- Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Crypto Trade
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Aliexpress tapasztalatok
- Videó stream letöltése
- Linux kezdőknek
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Facebook és Messenger
Új hozzászólás Aktív témák
-
Revolit
senior tag
válasz sakal83 #33100 üzenetére
Hát igen, nem kell kocsival menni mindenhova Budapesten... Nem tudom a konkrét esetet, lehet azon nagyon ritka alkalmak egyike amikor neked tényleg kellett, de ez a kocsi buzulás megőrjít. Pesten születtem és éltem világ életemben. Van kocsim. Akkor kerül elő, ha családdal megyünk valahova. És nem BKV-zom, részemről mikomobilitás. De persze Budapesten MINDENKI azonnal tönkre megy ha nem használhatja az autóját, mert mindenkinek munkaeszköz, mindenkinek a Lánchíd kell, különben egy órával később ér haza, és sehogy máshogy nem lehet megoldani semmit.
Városon belül dugóbán bárhová hamarabb elérek mint kocsival, és élvezem is. De legtöbb helyre ha nincs dugó, akkor is gyorsabb. Munkahelyem kocsival 20-40+ perc kb (igazából még egyszer nem mentem be kocsival, csak ismerem a közlekedést), BKV-val 35-40 perc, elektromos bizbasszal 18-22 perc
-
axioma
veterán
válasz sakal83 #33100 üzenetére
jo oktatas elso 4 evben csak a tanito szemelye szamit, utana meg 8 osztalyos gimi, csak fel kell keszulni a felvetelire - persze ahhoz nem art legyen elerheto helyen olyan, ahol nem azon mulik ki milyen ajanlast hoz az atyatol (azert merem felemlegetni mert ez mar Szentendren van, nem Bp)
Revolit gondolom nem kell gyereket vinned ide-oda...[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
válasz axioma #33102 üzenetére
Nem tudom frisse a tapasztalatod, de az aglo jo resze mar az ovodanal kisiklott jelenleg. Koran zar, lehetetlen odaerni ha melozol, rengeteg gyerek keves ovoneni, max gyerekmegorzes, de az is neccesen megy.. Bölcsőde csak szerencsevel mert keves ferohelyre sok jelentkezo. Pest ezen a teren sokkal jobb.
A helyi iskolákból ha jo helyre bejutsz akkor tenyleg zseni vagy, de tuti vagy egy ora lesz tomegkozlekedessel...
Ez sajnos az en tapasztalatom. Mi vissza is jottunk pestre, sokkal jobb minden es a kocsit is ritkan hasznalom nem 100e+ a benzin.
Csak sajnos szmog, zaj, szomszedok es lakas...
Ami jo hely az meg nem az en penztarcam (iii egy ket reszesze, xii es ii)
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Kickass #33099 üzenetére
"Egyébként ezt nem tudom honnan veszitek már nem először olvasom, szerintem minden azolgáltatás olcsóbb a legtöbb vidéki városban."
Megyeszékhely keleten:
1 óra a férfi fodrásznál 6-8eFt a női fodrász nagyon változó, de nem ritka az 50eFt+.
1 hamburger + pohár szóda 4eFt-tól
1 főétel + ital 5-7eFt-tól
duguláselhárítás 25-32eFt
1 elem fényezése az autóra 40eFt-tól, de ez vagy 2 éve volt, valószínűleg már több.2 szobás panel, 120 a lerúgott, 140 a normális.
Újépítésű bútorozott 1 szobás lakás olyan 140-160, lakás 3 szoba 220+."The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
HoTDoG
tag
válasz sakal83 #33103 üzenetére
"...rengeteg gyerek keves ovoneni, max gyerekmegorzes, de az is neccesen megy.. Bölcsőde csak szerencsevel mert keves ferohelyre sok jelentkezo. Pest ezen a teren sokkal jobb."
I. kerületben bölcsibe nem vették fel a gyereket, megmondták, hogy ha anyuka otthon marad az újszülöttel, akkor oldja meg, nem erre van a bölcsi. Azt priorizálják aki visszamegy dolgozni. Hirtelen minden anyuka KATÁS vállalkozó lett . Maradt a magánbölcsi.
Ovi nyílt napokon mindenhol közölték, hogy max 1 csoport indul, mert alig van óvodapedagógus (meg persze pénz). Aki kifejezetten a kinézett oviba szeretett volna menni, ott a legtöbb esetben kellett a kapcsolat. Ja és szept közepén töltötte be a 3-at, szintén nem vették fel sehova helyhiányra hivatkozva, illetve, hogy törvényileg csak azokat vehetik fel akik szept 1-ig betöltik a 3 évet. Persze év közben lehet próbálkozni, ha esetleg kiesik valaki.
Persze az agglóban valszeg még rosszabb a helyzet, csak jelzem, hogy itt belül sem minden rózsás.Ehhez képest megyeszékhelyen (pl Debrecen, Nyíregyháza) mindenkit felvesznek bölcsibe, oviba.
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
válasz D1Rect #33104 üzenetére
Azert meg lennek lepodve ha a viharsarokban 3x annyiba kerulne a szolgaltatas mint pesten….vagy oda szemelyesen Hajas mester jar vagni?
Bp, belvaroshoz kozelebb eso reszen ferfi fodrasz jattal egyutt 4000, noi fodrasz festessel vagassal egyutt 15K alatt, de meg nem nagyon jartunk olyan helyen ahol 2 fore az egesz nagyon max 25nel tobb lett volna, de inkabb 20……tripadvisor konstans gyoztes burgerezoben megkajalsz 4 ezerbol, es meg egy doboz 0.33 as import sor is benne vanismerosok mai napog videkre jarnak haza berugni, olyan fillerekert van a pia / szorakozas kajalassal
[ Szerkesztve ]
-
nyunyu
félisten
Bp, belvaroshoz kozelebb eso reszen ferfi fodrasz jattal egyutt 4000
Nekem jatt nélkül 4000 körül mozog, ha random bemegyek a Krisztina tér körül vagy a Teréz körúton egy fodrászhoz, hogy negyed óra alatt tolja át a fejemen a fűnyírót.
Valami borbély kért egyszer 5500-öt az ötperces félmunkáért, de oda se tettem be azóta a lábamat.Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
veterán
Ez is nagyon változó. Legutóbb Esztergomban láttam (ismerős kocsmája), hogy a kézműves sör már bőven 2000-körül megy. Persze ott is nyilván vannak olcsóbb helyek, ez ilyen fancy burgerező trendi kocsma.
Inkább azt mondanám, hogy vidéken is vannak turistás-felkapott-városias helyek, ott valamivel olcsóbb minden, mint BP-n, de nem sokkal. A lecsoffattabb részeken viszont tényleg lehet jelentős eltérés. Mondjuk legutóbb a szembeszomszéd fodrászom a faluban 3800-at kért a vágásért, itt a XI-ben nem messze van egy Dubai Barber, aki 3000-ért megnyír.
Általánosan: ami a Bp-vidék kérdéskörrel mindig a probléma, hogy az emberek statikus rendszerben gondolkodnak. Attól, hogy most full remote tudsz melózni, még nincs garancia rá, hogy ugyanez igaz lesz 5 év múlva is. Minden más már egyéni preferencia kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz sakal83 #33100 üzenetére
"Az aglo meg egy marhasag a 90%a hosszutavon maga a halál "
Nem laktam aggloban és gyerek sincs, akit logisztikázni kell. Annyi az agglo tapasztalatom, hogy heti, kétheti szinten különböző időpontokban megfordulok a Dunaharaszti, Szigetszentmiklós, Tököl, Halásztelek, Szigethalom alkotta környéken. És amikor arra járok, mindig megkérdezem magamtól, hogy vajon hogyan lehet bírni azt, hogy naponta beingáznak autóval Budapestre és vissza?Reggel 06:30-kor már áll sokszor a dugó, az igazi móka meg mikor délután 16:00-tól 18:00-ig visszafelé áll a dugó és a műút feléig áll a sor, mert a körforgókon annyi autó megy át, hogy belassul az egész. Mondjuk az a durva, hogy egy random kisebb dugó ezen a részen ki tud alakulni simán mondjuk délelőtt 11-kor is...
Vagy ahogy tegnap is jöttem az M0-án a Deák Ferenc hídon és 18 órakor a Halásztelek felé vezető lehajtón a híd végéig volt az araszoló sor.Ilyenkor mindig elgondolom, hogy biztosan van egy csomó ember, akiknek az a napja, hogy reggel 05:30-kor felkel, 06:30-kor autóba ül, hogy beérjen 8-ra a fővárosi munkahelyére, majd 17:30-18 órakor még ott áll a dugóban, tehát lesz simán 18:30, mire hazaér. Mondja már meg valaki, aki esetleg érintett ebben, hogy ezt miképp lehet kibírni idegösszeomlás nélkül?
Bakker, hozzávetőlegesen 06:30-18:30-ig nincs otthon az ember. Nyilván máshogy vagyunk bekötve, de nekem ilyen etapok után aztán lehetne akármilyen csilli-villi a ház+kert kombó, egyszerűen nem tudnám élvezni. Lehet mondani, hogy hú hétvégén a feltöltődés a kertben, de nekem ez olyan, hogy pont az a dolog, amely adja a feltöltődést, egyben az okozza a stresszfaktorom 3/4 részét, mert olyan lokáción van, hogy szénné szívat a dugókkal. -
Jhonny06
veterán
Fodrász árakat nincs értelme összehasonlítani, mert nagyon függ attól, hogy mit csinál a hajaddal. Sok férfinak csak letolja 5-10 perc alatt géppel, az a 3-4e-s kategória. De ha bemész egy normál barber shopba és ott vagy 45 percet, az meg már 7500. Persze ugyanezt megcsinálja a Manci néni olcsóbban is, csak inkább ne.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz sakal83 #33103 üzenetére
Jogos, nalunk tanar ferj miatt ez kb. megoldott volt (illetve rugalmas munkaido miatt ketten lefedtuk a napi 2 iranyt, en mentem zoldhajnalban amikor hosszu napja volt - egyetem, ott van sokaig normal ora - hogy idoben eljohessek; a bolcsi az mondjuk szivas volt igy is, azt gondoltak hogy majd a nagyszulok viszik (150+ es 220+ km-re nalunk)). Mondjuk nem tudom hogy megeri-e fizetni a jobb bolcsi-ovi miatt akkor, ha van "de csak gyerekmegorzo". Es itt most kimondottan a topikba jaro, altalaban jobb kepessegu szulok jo kepessegu gyerekeire gondolok. A kesobbi evek szamitanak, ugy 5. osztalytol, meg persze az otthon toltott ido velhetoen mas szinvonalon megy.
-
nagyúr
válasz Qtya123 #33110 üzenetére
"És amikor arra járok, mindig megkérdezem magamtól, hogy vajon hogyan lehet bírni azt, hogy naponta beingáznak autóval Budapestre és vissza?"
Én miklósi vagyok, a napi 2x30-35 perc ingázás valóban kibírhatatlan lenne? Oké, vannak esetek amikor baleset miatt több, de az átlag nekem kb itt mozog jelenleg. Nyilván nem a 3. kerületben kerestem munkát, hanem Soroksár / Csepel / XI / Budaörs környékén. 7:50-kor kelek, 8:30-kor indulok 9:00-9:10 már a reggelimet pakolom elő bent a cégnél.
Ha motorral megyek akkor meg 2x20 perc, az tényleg semmi.
[ Szerkesztve ]
-
n00n
őstag
válasz tboy93 #33114 üzenetére
Nekem onnantól lett létszükség a HO, mióta van gyerekem és el kell juttatni az oviba/iskolába és utána még érj be a munkahelyedre és akkor ezt ugyanazt játszd el hazafelé is. Egyébként 8.30 már a legnagyobb csúcs után van kicsivel, nem? Próbáld meg ugyanezt 7kor Ott már napi 2 óráról beszélünk kb. Ami nekem már sok. Te tudom, hogy ez egyéni preferencia kérdése.
-
axioma
veterán
válasz Qtya123 #33110 üzenetére
Pomazrol a melohelyem 35-45 perc ha jokor indulok (7:10-ig), ha inkabb 8 korul akkor van hogy tobb mint 1 ora. Hazafele is nagyon attol fugg, mikor indulok, ha a szokasos 5-kor akkor 40-50. Persze ezekre rajon ha valami tortent is az uton (felujitas, baleset), masreszt igy ugye bo 9 orat vagyok bent, ezert cserebe idonkent rovidithetek olyankor, amikor meg az kell. Egyebkent nyaron, most hogy nincs suli, eleve rovidultek az utazasi idok.
Ettol fuggetlenul koltoznenk beljebb, megy a matekozas, de forditott indokkal (kirepulo gyerekek miatt kisebbre ugyis kell, akkor mar bentebb legyen).[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tboy93 #33114 üzenetére
Na jó, ez megint olyan, hogy agyakorlatilag nem Budapestre jársz be dolgozni. Miközben sokan de, nálunk az iroda a 13 közepén van, és többen is Tökölről-Miklósról jönnek be. Hát, szívás, na! Illetve megint az, amit írtam, hogy innentől akkor bekorlátoztad magad munkahely szempontjából is.
Múltkor írtam már, hogy nem fog ez örökké tartani, gyerekek! Az autók szépen ki lesznek szorítva a városból, mindenhol ez megy Nyugaton. Akkor meg az agglósok szépen felszállnak majd a buszra. És ez így van jól.
Tegnap elvittem a szekeret szervizve (Budakeszi), otthagyósra. Budakeszinek hírhedten szar a tömegközlekedésre, ehhez képest 10-percenként jár a busz a Széll Kálmán térre. És jól is haladna, ha nem állna a kocsik miatt a dugóban. Persze minden autóban 1 ember. Már alig várom, hogy bevezessék a dugódíjat.
-
veterán
simán el tudom képzelni. azért ezen szolgáltatások árai nagyon széles skálán mozognak, attól függően, hogy éppen ki vágja le a hajadat. én bp-n 7k-t fizettem jattal egy neves fodrász csajszinak, ez általában megvolt 30-40 perc alatt. az itteni árakkal még barátkozom, kb 30-35 eurótól indul, hogy ne a sarki török vágja le a hajadat, és simán találni még férfi hajvágást 80-90 eur környékén is
fogtömés: az én fogorvosom már 30k+-ért töm budán, a csajom épp a múlt héten fizetett 96k-t két tömésért az övénél
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qtya123
őstag
válasz tboy93 #33114 üzenetére
Én miklósi vagyok, a napi 2x30-35 perc ingázás valóban kibírhatatlan lenne?
Itt az a lényeg, amit Te is aláhúztál. Neked. Továbbá, hogy mikor. 9-re jársz be, tehát 8:30-kor indulva már nem a gigadugóba mész bele, hanem a lefutó ágba. Plusz ahogy Tapsi is írta, sokaknak a 13. kerületig is el kell menni.
Visszafelé meg egy tény: ha én 16:00 és 18:00 között érek a műútra, akkor a 99%-ában csak ezt a rövid, pirossal jelölt távot önmagában kb 15 perc alatt teszem meg:
Tehát a napi 30-35 perc ingázás azért nem hinném, hogy általános erről a környékről.
[ Szerkesztve ]
-
tototos
őstag
Én anno déli aglóból jártam a 10 kerbe. Kocsival 30-40 perc volt az út úgy hogy 7-kor indultam otthonról. Voltak kollégák akik Budapestről több időt töltöttek utazással. Szóval Budapesten belül is be tudod korlátozni magad mondjuk egy 3. kerület és 10. kerület közti utazással.
-
Kickass
őstag
válasz sakal83 #33100 üzenetére
- nem nincs messze, max aki lusta utazni, én simán elviszem a gyereket a Margit szigetre a dél budai agglóból ha ahhoz van kedvünk, 1 órán belül ott a Pilis, Duna kanyar, Budai hegység vagy a Vértes. 2 óra alatt a nyugati a déli vagy a keleti orszárészbe is elérsz akár vonattal is (keletre, nyugatra tuti)
- jó suliba nem csak pesten nehéz bekerülni, szintén Debrecen: TÁG, Fazekas, stb.. szerencse vagy protekció kell, de ahol anno én tanultam is protekcióval jutottam be, ellenben a fővárosban pl. egyetemek szintjén kb minden is vanDiósd-13ker 45/60 perc sokmindentől függően, kibírható, de pl infopark 35 perc
D1rect:
Debrecen
Normális burger 1600-1800
Vezérlés csere Bosch(!) szervízben 140k vízpumpával
1 elem fényezése 30-45k attól függ hol csináltatodUgyanez Diósd/Dél-Buda
Burger kb 2300-tól (hasonló kézműves mint debiben)
Vezérlés csere kb 200k-tól vízpumpa nélkül
1 elem fényezése 80kLakhatást talán írtam is, hogy ott van ami kb már pesttel pariban van.
Félreértések elkerülések érdekében, nem azt mondom, hogy vidéken rossz, de bizonyos körülmények együtt állása esetén Bp. sokkal racionálisabb és élhető is tud lenni. Ennek az ellentétjét a szeméyles tapasztalom alapján azok szokták a leghangosabban világgá kürtölni akiknek a, nem jött be az elképzelésük mikor a fővárosba jöttek b, eleve muszájból és prekoncepcióval költöztek.
-
sakal83
addikt
válasz Kickass #33122 üzenetére
Ha szerinted nem nagyobb a tavolsag pesten mint egy megyeszekhelyen az baj akkor is nagyobb ha lusta vagy meg akkor is ha nem
Fazekasra Pesten 2m ember jut, megyeszekhelyen egy kiemelkedore 150e ember. Ez szintiszta matek. Plusz pesten tobb az egy fore juto okosabb gyerek mert tobb az okisabb ember mint videken, ergo nagyobb a verseny.
Hidd el a tokom akar elkoltozni innen a qva kölykök miatt de sajnos muszáj, hogy eselyt kapjanak.
Számtalanszor atgondoltam...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz sakal83 #33124 üzenetére
Fazekasra Pesten 2m ember jut, megyeszekhelyen egy kiemelkedore 150e ember.
Azért nem úgy van az! Budapesten eleve sokkal több elitgimi van, vidéki megyeszékhelyen nagyjából 1 (már ha van egyáltalán). Budáról például senki sem hordja át a kölykét a Fazékba, a pénzesek elviszik az Osztrák/Francia/Amerikai magánsuliba, Lauderbe, stb.Az arányokat nem tudom fejből, de az ország top 10 gimijéből 9 Bp-n van: [link]
-
tototos
őstag
Tömeggel nekem 1,5 óra volt amikor azzal jártam. Ebből kicsivel több mint 1 óra volt mire a volánbusz beért a Népligetbe.
A munkahelyváltás miatt pont most fogok átszokni tömegre(11-ből 11-be kell majd járni). Eddig a 11-ből a 10-be jártam kocsival igaz heti 1-2 alkalom volt amit be kellett járni az irodába. Ezt tömeggel 2 átszállással tudtam megvalósítani 40 perces menetidővel, autóval ugyanez 20 perc volt. -
Kickass
őstag
válasz sakal83 #33124 üzenetére
Ha szerinted nem nagyobb a tavolsag pesten mint egy megyeszekhelyen az baj akkor is nagyobb ha lusta vagy meg akkor is ha nem
Ha nem akarod érteni, azzal nyilván nem tudok mit tenni, de nyilván arányosan kell gondolkodni, én álltam már vidéki nagyvárosban is 45 perces dugóban. Ez egy adottág, az a furcsa mikor valaki úgy tesz mintha nem tudná, hogy itt nagyobbak a távolságok.
Fazekasra 2m ember jut
De a fővárosban több 'fazekas' van. Nagyobb a verseny is, de nem csak A+ gimiból lehet jó élete a gyereknek, sőt, sokan nem veszik figyelembe a gyerekük adottságait, habitusát és benyomják a legerősebb suliba, de ez nem garancia semmire. De ez már abszolút nem ebbe a topikba való.
Ettől a te döntésed még lehet valid. Ezt nem vitatom.[ Szerkesztve ]
-
shifty!
senior tag
"Akkor meg az agglósok szépen felszállnak majd a buszra. És ez így van jól."
Azért az agglo nem csak délpestből áll, saját példa, észak-északkelet vonalon az agglobol bejárás a tömegközlekedés szétkorrodáltsága, felújítatlansága, szarul szervezettsége miatt egy nightmare csomag. Váci vasútvonal ~használhatatlan, 23 km legalább 40 perc alatt.Olyan rendszerszintű hiányosságok vannak, hogy akármennyire utálok dugót okozni az autóban üléssel, nincs olyan matek, ami szerint költségben vagy időben vagy bármilyen szempontból megérje az egyéni helyett a közösségi közlekedést használni.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
HoTDoG
tag
Lehet kicsit túl van kapva ez a top 10 gimi történet. Egy konkrét generációt ismerek Nyíregyházáról és Debrecenből. Mindkét városban több elismert gimi van és ezekből is kerültek ki mostanra már cégvezetővé, kutatóvá, igazgatóvá vált emberek, Svájcban, Amerikában, de itthon is.
Az amcsi gimi 6 millió / fő / év, plusz ki kell jutni Nagykovácsi mellé. Ez még Budáról is kellemes túra csúcsidőben. Brit gimi szintén 6 millió / fő / év. Francia gimi megint a világ végén a budai kerületekhez (nem II/A) képest. Azért ez egy igen szűk réteg még a II, XII kerület lakói között is, akik ezt megtehetik.
Az osztrák ami évi kb 600e / fő, a német pedig 1.2 millió / fő. Ezek már inkább elérhetőbbek és nem is a világ végén vannak. -
veterán
válasz HoTDoG #33131 üzenetére
Lehet kicsit túl van kapva ez a top 10 gimi történet.
Nyíregy/Debó sulijai 20 éve sokkal jobbak voltak, mint manapság.
Az amcsi gimi 6 millió / fő / év, plusz ki kell jutni Nagykovácsi mellé.
Csak pár példa volt, van még tucatnyi jó gimi Budán és Pesten. Állami is.Egyetemmel amúgy kár is számolni, aki tényleg kiemelkedő tehetség, az úgyis külföldön tanul tovább. Így volt ez már 10 éve is.
-
rushmoon
csendes tag
válasz dobolan #33130 üzenetére
Szerintem tökmindegy, bármelyik magyar városban találsz olcsóbban is meg drágábban is.. Szóval felesleges ez a szubjektív (saját igények, szokások, pénztárca, fizetési hajlandóság, stb. szerinti), kis merítéses hasonlítgatás. Ha valamiféle átlag érdekel bárkit vidék vs. bp-i árak témában, az nézelődjön a KSH statisztikáiban.
-
carapace
csendes tag
válasz Qtya123 #33110 üzenetére
Szerintem csak szimplán jól meg kell választani az agglos települést. Ismerős Solymáron lakik, reggel szépen felül a vonatra, öt perc alatt Újpesten van, onnan meg további 15 perc alatt a Nyugatinál, ahol a munkahelye van.És valami erdő szélén lakik, múltkor a szarvasok lelegelték a körtefáját.
-
tototos
őstag
válasz carapace #33136 üzenetére
Számomra a jól választani azt jelenti, hogy a munkahelyhez választod. Ha az ismerősödnek soroksárra vagy csepelre kellene dolgozni járni máris bukna a Solymári jó választás szerintem.
Amúgy a témához egy kis saját vélemény. Több mint 30 évet éltem 6000 fős településen 30km-re Budapesttől. Nincs helyben csak magán kisboltok, 1 CBA és 1 coop. Van óvoda és általános iskola. SZTK-ba 15km-t kell utazni.
Én a 30 év alatt nem éreztem hátrányát ennek a közegnek, persze nem jártam elit gimnáziumba, mégis bekerültem a BME-re és elvégeztem azt. Persze nem tudni mi lett volna egy elit gimnáziumban vagy ha mondjuk többféle sportolási lehetőség van és mondjuk kiderül hogy valamiben jó vagyok.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz carapace #33138 üzenetére
Ez kizárólag addig igaz, amíg egyedül élsz. Ha van párod, aki dolgozik, de a város teljesen más részén, akkor valamelyikőtök szívni fog. De például Bp-n jó minőségű lakásból hatalmas hiány van. A barátaim pont most küszködnek albikereséssel, pénzük is van, mégsem találnak egyelőre ott, és olyat, amilyet szeretnének.
-
carapace
csendes tag
Ezt csak komplikálja a célfüggvényt, attól még a probléma ugyanaz. Ha van párod, nyilván kell találni egy olyan pontot, ami mindkettőtöknek a toleranciasávjában benne van. De nyilván az ő munkahelye is változhat, meg a tied is, szóval lényegileg ugyanaz marad a kérdés.
Az albikeresés az meg mindenhol szívás, de ha lakást akarsz venni az dettó. -
tototos
őstag
válasz carapace #33138 üzenetére
A bérlés vs. vásárlás nem ilyen egyértelmű szerintem. Amit ugye felhoznak a bérlés ellen, hogy kb kidobott pénz az ablakon és ugyanazért az összegért fizetheted a hitelt is. Meg ugye a magyaroknál még mindig nagyon erős a birtoklási ösztön, hogy legyen sajátom mert akkor vagyok valaki.
-
veterán
válasz carapace #33140 üzenetére
Csak arra akartam célozni, hogy ez a munkahelyed mellé költözöl dolog fiatalon még játszik, később már nehezebben mozdul az ember. Nekem mondjuk kerek perec megmondta az asszony, hogy ő még 2x hajlandó költözni az életben, többször nem. Szóval na.
#33141tototos
Meg ugye a magyaroknál még mindig nagyon erős a birtoklási ösztön, hogy legyen sajátom mert akkor vagyok valaki.
Aki megteheti, az Nyugaton is vesz. A különbség abból fakad, hogy ott annyira magasak az árak, hogy sokaknak elképzelhetetlen a lakáshoz jutás.[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz sakal83 #33144 üzenetére
Fővárosról beszélünk, és múltbéli trendekről. 10 éve nálunk sokkal könnyebb volt saját ingatlanhoz jutni, mint mondjuk Berlinben, ahol szintén lakhatási válság van. Persze most szar a helyzet már mindenhol.
Amúgy a lényeg az, hogy ez a saját tulajdonú ingatlan dolog nem magyar sajátosság/hülyeség, hanem a világ minden táján meglévő igény.
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
#33098 goodboy007 :
Ezt a pláza, meg multibrand...meg hasonló panaszkodást én is vegyes érzésekkel fogadom. Mintha minden nap vásárolni kellene menni? Kb több hetes nagybevásárlásokat tartunk... Ha ruha kell akkor átnézem a ruhatárat, aztán megnézem kb mi fog kipörögni a következő hónapokban, és egybe lezavarom. Kinek van kedve a hömpölygő tömeggel úszni?!
Étterem kérdés is elég érdekes. A hétköznapokon azt látni, hogy a munkahely 500-800m-es körzeténél messzebb nem megy senki ha ebédről van szó.
Ha meg este, délután különleges esemény van az meg havi 1-2 alkalom legfelejebb.
Van aki ehhez igazítja a lakhatását?!#33104 D1Rect :
Fodrász, WTF?! Tudom már írták...de évek óta 2000 - 2500-ért nyírják a hajam. Ugyanoda járok. Igaz nálam nincs szakáll és egyszerű a képlet is... De ez megint ilyen extrém kiragadott példa.#33117 Tapsi:
Ez melyik napszakban volt?! Egyszer mentél ezen a vonalon és máris minden jó. Csináld ezt 1 évig mondjuk. Lehet más lesz a véleményed.
Persze, legyen dugódíj... oké... remélem az utak állapota is ilyen extrém mértékben fog javulni.
De itt is látszik mennyire ellentmondásos az emberi lélek... Mindent egy kupacra tegyünk be a város közepébe... Mert az milyen jó... Aha, csak aztán egyik infrastruktúra sem bírja el... A földrajzilag elosztottabb lenne BP akkor most nem lenne miről beszélgetnünk, mert nem ugyanarra a pár négyzetkilométerre akarna eljutni 1,5M ember minden nap.
De tényleg a dugódíj lesz a jó megoldást.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
veterán
válasz sutszi #33146 üzenetére
Ez melyik napszakban volt?! Egyszer mentél ezen a vonalon és máris minden jó. Csináld ezt 1 évig mondjuk. Lehet más lesz a véleményed.
Ezt most nem értem, hogy mire írtad. Annyit mondtam, hogy 10 percenként jár a busz (ezt a BKK oldalán bárki ellenőrizheti), és jól haladna, ha nem lenne ennyi autó (nem lenne miattuk dugó). Most ezen mibe tudtál belekötni? Senki sem mondta, hogy jó, csak azt, hogy jó lehetne, ha kipicsáznák a kocsikat a busz útjából.Persze, legyen dugódíj... oké... remélem az utak állapota is ilyen extrém mértékben fog javulni.
Mi az összefüggés? A dugódíj nem azért van, hogy legyen miből felújítani az utakat, hanem azért, hogy ne a kocsiba ülj, hanem alternatív módon juss el a célodhoz.A földrajzilag elosztottabb lenne BP akkor most nem lenne miről beszélgetnünk, mert nem ugyanarra a pár négyzetkilométerre akarna eljutni 1,5M ember minden nap.
Nem lehet földrajzilag elosztottabb, mert akkor mégkevésbé lehetne megoldani a közlekedést. Nem véletlenül koncentrálódnak az irodanegyedek a tömegközlekedési csomópontokhoz. Ergo: ha Tökölön laksz, és melléd költözik az IBM irodaháza, de te a HP-nál dolgozol, akkor mennyivel vagy kisegítve? Cserébe egy rakat embernek most már Tökölre kell majd ingáznia.De tényleg a dugódíj lesz a jó megoldást.
Igen, az lesz a megoldás, mint ahogy minden nyugati városban is ez a megoldás. Az autózás költségét addig kell emelni, amíg megéri az alternatív megoldások kényelmetlenségét választani. Az autózás most túl olcsó, és túl kényelmes bármi máshoz képest nagy átlagban. Menj el Londonba, a belvárosban alig látsz autót az utakon. Miközben 5x akkora a népessége, mint Budapestnek. -
HoTDoG
tag
válasz sutszi #33146 üzenetére
"..A földrajzilag elosztottabb lenne BP akkor most nem lenne miről beszélgetnünk, mert nem ugyanarra a pár négyzetkilométerre akarna eljutni 1,5M ember minden nap.."
Meg is válaszoltad az első két felvetésedet is (üzletek, étterem) és az okát amiért egyre jobban épül le a vidék. Annyi, hogy nem csak Budapestnek és közvetlen környezetének, hanem az országnak is elosztottabnak kellene lennie.A dugódíjhoz és a nagyvárosi autós közlekedéshez, autótulajként:
Én nagyon szurkolok, hogy a Lánchíd megmaradjon úgy ahogy van, autómentesnek. Semmi szükség oda autóforgalomra. Így legalább a tömegközlekedés dinamikus lett, előtte se az autós, se a tömeg nem volt az. Ez lenne az első lépés, hogy közelítsük a nyugati városok szintjét és a dugódíj lehetőségét, amihez persze versenyképes tömegközelekdés, kerékpár infra, stb kellene. Ha ez (Lánchíd) sem megy át, akkor szerintem itt már sosem lesz változás a fejekben . -
sutszi
veterán
Én inkább fejleszteném az infrastruktúrát, nem elsorvasztanám. És nagyon nem az a megoldás hogy mindenkit buszra/vonatra ültetsz... el kell fogadni, hogy nem ez az ultimate megoldás. Megint kileng az inga egy véglet felé... hogy melyik szakaszában nem látjuk, de nem ez a megoldás. Csak azért mert ez a trend dívik...azért ne mondjuk már rá azt, hogy jó... A történelemben mindig voltak hullámok amire felült a civilizáció...és szépen kis is forrta magát... aztán új irányokba indultak el mert sose volt igazán jó amit az elején annak gondoltak.
A buszos történetbe azért kötöttem bele...mert biztos nem a szardínia járattal mentél. Pár hete a Budakeszi Vadasparkba mentünk ki... Piliscsabáról ez úgy nézett ki, hogy vonattal Újpestig, majd 3-as metró Deák tér, átszállás 2-es metróra Szél Kálmán térig, majd busz. 1 óra 45 perc.
Előtte a Budapest Go-val, Menetrendek.hu-val...meg a jó Istennel is leterveztettem az utat, hogy hátha van más megoldás... mert a térkép meg a földrajz szerint logikus lenne... De nincs. Ha helyközi buszt néztem azzal is ez volt a helyzet.
És egy Solo EV buszt fogtam ki...ami tök jó volt, mert több megállón keresztül mentünk úgy, hogy az ajtóban pantomimeztem...és a megállóban várakozók arcán egyértelműen azt láttad a nyíló ajtónál, hogy "...akkor megvárom a következőt..."
Az már csak fun volt, hogy a sofőr 2 módot ismert. Nagy gáz...nagy fék... Ilyenkor vígjátékokat megszégyenítő jelenetként repült mindenki előre hátra...Erre gondoltam, hogy van 1 DARAB történeted. Szuper, ilyenek is kellenek. De ebből ne vonjunk már le nagyívű következtetést... Ha minden nap így kéne bejárnod kijönnének a további problémák is. És nem a dugó lenne a legnagyobb problémád.
Ergo: ha Tökölön laksz, és melléd költözik az IBM irodaháza, de te a HP-nál dolgozol, akkor mennyivel vagy kisegítve?
Itt nem ez volt a felvetés, hanem az adott területre koncentrált embermennyiség. Most hogy egymás mellé pakolják ezeket, és egy területre kell megoldani ennyi embernek a közlekedést, most jó? Hát pont erről beszélünk, hogy nem jó.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
válasz HoTDoG #33148 üzenetére
A Lánchíddal az a baj, hogy nincs belőle több... mármint úgy hídból. Eltelt már pár évtized az utolsó híd óta. És egyébként lehetne építeni direktbe gyalogos/kerékpáros/rolleres hidakat...IS... valószínű nem kerülne annyiba, mint amire 40 tonnás dögöket engednek rá... és világ boldogsága lenne...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
- Vezetékes FEJhallgatók
- Most 2027-re tippelik az Apple iFoldot
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xbox Series X|S
- Házimozi belépő szinten
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs