- Mikrotik routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Spotify
- Facebook és Messenger
- Hálózati / IP kamera
- Sweet.tv - internetes TV
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OTP és ORFK: közösen a kiberbűnözés ellen
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
Új hozzászólás Aktív témák
-
forceberg
veterán
Nekem is 10 múlt, én csak lopás+elemi kár coscot fizetek, az idén 40k.
Nyilván ez csak akkor működhet, ha az új autó helyett közlekedésre használt tárgyat veszünk számításba.
Ahogy Dare2Live írta, szembemenve a fogyasztói társadalommal, nem mindenkinek van igénye új autóra.
Van, aki inkább nekiállna sakkozni, hogy valahogy maradjon meg több pénze. Dehát 6-8-10 éves jó használtat venni sem könnyű, illetve a biztonság kérdésében van egy szint, ami alá én nem adnám, ez a szint egyébként nálam kb. az Oktáv szintje.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Madwe
nagyúr
válasz forceberg #35952 üzenetére
Nem tudom, nekünk van egy 13 éves mazda 6unk, 2M volt a bekerülése, kb féktárcsát kellett csak rajta vétel után cserélni meg olajat. Szerintem bőven biztonságos (rendszeresen jó szervízbe visszük, s nem kerül végtelenbe uh állapota jó, nyilván ilyen egérmozis csodaelektronika nincs sok benne, de én azokra nem bíznám az életem amúgy se…), kiszolgál, kényelmes, kombi uh pakolós. Persze, értem én hogy fapad, dehát közlekedésre van, nem pihenésre, persze kinek mi. Cserébe azért árához képest egész jó a vezetési élmény. Cascot eszembe nem jutna rá kötni, bénázok vagy baja lesz hát kifizetem, ellopták hát ellopták…
-
forceberg
veterán
Ezért kell különbséget tenni az emberek között, neked, vagy nekem megfelel, mások meg azért szeretnek újabb autókban ülni. Nekem is a műszerfalra kis túlzással elég a 2+2 mutatós műszer
Én azért kötök lopásra cascót, mert kint parkol és sokat járunk túrázni, így sokszor kietlen helyen teszem le a kocsit.(#35953) dugo_ : a horvát határig a semmibe!
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
cech19960320
tag
Ami engem igazán zavar:
eddig ugye volt egy juttatás.
attól tekintsünk el, hogy új octavia.
de ha én most nem egy 10 éves? Állapotú kocsiba akarnék beülni ehelyett, hanem egy mondjuk 5 évesbe, az alaphangon 5-7 milla.
Tegyük fel, öt évre.ez nekem havi 100k beszerzési költség, plusz tankolás, biztosítás, szerviz, stb..
Ami nekem olyan így mintha havi 200K—t csakúgy kivennének a zsebemből.
nem adja ki.
lehet ideje CV-t frissíteni -
donandres
csendes újonc
Ide is eljutottunk
Az IBM ultimátumot adott a még mindig távolról dolgozó vezetőknek: költözzenek egy iroda közelébe, és járnanak be heti háromszor, vagy hagyják el a vállalatot - írja a Bloomberg.
[Megunta az IBM a sok home office-t, ultimátumot adott a vezetőknek][ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz cech19960320 #35957 üzenetére
Br 725k fizuval nem realitás az 5 éves autó, itt a hiba a számításban. Az, hogy a céges új volt nem jelenti azt hogy magánszemélyként is megengedhetsz magadnak hasonlót.
Amúgy szerintem jól látod, vagy maradsz a mostani poziban vagy CV frissítés
-
szkorhetz
őstag
válasz BigBlackDog #35939 üzenetére
Én egész pontosan vezetem az autóra vonatkozó költségeimet.
2014-es Ford Focus, diesel, kombi, az előző két évben összesen elment ennyi költség rá:
2022 (futásteljesítmény: 14 ezer km): Üzemanyag: 395 ezer, minden más (szervíz, biztosítás, gumi, műszaki): 502 ezer --> Havi átlag 75 ezer mindent egybevéve
2023: (futás: 15 ezer km): Üzemanyag: 508 ezer, minden más: 241 ezer. --> Havi átlag: 62 ezerÉves matrica van, pesten élek, max hétvégén használjuk (2 perc sétára élek a munkahelytől, asszony meg GYED-en van): bevásárolni, kirándulni, meg szülőkhöz menni Pécsre, vagy a Vajdaságba, meg persze nyaralás, egyebek.
2018-ban vettem az autót, most nagyjából fél millióval ér kevesebbet, mint akkor, tehát plusz évi 100 ezer az avulás (azóta belement összesen 80 ezer km és 2.2 milliónyi üzemanyag)
Sokszor gondolkodom rajta, hogy lecseréljem, de egyrészt 3-4 milliót bele kéne raknom, hogy érdemi legyen az előrelépés, másrészt, amire használjuk, ez is bőven elég. (Meg asszony sem engedi, hogy új autó legyen, amíg nincs ház. )[ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
válasz section9 #35960 üzenetére
A LinkedIn jelentkezések száma pont nulla relevanciával bír.
Volt hirdetésünk, amire kb. húszan jelentkeztek, azt gondoltam Hawaii van, végre lehet válogatni a jelöltek közül. Kiderült, hogy a 20-ból 18 mindenféle arab meg indiai stb. jelölt volt (az adott pozíció nemzetbiztonsági átvilágítással járt), a maradék kettőt meg már a HR-es kiszűrte, el sem jutott hozzám...
Ez ugyan a másik véglet, de mivel ezek a nagy cégek jellemzően fejvadász cégeket is megbíznak a toborzással, belső ajánló program is működik (az még nálunk is van, pedig a kkv kategóriában közelebb vagyunk a kisvállalkozáshoz, mint a felső határt jelentő 250 főhöz), plusz nem csak a LinkedIn-en hirdetnek, nem hiszem hogy egyetlen platform alapján meg lehetne ítélni a jelentkezők számát.
A trend pedig szabad szemmel láthatóan is folytatódik. Amíg sok cég marad a full HO-nál, addig az ilyen igényű munkavállalók nyilván el tudnan helyezkedni. A gond majd akkor lesz, ha a hibrid munkavégzést előnyben részesítő cégek kerülnek többségbe..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
section9
őstag
Azert nem nulla a korrelacio a ketto kozott tekintve, hogy meg mindig a LinkedIn a legkaposabb allasportal techben, de ha csak 1-5 jelentkezo van egy pozira ott ahol az apply-re kattintas is jelentkezesnek szamit, akkor szerintem felesleges pattogni barmilyen RTO-val, mert csak a meglevo munkavallalokat fogjak elriasztani vele.
-
Egon
nagyúr
válasz section9 #35965 üzenetére
A jelek szerint mégis "pattognak", ami két dolgot jelenhet: vagy teljesen hülye és fogalmatlan vezetők dolgoznak ott, és hamarosan csődbe megy az egész bagázs (az SAP-val és jó pár más nagy céggel egyetemben, akik mára már szintén felszámolták a full HO-t), vagy mégis indokolt a részleges onsite jelenlét valamilyen szempont alapján, amire az ecceri munkavállaló nem feltétlenül gondol - a kettő közül melyikre fogadjunk?
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
section9
őstag
Nem fognak csodbe menni, de hasonlitsd a novekedest a tobbi tech ceghez es maris latszik, hogy valoszinuleg nem geniuszok ulnek a vezetesben.
Ettol fuggetlenul arra akartam ravilagitani, hogy amit egy MAANG ceg megtehet az RTO-val azt nem feltetlenul kellene utanoznia egy stagnalo multinak, ahova amugy is haloval kell osszehalaszni az embereket es ennek semmi koze nincs ahhoz, hogy en szemely szerint home office, hibrid vagy onsite kedvelo vagyok-e.
-
DanielLong
senior tag
válasz szkorhetz #35962 üzenetére
Na akkor már én is:
Szintén 2018-ban vettem 2009 decemberi Ford Mondeo mk4 kombit, 264ezer km volt benne, 2.0 TDCI, 1,5 milla volt.
Azóta összesen mentem vele 127ezer km-t átlag 6,12 liter fogyival.2018: 245eFt, 7800km, használt szett téli gumi alu felnivel, folyadékok cseréje
2019: 178eFt, 26300km, évenkénti műszaki, hátsó fékbetét csere, hólánc, ablaktörlők, olaj és szűrők
2020: 365eFt, 26340km, használt szett nyári gumi alu felnivel (régi eladva), önindító, futómű állítás, vezérlés csere, évenkénti műszaki, olaj és szűrők
2021: 141eFt, 24700km, évenkénti műszaki, olaj és szűrők, akkumulátor
2022: 211eFt, 15800km, szilent csere, olaj és szűrők, műszaki
2023: 171eFt, 26500km, olaj és szűrők, fényszóró polírozás, hátsó féktárcsa és betétHa a 2018-at egy fél évnek veszem, akkor átlag 239eFt per év, az havi 20eFt. Jelenleg kb 1,4 millát ér az autó. Téli gumi kéne új, de nem azért, mert elkopott, hanem mert érezhetően rosszabb a tapadása a 7 éves Michelinnek. Egyébként azt hittem, majd 40ezrenként elfogy egy szett gumi, de még a nyári is bőven fog menni 20ezret, mire 4mm közelébe jut, az pedig már összesen 100e km és nem volt kímélve. Új kocsik között semmi sincs, ami ennyire pakolható, új Superb kombit próbáltam élőben, fasorban sincs, tehát mondjuk ez is lehet egy szempont.
[ Szerkesztve ]
-
Pfiucska
aktív tag
válasz DanielLong #35968 üzenetére
Ezeket a szamokat amugy azert nem tudom kb ertelmezni mett en egy evben majd’ elmegyek 20e km-t, igy kozel felevente kell olajat es szuroket cserelnem, ami onmagaban 60eft/alkalom.
Ja, egy 17 eves japorol beszelunk.iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
DanielLong
senior tag
válasz Pfiucska #35969 üzenetére
Én is igyekszem 12ezrenként cserélni benne az olajat, az nekem is kb 50-60ezer. Volt olyan év persze, hogy pont átcsúszott egyikből a másikba. Vezérlés cserét ajánlott szerelőnél csináltattam, ahova én vittem az alkatrészt, ilyesmivel sokat lehet fogni, de kb. annyiba kerül, hogy belépjen az ember az autója FB csoportjába és feltegyen egy kérdést. Kerékszettekkel szerencsés voltam, a nyárit úgy vettem, hogy a tulaj Focusa leégett, de a kerekek makulátlanok voltak, talán egy évesek. 140ezerbe került mai árfolyamon. Műszakin meg persze nem volt vele soha probléma.
#35970 dnelb: Mondjuk a legolcsóbb Motointegrator forrástól önmagában 32ezer csak a három szűrő és az olaj. Oké a Mann drága. Ehhez még munkadíj is kell.
[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz DanielLong #35971 üzenetére
Castrolt mondjuk soha nem tennék az autómba, annyi hamisítvány van belőle, még rendes boltoknál is.. Nálam motul olaj van, mann szurokkel. Magamnak cserélem 6ezrenként. VW-ben lenne vagy 120k az olajcsere, ez tény, de lecserélni bárki letudja magának szereldmagadba fél óra alatt, és spórolt máris 80k-t legalább..
[ Szerkesztve ]
-
dellfanboy
őstag
Castrolt mondjuk soha nem tennék az autómba, annyi hamisítvány van belőle, még rendes boltoknál is..
jajj,ne te is bedőltél ennek a castrol marketingesek által terjesztett igének?
[ Szerkesztve ]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
dnelb
veterán
válasz dellfanboy #35973 üzenetére
ez inkább tapasztalatok alapján van, nincs vele annyi olajnyomás(pl hringen 1 kör alatt elnyíródott, ahol a motullal mész egész nap), olyan autó is eszi ami amugy semmit, magasabb hőfok stb, nincsenek vele jó tapasztalatok tsi körökben, erre még csak az extra a hamisítási botrány . De nyilván mindenki azt tesz bele amit akar
[ Szerkesztve ]
-
DanielLong
senior tag
-
dellfanboy
őstag
es megis milyen castrolt hasonlitasz milyen motulhoz? alap castrol vmi racing motulhoz?
nem tom milyen tsi-ről regélsz, versenypályán ezek a papa verdák elég hamar megkotlanak, én még nem mentem olyan utcaival a ringen aminek 1 körnél többet bírt volna a féke...eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
nagyúr
honda olajszűrő alátéttel (6.500), mann levegőszűrő (5.500), mann aktívszenes pollenszűrő (6.300), szállítás (3.000), olaj MOTUL 8100 0w20 5l (22.750), olajcsere munkadíj (10.000)
ez egy 2023-as kisszervize az említett autónak (54k) egy "sarki" szervizben, hozott alkatrészekkel
[ Szerkesztve ]
-
j0k3r!
senior tag
Fasza ez az autós topik
some men just wanna watch the world burn...
-
metamo
csendes tag
Legyen egy kis on is:
Kor: 28
Munkakör: senior software engineer (Java, K8s)
Fizetés: Br. 1.15m
Nyelvtudás: angol
Tapasztalat: ~5 év
Egyéb: egészségbiztosítás
Hely: Budapest
Lényegében első munkahely így túl sok esélyt adtam a cégnek, de sikerült egy 0%-os emelést alkotni 2024-re, így már nem nehéz döntés a váltás -
metamo
csendes tag
válasz dellfanboy #35982 üzenetére
Belengettek pár ködös igéretet én meg hülye voltam. Tömören ennyi.
-
Qtya123
őstag
válasz Qtya123 #35825 üzenetére
A fenti hozzászólásomban pont ment a lamentálás a junior béreken. Írtam, hogy nekem a vámügyintéző OKJ-vel br. 700 a bérem.
Most közölték az emelést, br. 60-at kaptam. Örülök neki olyan szempontból, hogy alig fél éve vagyok itt és a nulláról tanulok.
Más szemszögből kicsit egyik kezünkkel adunk, másikkal elveszünk feeling, mert mondták, hogy a havi bónuszok várhatóan befixálódnak egy darabig a jelenlegi szintre, amely így jó 30%-al alacsonyabb, mint a korábbi átlag. Igaz én már ebben az alacsonyabb bónusz időszakban jöttem a céghez.Ami meglepett, hogy a kb velem együtt érkezett, de nálam tapasztaltabb munkavállalónak is ugyanannyi lett a bruttója, mint nekem (úgy, hogy nekem kicsit több emelést adtak, mint neki, mivel a kezdő bére picit magasabb volt és így emelés után kerültünk egálba). Ő viszont tapasztaltabb, emiatt több munkát végez el és ő nem olyan, mint én, hogy munkaidő végén haza, hanem rá szokott néha húzni.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
"Amíg sok cég marad a full HO-nál, addig az ilyen igényű munkavállalók nyilván el tudnan helyezkedni. A gond majd akkor lesz, ha a hibrid munkavégzést előnyben részesítő cégek kerülnek többségbe..."
Amikor a hibrid kerül többségbe akkor a senior/medior fejlesztők, infrások... még mindig bőven tovább tudnak állni.
Nekem ami érdekes továbbra is a mért. ~15-20% el fog menni mert annyira fontos neki. Ez nagy bukó. A maradék 50%nak csak szarul esik. Emiatt saját tipp alapján senior/medior vonalon a produktivitás romlani fog. Dupla bukó. Akiken segít, kell az onsite az a junior. De értük elég lenne pár medior/seniort behívni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Madwe
nagyúr
válasz Dare2Live #35989 üzenetére
Illetve ibm és társaiknál azért jellemzően a langyos vízben herevere láblógatós emberek adják ki az it részleg zömét, akik 5-10+ éve ott vannak s jólvanazígy. Nem hiszem hogy egy ilyen bújtatott enyhe leépítésben - mint az rto erőltetése - az igazán erős tudású, produktív, piacképes réteg maradna ott… a fél napomat kávézgatva csocsózgatva dumálgatom típust viszont biztos nem érinti… de lehet én látom rosszul
-
VirsLee
őstag
Az, hogy valaki erős tudású, produktív, piacképes az nem azt jelenti, hogy nem akar bemenni az irodába. Nagy lehet itt a félreértés a fejekben. Általános elmozdulás van hibrid felé, ezt nem állítja meg semmi. Vannak kisebb cégek, amik remote működnek, de a nagyok már most sem teszik ezt. Tény, ha nem akarsz bejárni, lehetsz akármilyen penge, produktív, ninja guru sokkal kevesebb munka közül tudsz választani.
-
section9
őstag
válasz VirsLee #35991 üzenetére
Senki nem mondta, hogy a produktív piacképes munkavállaló nem akar bemenni az irodába, ezzel kár is vitatkoznod. Madwe arra világított rá, hogy a top performerek hamarabb dobbantanak ha valami olyat lép meg a cég ami nem tetszik nekik, mert tudják, hogy úgyis felveszik öket máshova is.
-
Madwe
nagyúr
válasz VirsLee #35991 üzenetére
Félreérthető, de tényleg nem vontam egyenlőségjelet a kettő közé. Pusztán ha a munkáltató elkezd keménykedni akkor elsősorban a piacképes réteg fog felállni (nyilván akit nem érint a keménykedés s a munkahely hangulat amúgy nincs a gödörben az maradni fog. De azért ilyenkor jellemzően az ottmaradtak munkamorálja is romlik, szerintem)
-
_NCT
őstag
+1. Én is sok ilyennel találkoztam az elmúlt időben, csak azért nem dobbant, mert kényelmes neki most úgy, ahogy van, kávézgatva, beszélgetve. Aztán ha valakit felvesznek több pénzért, meg meg van sértődve, mert nehogymá' ő már 10 éve ott van. Persze dobbantani nem fog, ezt a management is tudja és nem is fogja növelni a bérét, max megvonja a vállát.
Nálunk is megszondáztatták a senior és felette lévő réteget, hogy mit szólnának a hybrid munkavégzéshez... Senior kollégák, akik elég sok feladatot visznek, már előre jelezték, hogy nekik ez így nem fog menni, havi 1-2 oké, de heti 1-2 tuti nem, akkor felmondanak. Ők az a szűk réteg, akik válogathatnak, akár külföldre is bedolgoznak contractorként.
Érdeklődve várom mi lesz, nálunk a cég ebből a szempontból haladó felfogású és inkább az az érdek, hogy medior/senior és felette megtartjuk az embert (természetesen teljesítménytől és tudástól is függ, azért nem ragaszkodunk foggal-körömmel mindenkihez), juniorokra nem nagyon alapozunk, sőt, hosszútávon nem is cél placeholdereket alkalmazni, ha a technológiával is megoldható ugyanaz a feladatkör.
Furcsa trend ütötte fel a fejét, kíváncsi vagyok, hová tartunk. Már a kiszervezés sem nagyon megy mint régen, mivel eléggé felhígult a szakma és sok a kutyaütő (a rengeteg kis Kumar, ugye...).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
...már előre jelezték, hogy nekik ez így nem fog menni, havi 1-2 oké, de heti 1-2 tuti nem, akkor felmondanak.
Azt azért tegyük hozzá, hogy a banda nagy része nem váltja be ezt a fenyegetést. OTP-nél nemrég volt 1-ről - 3-ra iroda emelés, és alig ment el valaki a beszámolók alapján. -
veterán
válasz adrian14 #35996 üzenetére
Objektív szempontok alapján megy a plusz HO osztása (távolság az irodától, gyerek). De ha a szomszédban laksz, arra nem fogsz kapni pluszt. Full HO emberről nem tudok egyáltalán, 1 nap / hét a minimum. Van egy kolléga, most súlyos beteg (rák), neki speciális engedéllyel van teljes HO.
-
Dare2Live
nagyúr
[link]
"adómentességet) biztosítana a programozással és informatikával foglalkozó "digitális társaság"-ok részére - de csak akkor, ha azok legnagyobb részt külföldről behozott szakembergárdával dolgoztatnak."don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo P1 Gen2, 15,6" FHD IPS, I7-9750H CPU, 32GB DDR4, 1TB NVMe SSD, T1000 4GB VGA, WIN 10, Számla,
- RGB MAGYAR ! ASUS ROG STRIX GL703 - 17.3"iPS , i7, GTX1060-6, 16DDR4 / 256 NVMe +1TB +garancia +SZLA
- ASUS TUF F15 FX506- 15,6"FHD 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11 - 2 év garancia
- HP Z620 és Z820 dupla processzoros gépek, akár E5-2690v2 20 mag, i7-11700 erősség 64 Gb RAM
- Új 2K Gamer PC Ryzen 7 5700X/ RTX 3070 8Gb/1Tb M2/2x8Gb Fury DDR4 3200Mhz/700W 2-3 Év Gar
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen