-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
addikt
-
-
kabalala
csendes tag
Köszönöm a glicerines és a korábbi 185/60R14 gumis kerdessel kapcsolatban kapott válaszokat.
Továbbra is filozok hogy mi legyen...ami kiderult szamomra:
1. Vredestein Quatrac R15 töl van, R14 re a Quatrac-5 tipust gyartjak. Tesztek R15re vannak vagyis Q-ra. R14 teszt leutobb 2018ban volt. Igy csak tippelgetni lehet a mostani tulajdonsagaira, illetve a tapsztalatokat olvssni. Van összehasonlitasi lehetoseg a ketto kozott tyrereviews-en, ami azt hozta ki nekem hogy a Q-5 ös gyengébb mint a Q.
2. Szamolgatok hogy Nokian iLine nyári (16e) és kumho WP52 (19e) vagy laufenn LW31 iFit (20e) téli kombóval (6 évet talan kibirnanak) mennyire jarok jol egy 4S garniturahoz (H750 vagy Q-5 mindegyik 25e) kepest...a 4S-nek 4 év kell (letettem a 7 évröl) mire alacsonyabb lesz az eves gumiktsgem mint a téli nyárival (3...5 evet irtak a 4S gumikra altalaban). Viszont pl a kumho a 2023 téli tesztben kb. gyengébb mint a referencianak berakott H750...
3. Viszont az évi kilometert is ujraszamolva...5000km/ év...erre két garniturat fenntartani (oke nem emiatt kell)...(felnim lenne hozza de akkor is). 6 év alatt 6000 km menne a télibe, valahogy ez olyan pocsekolasnak tunik, de ha csak 3 evet bir ki a 4S 4 év helyett, akkor meg ktsg ben azzal jovok ki rosszabbul.
4. Talaltam 1 tesztet koptatott gumikkal 2017bol...4 mm profilmelysegig ajanljak a 4S eket...
https://blog.reifen-vor-ort.de/autobild-langzeittest-f%C3%BCr-ganzjahresreifenMelyik lehet a kettö verzio közül a megbizhatobb egyenletesebb, kiszamithatobb, biztonsagosabb, jobban kihasznalhato megoldas...nyilvan ezt senki nem tudja biztosan...
Ja még egy tényező, újrakezdő lesz a sofőr az autón amire megy az új gumi...ez számithat a választásnál?
-
szabonagyur
félisten
válasz kabalala #60357 üzenetére
Nem tudom mennyit változott a Nokian iLine, de volt nekem 2017-2020 között, és eléggé szétrepedezett ennyi idő alatt, volt benne mondjuk 35-40e km (hasonló méret 185/55/15 és könnyű utón).
6. évre a télid is esélyesen kemény lesz.
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
rbalint88
addikt
válasz kabalala #60357 üzenetére
Ott bukik a matekod, hogy egy also kategorias teli is max 2-3 szezonnyit jo, de inkabb 1-2 szezonnyit- mar amennyire “jo” alapbol, ugyebar….
Szamolj ugy, hogy 3-4 evet lehuzol egy negyevszakossal, ha ezalatt nem kopik le 4mm-re es nem kemenyedik ki, akkor a tobbi az ajandek.
Sajnos mivel a modern gumikban egyre kevesebb vagy nincs termeszetes kaucsuk, ezert hamarabb oregszenek, cserebe alapbol sokkal tobbet tudnak. -
aliali
csendes tag
Sziasztok
Mercedes Ml 320, 2007 gyártmány.
Jelenleg Téli gumi méret 255/50/19
Szeretnék új téli gumit
evi max 10 vagy 15 km megyünk az autóval .
80% Pest 20% országút
nem szeretnék sokat fizetni mivel 1 éve múlva új autót veszünk .
Milyan gumi az ajánlat ?
esetleg más gumi méret jöbb lenne ?
mehet 4 éve szakos gumi ?
Előre és köszönöm szépen a tanácsokat.
Nem magyar bocsánat az esetleges írási hibáimért
-
kabalala
csendes tag
válasz rbalint88 #60359 üzenetére
Hát igen, ha a téli/nyári ból akár csak az egyik is max 4 evet birja repedezes kemenyedes, csuszossa valas nelkul akkor igazabol nem vagyok elörébb, főleg ha még a szamomra fontosabb tulajdonsagai is elmaradnak alapbol a 4S töl...
Hankook icept evo 2 röl van tapasztalatom. DOT0215 öt csereltem 2022. nov.ben. elegge repedezett volt a mintaja. 7 evet hagytam fent.link, link. (215/60 r16 vitara). Profilmelyseg sztem még böven megvolt, 25 ezer lehetett benne. Az olcsobb akkor eddig sem birja valoszinu, habar nemtudom anno erre a gumira irtak.
-
-
forceberg
veterán
válasz szabonagyur #60367 üzenetére
Sőt, ha a rossz mentalitás az általános az utakon, akkor ő lesz a veszélyes, a többiek számára kiszámíthatatlan a saját maga szerinti jó mentalitással.
Pár példa:
Ha tartom a követési távolságot, akkor bevágnak elém, mert miért nem megyek "normálisan"?!
Ha a lámpához lassan gurulok oda, hogy zöldre odaérve ne kelljen megállnom, hátulról dudálnak, hogy miért nem haladok?! Vagy ugyanez a körforgalomba érkezés is, ha áll ott pár autó. Inkább 4x megállnak-elindulnak, meg araszolnak csúsztotott kuplunggal, ahelyett, hogy ésszel odacsorognának.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
MC Pite
veterán
válasz f4lcon #60366 üzenetére
Igen...de ez hogy kacsolódik a gumiválasztáshoz?
Mármint ok, vészhelyzet szerinted jellemzőbb esőben vagy havon (lehetséges hogy így van, bár sztem szárazon több a baleset), meg ha más megy ilyenkor szokásostól eltérően...Abból indultunk ki, hogy kb 2 féle karakter van amiket néztünk gumikat: az egyik szárazon, a másik vizen erősebb. Régebben a klasszikus iskola szerint a vizen erősebbet választottam, mert hamarabb meglehet a baj. Aztán most a másik oldalra tettem az ikszet, mert jellemzően jóval óvatosabb a forgalom és én is vizes (vagy havas) úton, még nagyobb a ráhagyás.
Ahol jobban közelítem a gumi határait az a száraz út.Vagy nem értem
forceberg: Tatán, Környén kb mindennapos volt, amikor lassan gurultam a leendő zöldhöz, de egyesek kurvára sietnek a még piroshoz. Azalatt még kétszer közelebb csorognak. Bezzeg mikor zöld lesz, fél nap mire megtalálja az egyest és el is indul, mert addig nem kezdi meg a műveletsort, amíg egy pótos IFÁnyi hely nem lesz előtte.
Meg a kedvenceim, akár lámpa, akár másutt, a seggembe jön közel; de nem előz. Ezeket sosem értem. 3x törték meg autómat, én rohadtul nem szeretem az ilyeneket, esélyük sincs megállni ha van valami. Ez is szinte minden napos.
De hát én ííígy szeretek közlekedni[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
őstag
válasz szabonagyur #60367 üzenetére
igen, rájöttem én is, hogy csak egy igazság van. és az nem lehet az enyém
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
szabonagyur
félisten
185/55/15-ben keresek 4 evszakosat, cel, hogy a telies resze legyen erosebb, Contit kukazom amint lehet.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
rbalint88
addikt
válasz szabonagyur #60372 üzenetére
Goodyear Gen3, Michelin CC2, Vredestein Quatrac, budgetbol Nexen.
-
szabonagyur
félisten
válasz rbalint88 #60373 üzenetére
Köszi, a Continak menni kell, 2 órája kb +2 fokban kint 30nál egy hirtelen fékezésnél alig bírt megállni az autó, ABS is csak darált, felület eléggé keménynek tűnt.
Élt: 3 év 3 hónap és 25e km (megnéztem pontosan mennyit). Akkor a 4 db volt 146e Ft.
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
rbalint88
addikt
válasz szabonagyur #60374 üzenetére
Az nem a gumi hibaja, ez az ido olyan, mintha jegen mennel. Nekem is a ket eves, kb 12ezret futott TS870 csuszkalt korforgalmakban, kis tempoval (20-30). A lecsapodo para/kod az uton levo kosszal emulziot kepez es tenyleg rettento csuszos lesz. Szerintem emiatt ne cserelj
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #60374 üzenetére
Conti sosem vt igazan jo 4S-bol. CC2 vagy GY gen3.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
F_Zolee
veterán
válasz szabonagyur #60374 üzenetére
Nekem Quatrac van 21es dottal de még jól tapadt a vizes úton nagy fékkel. 25k km lehet kb benne szintén.
[link][ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz rbalint88 #60375 üzenetére
Mentem utána Scrossal ugyanott (10 perc különbség kb) és nem volt gond a Hankook télivel. Túl sokszor érzem vele bizonytalannak az autót
#60376Qru: azért anno amikor kerestem nem volt rossz vélemény a Contiról mint 4 évszakos.CC2 kb nincs is ebben a méretben ahogy nézem
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
BaLee
addikt
válasz szabonagyur #60374 üzenetére
Tesztelgesd még csak azt a gumit. Tegnap hasonló időben lámpánál egymás után 4 autó indult el forgó kerekekkel. Feltételezem nem a gumi hibája volt mindenhol, alattomos félig lefagyott nyáláks fos volt az út. Zebrán átmentünk és éreztük a cipőnkkel is...
-
MC Pite
veterán
válasz szabonagyur #60374 üzenetére
GY ami a leginkább télies a jobbak közül.
Nekem az ASC sosem adta ki, kb ahogy Qrunál. Nem azt mondom hogy rossz, de Michelin/GY/Vredik mellett nekem hiányérzetem volt - most második az ASC2, de ugyanez az érzésem.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
polonic
félisten
Bridgestone blizzak lm005 és falken ziex 914b mer ez volt, oszt csók.
-
saen
veterán
válasz szabonagyur #60378 üzenetére
Még nem teljes a CC2 kínálat, folyamatosan jönnek ki az új méretek.
-
Blue meth
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2004-es Ford Mondeom, 2.0 benzin 145 lovas, és téli gumit vennék rá. 205/55 R16 méretben, de kicsit tanácstalan vagyok. Goodyear legújabb UG Performance 3 gumija nagyon tutinak tűnik hosszú távra, de elég borsos az ára. Nézegettem a Hankook márkáját a Laufennt is, de hosszútávra lehet jobb befektetés a Goodyear. A kérdésem az lenne, használ innen valaki Laufenn téli gumit? Ha igen, milyen tapasztalatok vannak vele? Főleg nyálkás úton lennék kíváncsi, hogy viselkedik vele az autó.
-
Blue meth
senior tag
Jah igen és egyre jobban hajlok a 4 évszakosra, Bp-n elég enyhe telek vannak szinte hó nélkül, hóban amúgy se nagyon használtam a kocsit sose. Szóval ezekben a 0; -10 fokokban a 4 évszakos gumi ugyanúgy puha marad mint egy téli? Nyáron meg a 35 fokban nem kenődik nagyon?
-
Blue meth
senior tag
Egyik sem. És már nincs meg az évi 10.000km sem azt hiszem, mióta nem kocsival járok melóba. Pont ezért gondolkodtam egy 4 évszakos gumiban, mert itt a városban szerintem 70-80-as tempónál bőven elég egy jó 4 évszakos. Csak nyáron a nagy melegben nem tudom hogy viselkedik. Mármint videókat persze néztem, meg teszteket olvastam de az mégsem olyan mintha alattam lenne. Autópályázni is egyre kevesebbet szoktam. Szóval igen érdemes lenne elgondolkodni, csak mindig megvolt a klasszik téli-nyári szettem.
-
Blue meth
senior tag
Még annyit elfelejtettem, hogy olyanannyira venném hosszútávra, hogy a közeljövőben tervben van egy upgrade mk4 Mondeora, és arra is vinném át a téli szettet.
-
aliali
csendes tag
Tanácsot kérem, uj X5 40i konfiguráció miatt :
1) 20 Felni , nyári gumi defekttűrő nulla forintért
2) 21 Felni , nyári gumi defekttűrő 375.000 f
3) 21 Felni , nyári gumi Nem defekttűrő gumi 740.000 f
4 ) 2 verzió asztan a defekttűrő gumit Ki cserélném egy jó minőségű 4 évszakos Nem defekttűrő gumi ra.
5 ) első verzió + defekttűrő nyári gumit cserélném Nem defekttűrő 20 téli gumi ra, asztan vennem kell 21 nem defekttűrő nyári gumi plusz 4 db felni, így nincs gumi csere.kicsit bonyolult , tudum 🍺😇
Illetve a 20 téli gumit defekttűrő + 4 felni most akciós a BMW nel 1.200.000 ( nem tudum ilyan áron más hol lehetne olcsóbban szerezni)
Előre és köszönöm mindenkinek a tanácsa.
[ Szerkesztve ]
Nem magyar bocsánat az esetleges írási hibáimért
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen