- OpenMediaVault
- Mobilinternet
- DIGI internet
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- YouTube
- eBay
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
válasz goodboy007 #33492 üzenetére
Ennyi.
Egyébként én sem fogok csak a poén kedvéért a melóhellyel ellenkező irányba tömeggel menni reggel a gyerekkel (mivel arra van az iskola), mert éppen autós boszorkányüldözés folyik. Az sem életszerű, hogy azt az oda-vissza 3 km-t megteszem kocsival, aztán leteszem a verdát és átpattanok a buszra: egyrészt tönkremenne a kocsi ilyen rövid távos használattól, másrészt ha már kaptam céges autót, használjuk is... Nem is beszélve a napi plusz fél óra kiesett időről, amivel lassab a bejutás tömegközlekedéssel. Az sem fog menni, hogy elmenjek az első metrómegállóig, és utána P+R: ha már elmegyek a Mexikói útig, onnan egy köpésre van szinte a cég, felesleges lenne lerakni a kocsit.
Amúgy is egy héten 3, max. 4 nap szoktam bemenni, ebből 2 napon általában az asszonyt is fuvarozom be a munkahelyére (tehát nem egyedül ülök a kocsiban), és őszintén szólva nagyon nagy ívben és meglehetősen magasról teszek rá, hogy mit gondol erről Karácsony, vagy a többi autóutáló.
Egyelőre amíg az általam és a többi autós által fizetett sarcok: útadó, matrica, benzin jövedéki adó és társai révén nagyságrendekkel többel hozzájárulok többek között az úthálózat építéséhez (amiben a járdák mellett a kerékpárutak is benne vannak ofc), mondjuk egy bringáshoz képest, aki konkrétan nulla forinttal teszi mindezt, addig pontosan annyira érdekelnek a kifogások, mint amennyivel ők hozzájárulnak a történethez...
A legnagyobb probléma hogy mindenki a másik nemiszervével szeretné csépelni a csalánt, így nulla kompromisszumos javaslat szokott megjelenni, csak a totális üldözés megy. A légszennyezés vonatkozásában meg a műanyag palackkal és minden szarral fűtők nagyjából kétszer annyit tesznek azért, hogy problémás legyen a levegő minősége, őket érdekes módon mégsenem cseszegeti senki. Sok más mozgalommal együtt ez az autósellenesség is nagyon fancy-nek, elitértelmiséginek, divatosnak és rettentően menőnek tűnik egyes körökben, ez tisztán látszik.[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
sutszi
veterán
válasz VirsLee #33501 üzenetére
Még BP közigazgatási határát sem közelítjük a metró vonalak tekintetében... Szóval miről beszél valójában?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
mandleee
tag
-
axioma
veterán
Abban a tomegkozlekedesben van tartalek, ami a hatarara (es tul) e'rt egyharmad(!) metrovonal felujitasakor?
szerk. keresre: ingazom pici elektromossal
mennek tomegkozlekedessel, ha a frekvencian/sebessegen kivul (meglevo auto mellett) nem lenne dragabb(!) - me'g ha a varoson kivulre fizetne' is a ceg a torvenyit akkor is - a bejaras a berlettel, mint 70 Ft-os arammal szamolva[ Szerkesztve ]
-
66zio
aktív tag
Nem érzel a mondandódban egy kis önellentmondást? Autósüldözés van, mégis tele vannak az utak és még így is gyorsabban érsz be mint tömegközlekedéssel.
Autósüldözés van mégis az utcák legnagyobb részét átadjuk az autóknak, hogy parkoljanak. Autósüldözés van, mégis kb bárhova eljutsz vele, egy-két sétálóutcától eltekintve. Furcsa ez az autós üldözés.Amúgy amíg az alapvető dolgokkal nincs tisztában az ember addig felesleges erről beszélni. Nem úgy működik, hogy ha jó a tömegközlekedés akkor majd a 4 sávos utak kiürülnek. Minél jobban ürülnek ki, annál gyorsabban haladsz kocsival, tehát valaki úgy dönt, hogy akkor ő mégis kocsival megy mert mégis csak gyorsabb.
-
nagyúr
válasz VirsLee #33501 üzenetére
Eleg ha 50m-re van, a megalloig meg vörös szőnyeget kérek Viccet felre téve, normális HÉV vonal a Csepel szigeten kielégítő lenne es opcio lenne az autora. Könyörgöm, 50 éves szerelvények vannak, se klíma, se semmi. Estenkent orankent 2 jarat, cserébe lassú, mert a vonal elavult. Kinek lenne erre kedve onszantabol felulni? Előbb fogok remote allast keresni, ha ez igy marad.
-
dugo_
veterán
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Hát igen. Budapest belvárosában azért van brutális szmog, és nitrogénoxid határérték túllépés, mert a nép pet palackokkal tüzel. Oh, anyám, borogass!
Egyébként semmiféle autósüldözés nem lesz sem most, sem a jövőben. Annyi teret fog kapni az autós közlekedés, amennyit a helyi lakosok átengednek neki. Például a Váci út 2x1 sávos lesz, a többi rész pedig parkosítva. Ugyanez a parkolóhelyekkel, meg az összes többi agglo bevezetővel. Ez még dugódíj nélkül is megteszi majd a hatását. Ez nem fikció, hanem a nem is olyan távoli jövő.
Ugyanis, csak jelzem, a lakosoknak nem az az érdeke, hogy Budapestre minél hamarabb bejuss az agglóból, hanem hogy az élettere komfortos legyen. Ahhoz pedig városon belül nem az autózás megkönnyítése kell, hanem például sokkal több zöldövezet.
A legfontosabb, legforgalmasabb metróvonalat kiiktatták BP tömegközlekedéséből, mégsem omlott össze. Ergo most, hogy üzemel vastagon vannak még tartalékok. Ha pedig nő az igény, akkor nő majd a kapacitás is.
...ha a frekvencian/sebessegen kivul (meglevo auto mellett) nem lenne dragabb(!)
Ez azért van, és már többször átbeszéltük, mert autósként nem fizeted meg az externális költségeket. A lokális és globális emissziót, de leginkább a helyet, amit elfoglalsz az autózással. Ez utóbbi a legdrágább, csak hát nehezen számszerűsíthető az, hogy miért 2x3 sávos a Váci út, hát lehetne a helyén egy park is, ahol a sok pulya szaladgálhatna. Vagy mondjuk még egy rakás lakóház a városhoz közel, jó tömegközlekedéssel.
#33499sutszi
Ezt már sokadszor írod le, vagy ehhez hasonlót, de még egyetlen konkrétum sem hangzott el tőled a megoldásra. Ahogy a kolléga írta, a problémák ismertek, túl sok az autó a városban. Hogyan oldanád meg, hogy a számuk minimum lefeleződjön?És itt most megvalósítható ötletekre gondolok, nem arra, hogy vigyenek metrót az összes agglo településre. Ez nyilván irreális.
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
Az nem lenne érdek, hogy az autós forgalom minél előbb áthaladjon a nap elején és végén a két csúcs időben? Érted... azért ez picit fura. Ha 2 óra helyett, csak 1 óra lenne a csúcsidő...az a helyben élőknek is jó lenne. Nem hiszem el, hogy nem lenne előnyükre ha gyorsabban vonulna le a forgalom... Win-win...
A kedvenc bullshitem, amikor erre jön a végtelenbe tartó autómennyiség ha esetleg bővítésre kerülne az úthálózat...
Amúgy az emberek nem buták... ha lenne versenyképes(!) alternatíva... akkor pont letojnák az autót. Nem egy embertől hallottam már, hogy amúgy nem is szeret vezetni...de 15-20-25 km-re lakik... és nem jön ki a matek...Ha pedig nő az igény, akkor nő majd a kapacitás is.
Már ne is haragudj...de... Pont úgy ahogy az úthálózat esetében növelték évtizedeken át... Amikor már le kellett rohadjon a metró, hogy megcsinálják és 5 évbe telt? És nem 1 műszakba csinálták...
Egyrészt, nem az autós sok, hanem út kevés.
Én úgy csökkenteném az autók számát, hogy szépen előhúznám a szigorúbb műszakiztatás kártyát. Illetve EURO X alatt nem is lehetne forgalomban autó. Ezt kiterjeszteném mindenkire. Motor, teherautó...stb... Fontos, hogy legyen türelmi idő ne dobjuk rá az atomot a népre. 5-7 év. Nyilván ez sem kellemes, de tele van forgalom bontószökevényekkel.
Nyilván ezt nem most kéne elkezdeni... de egyszer meg kellene lépni.Illetve ahogy már említettem... Legyen versenyképes alternatíva. Írjátok itt nagy hőzöngve, hogy aglóba nem lehet metrót húzni... oké, de ki kérte? Fent írtam, hogy BP-n belül nézve is elég rövidke ez a metró amire a mellünket verjük.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
veterán
válasz sutszi #33510 üzenetére
Az nem lenne érdek, hogy az autós forgalom minél előbb áthaladjon a nap elején és végén a két csúcs időben?
Azt hiszem, hogy még mindig nem érted a problémát. Akkor leírom: az autók túl sok értékes helyet vesznek el a közterületből, és szétemissziózzák a városiak életterét. Nem, ezeken nem segít az, ha 2 helyett 1 óráig van dugó. Ez fizikailag nem megoldható, mert nincs hely szélesebb utakat építeni, ráadásul nem is cél. A cél az, hogy fele/harmad ekkora utak legyenek, hogy az általuk elfoglalt helyet vissza lehessen adni a lakosoknak, és sokkal kevesebb autó legyen, ami helyet foglal + emittál.
akkor pont letojnák az autót. Nem egy embertől hallottam már, hogy amúgy nem is szeret vezetni...de 15-20-25 km-re lakik... és nem jön ki a matek...
És még egyszer: azért nincs versenyképes alternatíva, mert az autózás perpill túl kényelmes. Az egyéni közlekedés mindig, mindenhol kényelmesebb, mint a közösségi, kivéve, ha eléggé lerontod ezt vagy költség, vagy idő oldalon. Az pedig tényleg nonszensz, hogy a városon kívül élő, nyilván egyéni megfontolások miatt kiköltöző emberekhez alkalmazkodjon mindenki a fővárosban. Összefoglalva: ne lakjon 15-20-25-km-re, ha az élete amúgy a fővároshoz köti! Ha mégis ott él, akkor vállalja a tömegközlekedéssel járó kényelmetlenséget!
Pont úgy ahogy az úthálózat esetében növelték évtizedeken át...
Igen, sajnos ez történt a 60-70-es években. Akkortájt épültek ezek a városi autópályák, nyilván sokkal kisebb kapacitásra tervezve. Ez lesz visszabontva, teljesen logikus okok miatt.
Amikor már le kellett rohadjon a metró, hogy megcsinálják és 5 évbe telt? És nem 1 műszakba csinálták...
Sajnos ez ilyen, egyszerűen politikai csatározás eszköze a BKV is. Műszakilag az 5 év simán indokolt volt, sajnos egy bonyolult vasútüzem felújítása ennyi.
Legyen versenyképes alternatíva. Írjátok itt nagy hőzöngve, hogy aglóba nem lehet metrót húzni... oké, de ki kérte? Fent írtam, hogy BP-n belül nézve is elég rövidke ez a metró amire a mellünket verjük.
BP-n már így is több metró van, mint kéne. A 4-es metró például totális kapufa. A kötött pályás közlekedés (villamos, hév) nagyon kiterjedt a városban, és elég jól behálózza a lakóövezeteket. Aggloban pedig busz. Csak hát szívás, mert a busz is a dugóban áll...a túl sok autó miatt. Kezded kapisgálni, hogy mi lenne a megoldás?[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
És akkor honnan bukkan elő 50%-al több autó? Mindenki előkapja a sufniból a titkos verdát? Biztos vagyok benne, hogy ennek a grafikonján nem 0 deltaT alatt jelenik meg. Ergo lehet más oldalról tenni ellene/érte. Érzed a különbséget?
Tegyünk azért, hogy ne legyen ennyi autó vs Tegyük az ellen, hogy ennyi autó legyen.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
veterán
válasz sutszi #33513 üzenetére
Budapesten a többség most sem autóval jár. Ha megkönnyíted az autós közlekedést, akkor egyre többen váltanak rá, mert egyszerűen kényelmesebb.
Szerinted Londonban a gazdagok miért tömegközlekednek? Azért, mert nincs pénzük kocsira, vagy mert ki vannak szorítva a városból a verdák?
-
Drizzt
nagyúr
válasz tboy93 #33507 üzenetére
Én egyébként az utolsó csepeli évemben pont visszaszoktam az autóról a HÉV-re.
Nagyon mondjuk nem volt messze a munkahely(Boráros környéke), illetve fizette a bérletet. Egyetlen olyan eset volt, amikor megérte inkább autóval menni: ha este nem akartam azonnal hazamenni. Még 2011 környékén Csepelről kifelé autóval menni egész élvezhető volt, de az utolsó csepeli éveimben már ez erősen kínszenvedéssé vált(egyáltalán nem volt ritka 20 perc csak a Sorksáriig). Mivel ez 3 éve volt, most nem tudom mi a helyzet, de azt feltételezném, hogy jobb nem lett. Az oka meg tök egyszerű: A 2010-es években boldog-boldogtalan autót vett és elkezdett azzal járni mindenhova, illetve benépesült a éli agglo. Persze én is részese voltam a növekvő autós tömegnek, de a végefelé részben kiugrottam belőle és örültem neki.
Budapesten autóval akkor lenne élvezetes továbbra is járni, ha kevesebb lenne az autó. Én emiatt például nagyon támogatnék egy igen vaskos dugódíjat(legalább 20e/hó), ami érezhetően visszavetné a forgalmat. Persze mindig lesznek olyan célpontok, ahova autóval jobban megéri menni kb. bármilyen tömegközlekedési alternatíva helyett, de ezeknek a száma a forgalomban lévő autók számával fordított arányosságban áll.
Az is jó lenne, ha kialakítanának zero emission zónákat, habár én nem hajthatnék beléjük. De rögtön meggondolnám, hogy a következő autóm PHEV, vagy elektromos legyen, míg így a hybriden kívül más nem igazán játszik.I am having fun staying poor.
-
veterán
válasz Drizzt #33516 üzenetére
Én már várom a dinamikus árazású behajtási díjat. Technikailag simán megoldható, és talán a legdemokratikusabb megoldás. Amikor nagy lenne a forgalom, akkor rohadt drága, holtidőben pedig olcsóbb. Nyilván a már korábban említett drasztikus kapacitáscsökkentéssel együtt (3-ból 1-sávos utak).
-
sutszi
veterán
Patthelyzetnél járunk szerintem. Én azt mondom keressünk új megoldásokat, hogy több lehetőséget vegyünk számításba és ne kezdjük rögtön azzal, hogy nyomorítjuk mások életét. De neked kalapács van a kezedben és mindent szögnek nézel... Te csak ezt az utat látod, hogy tűzzel vassal irtani kell az autókat. Akármit írtam eddig semmi nem volt jó, csak az hogy mindenkit tereljünk a TK felé...
Amúgy éppen új korszakba lépünk az elektromos autózással... jövőbe tekintünk ... addig simán csökken emiatt az emisszió is. De gondolom akkor is találnál valamit amibe beleköthetsz...És még egyszer: azért nincs versenyképes alternatíva, mert az autózás perpill túl kényelmes. Az egyéni közlekedés mindig, mindenhol kényelmesebb, mint a közösségi, kivéve, ha eléggé lerontod ezt vagy költség, vagy idő oldalon. Az pedig tényleg nonszensz, hogy a városon kívül élő, nyilván egyéni megfontolások miatt kiköltöző emberekhez alkalmazkodjon mindenki a fővárosban. Összefoglalva: ne lakjon 15-20-25-km-re, ha az élete amúgy a fővároshoz köti! Ha mégis ott él, akkor vállalja a tömegközlekedéssel járó kényelmetlenséget!
Kicsit átfogalmaztam a bekezdésed.
És még egyszer: azért nincs versenyképes alternatíva, mert az tömegközlekedés perpill túl kényelmetlen. ...
Az pedig tényleg nonszensz, hogy a városon belül élő, nyilván egyéni megfontolások miatt beköltöző emberekhez alkalmazkodjon mindenki az országban. Összefoglalva: ne lakjon belvárosban, ha a városi körülmények zavarják! Ha mégis ott él, akkor vállalja az ezzel járó kényelmetlenséget!
Megsúgom, alapjáraton mindenki valamilyen kényelmetlenséget vállal.[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
veterán
válasz sutszi #33518 üzenetére
ne lakjon belvárosban, ha a városi körülmények zavarják! Ha mégis ott él, akkor vállalja az ezzel járó kényelmetlenséget!
Ami nagyon fontos, és azt gondolom, hogy ez a félreértés alapja: szerinted a városi életmód == szmogban élni, többsávos városi autópályák mellett. Csakhogy ez nincs így. Nem ez a definíciója a városi életnek, és nem is kötelező eleme, nem célja. Ez egy elhibázott lokális várostervezési koncepció következménye jelenleg, amelynek felszámolásán aktívan dolgoznak. Nyugaton már régesrég felismerték ezt, ezért van az, hogy az autókat kiszorítják a városból.
Amúgy ez nem csak a belvárost érinti. Én messze nem a belvárosban élek, de engem is szennyez a tőlem párszáz méterre található 10 sávnyi beveztő 3-útra szétosztva.
Én azt mondom keressünk új megoldásokat, hogy több lehetőséget vegyünk számításba és ne kezdjük rögtön azzal, hogy nyomorítjuk mások életét.
Te megnyomorításként definiálod a kényelmed csökkenését. És erről is beszéltem: ami neked, sokaknak, agglosoknak kényelem, az a városlakóknak konkrétan években mérhető várható élettartam csökkenés. Például az emisszió miatt. Na most, mi a fontosabb, a te kényelmed, vagy mások élete? Erre pedig az a válasz mindenhol a világban, hogy mások élete, életminősége.
És no offense, de az, amit bedobtál tényleg 1 hivatkozással cáfolható. Meg is tette helyettem más. Plusz nem kell itt feltalálni a spanyol viaszt, ezek a módszerek ki vannak találva, Nyugaton be vannak vezetve, és beváltak. Maga a vita is értelmetlen, mert mindenki tudja, hogy ez be fog következni, hoztam konkrét példát is Budapestről már napjainkból. Ez csak durvulni fog.
[ Szerkesztve ]
-
Drizzt
nagyúr
válasz sutszi #33518 üzenetére
Engem érdekelnek a megoldási javaslatok.
A szigorítás, hogy mivel lehet behajtani az jó, de önmagában kevés.
Az útbővítéssel kapcsolatban eléggé szkeptikus vagyok, hiszen ahogy egyre beljebb jutsz, annál kevésbé létezik rá lehetőség egyáltalán. És onnantól kezdve csinálhat az ember még két sávot az M3-asra, ha végül 2*1 sávos útra vezet az útja.
Mi lenne még?I am having fun staying poor.
-
j0k3r!
senior tag
Én már annak is örülnék, ha lehetne úgy sétálni a fővárosban a járdán, hogy kettő ember elférjen egymás mellett, és ne kelljen libasorban egymás mögött menni bizonyos szakaszokon, mert az autósok úgy parkolnak, hogy az autó 1/3-a belelóg a járdába...
some men just wanna watch the world burn...
-
sutszi
veterán
válasz Drizzt #33520 üzenetére
Fentebb már belekarcoltam a témába.
1. Szerintem az emisszió okozta élettartam csökkenésre teljesen valid válasz az EURO normák alapján elkezdeni kiszorítani a nagyon szennyező járműveket. Ezen kívül mondhatni sportággá nőtte ki magát, hogy kikötik a katalizátort meg a DPF-et főleg dízeleknél ez nem is kérdés mit jelent. Ezért írtam a műszaki vizsgáztatás és forgalomba engedés szigorítását. Ez rendesen megtizedelné az autókat és pont a kifogásolt réteget szűrnénk ki. Ők egyébként valószínűleg pont az anyagi okok miatt nem is térnének vissza hiszen jó esetben ha ez nem lenne gond, akkor nem egy ócskavassal meg okosítással járkálnának.
De az elektromos autózással azt gondolom amúgy is abba az irányba tartunk, hogy az emisszió áthelyeződik és egy idő után már jelentős csökkenés lesz a városokban.2. M0 befejezése végre.
3. Az úthálózatot nem lehet bővíteni a beépítettség miatt. De egyébként ez korábban is egy szalmabáb érv volt, mert ilyet én nem javasoltam. Inkább a jelenlegi megtartása és racionalizálása lenne cél. A forgalmat lefojtani és bent pöfögtetni a városban nem egy jó döntés. Ezért én nem bántanám a nagy áteresztő képességű sugárutakat...pl Váci út.
Van egy csomó olyan fojtás ami kvázi bővítés nélkül de átépítéssel tudna megoldani komoly dugókat. Pl Bécsi úton kifelé Ürömnél a körforgalom... Ha több sávos lenne a körforgó és a dedikált irányokra külön sávval( kb mint az OMSZ park Auchannál) az felérne egy dimenzió ugrással.
4. A bicikli utakat és sávokat nem a nagy forgalmú több sávos utakra vezetném. A város kialakítása lehetővé teszik, hogy a párhuzamos mellék utcákat kihasználjuk. Mivel azok kisebbek jellemzően 30/40-es korlátozásúak ideális lenne ott megosztani a bicikli és autós forgalmat... Sőt még annak is lenne értelme, hogy ezekből hozzanak létre bicikli sugárutakat... Pl 13. ker Visegrádi utca.. nem konkrétan, de példának jó.5. Olyan végpontokat kell kijelölni és kialakítani ami alkalmas lehet arra, hogy aglo irányból érkezők ott P+R-ből tömegközlekedésre váltsanak. Ezekből a végpontokból jellemzően néhány megállóval lehetne eljutni valamelyik fejpályaudvarig. Keleti, Nyugati...stb.
Ezzel együtt a városon belüli vasúthálózatot renoválni kéne mert most gyalázat.
( Tapasztalat: Keletiben várakozva kb 1 hónapja ott álltam a RailJet mellett mikor elindult és azt néztem hogy amikor a 2 sín összekötése tengelyterhelést kap a sín meghajlott függőlegesen. )6. Metrókat már messze lehagyta a város növekedés. Csak egy példa. Szerintem Káposztásmegyerig simán ki lehetne vinni. Nem mondatja senki, hogy ott alacsony a népsűrűség. Ráadásul északról az M0 határolja. Ott ideális lenne egy autóról tömegre váltó tranzit állomás.
7. Több hibrid/elektromos busz.
Most hirtelen ezek jutottak eszembe, de vannak még területek amiről lehetne gondolkodni.
Persze...minden pénzbe kerül... de pénz nélkül nem lehet jövőt építeni.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Drizzt
nagyúr
válasz tboy93 #33523 üzenetére
Elsore kevesnek erzodik, de kozben meg a benzinarsapka utan is 18%-kal kevesebb uzemanyag fogyott rogton a q1-ben. Pedig az egy atlagos hasznalatu autonal messze van a havi 20k-tol is. De lehet tevedek. 100k az mar biztosan erosen szurne. Viszont azt semmilyen donteshozo nem merne bevallalni. Sajnos a 20-at se merik.
I am having fun staying poor.
-
mandleee
tag
Idén még a salary guide-ok is korábban jönnek.
Ami érdekes, hogy a tavalyihoz hasonlítva nem látom beépülni a bérekbe az inflációt egy-két példán kívül. A két felmérés között nem telt el egy teljes év.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
-
Revolit
senior tag
válasz Dorian #33530 üzenetére
Akkor nem kell kocsit venni, foleg nem Budapesten es kornyeken, ahogy irtad. Es foleg nem a kormot okado bontoszokevenyeket, ahol meg a kocsiban ulve is, ha nem kapcsoltad at idoben belso keringetesre akkor fulladozol bent...
Ugye, ha van penz majomra...
Szerintem ha valaki nem tud fenntartani tisztessegel egy autot, ne vegyen. Nekunk se volt autonk, felnott koromban lett, amikor en tudtam venni magamnak. Amit varosban a legeslegritkabb esetben hasznalok...
Szoval van autom, es ami azt illeti tamogatom az autosuldozest!szerk.: Ja, es nem, nem a kozteruleten tarolom az automat, mert az nekem jar!
[ Szerkesztve ]
-
Dorian
félisten
válasz Revolit #33531 üzenetére
Te most összekevered a két dolgot, egy normális autó fenntartási költségei nem tartalmazzák a havi +100ezer extra sarcot.
Én meg nem támogatom, és bizony messze mi vagyunk a többség, ami sokáig így is marad, akárhogy vergődik egy kisebbség.
Nekem pedig van garázsom meg előtte térkövezett udvar-rész, mégis az utcán tároljuk mindkét autónkat, mert sokkal kényelmesebb, h nem kell ki-be járogatni
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
n00n
őstag
válasz Dorian #33532 üzenetére
Én napi szinten autózok, de támogatnék egy dugódíjat. Túl sok autó van az utakon, mert túlságosan olcsó autózni jelenleg. Sokkal jobb lenne, ha többen választanák ez miatt az alternatív megoldásokat, ami magával hozná, hogy azok színvonala is nőne. Akinek pedig szüksége van arra a luxusra, az megfizeti. Lehet én is így tennék, nem tudom. De a jelenlegi helyzet tarthatatlan. Nem ennyi autóra lett kitalálva egyik város közlekedése sem.
-
Dorian
félisten
Ehhez az első lépés a közösségi közlekedés színvonalának és hálózatának jókora növelése, normális p+r parkolók létesítése. Utána várható el, hogy az autósok elkezdik letenni az autót.
Aglóba költöztem, első 1 évben hévvel jártam, úgyh nem mondható, h nem is próbáltam. Aztán ez alapján döntöttem úgy, h ez nemgyerebe. Sztem az nem normális, ha tömeggel az utazási idő az autó 1,5x-ese (tehát akkor nincsenek is akkora dugók ugyebár), vagy hogy nyáron reggel-délután ingyenszauna van. (A fullprolikról nem beszélek, mert az nem elvárható, h ők ne legyenek). De még kisszínes: a munkahelyem bérlettámogatást nem ad, benzintámogatást igen[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
nagyúr
Én kívülálló vagyok a kérdésben, mert 100% HO-ban vagyok, Érden lakunk, Bp-re csak akkor megyünk, ha nagyon muszáj, és akkor, amikor emészthető a forgalom. Ma például fogorvoshoz megyek a XIII-ba, ez most autóval 32 perc. Ugyanez tömegközlekedéssel 1 óra 26 perc jelenleg a tervezők szerint és van benne szumma 3 km séta. A legközelebbi buszmegállónál nem lehet parkolni, ahogy a vonat- és buszvégállomásokon is reggel 7-re megtelnek a helyek. Ha le tudnám tenni az autót Kelenföldön P+R-ben, akkor odáig kb. 10 perc az út, és onnan tömegközlekedéssel már csak 45 perc és másfél km séta a célig. Jelenleg számomra így nem alternatíva a tömegközlekedés, de szerencsére havi 1-2 alkalomtól eltekintve nem kell bemennem a városba.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
gyépés
aktív tag
Nekem egyik barátom pont ugyanebben a helyzetben van és leteszi az autóját Kelenföldön P+R-be, és onnan tömegközlekedik. Szóval a te problémád megoldódott.
Szerintem még ilyen tömegközlekedés mellett is bevállalható, ha nem a kényelem dönt. Pláne, hogy havi 1-2 alkalomról van szó."Ha kell, ha nem, ha muszáj... Hívjatok úgy: SZOMORÚ SZAMURÁJ!" by Kocsor Zsolt
-
Revolit
senior tag
Na, leírtál egy valid use case-t. De nem is miattad van minden nap dugó, és fulldoklik a szmogban a város (ja bocs, azért fulldoklik a város nyáron a szmogban, mert télen valahol műanyag palackkal fűtenek).
És gondolom ki is fizetnéd az 500 ft dugódíjat ebben az esetben? És erről van szó jelenleg, ezt írják sokan, ezt kérte vagy ígértük az uniónak is, hogy lesz dugódíj... És aki mindig csak kocsival tudja elképzelni a közlekedést a város közepén, akkor fizessen. De abban is igazat adok, hogy a füstölgő roncsokat viszont úgy ahogy van ki kell tiltani. Sajnos Magyarországon ez nem realitás, mert inkább hulljanak az emberek, mintsem bezúzzák a bontószökevényeket.
-
Marky18
aktív tag
válasz Revolit #33538 üzenetére
Zonas dugodij, aki a koruton belulre is autozni akar, ahhoz mar melyen zsebbe kelljen nyulni. Egyebkent tenyleg tul olcso az autozas, sok esetben 1-1 ad hoc varoson beluli 2 atszallasos utra mar jobban megeri 2 embernek autoba ulnie, ha nincs berlete. A parkolasi dijak megemelese egyebkent egy tok jo kezdete az autozas gyeritesenek.
-
nyunyu
félisten
válasz Dorian #33535 üzenetére
Én például kifejezetten örülök neki, hogy kitiltották a kocsikat a Lánchídról, mert így 10 perccel rövidült a Krisztina tér-Nyugati melóba járásom. (16/216/105/210/178 Deákig, onnan 9/72)
Már csak a rolleresek, meg a bicajosok tartják fent a buszokat, mert nem lehet őket biztonságosan előzni a szűk sáv+szembeforgalom miatt.
BTW, kocsim sosem volt, mióta 25 éve Budára költöztem.
[ Szerkesztve ]
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
tototos
őstag
válasz Revolit #33538 üzenetére
Hanula Barnával hallgattam egy podcast-ot ésabban mondta, hogy ha euro 4 alatti kocsikat le tudnánk cserélni újabbra akkor máris nagyságrendekkel jobb lenne a helyzet. Ő nem látja értelmét a mostani euro6++ szabványoknak mert egyrészről nagyon sok költséggel lehet őket megvalósítani. Inkább kellene a kocsiváltást támogatni és eltávolítani az utakról a nagyon szennyező kocsikat.
A kocsiról átszállni tömegközlekedésre nekem ott szokott fájni, amikor 2-3 átszállással tudok csak eljutni a helyre ahova mennék, így oda vissza máris 6 vonaljegynél járunk vagy az időalapú jegyet veszi az ember. Inkább elmegyek kocsival és kifizetem a parkolást(parkl a barátunk mert ott biztosított a hely). Ha ketten megyünk akkor megint csak spórolunk.
Amúgy én pont most raktam le a kocsit az új munkahelyváltásnál és tértem át roller/villamos közlekedésre. Ehhez az kellett hogy a tömegközlekedés vs autó időben nagyon hasonló legyen. -
nagyúr
válasz Revolit #33538 üzenetére
Napidíjas dugódíjat támogatom, pár ezer HUF-ig, de engem az ugye nem nagyon érint, szóval nem verném más alkatrészeivel a csalánt. Ugyanakkor kellően megemelt parkolási és behajtási díjak pusztán pénzügyi szempontból megfontolásra érdemessé tehetik a tömegközlekedést - havi behajtási bérlet 10.000 HUF + üzemanyag + autó 1 km-re eső költségei + parkolási díj vs. havi BKK bérlet 9.500 HUF. Ettől még nem lesz több P+R parkoló persze egyik napról a másikra, de esetleg részben forrást nyújthat rá a behajtási díjakból visszaforgatott összegek felhasználása.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Dorian
félisten
Ha ugyanolyan gyors, de színvonalasabb (kényelem + klíma + normális helyi P+R) lenne, már elgondolkoznék.
Nem eleve utasítom el, pl. most is tömeggel jöttem munkaügyben a városon belül (Váci u, utána Örs), mert metróval könnyen és gyorsan megközelíthető és nem kell parkolót vadászni. Pedig a céges autóval ingyen lenne.
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
őstag
Sziasztok,
Egy kis update, hogy ON is legyen a topik itt a nagy Budapest-agglo, kocsi diskurzusban.
Vegyesek az érzéseim a változással kapcsolatban, de most már inkább a pozitív oldalra billen a mérleg.
Nem: Férfi
Kor: 27
Munkakör: CPM (Corporate Performance Management) Expert
Fizetés: 100.000CHF/év + Bónusz
Nyelv: Angol felső
Tapasztalat: 4 év
Egyéb: Munkábajárás támogatás, céges teló, laptop
Hely: SvájcAhogy látjátok, csak egy combos 5%-os emelést kaptam, úgy, hogy alapból sem volt szerintem erős a kezdő fizum.
Fél évig egy hotelben laktam, nagyon alacsony adózású kantonban, nagyon alacsony lakbérért, rengeteget tudtam félretenni. Ezen felül idén megkaptam a bónuszt, ami jóval több volt, mint amire számítottam. 30+k CHF lett, ami tekintve, hogy csak tavaly szeptember óta vagyok kint, szerintem brutál.Szerettem volna 120-ig feltornászni a fizut, amit jeleztem is. Mindenki támogatása ellenére a HR húzta meg a végén, mondván alig jöttem ki fél éve.
Egyedül a bónusz mértéke miatt fogtam végül fel pozitívan a dolgot, de jövőre mindenképp egy minimum 15%-ot szeretnék kiharcolni.
Egyébként az életszínvonalam drasztikusan magasabb lett még így is. Nyilván az ember mindig többet akar, de a büdös életben nem gondoltam volna, hogy 27 évesen sikerül majd forintba átszámolva több, mint évi 50 milliót keresnem. Szóval összességében boldog vagyok.
Off topic: Amúgy a család és barátok távolságát azért alaposan alulbecsültem. Aki hasonló mutatványra készül, annak tanácsolom, hogy ezt rendesen mérlegelje előtte.
Peace
-
pn4hvq
senior tag
Halkan megjegyzem, nem csak a főváros létezik... Nem mindenhol van olyan gyakori busz vagy egyéb járat, mint ott.
Apu 10 évvel ezelőtt folyamatos műszakba járt egy megyei jogú városban, itt csak busz jöhet szóba, más nincs azóta sem. A munkahelye és a lakóhelye között nem volt közvetlen buszozási lehetőség, csakis átszállással juthatott oda vagy vissza. Akkor még volt egyvonalas és összvonalas bérlet is, de mivel át kellett szállnia, így összvonalast "szeretett" volna venni. Munkába menet előfordult, hogy a félútig menő busz késett 1 percet, a félúttól a város szélén lévő gyárig menő busz sietett 1 percet és huss, még az első buszon ülve látta a másik buszt elmenni. 25 perc várakozás és már jött is a következő. Nem egyszer történt meg.
Hazafelé más útvonalon közlekedett a félúttól hazáig tartó busz, megkerülte a fél várost, és a kör végén ért volna haza. Ezért leszállt menetközben és 20 percet gyalogolt, mert hamarabb hazaért, mintha körbement volna a városon.
Útideje átlagban nézve 40 perc volt. Aztán megúnta, előszedte az autót és eljárt azzal dolgozni: háztól munkahelyig 12 perc, költségben havi szinte 10% plusz. Nem vett többet buszbérletet... A buszok gyakorisága azóta sem lett emberbarátibb. -
Vezu
csendes tag
Grat! Ez nem semmi 4 év tapasztalattal. Az a bónusz elég combos.
Mi idén októberben tervezünk Svájcba költözni, az albérletkeresés mennyire gáz kint? Fél évbe telt, mire találtál egy normális albérletet, vagy nem érte meg, hamarabb elköltözni a hotelből?A család hiányától mi is tartunk.. szerencsére barátaink lesznek a "környéken".
Neked hogy megy a német, mennyire érted meg a svájci dialektust? Szívesen váltanak át angolra vagy Hochdeustch-ra, mondjuk hivatalos ügyintézés során?
Akár privátban is szívesen fogadnám a tapasztalataidat. Lenne egy csomó kérdésem, mindenféle üggyel kapcsolatban.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen