- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Windows 10
- Mozilla Firefox
- Microsoft Outlook topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yodafon
senior tag
Mi az osszefugges az autogumik merete es a zajszint kozott?
Keresnek valami halk teligumit de semmi rendszert nem latok a meret es a zajszint kozott. Van hogy ugyanannak a guminak a kisebb merete zajosabb mint a nagyobb, vagy a nagyobb zajosabb mint a kisebb.
Hogy van ez? Plusz ahany gumis oldalt nezek, mindenki mas zajszintet ir ugyanahhoz a gumihoz. Most akkor mi az niggazsag?Pl. Dunlop WINTER RESPONSE 2 195/65 R15
Gyarto szerint 69 decibeles
Gumipark szerint 67
Marso gumiszerviz szerint 70 decibel
ADAC teszt szerint a cimken 67 decibel van irvaMost akkor melyik az igaz?
I'm gangsta!
-
Fishor
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2003-as Ignisem. 185/60R15 Nexen 2020 decemberi négyévszakos gumi van rajta. Kb 20000km-t futottam vele, de most kicsit instabilnak érzem. Létezhet, hogy már csere érett lett? Borda megvan, nem repedezett. De folyton kipörög, még 2 be is egy gyorsításnál szinte gépészkedni kell, hogy egyenesben maradjon az autó, a múltkor neg egy éppen nedves de szerintem nem jeges úton lámpánál balra kanyarodásnál elkezdett keresztbe állni az autó, úgy kellett ellenkormányozni, pedig nem sportosan indultam vele. Szóval létezik, hogy ez ennyit bírt, vagy lehet hogy a futóművel van gond? Habár most volt vizsgán év végén a kocsi, akkor átnézték. Nem volt még négyévszakos gumim azelőtt, de korábban nem volt ezzel sem ilyen gondom, csak most ezen a télen. Vagy más típus jobban bírja? Ezt leszámítva eddig nem volt bajom vele.
Üdv: Fishor
-
Rick4
félisten
válasz Fishor #60753 üzenetére
El van már keményedve, nyárra még jó lesz...
Volt még 16-17 körül egy szett hibátlan, 7mm-es profilos, de 2002-es gyártású, azaz 15 éves gumim, nem adta ki a projekt, így csak garázsban tárolós lett, végül kidobáshatáron volt, odaadtam egy ismerősnek, fel is rakta, de télen teljesen használhatatlan volt, végül kora tavasztól a tél beálltáig használta, de annyira jó se volt, mint egy nyári.
Sajnos a gyártástól eltelt idő eléggé beleszól a használhatóságba, a futófelület anyagából vagy kipárolog valami, vagy az uv süti szét, de kivétel nélkül mind használhatatlan lesz profiltól, futott km-től függetlenül az évek során, és ez a folyamat 2010 után mintha felgyorsult volna.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
tboldi
nagyúr
Ti is úgy látjátok, hogy Goodyear Vector 4S Gen-3 nincs 195/55R15-ben, csak a Gen-2? Mert akkor marad a Quatrac a Lanciára.
Aztán a Hondára is kell majd valami ősszel, de apum még nem döntötte el, hogy téli-nyári szettet szeretne, ami drágább (ebben az esetben kell egy garnitúra felni is), vagy 4S-t, ami viszont hamarabb elkopna évi 20-22k km-rel.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #60762 üzenetére
Hát akkor még nem gondoltam rá, hogy egyszer apum fogja használni az autót. De tök jó, hogy családtagról családtagra száll, örülök neki, hogy megmarad.
Qru:
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
És az alufelnivel mi lesz?
Mi az előző Ypsilon után maradt kvázi hibátlan Lybra felnikre tervezzük rakni az új gummancsot, az összepadkázott gyáriját meg majd őrizgetjük.
-
Rick4
félisten
Nem ismerem a valódi okát, biztos a költséghatákonyság- környezetvédelem is bejátszik, de ha nem 4 évente kellene ledobni a gumit, hanem 12 évente, és nem 60 ezret tudna, hanem 160 ezret, mert egészen bztosan meg lehet oldani ezt is, hiszen a -30 +45- nál vannak cudarabb körülmények, ahol ember gyártotta dolgok megállják a helyüket, akkor nem csak a kopott gumiből lenne kevesebb, hanem a szálló gumiporból is. Lehet nem a valódi kaucsukon keresztül vezet az út ide, de talán édemes lenne ezzel is küzdeni egy keveset.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
Rick4
félisten
válasz szabonagyur #60770 üzenetére
a user inkább kényszerhelyzetben van, mert hogy a piacon csak olyan gumikat kapni, amik pár év alatt kirepedeznek, elveszik a fontos tulajdonságaikat, de erre alapozva érdemes megnézni a villanykörte összeesküvés c- filmet, tanulságos, pontosan arról szól, hogy a gyártók a profitért mindenre hajlandóak voltak, pedig tudtak jobbat gyártani... És elvileg van már egy eu-s törekvés, hogy ne 2-3 évre gyártsanak haszálati cikkeket, hanem kevesebb szemetet termelve tartósabb eszközök legyenek, mert ugyan a körforgás nagy üzlet, de ha töredéke mennyiséget kell legyártani, meg újra feldolgozni, azzal rendkívül sok erőforrás felszabadulna..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
tboldi
nagyúr
Eléggé off, de izzótémában én ezt a videót szeretem.
-
szabonagyur
félisten
Miből gondolod, hogy töredék erőforrás lenne? Eléggé benne vagyok a műanyag iparban, és a kőolaj származékról való átállás sok esetben dupla energia igényt jelent, a végtermék árában szintén.
Lehet, hogy kőolaj származékból kevesebb van, de a többi sem a semmiből terem.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
realist
őstag
Reggel a kocsihoz közeledve ez a látvány fogadott:
Kell ezzel foglalkozni még a nyári felrakása előtt vagy ráérek a nyáron rendbe rakatni? Guminyomás egyenlőre nem változott.A másik kérdésem, hogy 56mm-es - szabvány VAG - felni kupakot szeretnék rakni 60mm-es helyre. A felni gyártó oldalán - is - Z1000 adaptert javasolnak. Ilyet viszont nem igazán találok. Hol lenne érdemes keresni?
kösz!
-
Fishor
senior tag
Megnézem, de nem rég még rendben volt. Ha a gumi kuka, akkor ennyit bírnak a négyévszakosak és el kell felejteni, vagy ez normális és újat kell venni, vagy az a baj hogy a Nexen gagyi és jobbat érdemes venni, akkor mi ami jobb? Téli / nyári azért em vonz, mert 2x annyi költség és sosem koptatom le őket. Meg hat ami tél mostanában van az 0. Bár így meg lehet egy jobb fajta nyári lenne az igazi és telre meg egy olcsóbb fajta. Vagy egy olcsóbb nyári téli gumi jobb választás vagy egy prémium négyévszakos? Van valami ami bevált?
Üdv: Fishor
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Fishor #60780 üzenetére
Meg a dragak is erezhetoen gyengulnek 4-5 szezon utan. Nekem Michelin CC van, ott a 4. telen mar erezheto volt, hogy nem olyan mint ujkent. Pedig az a high-end kategoria a 4evszakosok kozott.
Ezert inkabb a kozepmezonybe terek vissza, azt kevesbe faj 4-5 ev utan kidobni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Fishor
senior tag
Hát de az én Nexenem 3 eves! Azért vagyok dilemmában, mert 4-5 évig azt hittem, hogy elmegy az olcsóbb is. Direkt azért vettem, mert régen a téli nyári 9 evet volt fent, utána úgy voltam vele, hogy inkább veszek 4 évszakost és majd fele idejében lecserélem, és így 2 szer lesz új az idő alatt, és így nagyobb részben lest jó. De így hogy 3 garnitúra kell arra az időre, igy már elég deficites. Pedig fogásra nem is tűnik keménynek.
-
Fishor
senior tag
válasz rbalint88 #60785 üzenetére
Akkor végülis jobb ha veszek új olcsóbb 4 évszakost 3 évre? Mintha télit nyárit mondjuk 5-6 évre? És ebből most akkor elég ez a Nexen kategória? Anno még az Apolló négyévszakost ajánlották itt. Most tud valaki ajánlani valami jó ár érték arányút, ahol azért a biztonság a lényegesebb?
-
chopin42
őstag
Ezzel kapcsolatban adódik számomra egy kérdés:
Hankook Kinergy 4s2 h750 van fent, 195/65/r15, 2022 augusztusi. Idén lesz 2 éves, borda rendben, nincs repedés, nem kemény, érzetre olyna, mint volt. Szóval idén nem cserélném szívem szerint.
Kell-e ettől függetlenül?
De főleg azért kérdezem,. mert a cc2 volt betervezve a jövőben, de akkor inkább maradjak az olcsónál?[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
kenguru99
aktív tag
válasz Fishor #60753 üzenetére
2003-mas Wagon R+-on (ami technikailag szinte 1-1-ben ignis) használom az említett nexent (2020-2021-es dot), semmi ilyesmit nem tapasztalok. Utcán áll az autó, kap uv-t rendesen. Vannak már rajta bőven hajszálrepedések.
"a múltkor neg egy éppen nedves de szerintem nem jeges úton"
Itt lesz a gond és úgy gondolom. Egyrészt lehetett az jeges simán, másrészt egy rossz minőségű, érdességét vesztett hideg nedves útburkolat az bizony csúszik. Bármilyen gumival.
"De folyton kipörög, még 2 be is egy gyorsításnál szinte gépészkedni kell, hogy egyenesben maradjon az autó, "
Ezt még vizes úton is elképzelhetetlennek tartom. Ilyen alacsony tapadás csak havas jeges úton fordulhat elő. Vagy nagyon agresszíven vezetsz.[ Szerkesztve ]
-
Fishor
senior tag
Szia!
Igen kb. annyit megyek. Én is ezért vettem négyévszakost, hogy így se koptatom le és kevésbé fáj hamarabb cserélni az öregedés miatt. Első évben tetszett a Nexen, főleg a 9 éves gumik után felrakva. Csak ez a 3 év után szitálás elvette tőle s kedvem, főleg a múltkori kanyarban majdnem keresztbe állás. Meg 2 esben is egy intenzív gyorsulásnál szitál az Ignis. De ha ez csak a kor miatt volt akkor nem nézek másik után, bár 4-5 évre terveztem a gumit. Hankookkal nincs jó tapasztalat a családban. Téli olyan van másik autón, de az is folyton kapar. Ha már megspórolok a téli nyári garnitúrát, mondjuk nem sajnálom annyira a jobb gumi sem a pénzt, ha megéri. Szóval nem vagyok biztos a Nexen ben, de nem tudom melyik lenne jobb ár értékben.
-
saen
veterán
-
Fishor
senior tag
-
Rick4
félisten
válasz Fishor #60794 üzenetére
A kis ignis elsőkerekes, magas, könnyű, a gumik pedig még ehhez a kasztnihoz képest is vékonyak, azaz minden adott, hogy könnyen előjöjjön a tapadási hiányosság.
Ha szitál 1-2-ben gyorsításkor, és 3-4-ben már nem jelentkezik semennyire sem, vagyis minden bizonnyal nem féltengely probléma, akkor tényleg gumi lesz, most még meg is tudod oldani, érdemes nézni egy reggeli 5 fokos, meg egy délutáni 14 fokos időben, van-e különbség a szitálás mértékében, mert a féltengelyt a hőmérséklet nem érdekli, a gumit viszont igen.De a legegyszerűbben úgy lehetne ezt eldönteni, hogy egy másik ignises guival szerelt első felnijeit átszerelni egy körre, hogy azzal mi változik. Lehet van itt a ph-n ignis, vagy megegyező gumiméretű másik suzukis topic, és tudsz valakitől ennyi segítséget kérni. A meló max fél óra, két első gumi felnivel le, két csere gumi- felni fel, mész egy kört, és pontot is tettél a dologra. De ha 14 fokban nem csinálja, ezt októberig elengedheted, mert nyáron a melegben nem lesz gond, majd ősszel meg vegyél rendes télieket rá. Én nem vagyok négyévszakos párti, megbánni sose kellett, hogy mindig két szettem volt, azt szoktam mondani, gumiból törekedni kell az árban- minőségben elérhető legjobbra, de amúgyis, a gyárinál szélesebbet kell feltenni, mert a gyári méret az abszolút minimum, a gyártónak sokezer guminál is egy méretel kisebb sokkal olcsóbb, a fogyi tesztek jobban mutatnak, ezért van ezzel a gumimérettel kihozva, de az ideálistól, és határon lévő szituációknál a nagyobb- erősebb gumi mindig jobban teljesít, és lehet ép csa annyi kellett a baleset elkerüléséhez.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Alkoholista nevelde
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Dell notebook topic
- Külpolitika
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Nem tudom a dal címét, előadóját
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen