbra is. Ezt keresztülvinni a garancián - főleg úgy, hogy 10-ből 9 ember nem is fogja látni mi a bajom, nem fogják tudni/akarni reprodukálni. Lehet egyébként külön magukat csak a körtéket cserélni vagy csak egyben kompletten a lámpa testet?
Más:
nagyon elkezdtem szemezni az új Nissan Qashqai E-Powerrel, szerintem gyönyörű lett a formája, mind kívül - mind belül, a soros hybrid hajtás megoldása, ill. hogy a motor egyáltalán nincs közvetlen kapcsolatban a kerekek hajtásával, azt minden esetben a villanymotor viszi át, sokkal szimpatikusabb. Állítólag pont a párhuzamos hybrideknél jellemző odalépéskori laggolás sem létezik itt a Nissan esetében, ami a Toyota/Lexus hybrid megoldásán azért megfigyelhető.[ Szerkesztve ]
-
őstag
Szia!
Múltkor voltam a xenon fényszóróval szervízben - lehet még épp te ajánlottad, és rákérdeztem a LED-es fényszórókra, mert hogy nagyon menőek manapság.
Szaki mondta hogy sok velük a gond, jellemzően túl vannak húzva a LED-ek (ergo alulméretezve) és eldurrannak - és csak egy út van, lámpacsere. Szerelni ezeket nem lehet.
De ha gondolod, esetleg kérdezz rá itt. -
KubanitoS
veterán
Laikusként (+ elfogult Toyotásként) írva a dolgot a Nissanhoz kapcsolódóan: szép-szép az új technológia, de aztán hosszútávon mennyire lesznek tartósak az akksik, ha csak és kizárólag azok szolgálnak a kerekek hajtására, az már más kérdés. A vételárról ne is beszéljük, mert ahogy látom 16 misiről indul a mutatvány a fapadnál eggyel jobb felszereltséggel. Számomra nem túl meggyőző. A kocsi amúgy valóban szép, szó se róla.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Senhi
aktív tag
Honda hybrid rendszere is ilyen. Az elmélet jó, de gyakorlatban többet fogyaszt és jobban is pörög a motor. Cr-v-vel mentem próbakört ott tetszett, hogy sokkal simábban kapcsol a benzines és alacsony tempónál kisebb a késlekedés, de hamar elfogyott és autópályán eléggé pörgött. Végül ez a videó győzőtt meg, hogy motorikusan simán a rav4 a jobb: [link]
Ráadásul hondánál trükköznek azzal, hogy vannak fix fokozatok, mint egy hagyományos váltóban és bizonyos tempónál a benzinmotor direktben hajt. Az előző gen crv-nél 1 ilyen fokozat van, az újnál 2, de még így is rosszabbul fogyaszt, mint a jelenlegi rav4 (és gyengébb is). 1-2 generáció és 6 lesz . Valahogy nem akar ez a technológia összeállni. Outlander phev-ben is hasonló van, ha üres az akksi az is zabál.
-
KTTech
veterán
Lámpatest csere, legalábbis gyárilag. A LED-eket nem úgy kell elképzelni, mint a H-s izzókat, hanem mint egy felületszerelt áramkört. Ha találnál megfelelő SMD/COB LED-et (ami minden paraméterében egyezik a gyárival), akkor elvileg javítható egy elektronikában jártas ember által.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
leslien
nagyúr
üdv,
2011 Toyota Auris
létezik ,h csak egy távirányítós kulcs és egy sima kulcs jár hozzá?Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?.....
-
Upo
addikt
Lexusoknál is van már műváltás. Van amelyiknek 2, van amelyiknek 4 fokozatú konkrét váltó van ráültetve a HSD hajtómű végére, és ezekkel szimulál 8-10 kamu fokozatot (de nem értem minek).
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
Ck.
addikt
Biztos, hogy haldoklik a led-lámpám? Elvittem pár embert egy esti körre, 2 ember azt se látta mi a bajom, a harmadik látta, de szerinte semmi baja, az ő 2 hónapos renője is ilyen. Független szervizbe azt mondták, hogy nem értik mi a bajom, végül pedig hogy totál hülyének nézzenek, elvittem a markaszervizbe is, ahol hófehér falhoz állították és megállapították mindenféle éjszakai tesztvezetés nélkül, hogy a vetítési színkép alapján tökéletes, nem tapasztalnak problémát.
-
Ck.
addikt
Csináltam pár képet és videót, de sajna semmi nem látszik rajtuk. Csak azt tudom mondani amit korábban, 2-3 tenyérnyi nagyságú citromsárga folt az úton, a többi bevilágított rész mind fehér. Tompitott állásban szinte nem is látszik. Magán a lámpatesten semmi eltérő nincs kívülről nézve, felkapcsolt állásban.
-
No.01
őstag
No offense, de egy orokbecsut tudnek csak irni: ami nem romlott el azt nemis kell megjavitani.
Ha ennyi emberbol senki nem vette eszre illetve nem itelte hibanak akkor az nagy valoszinuseggel nem is az. Az, h te latod az mar mas teszta, bar ez meg olyan, h neked kellene tudni, h nem ilyen volt-e kezdetektol.
Ettol fuggetlenul ha nagyon zavar (tudom milyen hidd el en is a haklisabb tulajok / ugyfelek koze tartozom ) akkor keress egy marka/tipus tarsat es hasonlitsd ossze.
Ennel jobb tanaccsal nem tudok szolgalni. -
leslien
nagyúr
sikerült vennem egy Toyota Aurist.. 2011 1.3 33ekm.. hihetetlen ,de igaz ...1 NR melyik olajat tegyem bele ?
Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?.....
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Windows 10
- Xbox Series X|S
- Nyomtató topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- BestBuy ruhás topik
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs