- Programozás topic
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Mikrotik routerek
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #128701 üzenetére
Ja de amíg csak pletyka szinten megy a dolog...
Bár most se találok arra utalást hogy never ever. Mindenesetre Budapest nem jól elvan Lánchíd nélkül, hanem hozzászokott, hogy nincs.
Kommentekben már Szabadság híd lezárását kérik. Behalok.
Ilyen alapon szedjék fel az utakat is Kálvin és a híd között. Minek az."A híd végleges forgalmi rendjéről 2023 nyarán döntenek azután, hogy kikérték a budapestiek véleményét, közölte Karácsony Gergely."
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
fant0mi
addikt
válasz macilaci78 #128699 üzenetére
Én nem várnám a Bosnyákon.
Mától visszavonásig a Keleti a végállomása. -
félisten
-
félisten
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FoxiestFox #128714 üzenetére
Korut, Andrassy, soroljam meg?
Ha nem tetszik el lehet koltozni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
TheMarci
addikt
Ti, akik szerettek a varosban autozni amugy hol laktok, es miert autoztok a varosban?
Do You Dream?
-
cattus
őstag
Mi az hogy minek? Azért kérlek hogy aki bringával szeretne közlekedni, annak egy minimálisan is kényelmesebb legyen / kevésbé halálfélelemmel kelljen járjon ha el akar jutni A-ból B-be. Azt már csak mellékesen tenném hozzá, hogy a jobb kerékpáros infra azoknak is jó akik mindenképp autóval akarnak menni, mert emiatt kevesebb autó lesz az utakon.
Do the thing!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TheMarci #128717 üzenetére
Peremkerulet es munkaeszkoz. A legtobb ember nem kiszurasbol ul autoba hanem, mert nincs mas ertelmes alternativa. Itthon lezarjak az utat autan oldd meg. Epiteni p+r-parkolot? Ertelmes tomegkozlekedesi alternativat kinalni? Na nee, ahhoz penz is kene.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
TheMarci
addikt
válasz 66zio #128719 üzenetére
Most tenyleg vitakeltes nelkul kerdeztem csupan kivancsisagkeppen. En is utallok a dugoban ulni, de szerencsere csak nagyon ritkan kell bemennem a belvarosba, igy kivulallonak mondanam magam a tema szempontjabol.
Elmeleti szinten tamogatom az autok csokkenteset, de elotte mondjuk a garazsok, p+r-ek epiteset, mert pl az ami Ormezon van csak valami vicc..Do You Dream?
-
félisten
Azon vagyunk, remélhetőleg nemsokára már csak kellemes fuldoklást fogunk kívánni a Budapestieknek egy nem túl távoli kis falusi erdő széléről, na nem azért, mert utáljuk őket, hanem mert ez a sors jut nekik.
Amúgy ez milyen komment már? Mint egy sértett kismalac, ne haragudj
Én nem akarom elvenni az autódat, a magamét se akarom elvenni, de az egész várost a feje tetejére kellene állítani, hogy ez élhető legyen.
Olyan állat adottságai vannak a helynek, közép EU egyik legjobban élhető városa lehetne, ha valaki végre felrúgná a kakisvödröt.
És akkor talán még oda is eljutnánk hogy a belvárosi ingatlanárak igazolhatók legyenek.[ Szerkesztve ]
-
cattus
őstag
Nem, nem elég széles, évtizedek óta tudjuk hogy a járdára felvezetett bringasáv, ha nincs fizikailag elválasztva, jóval veszélyesebb. A gyalogosok sokkal kiszámíthatatlanabbul mozognak, mint az autók.
A körúton a bringasáv előtt is dugó volt, nem attól állt meg a forgalom hirtelen, csak most van egy bűnbak amire könnyű mutogatni.
De ha itt tartunk, te miért a gyalogosokat akarnád hátrányba helyezni egy ilyen döntéssel? Miért lenne jobb egy ilyen megoldás azon túl hogy a szent autó infrához véletlenül se nyúljunk? Hogy nézne ki ez a kereszteződésekben / zebránál?
Do the thing!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cattus #128728 üzenetére
Mert a bringasok olyan kiszamithatoan mennek. Ja nem, ossze-vissza megy a tobbseguk. Ha kedvuk van gyalogoskent viselkednek ha kedvuk van autoskent. Utottunk mar el bringast zebran, nem vt kellemes elmeny. Elsosorban neki mert, hogy nem szallt le a bicorol... Vagyis leszallt csak nem ugy ahogy o gondolta.
Keresztezodes sima, az Andrassy-Bajcsy sarkan jol van megoldva ahol a zebra mellett kelnek at a bringasok. Jah hogy ahhoz lampaprogram kell nem csak feltaknyolni egy szaggatot vonalat?! Na igen...
Gyalogosok tempojahoz kozelebb al a bringas sebessege. Bajvsy-ne van valasztva a bringasav. Patentul mukodik a dolog.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FoxiestFox #128727 üzenetére
Majd amikor telen vagni lehet a fustot mert a szomszedod gumicsizmaval fut az nagyon jot fog tenni az egeszsegednek.
#nincsbennetarcsi
-
mike1334
veterán
Hát persze, gyalogosként kedvenc élményem, hogy a járdán rosszabb esetben majdnem elüt a biciklis, jobb esetben "lecsenget". De tömegközlekedni is élmény a pótlóval, mjkor a buszsáv tele van autóval...
A felettem lévő, "minden vidéki suttyó" hozzászólásra már inkább nem is reagálnék.
[ Szerkesztve ]
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
66zio
aktív tag
Írod, hogy minek Koos Karolyra bringaút, miért nem máshol mennek át a Városligeten. Miért akarsz a Lánczhídon kocsival átmenni? Miért nem jó máshol átkelni a Dunán? Ugye-ugye? Igazából ki is derül, hogy nem az a baj, hogy nem mehet rá most autó (aztán lehet hogy majd mehet vagy nem), hanem az a baj, hogy TE nem mehetsz át rajta. Andrássy-n elég széles a járda bicikliknek meg gyalogosoknak. Sétáltál már te ott, vagy csak az autó ablakán keresztül sikerült így meg szakérteni? Például ott vannak a közvilágítási lámpák. Persze át lehet őket helyezni a parkolók helyére, csak akkor meg azért van sírás, hogy kevesebb a parkoló. ( [link] ) Tudom, hogy a prágai Károly hídon is milyen kár, hogy nem lehet autózni..
De igen, a városban azért a plusz 3 bicikliút miatt van dugó, nem pedig azért mert egyre többen autóznak, meg költöznek ki a ződbe, hogy onnan minden nap autóval bejárjanak.
Elég érdekes adatok vannak itt. [Tom tom traffic report.] -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz MasterMark #128724 üzenetére
Mert ha nem lenne parkoló a körúton az azt az üzletek sínylenék meg. Lásd mi lett az üzletekkel Erzsébet híd-Keleti PU viszonylatban, mikor megszüntették a parkolást a járdákon.
Mondjuk az a plázaépítések előtt volt pont szóval kettős hatás volt.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
félisten
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz FoxiestFox #128737 üzenetére
Pedig ez a valóság, eddig is károsabb volt a levegő télen vidéken, hát még most milyen lesz hogy drágább lett a fa...
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
félisten
válasz radi8tor #128738 üzenetére
De azt remélem vágjátok hogy ez nem olyan bináris dolog, mint ahogy a budapestiek gondolják?
Tehát hogy létezik Budapest és van A Vidék, ahol a kéményből dől a pöfpöf egész télen?
Ennyire ne legyetek már belterjesekÉn Szeged mellett voltam gyerek egy falu hangulatú kertvárosi részen, ott is alig lehetett érezni az eltüzelt szenet-fát. Mondjuk én szerettem az illatát, de az is igaz, hogy a népek arrafelé nem égettek műanyagot és ilyesmit.
Plusz még mindig inkább az, mint egész éven át a szmog, a tömeg, a retard autósok /bringások /60-nal hasító rolleresek.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Visszatérve a bicajosokra a városban: az a baj hogy túl sok minden lett engedve nekik.
Egyirányúban jöhetnek szembe, aztán már úgy gondolják a zebránál vagy a pirosnál sem kell megállniuk. Aztán persze könnyen meg lehet a baj.
Nem új rendszer már, de akkor is tök fura hogy jobra-balra-jobbra-balra kell nézni minden utca kereszteződésnél mert hát jöhetnek szemből is, és jönnek is bőven.
Mondjuk a tél jó ilyen szempontból.⭐ Stella
-
cattus
őstag
válasz radi8tor #128736 üzenetére
Mert ha nem lenne parkoló a körúton az azt az üzletek sínylenék meg
Ez úgy ahogy van nem igaz, pont ennek az ellenkezője történik (statisztikailag, hosszútávon). Ezen logika mentén az összes sétálóutcának kihalt senkiföldjének kéne lennie. Valahogy mégse hallom senkitől, hogy könyörögnének hogy a Váci utcán újra járhasson autó, vagy hogy a Vörösmarty tér megint parkolóként funkcionáljon.
Do the thing!
-
sutszi
veterán
válasz FoxiestFox #128737 üzenetére
Ez nem szinten aluli... ez a valóság. Hagyjuk ezt a vidéki, vagy budapesti ki-kicsoda játékot...
Személyes tapasztalat, hogy amikor ide-oda járunk vidékre családhoz... hát abban a levegőben minden van, csak szén, meg fa nincs... De valahogy a zöldek erre nem mennek rá annyira.A száraz tény az, hogy közlekedés nem élvezeti értékű tevékenység... mindenki jön-megy intézi a dolgát... Mindezt a legrövidebb idő alatt próbálja meg. És a tömegközlekedés az nem a Szent Grál. A biciklit megy hagyjuk...
Olyan kettős mércét húztunk társadalmilag, hogy pár évtized múlva vakarják majd a fejüket az utódaink... Nézzük már a száraz tényeket... Évek óta tart a 3-as metró felújítása. Ezért sávokat vettek el az autósoktól. Majd jön a Geri gyerek...aki nem részese sofőrként a forgalomnak, majd főbb útvonalakat csonkít meg szintén az autósok rovására, azért hogy szezonálisan néhány hardcore biciklis ott hokizzon szélen...
Ott a lánchíd... már hogyne, enyhítené a többi híd terheltségét... De már azért is többet pöfög valaki, hogy átjusson mert el kell menni a másik 2 híd valamelyikéhez.
És akkor válaszként azt olvasom, (már nem először) , hogy az nem megoldás, hogy növeljük utak áteresztő képességét újabb sávokkal....mert az úgyis még több autóst termel és majd jól kitöltik a rendelkezésre álló teret...Tehát...csökkentjük az áteresztő képességet... majd azt mondjuk, hogy a növelés értelmetlen és meglepődünk, hogy az autós forgalom szinte áll a csúcsidőkben. Hát normális?! Eleve nem a korábbi szinten vagyunk...hanem egy csonkított állapot van.
A tömegközlekedésen, meg simuljon az akinek 3 anyja van. Undorító az egész... Nem tehetek mást, használom ha kell... De ne hazudjunk már nyíltan a saját szemünkbe. Majd ha itt is német, meg svájci színvonal lesz, akkor én sem akarok kocsival menni... de sokan mások is vannak még ezzel így.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
félisten
válasz sutszi #128744 üzenetére
Elkéstél, már tegnap kiszálltam a vidék vs Budapest agyrémből, kellemes, egész éves városi szmogsziput kívántam mindenkinek, akinek arra van igénye, nem ítélkezem, becsszó.
A gáznemű, rendelkezésre álló teret kitöltő autósokhoz azért hozzáfűznék annyit, hogy rám pl pont vonatkozik a dolog. Jelenleg heti 1-2 alkalommal megyek be dolgozni, csupán azért tömegközlekedéssel, mert látom az ablakából, hogy ahol autóval mennék, 2-3 lámpaváltást várnak ki reggel-este, mielőtt átférnek, addig a villamosom akadálytalanul halad.
Amint azt látnám, hogy termett még 1-2 sáv az útvonalamon, és egy zöldhullámmal bejuthatnék az irodába, eszembe nem jutna villamosozni, mennék vroom-vroom, pöf-pöf.
Nem hiszem, hogy egyedül lennék ezzel.Budapesten geci kellemetlen autózni, kb foghúzás kategória a legtöbb vidéki városhoz, vagy Európa sok, hasonló méretű városához képest, sokan ezért nem is autóznak napi szinten, pedig megtehetnék.
A Lánchíd pedig rég turisztikai objektum kellene legyen füvesített szekciókkal, kiülőkkel, árusokkal, kávézókkal, kisebb, történelmi tematikájú kiállításokkal, nem motorizált járművek által használható valami.
Kb mint Prágában a Charles Bridge, mókás lenne azon is autókat látni.[ Szerkesztve ]
-
cattus
őstag
válasz sutszi #128744 üzenetére
Bármennyire is hihetetlen, a több autósáv hozzáadása hosszú távon nem oldja meg a problémát. [link]
Az meg más kérdés hogy belvárosi forgalomban nincs hova bővíteni a sávokat mert nincs hely.
Érdekes a 3-as pótlót felhozni, szerintem azok kicsit több embert szállítanak mint ugyanazon a szakaszon az autók. Vagy ők is inkább álljanak ugyanúgy a dugóban?
Do the thing!
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz cattus #128746 üzenetére
A videóban azért elég szélsőséges példa volt, és nem túl alapos kifejtéssel. Ilyet bárki össze tud dobni.
Amerikában nincs alternatívája az autós közlekedésnek, a tömegközlekedés alig van kiépítve.
Attól, hogy feltorlódik egy 26 sávos autópálya az nem azt jelenti, hogy több idő bejutni a városba, mint egy 14 sávoson lett volna. Mert van lehetőség korábban lehajtani róla, stb.Nem több sáv hozzáadásáról volt szó, hanem az eddig is maxra járatott sávokból elvenni egyet dologról.
Pl ott van az Andrássy út. Végig két sávos. De pár éve körút és Deák között 1 sávos BEFELÉ, kifelé érdekes módon nem lett egy sávos.
⭐ Stella
-
sutszi
veterán
válasz FoxiestFox #128745 üzenetére
Jelenleg heti 1-2 alkalommal megyek be dolgozni, csupán azért tömegközlekedéssel, mert látom az ablakából, hogy ahol autóval mennék, 2-3 lámpaváltást várnak ki reggel-este, mielőtt átférnek, addig a villamosom akadálytalanul halad.
Elfogadhatjuk tényként, hogy ez a te nem reprezentatív felmérésed?! Ha megnézed egyáltalán nem azt a véleményt képviselem, hogy dobjuk el a tömegközlekedést és mindenki menjen autóval... Pusztán azt mondom, hogy adjuk meg a lehetőségét annak, hogy valakinek autóval gyorsabb és praktikusabb még így is... Illetve azt, hogy mielőtt a saját érdekeink miatt próbáljuk egy másik érdekcsoport életkörülményeit nyomorítani, legalább nézzük meg milyen megoldás van arra, hogy mindenkinek jó legyen... Mi lenne, ha úgy fejlesztenénk a bicikli közlekedést és a tömegközlekedést, hogy nem az útpályából veszünk el...
Pont Qru-tól olvastam, hogy a körút helyett és a nagy forgalmú útvonalak helyett terelhetnék őket a párhuzamos mellékutcákba... Na az miért nem jó nekik?! Pedig win-win...Nekem pl nem tud alternatíva lenni a tömegközlekedés 12 perc vs 30 perc...az autó javára... ezért mondom, hogy létezhet még hasonló nehezen hihető életforma.
Lánchíd: Az is lehetne... de nem az lett... hiszen aszfaltozták... Tehát kéne egy egyértelmű koncepció...egy vízió aminek van értelme és azt megcsinálják... A taxik és buszok ráengedése, pont alig segít azokon a járatokon... de ez két oldalú... Mert ha tényleg segít akkor viszont az autósokon is segítene. A két végén meg az az udvarias közlekedési kultúrával lehetne olajozni a körforgalmak gyorsaságát.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
cattus
őstag
válasz radi8tor #128747 üzenetére
De baszki nem az történik hogy az autósáv helyett nem lesz semmi, hanem buszsáv vagy kerékpársáv lesz a helyén. Amivel az autó alternatíváját segítik. Ami miatt az autósok folyamatosan nyavajognak hogy ezt kéne csinálni. Amit nem lehet nem az autók rovására csinálni mert jelenleg a városi felszíni közutak vagy 90%-át a parkoló vagy haladó autók foglalják el. Hiába sűrítenél mondjuk egy buszjáratot, ha nincs dedikált sávja ugyanúgy a dugóban fog állni a többi autóval.
Attól, hogy feltorlódik egy 26 sávos autópálya az nem azt jelenti, hogy több idő bejutni a városba, mint egy 14 sávoson lett volna. Mert van lehetőség korábban lehajtani róla, stb.
??? Mert a kevesebb sávos autópályán nem lehet lehajtani? Az ilyen projektek kimondott célja hogy a dugót/ congestion -t csökkentse, de ha ugyanúgy fel van torlodva akkor a célját nem érte el, cserbe végtelen pénz ki lett rá dobva, amit mondjuk a közösségi közlekedés fejlesztésére is kehett volna költeni (ami cserébe hosszú távon tényleges megoldás a problémára).Amerikában nincs alternatívája az autós közlekedésnek, a tömegközlekedés alig van kiépítve.
Pedig Amerikában volt fejlett, hatékony és jó lefedettséggel rendelkező tömegközlekedéi hálózat, csak az autógyártók/ olajcégek szisztematikusan felvásárolták ezeket azt ígérve hogy majd fejlesztik, aztán szépen lassan leépítették/ megszüntették az egészet hogy mindenkit attereljenek az autóra.
Do the thing!
-
sutszi
veterán
válasz cattus #128746 üzenetére
Szép ez az n+1. propaganda videó...de az ok-okozati összefügést tegyük már mellé picikét mert ez egy nagyon szép kiragadás a kontextustból... Itt még Észak-Koreából is vágnak be képet... minek?! Gondold át a mindennapokat... Mi áll rendelkezésre gyorsabban... Ha valakinek be kell jutni minden reggel A-ból B-be...ami mindegy hogy 7-15-60km..., akkor vesz egy kocsit, beül és megy... vaaaagy? Megvárja, amíg az adott helyen nyilvánvalóan kényelmetlen, sok átszállásos 3x annyi időbe kerül, rossz minőségű tömegközlekedést választja? Miért gondolom, hogy nem jó? Azért mert az ember természetszerűleg a könnyebb ellenállás felé mozdul... Szóval ha be kell járni minden nap...akkor kicsit sajtreszelős érzés évekig elviselni a sz@rt.
Az meg más kérdés hogy belvárosi forgalomban nincs hova bővíteni a sávokat mert nincs hely.
Pont erre hivatkoztam fentebb, de nem értetted meg... Ez az ultimate érv. De ki mondta, hogy bővíteni kell?! Elvenni nem lenne szabad!!!A 3-as pótlót azért hozom fel, mert a saját bőrömön érzem ÉVEK ÓTA, hogyan nyomorítja meg a közlekedést. Az lenne a cél, hogy minél gyorsabban befejezzék végre és VISSZAADJÁK azt AMIT ELVETTEK. Érted? Mert végső soron mindenki a kevesebb dugót szeretné, de az emberek számát a városban már nem akarja senki... de ez már máshová vezet. A rendszer komplex és pont ezért is dühítő amikor valaki szerint ennyire egyszerű, hogy legyen bicikli sáv... Na ott aztán olyan forgalom van...de olyan... Ja nem.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Politika
- Yettel topik
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Gyúrósok ide!
- Programozás topic
- Ingatlanos topic!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- HP 27-cr0757nz - ÚJ 27"-os FullHD All-IN-ONE PC - i7-1355U, 32GB, 1TB SSD, W11, 300nit
- Eladó Fujifilm X100T fekete
- Iphone 6S silver 64GB 81%akku
- Lian Li O11 Dynamic LIMITÁLT SZÉRIÁS (2000 darab összesen) ház (PCMR Edition)
- HP Prodesk 600 G4 DM mini pc, G5420T, 4-8GB RAM, 120-240GB SSD, 2 év gari, áfás számla
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen