- DIGI internet
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- ASUS routerek
- Mozilla Firefox
- Max
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
net84
őstag
válasz BobChemistry #153 üzenetére
ezt én is így tudom, de hova lehet leadni az adott eszközt, hogy nézzék meg???
Fogy.Véd.? Hol?Read only...
-
net84
őstag
Adott egy LG GSA-4163B DVD író. Másodszorra cserélik, mert az első cserekészülék (a fémen látszódott, hogy használt volt) kb. 2 hetet bírt ki, és használat közben égett szagot produkált. Annak visszavitelekor elismerték, hogy gyári felújított készülékekről van szó. Most megérkezett a második csere, ami szintén gyári felújított (SWAP csere - ez volt a munkalapon). A szervízben elismerték, hogy felújítottról van szó, vagy elektronika vagy mechanika cserélve lett bent a gyár által, de ezt a szervíz sem tudja. A szervíz álláspontja az, hogy az LG központilag rendelte el, hogy így kell cserélni.
Tudtommal ez ütközik a hatályos törvényekkel (valamint a garpapír hátoldalán is fent van valami ilyesmi), mert javítani vagy cserélni új (nem pedig gyári felújított) készülékre lehet.
Gondolom azt senkinek nem kell elmagyarázni, hogy milyen külömbség van egy gyári felújított és egy gyári új készülék között...elég nagy
Ennek az optikai meghalytónak a csereeljárása közben mail-ben pár kérdést tettem fel az LG magyarországnak, ahonnan egy illető (természetesen a nevét is megadta, de egyelőre nem adnám ki) LGEMK-s aláírással közölte a 2. levelében, hogy els körben a szervizen keresztül történik a csere, csak ha nincs elérhető készlet akkor kaphatok csereigazolást.
Ezek után az alábbit küldtem neki: (ez még hétfőn volt)
Tehát a szervíz fog nekem egy gyári új (nem felújított !!!) monitort adni, amennyiben ebből a típusból van készletük, ha nincs, akkor kapok egy csereutalványt, amit az eladónál tudok majd érvényesíteni, és ő fog valami hasonló/ilyen típust adni?
Erre azóta sem kaptam választ. A dologhoz hozzátartozik, hogy a levelezés független a DVD író cseréjétől, első levelemben egy LG T710B monitor szervízelési problémáit jeleztem feléjük, majd mikor elég általános sablon választ kaptam, megpróbáltam konkrét dolgokra kérdezni, amiből egyedül a garanciás részre kaptam a fentebb említett választ.
A dolog jelenleg úgy áll, hogy a helyi Fogyasztóvédelmi Felügyelőség szakembere (aki a múszaki résszel foglalkozik) megadta az fvf.hu honlapot, hogy ott a 151/2003-as kormányrendelet itt a ''mérvadó''... ennek a 7.paragrafusa fent is van a gyári LG garpapíron.
Nagy valószínüséggel a DVD író ügyében pénteken lesz előrelépés, mert a tulajdonosa péntek reggel keresi fel az illetőt és vitatják meg a továbbiakat.
Én a fentebb említett monitort fogom valószínüleg a jövő hét folyamán harmadszorra bevinni a szervízbe (holott ki kellene jönnie érte a szervíznek), mert a hibák egy részét azóta sem sikerült 100%-osan megoldani (vagy nem is csináltak semmit, vagy csak kissebb foltozgatást eszközöltek rajt). Az hozzátartozik, hogy az előző szervíznél összetörték a hátlapot, valamint több ponton is összeverték az első keretet, ahol is a legszembetűnőbb sérülés, hogy egy gombostűfej méretű rész hiányzik a műanyagból.
április 22-én lesz 2 éves a monitor
Elnézést a terjedelmes kezdését, talán nem hagytam ki semmit.
Lenne nekem ez a problémám. Mennyire törvényes, amit az LG csinál? Van értelme a fogyasztóvédelemnél bejelentést tenni?
A gáz az, hogy jelen állás szerint a monitor is hasonló ''cipőben fog járni''...ami nem gáz, addig, amíg garos. De amint lejár a garja, nem azt fogják nézni, hogy mikor vettem (vagy mikortól indult a garja), hanem mikori a gyártása...és ugyebár egy renew készüléken az eredeti gyártás szerepel, nem pedig a felújítás dátuma. A monitornál meg főleg félek, hogy kapok egy képcsőhibásból megjavított monitort, aminek az elektrónikája már agyon van használva vagy pont fordítva...Read only...
-
net84
őstag
Kaptam egy ilyen levelet az LG-től:
A magyar törvények szerint ha a gyári szám megváltozik akkor elölröl kezdödik a garancia , ha a monitor gyáriszáma marad, da ez egész belsejét átrakják akkor csak arra a födarabra indul újra a garancia mely miatt a csere történt. Mivel a készülékre 3 év garanciát vállal az LG, de csak 1év kötelezö, a második harmadik évben a gyártó a saját maga eljárása szerint játhat el. Ez alól csak a szavatossági törvény kivétel, de hát mi nem is szavatosságot hanem garanciát adunk a 2-3 évre is.
Ez most korrekt? Nem úgy van, hogyha fődarabot cserélnek a monitorba, akkor kötelezően újraindul a 3 év garancia? Illetve úgytudtam, hogy monitorra kötelező a 3 év garancia. Most akkor mi van?Read only...
-
net84
őstag
ebben a körben dolgoztam/''dolgozok''...sajnos mivel a kiskereskedés gyári garanciapapírt ad, ezért onnantól kezdve a javítás nem az ő hatásköre (csak a csere), mivel nem tud mit tenni. Próbálkoztam náluk (meg ismerem is őket ''személyesen''), de ők ezügyben tehetetlenek. Az én esetemben az a bibi, hogy az LG módosította az eddigi javítási szokásait, és a cserét is a szervíz intézi, csak ha az adott típusra nem tudnak cserélni, akkor adnak csereigazolást, amit a kiskernél tudok érvényesíteni...
cserélni csak újra lehet - ezt kellene bennük is kicsit tudatosítani... a dvd író ügyében a fogy.véd.-es fickó aztat mondta, hogy jogilag védve vannak, mert új készülékként adták, teljeskörű garanciával...igaz be lehetne vizsgáltatni sacc 20k-ért és ha kiderül a turpisság, akkor teljes kártérítést követelhet a vásárló...sőt abban az esetben is perelheti a szervízt, ha bizonyíthatóan ennek a készüléknek a meghibásodásából kifolyólag meghibásodik a számítógép más részegysége is...
most már nem idegesítem tovább magam az LG-vel, egyszerűen visszaviszem a szervízbe javításra a monitort...ezzel kapcsolatban:
már csak egy garanciaszelvény van a garpapíron
ha azt is levágják, akkor következőleg már nem javíthat igaz? Akkor kénytelen lesz cserélni vagy jogilag lehetséges, hogy ad egy új garanciapapírt és javítgatja tovább?
Leadom, ha meg mehetek érte, akkor pedig tüzetesen átnézem, és ha egy friss karcolás is van rajta, nem fogom átvenni...max ha jegyzőkönyvezték a sérüléseket utánnaRead only...
-
net84
őstag
te a jog én a szervíz
te tudod, hogy kellene és tudom, hogyan csinálják...sajnos
most akkor nagyon nem értem
a kisker át sem veszi tőlem a monitort, egyszerre kiküld a szervízbe (ők nem is állnak szerződésben a szervízzel)
én a helyedben szépen a vásárlók könyvébe beírva + tértis ajánlott a kiskernek, elállnék a szerződéstől. - kinek a könyvébe írjak be? a szervízébe? mi az, hogy tértis? adjam föl a (a vásárlók könyvéből) másolatot a kiskernek? és eszem ágában sincs javíttatni vinni éveken keresztül...eléggé tele van már a hócipőm így is a monitorral
bonyolítsuk a dolgot azzal, hogy sulinetes, ezért az elállás elég gázos, nomeg monitor az kell...
nekem a megoldás az lenne, hogy ezt a monitort vinnék a p*csába (vagy ahova akarják) és adnának helyette egy !!!újat!!!
A felújítottal az a gond, hogy amikor lejár a garija és én használtként szeretném eladni, akkor senki nem azt fogja nézni (max a nagy balekok), hogy mikor kaptam/vettem a monitort, hanem a gyártási évet. Valamint a felújítottak nincsenek teljesen cserélve, csak a hibás részegységek... pl. képcsőhiba (a monitor futott 2 évet és a képcső elhalálozott) esetén kicserélik a képcsövet, esetleg kap egy új burkolatot és egy régi elektrónika marad bent, ami már x órát futott. Tudom, hogy hivatalosan nem adhat renew modellt, de ezt ált nem kötik az emberek orrára..Read only...
-
net84
őstag
thx!
a termék supporttal felvettem a kapcsolatot... ha valami kényeset kérdezek, akkor 2-3 nap múlva jön egy kitérő válasz, mint amit ott fentebb is bemásoltam...
először az itteni szervízükkel próbálkozok, mert a közpotnál nem érek el szvsz semmit...leszarják a problémámat.
Talán a héten beér a monitor hozzájuk...meglátjuk mi lesz
végigmazsoláztam én is a honlapjukat, a magyartól a globálig mind... ilyen téren elég hiányos az infó náluk...
[Szerkesztve]Read only...
-
net84
őstag
Szóval szvsz preferáld azt, hogy egy másik típusú LG-d legyen, de olyan, amit el tudnak intézni sulineten belül. Ez fontos.
a lényeg cserénél, hogy ugyanattól a beszállítótól kapjon új készüléket...ezt jegyzőkönyvezni kell...mikor utoljára csináltam ilyet, már volt az online rendszerben is garcsere lehetőség, de csak az új rendszerbe rbeegisztrált termékeket lehetett abba vezetni, a régihez továbbra is a régi jegyzőkönyves megoldás volt...azóta nemtom mi változott, milyen újítást csináltak...
igaz pénzvisszafizetést nem csináltunk arról mindig sikerült lebeszélni az ügyfelet
de viszont a K51-es adatszolgáltatást, amit a cég csinál a sulinetes vásárlásról az apeh felé, ahhoz a módosítást ilyen esetben tudomásom szerint a lehető legrövidebb idő alatt fel kell vezetni, a következő évi adatszolgáltatásra nem tudod felvinni, max ha minuszos számlát állítasz ki habár ennek is van értelme...
LG-ről annyit, hogy a DVD író harmadszor (2. SWAP cserés) is visszakerült a szervízbe 2 megírt DVD után szintén elfüstölt...a fogy.védes illetékes javasolta, hogy kérje az ügyfél az elállást (mivel már ez a 2. ilyen termék, elálhat, de ha jól emléxem valami olyat modott, hogy ez nem fogyasztóvédelmi, hanem jogi kérdés), ha nem fogadják el, akkor se vegye át a terméket, fáradjon be hozzá az irodájába (jegyzőkönyvezik) és majd ő intézkedik
Természetesen a szervíz is tisztában volt, hogy ilyenkor mi következik, úgyhogy előrevetítették, hogy csereutalványt adnak. Ennek ígért határideje ma járt le (eddig tartott a bevizsgálás), még nemtom, hogy mit intézett a szervíz...
Az LG Magyarországról annyit, hogy valami nincs rendben náluk! Azt nem mondja ki egyik sem, hogy ez a SWAP-os megoldás létezne, mindenféle kikerülő választ adnak...a szervízek meg állítják, hogy az LG rendelte el... Lehet, hogy az LG GLOBAL-nak kellene írni...simligyanús nekem ez az egészRead only...
-
net84
őstag
a monitorom mult hét csütörtök óta szervízben...félsiker
kaptak egy részletes hibaleírást, hogy mit is csinál/nem csinál. Erre kedden telefonálok, hogy mi a helyzet, furcsa volt, hogy bekapcsolták a szervízvezetőt, rögtön azután, hogy mondtam a munkalapszámot... ez a manus vagy nem tud olvasni, vagy nem érti a magyart, mert megkérdezte, hogy mi a hiba a monitorral, mert ő nem talált semmi (elismételtem neki azt, ami a papíron van) - megnyugtatásként közölte, hogy nem talált ilyen hibát eddig, de még 1 napig teszteli. Jó! Tegnap elfelejtettem őket délután visszahívni, ma reggel pótoltam... a munkafelvevő csajszi hosszas halgatás után közölte, hogy a monitoron a technikus még dolgozik...talán lesz belőle valami, igaz a cseréig meg sem állok.
Kérdés!
Már csak egy szervízszelvényem van/volt a garpapíron. Mi a hivatalos eljárás ez esetben? Adhat-e újat, ha igen mikor? Most vagy a következő szervíz után? Változik a garancia idő új papír kiállítása esetén? Régen nem úgy volt, hogyha elfogyott a garszelvény, akkor automatice csere járt (ha igen, és ezt megszüntették, akkor mikor)?
Mit csináljak, ha megint összeverik a monitort? Átvétel elött tüzetesen átnézem, ha valami sérülést találok rajt, akkor jegyzőkönyveztessem vagy mi? hagyjam ott és keressem fel a fogy. védelmet?
Swap (egy gyári javítottat) cserét nem kell elfogadnom igaz (semmi ilyen törvény nincs, ami erre kötelezne?)?
Az enyémet javíthatja, vagy egy teljesen újat (gyári újat) adhat igaz? Remélem lassan minden teljesen tiszta lesz ''bennem''...Read only...
-
net84
őstag
köszi!
az első 3 világos, más megoldást már nem látok, minthogy kötekedő agresszívvé lépek elő!
4. - nam áll szándékomban elfogadni a gyári javítottat... fentebb leírtam, hogy szvsz ez valami simlis dolok a magyarországi LG-vel közreműködve.
Hosszas procedúra lesz, azt tom, főleg, hogy a szervíz egy hivatalos LG szervíz, a bolt, ahol pedig vettem egy teljesen más cég. A szervízből ezért is fogom kiverni a csereigazolást, utánna már a bolttal fogom tudni normálisan intézni a dolgokat (van ismerős illetve konkurenciák voltunk egy ideig)
Hasérült, beírok a vásárlok könyvébe, egy példányt elhozok, majd átvegyem a monitort (írjam alá a munkalaot/átvételi bizonylatot) vagy ne és inkább sétáljak be a ''hivatalba''?
Még 1szer köszi!Read only...
-
net84
őstag
Ha a fülesnek van gondja, akkor nem biztos, hogy cserélik...sok esetben kereskédes múlik, hogy ilyen esetben hogyan ''dolgozik''. Ugyebár, ha megtörött a kábel, nem valószínű, hogy cserélik. Ezekkel elég nagy huzavona szokott lenni tapasztalatom szerint.
Próbáld le egy másik fülessel, ha azzal jó, szvsz dobd ki a másikat (vagy tedd el, ha esetleg történik a lejátszóval valami, akkor a gyári fülessel add le)...Read only...
-
net84
őstag
Visszakaptam a monitorom teszt okésan. Állítólag nem csináltak vele semmit. A korábbi sípolási problémát viszont most akárhogyan kínzom, nem tudom előhozni (a hátlap és az előlapi keret csatlakozása elég furcsán áll, abból sejtem, hogy mégis szétszedhette, de ez nem biztos)
A többi hiba továbbra is jelentkezik, sőt, ha nem demagnetizálom, akkor ''szaporodik'' rajt az elszineződött felület... Ma este még letesztelem, hogy a sípolás előjön-e, és holnap visszavinném.
Az még hozzátartozik a dologhoz, hogy megmutatta a szervízes, hogy nála nincs semmi baja a monitornak a teszt alatt. Számítástechnikai szervízesként, felvázoltam neki papíron is leadáskor, 2 nappal később telefonon is, hogy pontosan milyen felbontásban, milyen frekvencián milyen hibát produkál. Erre mikor meg szerettem volna nézni, hogy milyen felbontásba és frekin teszteli, kiderült, hogy a gép, amire rákötötte, alkalmatlan a frekvencia állítására, mert a VGA kártya max 60Hz-en képes 1024x768-ban üzemeltetni, és nincs is lehetőség a kártyánál az állításra kissebb felbontásnál sem...kicsit bosszantott, de mivel hétvégére már nagyon kellett a monitor, ezért megegyeztünk, hogy elviszem és amennyiben továbbra is csinálja a hibát visszaviszem.
Nomármost! Van-e lehetőségem valami ilyesmire: túzott kellemetlenségek miatt el kívánok állni a javíttatástól és a készülék cseréjét kérem... valami ilyesmi szöveggel egészítenénk ki a munkalapot, ez így korrekt, elfogadható?
Másik dolog: nagy valószínüséggel, ha ebbe belemennek, akkor egy SWAP (gyári felújítottat) cserét próbálnak majd adni, amit ha jól emléxem nem kell elfogadnom (mivel vagy az enyémet javítja vagy pedig gyári újat ad) igaz? Ha mégis ezzel próbálkozik, akkor ugyanazt csináljam, mint amiről beszéltünk sérülés esetén - tehát vásárlók könyvébe beírni, valamint a munkalapra is felvezetni, hogy nem fogadom el a gyári felújítottat? Kérhetek olyan szakvéleményt (ha a szervíz állítja, hogy amit adni szeretne, az gyári új), melyszerint a szakszervíz igazolja, hogy az adott készülék gyári új??? Igazából ezzel szeretném kiugratni a nyulat a bokorból, ha bepróbálkoznának, mert a monitorral és a szakvéleménnyel bevizsgáltatnám utánna, hogy télleg új-e (és ezt átvétel elött közölném is velük)...???
Előre is köszi!
net84Read only...
-
-
net84
őstag
visszavittem
a munkafelvevő csajszi korrekt volt, nem pattogott, szépen írta, amit mondtunk...most már nem kaptak részletes hibaleírást, hisz a multkorit is elkeverték, aztán előjött, de egyáltalán nem foglalkoztak azzal, hogy a hülye ügyfél vette a fáradságot és reírta a hibák előfordulásának körülményeit...
Egyelőre vásárlók könyvébe nem írtunk be, a munkalapra felvetettük, hogy nem kérjük a javítást, hanem helyette cserét kérünk...igaz a csajszi azt bejelölte elötte
- fogyasztói igény: javítás
- rendezés módja: javítás
ezek a rendszerükben választható opciók, hidegen hagy, hogy mit írt be
- Megyjegyzés: CSERÉT KÉR AZ ÜGYFÉL!!!!
Pénteket jelölték meg, hogy érdeklődjek, mit sikerült intézniük az LG Mo-val...egyelőre az az álláspontunk (faterom nevén van a sulinetes számla, enyém meg a monitor - és így ketten intézzük), hogy ha pénteken még nem tudnak semmit, akkor fogalmazást írunk a vásárlok könyvébe és nyomatékosítjuk igényünket.
Amint találok egy angolul kiválóan írni olvasni tudó személyt, küldök egy levelet az LG Global-nak, amit biztosan nem az LG Mo kap meg, és leírom, hogy mi ebben az országban a helyzet, meg elküldöm a leveleket, amiket az itteni technical support szakembertől kaptam...meglássuk annak mennyire fognak odakint örülni.Read only...
-
net84
őstag
kezdem belátni, hogy a fogyasztovédelem neméppen áll a helyzet magaslatán...
az itteni fogy.védesnek, aki a műszaki dolgokért felelős, az az álláspontja, hogyha gyári felújítottat ad a szervíz, akkor az elfogadható, amennyiben megadja a teljeskörű garanciát (ami megegyezik az új termék garidejével) - nem baj! nem vitatkozok, kerek perec le van írva a garpapírra, hogy vagy ezt javítja (amit nem kértem) a szervíz, vagy kapok egy teljesen újat...
már nem vitatkozok senkivel, max a szervízzel
Windex - nincs mitRead only...
-
net84
őstag
esetleg keresd meg a BOSH magyarországi beszállítót telefonon. Amennyiben rajtuk keresztül hozták be az országba, akkor ha nagyon jók akarnak lenni, meg tudják mondani, hogy mikor került a kereskedőhöz/nagykerhez...
De mivel unijósak vagyunk, ezért könnyen lehet, hogy más ország forgalmazójától vette a kereskedő/nagyker. Ebben az esetben kicsit nehezebb lesz így kideríteni, de hátha...Read only...
-
-
net84
őstag
igen-igen
mostanában szeretném lecserélni a gépem egy notebookra... az egyik fő kérdés bennem a garancia
ugyanis, ha webshop-ba veszem meg, akkor nyerek rajt 30-50k-t, de ha valami gigszer van vele, akkor nekem kell futkosnom vele, és a legtöbb cég pesti, ami nekem elég messze van arról nem is beszélve, mivan, ha már az elején van vele valami gond...
Egyelőre ott tartok, hogy inkább megveszem egy itteni üzletbe (ahol még a kereskedőket is ismerem - hála a szakmai multnak), fizetek érte többet, de ha bármi van, akár az átvételkor, nem én fogok vele szívni...sajnos úgy érzem, hogy a webshop-os rendeléses dolgokhoz, még nem vagyunk eléggé felnőveRead only...
-
net84
őstag
pénteken felcsörögtem a szervízt, hogy mit sikerült intézni a monitorral... a munkakód bedigtálása után a csajszi egyböl megint bekapcsolt valakihez (hangjából ítélve a szervízvezetőhőz - volt már hozzá szerencsénk)
elismételtem neki is, hogy miért telefonálok... egy kicsit érthetetlen volt, amit modott: még munka alatt van - arra a kérdésemre, hogy mikor lesz kész, meg visszakérdezett, hogy maguk nem cserét kértek (de bammeg, de ha egyszer azt mondod, hogy munka alatt van, akkor az józan paraszti ésszel azt jelenti, hogy szerelitek - ezt lenyeltem)
közöltem vele, hogy igen a cserét kérjük a túlzott kellemetlenségek miatt, valamint, hogy már egy évvel korábban is leadtam a monitort ilyen hibával, akkor sem csináltak vele semmit (a kontrasztot helyrehozták rajt, de semmi mást - még szerencse, hogy megtaláltam az akkori hibaleírást), az LG azért cseszeget, hogy azért nem tudják megcsinálni, mert nem megfelelő hibaleírással adom le a monitort. Két és fél három héttel ezelött leadtam egy részletes leírással, hogy milyen felbontásban, milyen képfrissítés mellett mennyi idő múlva milyen hiba jelentkezik... a tesztelés nem megfeleő frekvencián és felbontáson történt (ezt elismerte a szervízes is - mikor szembesítettem ezzel - meg rájött, hogy én sem vagyok hülye a dologhoz)...a hiba továbbra is megvan
közbevágott - akkor most megpróbáljuk megjavítani
ezt megköszöntem és nem kértem itt már majdnem kiabáltam vele a telefonba....
végül még majdnem arra akart rávenni, hogy ha már én beszéltem az LG-vel, akkor intézzem a cserét (ez egy burkolt célzás volt a részéről - hamár beszéltem az LG-vel, akkor miért őt baszogatom - csak kicsit szebben fogalmazott)
megegyeztünk végül abban, hogy kéri a cserét az LG Magyarországtól
még a végén kihangsújoztam neki, hogy SWAP-os monitorral ne is próbálkozzanak, mert nem fogadom el, súrolja a törvénytelenség határát...elfogadta, közölte, hogy továbbítja ezt is az LG-hez (azt azést kihangsújoztam, hogy tudom, hogy nem ők tehetnek erről az egész garozási rendszerről, de lehetne egy kicsit gyorsabban is intézni)
Ma bent voltunk, hogy kapjunk valami fix dátumot, hogy mire lesz valami a monitoromból - szerda...-kis hatásszünet-...talán, reméljük (egy sorszámra várnak az LG Mo-tól, amit fel kell vezetni a csereigazolásra)
nem baj, szerdán megint bemegyünk, ha akkor sincs semmi, akkor már télleg kapnak a vásárlók könyvébe
Kitartó vagyok! Innen nincs vissza útRead only...
-
net84
őstag
szvsz engem azóta utálnak ott, amióta kicsieréltettük a leamortizált/összetört hátlapot a monitoron (titkon talán ők is reménykednek, hogy legközelebb egy nyamnyung munitort veszek - de el kell őket keserítenem, bármennyire szeretnék más típust/márkát kapni, az biztos, hogy LG lesz, egyelőre a típusa nem biztos - a kikötésem annyi volt, hogy szürke-csont szín kombinációja legyen az újnak - közben én már ''tárgyalok'' az új monitorról a kereskedéssel) - jut eszembe kifelejtettem a neki küldött üzenetből, hogy a csereigazolás úton van...csakhogy fel tudjanak rám lelkileg készülni ők is
Read only...
-
net84
őstag
válasz SacRiFicE #394 üzenetére
sajnos, amíg Magyarország nem képes felnőni a feladathoz (és mi emberek sem), addig hadakoznunk kell (tisztelet a kivételnek - vannak még olyan helyek, boltok, ahol tudják, mikor mit lehet/kell tenni, hogy a vásárló is jól járjon)
egyelőre csereigazolásra várok még mindig (hétfőn szerdára, szerdán csütörtök délutánra ígérték), de a bolt ahol vettem, már jelezte, hogy 1 héten belül elvile tudják cserélni...sulinetes monitor esetén is elálhatók attól, hogy ugyanilyen típusú monitort kérjek igaz?
Más:
belebotlottam egy cipő ''információs'' lapjába, amit vásárláskor a cipő mellé (ha jól tudom, erre törvény kötelezi az eladót) adtak...szerettem volna kideríteni, hogy a Párom által vett akciós papucsra (990.-) hogyan vonatkozik a jótállás, de mindenhol csak szavatosságról van szó...
azt tudom, hogy a ferdeszemű boltosok rendszeresen próbálják eljátszani, hogy 1000huf alatt és az akciós termékre nincs garancia...de mi van a cipő esetében? 1000huf alatt van, IT cuccnál, ha jól rémlik, akkor blokk ellenében 6 hónap gar van ráRead only...
-
net84
őstag
ügyfél vs. szervíz - 1:0
megvan a csereigazolásom, mehetek új monitorért...és még telefonáltak is, hogy megjött a csereigazolásom, menjek be érte...
Egy kérdés merült most fel bennem: (a monitor sulinetes volt, tehát lesz most vele papírmunka) Kérhetek-e én típust (tehát szeretnék eltérni még az LG-től is), vagy mindenképpen el kell fogadnom azt, amit a nagyker ad.
A sulinetes ügyfélszolgálatos emberke aztat mondta még 2-3 hónappal ezelött, hogy a sulinetes termékekre is ugyanazok a jogszabájok/feltételek vonatkoznak, mint a nem sulinetes termékekre.
Magyarul, akkor nagyon is, hogy kérhetek én típust, értékegyeztetéssel. Igaz?Read only...
-
net84
őstag
No! A nagyker álláspontja (kérdésem, hogy ez így jogilag/törvényileg megfelelő-e):
amennyiben tud ugyanolyan típust adni, akkor azt el kell fogadnom, ha ugyanazt a típust nem tudja biztosítani, akkor van lehetőségem alkudozni, de akkor is a nagykeré az utolsó szó...
ez így nekem nem okés
én úgy tudtam, hogy van lehetőségem kérni a nem típusazonos cserét...ezek szerint csak abban az esetben, ha nem tudja ugyanazt a típust biztosítani, akkor kérhetek más típust, és a nagyker eldönti, hogy neki az megfelelő-e
Ariadne? ha kell feljelentem a nagykert is!!! Itt már nem szívesen hátrálok meg...Read only...
-
net84
őstag
mi van akkor, ha visszakérem az árát, és egyből veszek egy másik típust? Bizonyos szinten nem követek el bűncselekményt...nem? Anno monitort vedtem, most is azt veszek...csak mivel nem hajlandók a nem típusazonos cserére, ezért kénytelen vagyok így eljárni...
[Szerkesztve]Read only...
-
net84
őstag
thx! én is így emlékeztem, keresek valami jogi maszlagot is hozzá...
ha a monitorom vételi árát és a kiszemelet termék árát nézem, akkor még nekik kellene visszaadniuk, nem pedig nekem ráfizetnem - de ettől még el is tekintenék, csak egy normális monitort kapánk....
Köszi!Read only...
-
net84
őstag
ha esetleg valaki tud valami jogszabáyt a nem típusazonos cserét illetőleg, pls ossza meg vele.... a fogy.véd honlapját átmazsoláztam, de igazából nem találtam semmi lényegeset, amibe kapaszkodhatnék
Amennyiben a nagykernek továbbra is az az álláspontja, hogy csak ugyanolyan típust ad ki, akkor kit és hol panaszoljak? - vagy a kiskernek kell ''panaszolnia'' ?Read only...
-
net84
őstag
ez az én nagy gondom - ezt én is így tudom, de a kisker azt dobta vissza, hogy a nagyker beintett nekik, és ha tudnak adni a csereigazolás leadásakor azonos típust, akkor én bármit csinálok, akkor is azonos típust fogok kapni...ezért szeretnék valami jogszabályt, paragrafust, bekezdést az oruk alá dugni - de ha sokat kötekednek, akkor az öklömet dugom az orruk alá és egy kicsit feljebb emelem
A gáz az, hogy az itteni fogyasztóvédelmi (műszaki illetékes) szakember, pénteken van bent az irodában, addig max telefonon érem utol, de nem valószínű, hogy nekem ott kapásból fejből tud ''törvényt idézni''...de jó volna, ha már lenne egy normális monitorom...Read only...
-
net84
őstag
válasz Agyasima #408 üzenetére
''Első indokuk az volt, hogy nem lett szakszervízben üzembe helyezve, így elvesztette a garanciáját. Ekkor persze előkaptam a pecsétes papírt az üzembe helyezésről, így gyorsan kitalálták, hogy nem hoztam időben be, (sok idő telt el a hiba keletkezése és az én boltban való megjelenésem közt - ezt én sem igazán értem honnan vették.). ''
Az első indokukra, még ha nem is üzemeltetted be náluk, akkor sem hisztizhetnek, mert erre ha minden igaz van valami törvény, hogy nem kérhet plusz lóvét, hogy beüzemelje, és működjön a garancia...javítsatok ki ha tévedek...
A második indokuk is hülyeség, remélem ezt is felvázoltad a vásárlók könyvébe...ehhez a részhez semmi közük, te egyszerűen nem értél rá vele foglalkozni - külömben is, honnan állapítja meg a hiba keletkezésének okát
kicsit visszaolvasol, elvileg meg is találod, hogy visszaviheted a vásárlás helyére, és köteles elfogadni azt is (bicajnál nemtom, hogy igaz-, de számtech cuccnál igen), onnantól kezdve az eladó szerv kutya kötelessége a garanciális javítás
A fogyasztó védelemhez tudsz fordulni a vásárlók könyvéből kivett példányoddal, ők fognak majd a békéltető testülethez továbbítani...valahogy így, de lehet, hogy elötte a fogyvéd megpróbálja megkérni a szervízt/boltot, a garanciális igény teljesítésére - mikor leadod a terméket, igényként megjelölöd, hogy cserét kérsz, vagy pedig pénzvisszafizetést - el kívánsz állni a zserződéstől - ez nemtom, hogy pontosn milyen esetekben lehetséges...
Tehát szvsz fogd a papírodat és irány a fogy.véd (általában a város/megye-házán vannak)...
...esetleg egy hozzáértő szakember, ha jön, akkor kijavítja az én ''gondolatmenetemet'' és talán tud válaszolni az én kérdésemre is....Read only...
-
net84
őstag
köszi!
időközben annyi változás bekövetkezett, hogy leadtam a csereigazolást
elötte beszéltem az itteni fogy.véd. illetékesével, ő még végig sem halgatott, mikor rávágta, hogy egyszerűen kérjem vissza az árát, mert a csereigazolás erre lehetőséget ad - közöltem vele, hogy sulinetes, akkor elismerte, hogy ez elég nagy probléma , javasolta, hogy valami erre illetékessel vegyem fel a kapcsolatot pl .apeh
felhívtam az educatio ügyfélszolgálatát, ők azt mondták, hogy a mostani rendszerben igazából az csak a lényeg, hogy crt monitor után crt monitor legyen a cserélt termék...
egyelőre úgy áll a dolog, hogy visszakérem a vételárat, amennyiben nem mutat a nagyker hajlandóságot az általam kért típusra történő cserére...az apeh részét pedig elintézem - azaz faterom, de ő közölte, hogy nem érdekli, visszakapjuk az árát, abból veszünk egy általunk választott crt-t, ami kb ugyanezeket a paramétereket tudja és az apeh-ot leszarjuk
elvileg ma kell jelentkezniük, hogy mit sikerült tegnap a nagykerrel intézni...meglátjuk
amint találok egy perfekt angolost, az LG Mo-t bemószerolom az LG Global-nál... a levél magyarul nagyjából kész, tartalmazza az itteni garanciázási procedúrát, a swap-os cseréket-a hozzájuk kapcsoldó problémákat, és a hozzáértésről is írunk nekik...Read only...
-
net84
őstag
tudomásom szerint másik számtech cég nem köteles átvenni tőled garanciális javításra - hacsak nem lett jogutódja a hertának, vagy nem szerződött a nagykerrel/beszállítóval, hogy átveszi a herta cuccait...
szvsz próbálj első körben utánnajárni, hogy honnan/kitől ''származik'' az adott temék, ki lehet a forgalmazója, esetleg, ha valami nagyobb márkáról van szó, akkor valószínüleg találsz helyi képviseletet, akik elvileg tudnak segíteni ilyen esetben...elvilegRead only...
-
net84
őstag
garpapiron fel kell-e tüntetni, hogy a 10kg-nál nagyobb termékekre helyszíni garancia vonatkozik (itt most konkrétan számtech. viszonylatban)?
Read only...
-
net84
őstag
tégy egy próbát ott, ahol vásároltad...
ha ők elutasítják, akkor sajnos nem marad más csak, ha te bevizsgáltatod, hogy a rendeltetés-szerű használattól ment-e tönkre... ha igen, akkor a bevizsgálás költségét és egy új fülest is bevasalhatsz a ''cégen'', igaz nemtom, hogy ez a hajcihő mennyireéri meg ennél a fülesnélRead only...
-
net84
őstag
ezt a 3 napot sokan félreértik
a vásárlástól számított három munkanapon belül, ha meghibásodik a termék, akkor a kereskedőnek két lehetősége van: vagy azonnal kicseréli egy újra a terméket, vagy pedig visszaadja az árát... én úgy tudom, hogy amennyiben a kereskedő az első variációt ajánlja fel ebben az időben, te akkor is elálhatsz a szerződéstől, és kérheted vissza az árát...Read only...
-
net84
őstag
néhány biztosító csak abban az esetben hajlandó fizetni, ha a javításról viszel számlát...valsz a te esetedben is ez történhetett
gondolom szeretne a biztosító egy mostani számlát, amin az új alkatrészek/javítás költségei vannak rajt
szvsz kérdezd meg a biztosító illetékesét...Read only...
-
net84
őstag
ezt jó tudni valami ilyesmire emlékeztem, de nemtudtam, hogy pontosan így van most is
pixelhibára:
énnekem majdnem sikerült összevesznem egy kiskerrel notivásárlás miatt
kértem őket, hogy mielött átveszik a nagykertöl a notit, akkor kérjék meg őket, hogy nézzék meg van-e rajt pixelhiba, mert azt nem leszek hajlandó én sem átvenni...a cég nem nagyon örült az ötletemnek, de megígérték, hogy megpróbálnak mindent megtenniRead only...
-
net84
őstag
kérhet, de nem kötelesek adni egyet...de azt viszont meg kell indokolniuk, és ezt alá is kell támasztaniuk, hogy miért nincs még mindig alaplap. szvsz ilyen hosszú idő elteltével, főleg annak fényében, hogy még 1 hónap, mire alaplap várható, kérheti vissza az árát...hacsak nem sulinetes, mert akkor nemnagyon kellene visszakérni az árát, és akkor elképzelhetó, hogy azért vár a kisker ennyit, mert cserét csak ugyanattól a nagykertől adhat, és valsz. a nagyker is törekszik arra, hogy ugyanolyan lapot adjon vissza
Read only...
-
net84
őstag
valaki tudna egy pontos linket vagy leírást adni, hogy egy műszaki cikk garpapírján pontosan minek kell szerepelnie a jelenlegi jogszabályok szerint???
Read only...
Új hozzászólás Aktív témák
- RAZER BlackWidow V4
- Dell UltraSharp U2415b, AH-IPS, 100% sRGB, FHD+, pivot talp, számla +garancia 1 év
- Acer Predator Helios 500 - 17"- GTX 1070 - Gamer
- ThinkPad L15 Gen4 15.6" FHD IPS, i5-1345U 16GB 256GB NVMe magyarított bill ujjolv IR kam gar
- 6.7.8.gen Brand félgépek // Hp, Dell, Fujitsu, Lenovo // TWR, MT, SFF // Több típus elérhető!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen