- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- DIGI kábel TV
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Synology NAS
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Mesterséges intelligencia topik
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gardaai
senior tag
Hatotávot nem írtál. Az fontos szempont. De jó helyen kutakodsz. Ezek mind jó opciók.
Booster elég nyers. Képeken egyébként batárabb mint élőben (szerintem), de minden igényt kielégített eddig. V6 sajnos nagyon kemény. Van egy V5 és V6 is itthon. 75 kilóval ugrálva rajta meg se moccan. Csak kirándulásokra van elővéve, asszonypajtás használja 50 kilóval, lejjebb kellett engedi a guminyomást, mert már szétrázta mindenét. Viszont 90 kilónál meg lehet arany középút lenne. V5 jóval puhább, de az meg már lehet csak használtan lesz.
Most úton van egy Mantis 10 Dual, meglátjuk megéri-e a plusz felárat arra amire én használom. Egyelőre úgy gondolom, hogy nem (papírforma szerint).↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
Peaceliker
őstag
Etwow a legkönnyebb pálcika, ehhez képest a leggyorsabbak között van. Rugózik elől gátul, gt-k en már fék is van értelmes hátul. Ha kompaktság kell, de 25kmh+ akkor nincs is azternatíva.
Dt Mini semmiben nem nagy szám szerintem. Mondjuk 22 kiló, valamivel erősebb mint egy etwow gt (nem sokkal).
Gbooster kompromisszumos gép, dual gépek legalja (írhatnám, hogy belépő szint, de nem véletlen volt a szóhasználat).
Inokim, szép, drága, nehéz. De szép, állítólag minőségi is.
Mantis dual gépek között szerintem legjobb ár érték arányú, ha új árakat nézzük. Talán használt árban is, bár náha el lehet csípni egy zero10x et (vagy rokonát), ami nem rossz gép, van amiben jobb, van amiben rosszebb, de ha 28 kiló (mantis)soknak tűnik, akkor 34 még inkább annak fogMantis amúgy a legkönnyebb 60v os gép, meg még dualok között is talán az (esetleg vsett 9+, de az ilyen 2x500w "fing").
Erős (60v), masszív, egyenes futása jó (lehet hülyén hangzik ezt kiemelni, de nem evidens c futóműves gépeknél), könnyű (dual léptékben). Vizet nem szereti, de egyik roller sem hajóAmúgy ha 30kmh elég, akkor egyes (majd súgnak itt) ninebot g30 rollerek azt tudják. Könnyebb, mint fent némelyik gép, strapaabírónak ismerszik, árban baráti. Vagy most jött a max g2, az rugózik is, de lehet 25kmh lesz a plafon.
Egyet tudj: a milla körüli gépekben is alja hulladék alkatrészek vannak. +ft ot nem érő vezetékek, csatlakoztók, sokszor csavarok is. Ezt azért írom, mert jelezted, hogy kell a minőségi érzet. Na az szerintem egyiknél sem lesz
"Oh my Goa'uld!"
-
Dudee
senior tag
válasz pescara #21353 üzenetére
hehe, ott a pont.
Ahogy néztem több típusból van azért néhány opció ami az akksit érinti, ezért nem mentem abba bele, hogy 40 vagy 60 km 'kéne'. Meghát úgyis eléggé beleszól ebbe, hogy vki 62kg vagy 102kg. A fent írt listámon szereplő hatótávok nekem kb megfelelnek. 20 kevés, 100 meg nem kell (mert nehéz )Köszönöm a tanácsokat (persze további kommenteket is szívesen veszek). Annak örülök, hogy nagyon nem nézegetek rossz helyen. Nálam is kb a Mantis egyelőre a befutó.
De azért az kiábrándító, hogy vacak alkatrészeket használnak. Ilyen tételeknél azért egy minőségi kábelezésnek, csavarozásnak simán bele kellene férnie (6-8 éves autókat lehetne venni egyes modellekből, azért az már elég röhej ).
Lehet kiváncsiságból ránézek majd egy ilyen Inokimra, hogy vajon az is ilyen, vagy esetleg minőségi szint. -
pescara
aktív tag
Engem itt gyoztek meg a Ninebot G30 maxra, nem is lehetnek halasabb nekik, minden elvarasomat tulteljesiti. Szerintem amire neked kell, arra tobb mint eleg es nem uj model, vannak rola tapasztalatok, a szervizek szerint is nagyon strapabiro szerkezet. A 10 csaladi kirandulas utan kell kb toltore tenned
[ Szerkesztve ]
-
-
polo493
tag
Ti mit használtok nyikorgó tárcsafékre,hova kell fújni ,kenni ,hidraulikus tárcsa is csikorog rolleren?
-
Gardaai
senior tag
válasz pescara #21353 üzenetére
Nehogy azt gondold. Vannak ismerősök akik simán letekernek 40 km-t is gyerekkel, feleséggel.
Oda már egy G30 sem biztos, hogy elég a 90 kiló és dombos utak miatt. Ha van rá keret, akkor biztos feljebb nézelődnék (Mantis pl.), persze ha 25-30 kg körüli súly és nagyobb méret belefér.Személyesen boltban megnézni mindenképpen ajánlott ahogy írja is Peaceliker.
↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
RpPRO
őstag
Ha valaki F2 Pro esetén regisztrációnál USAt választja régiónak Mo. helyett, akkor annyi a különbség, hogy 30 km/h 25 helyett a végsebesség és van tempomat?
Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.
-
zoltanz
nagyúr
válasz DigitXT #21193 üzenetére
"Balance-ra rá kéne nézni, mi történik ilyenkor. A BMS kapcsolja le a
töltést, az egyértelmű, csak az a kérdés, hogy pontosan miért teszi."Balance allatt mit értesz? Miközben ki be kapcsol a 3A töltővel lőjek egy képet a cellákról?
Ez amikor a gyári töltő (2A) megy:[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
hakos1987
őstag
Szeretném a hozzáértők segítségét kérni
Korábban említettem egy Be Cool ESC Pro3 rollert, amit kiherélten vettem. A lényeg, hogy dual motorosra építette az ember (és úgy néz ki, 2db Be Cool ESC-Hi2 motor került bele, ami nagyban hajaz a ninebot G30 motorjára).... Elvileg a motor 36V és 350W vagy 500W.
A lényeg, a teljesítménye bőven elég, de nincs kijelző, szabályozás, csak gázkar.
Kellene egy új vezérlő, dual brushless motoros, HALL szenzoros, ami a 48V akksival működik és mint jelenleg is 2x350W. Fogalmam sincs, hány A-es kellene pl. vagy milyet lenne érdemes. Mivel a roller eléggé ki van herélve, kellene még hozzá lámpa kapcsoló (ez utóbbit könnyen találni), hogy az index-et, világítást vissza lehessen kötni.Ali, Ebay, Bangood is szóba jöhet, de ha van értelmes beszerzési forrás itthon, sokat segítene. Vidéki emberként a szerviz kiesik, elektronikában jártas ismerős megszereli.
Nagyon megköszönném, ha ajánlanátok hozzá valami ár/értékben jó vezérlőt!
[ Szerkesztve ]
Bolygónk 3 alapeleme: föld, víz levegő... vízzel és levegővel a hülye is tud hűtést építeni, de próbáltátok már földdel?! :)
-
xmad
őstag
válasz atthany #21363 üzenetére
vissza lehet állítani bármikor. arra figyelj hogy az X-ek helyett a te rollered utolsó 4 karaktere legyen. tehat a sajat sorozatszáma utolsó 4 karaktere.
egyébként egy ismerősőm aliexpressről vett eredeti Gen2 motort. kicserélte, a régió maradt amerikain, sorozatszám magic serial
aztán teljesen feltöltött akkuval 37-el megy...
de még 50% alatt is 32...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Leírtam, hogy egy módja van. Úgy van tekercselve a motor hogy
30V mellett is tudja a 25 km/h (szoftveres) limitet: ha nem lenne,
vígan menne 35 km/h-val feltöltött akku esetén... (Ennek viszont
van egy ára! Azonos fázisáram mellett kisebb a nyomaték, illetve
ha fix áramkorlátot használ, akkor gyengül a merüléssel együtt...
Ha nem teszi, akkor kompenzál = küldi bele az ampert rendesen.*
Ha meg ezt nem teszi, akkor nem ugyanaz a nyomaték. Csak hát
nehéz megmondani segg-dyno-val, hogy mennyire húz a taliga.)*: mellékhatása az extra melegedés + a nagyobb fogyasztás.
-
xmad
őstag
ezt az utat már végig jártam. semmit nem ért amikor megvettem én is amerikára regisztráltam be. nincs benne GPS nem látja hol van, de ha EU piacra szánt modellt veszel akkor pedig egyértelmű hogy miért regisztrálod be hiába az appban.
egy mód. Xiaoflasher.. és akkor megváltozik egy karakter a sorozatszámban, onnan tudja, hogy Amerikai modell, ekkor a gyári applikáció is már G30P-nek fogja látni a rolid.
utána megkapod azokat a szoftver frissitéseket is amiket amerikának szántak. pl a legutóbbiba be lehet állitani a gyári appban, hogy 0-ról is eltudj indulni.. ne kelljen meglökni ha nem akarod.
[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
A típusából is.
Az f2 pro is hasonló lehet mint a G30 elnevezései
G30E - Tehát az E betű jelöli hogy EU régió
G30D - D jeloli a német piacra szánt modellt
A G30P meg a PRO modell, ezeket amerikába szánták, ezekben van Gen2 motor amit ide eu ba nem hoztak az idióta szabályozások miatt.amit láttam iponon F2 pro E -- az biztosan EU piac
-
hakos1987
őstag
válasz hakos1987 #21364 üzenetére
Tovább mennék a kérdéssel: adott esetben 2x1 vezérlő jó lehet 1 kijelzőről/gázkarról? Párhuzamosítani kell a kijelző bekötését adott esetben?
Ha lenne konkrét forrás, nagyon megköszönnémBolygónk 3 alapeleme: föld, víz levegő... vízzel és levegővel a hülye is tud hűtést építeni, de próbáltátok már földdel?! :)
-
DigitXT
félisten
válasz hakos1987 #21373 üzenetére
Igen, simán jó 2 azonos vezérlő, csak a kijelző felé az egyik fog visszajelezni.
(Ha mondjuk küld pillanatnyi áramot, úgy csak az egyik motor fogyasztását
fogod látni. De mivel azonos motorok egyformán terhelik az akkut, így csak
meg kell szorozni a kijelzett értéket kettővel és meg is van a valós szám...)Az, hogy hány amperes vezérlő mehet, leginkább az akkun múlik... Gyárilag
10-15A szokott lenni az alap (névleg 500W motor: 48V*10A=480W). Mivel
2 motor lesz, ez 20-30A az akku felé, szóval jó lenne, ha ezt le is tudná adni.
(2x20A már elég combos teljesítményt eredményez, csak bírja az akku.)Kérdés, hogy mekkora akku, milyen cellákból, milyen BMS, és mennyi lenne
a tuning után az elvárt hatótávolság? (Adott esetben külső akku kell mellé.) -
hakos1987
őstag
válasz DigitXT #21374 üzenetére
Köszönöm a válaszod!
Ezt a vezérlőt néztem ki, 30A-s verzióban:
[link]Ez esetben ha fokozatot állítok, akkor valójában a kijelző a gázkarról kimenő feszt szabályozza másképp? Annak a jelét meg le kell párhuzamosítani a 2 "dobozra"?
Akkuról sajnos nem sokat tudok még, azt nem szedtem szét, igazából a mostani állapotot annyival szeretném kiegészíteni, hogy legyen kijelző, sebesség, fokozat állítás...
[ Szerkesztve ]
Bolygónk 3 alapeleme: föld, víz levegő... vízzel és levegővel a hülye is tud hűtést építeni, de próbáltátok már földdel?! :)
-
pescara
aktív tag
A G30 max2 mennyire hajlamos kormany toresre? Sokan panaszkodtak az osszecsuko mechanika miatt, de azt nem irtak, hogy ettol torekenyebb lesz a kormany, vagy csak macerasabb lehajtani.
-
BitRider
aktív tag
Srácok! Mit tudnátok első körben 2 méterhez ajánlani megbízható, odabaszós roller gyanánt, remek felfüggesztésekkel (többnyire aszfaltra)? Megbízható bolt, teszt, bármi érdekel a témában, hogy kiindulhassak. Első körben félmillióval számolok...
...Ami sok, de időközben annyira rákattantam a témára, hogy tudom, hogy ennyi minimum szükséges lesz. ekintve, hogy a bringám a 120 kilóm alá eleve dupla ennyi volt, pedig az gravel, és még csak nem is monti - áram is csak a lámpáiban és a computerben folyik.
[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
válasz BitRider #21379 üzenetére
Wolf warrior x. Most 650be van itthon, mert két bolt rivalizál. Mondjuk még jobb lenne egy wolf 11, de azok használtan is inkább 700.
500ba csak mantis fér bele. Az sem rossz gép amúgy, kormány magasító szerintem rakható rá. Ja ez wolf ra is kell majd, azzal számolj ha nincs rajta a kiszemelten (ha újat veszel azon nyilván nincs).
Odabaszós rollerek inkább 1m++ kezdődnek na nem mintha fentebb írt 2 gép nagyon ergya lenne, meghalni ezekkel is könnybe meg lehet
Amúgy használt piacon vannak még dualtron Victorok 700 körül. Azokat nem ismerem, de dicsérik."Oh my Goa'uld!"
-
DigitXT
félisten
válasz hakos1987 #21375 üzenetére
Hááát... az akku necces lesz. Először is érte már víz, másodszor a szigszalag
nem sok jót ígér, szóval sanszos, hogy már taknyolták. De ha nem, nos, akkor
sem valami acélos egy ilyen CHY pakk, bár a 17.5Ah biztató, sok a 60A neki...
(2x20A fölé nem nagyon mennék, ha nem tervezel külső akkuval is ráerősíteni.)Valószínűleg valami szutyok kínai cellákból van, amik papíron 2500 mAh-sok, s
abból van párhuzamosan 7 db (13s7p). Rendes cellákból egy ilyen pakk ~24Ah,
akkor meg lehetne küldeni akár 70A-rel csúcsban, de így a 60A is necc: inkább
maradnék a visszafogottabb vezérlőknél, nehogy tűzijáték legyen a vége...A kinézett vezérlő inkább eBike, mint roller: van rajta PAS bemenet, s a gázkar
csak kiegészítésnek van, nem fő vezérlési funkció: ettől persze még működhet!Alapvetően két iskola van. Univerzális vezérlő: ez fogadja az analóg gázjelet, és
aszerint hajt, ilyenkor külön fokozatkapcsoló bemenete is van (low/normal/high),
amit háromállású kapcsolóval tudsz választani a kormányról, nem szoftverből...
(Ergo semmit nem csinál a gázjellel! Csak a vezérlő reagál másképpen, amikor
az adott módban vagy.) Ezzel ellentétes* megközelítés, amikor a módválasztás
az tisztán szoftveres, már a kijelzőben megtörténik az ADC konverzió, és így a
vezérlő felé már csak digitális jelek közlekednek a soros porton. Ez a szett vmi
furcsa állatfaj, mert mintha ezeket keverné, azaz gázjelet vhogy külön küldi le a
vezérlőnek (aminek szemmel láthatólag 3 vezetékes, univerzális bemenete van).
Miközben a kijelzővel 5 vezetéken és feltételezhetően soros porton kommunikál.Szóval lehetséges, hogy a kimenő feszültséget manipulálja, és visszafogottabb
módban a csőgázt is úgy küld le, mintha félgáz lenne. Ki kell próbálni.
(Ennek amúgy mellékhatása, hogy nem csak a végsebességet fogja meg, de a
gyorsulás is harmatosabb lesz kisebb fokozatban: nem minden rollernél van így.
A Warrior X pl. egyesben is 2 mp alatt volt 24-en, majd aztán elvette, ~40-nél...)*: ilyenkor a kijelző + a vezérlő összetartozik (egymással tudnak kommunikálni).
Ugyanazt a protokollt kell beszélniük, így típusspecifikusak, nem univerzálisak...
(Még márkán belül is akadnak gondok, amikor nem érti meg egymást két verzió,
főleg kínai rollereket sújt ez a probléma. Az univerzális ehhez képest teljesen jó,
csak ott meg pont azért nincs kijelző, mert nincs "univerzális kijelző" protokoll...
Én a magam részéről pl. írtam egyet az YKZ7280JA vezérlőhöz, és nem raktam
fel a telefont a kormányra, hogy BT-on keresztül nézegessem. Vagy nem vettem
hozzá valami univerzálisat, ami kinéz ahogy kinéz és állítani semmit nem tud...)Szerk: az enyémen meg még elfér mellette egy kis akkudiagnosztika is lazán.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz zoltanz #21377 üzenetére
Ez valami szoftveres gond lesz: nem tetszik neki a 3A töltőáram?
A cellák teljesen együtt mozognak, szóval nincs baja az akkunak...
(Alternatíva lehet, hogy a töltő sz.r: ki kéne próbálni másik akkuval is.)Szerk: pontosítok, a legkorrektebb teszt egy műterhelés lenne.
De ha van másik akku, és nem csinálja, akkor a töltő jónak mondható.Szerk2: és hogy miért tudja feltölteni 80% fölött? Mert akkor már közel
van a végfeszültség, és nem éri el a 3A-t... De ez csak egy tipp megint.[ Szerkesztve ]
-
RpPRO
őstag
Beléptem a rolleres klubba egy F2 PROval. Kétszázhúszvoltponthun 06.01-én 00:10-kor megvettem, ma 3-kor GLS kihozta. Firmware frissítés nélkül nem is fértem a settingshez.
A roller nagyon szép, masszív, minőségi. Veszprémi vagyok, sok itt a dimbidombi, röhögve felmegy 25-tel, érezhetően nagyon visszafogja a végsebességét az EU regula. Vp. útjai híresen sz@rok, az első teleszkóp szépen nyeli az úthibákat. Eddig nagyon tetszik.
Páromnak pár hete F30E-t vettem (azt is szeretem), azzal össze tudom hasonlítani, ő is kipróbálta ezt, majdnem megijedt, hogy hogyan gyorsul (persze 300W vs. 450W). Itt sokkal többet be lehet állítani settingben, mint F30E-nél. Meddig töltsön akksi, S módban milyen legyen a gyorsulás, PIN kód is beállítható, Traction Control is van, indexhang, stb. D-ben F30-nál 25 a vége, ennél 20 km/h.
[ Szerkesztve ]
Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.
-
hakos1987
őstag
válasz DigitXT #21381 üzenetére
Ismét köszönöm a részletes vákaszt!
Az, hogy mekkora az áramfelvétel, nem a motor hatarozza meg? Szóval minél nagyobb a vezérlő, annál jobban megküldené a motort?! Alapvetően azért keresgettem univerzálisat, mert nem láttam más megoldást. Egyébkén úgy nézem a roller javarészt kugoo G2 pro.Sajnos béna vagyok magamtól találni megfelelő vezérlőt, ezek után főleg, elvesztem
Bolygónk 3 alapeleme: föld, víz levegő... vízzel és levegővel a hülye is tud hűtést építeni, de próbáltátok már földdel?! :)
-
hakos1987
őstag
válasz Peaceliker #21385 üzenetére
Hát akkor kiindulva a mostaniból.... 350w a vezérlő, 48V az akku és 36V a motor elvileg.... Ez a teljesítmény bőven elég, épp hogy leszabályozni szeretném, azaz hogy legyenek fokozatok... Ennek megfelelően akkor egy 10A-es kellene kb? Nem célom az akkut és a motort sem.szétküldeni
[ Szerkesztve ]
Bolygónk 3 alapeleme: föld, víz levegő... vízzel és levegővel a hülye is tud hűtést építeni, de próbáltátok már földdel?! :)
-
Dudee
senior tag
sikerült ma kipróbálni, hogy befér-e egy mantis 10 a csomagtartóba. Centire befér, szóval ez pipa.
Viszont kicsit meg vagyok kavarodva ami a típusokat illeti.
Olvasok itt-ott v1-ről, v2-ről. Meg Mantis 10 Dualról, Plusról, Proról.
Ezeket a neveket a forgalmazók aggatják rá?Másik: látom létezik hozzá Minimotors controller upgrade. Az meg mire jó, ha egyáltalán?
Köszi!
-
Dudee
senior tag
És még valami. Olvasom itt a fórumon, hogy ali expressről is lehet mantist rendelni. És tényleg.
Kb 50 ezerrel olcsóbb, mint itthon boltból, az nem kevés difi. Mi ennek az 'ára'? Gari nincs? itthoni boltból elhajtanak, mert nem náluk vetted?köszi!
-
polo493
tag
igen kb ,mire visszaküldöd postaköltség 50e vagy az eladó nem akar foglalkozni veled,csak akkor szabad venni onnan ha értesz a géphez valamit ,ha baja van és küldenek csere alkatrészt ki tud cserélni.ha van rá itthon papíros gari 50e megéri én 100-150e difiért vennék kinából
-
Peaceliker
őstag
Nevek fixek, csak van hogy össze vissza beszélnek a boltok meg az emberek
mantis dual (dupla motoros, lt01 kijelző)
v1 régi volt, szar kormány dióval, tört, félhidrós fékek
v2 javított kormány dió, más szerintem nagyon nem volt (talán akku ici picit más, ez lett 18,2 ah), hidraulikus fékek
v3 at inkább 2022 nek hívják, ezen van lámpa, index, duda
v4(?) talán most jön egy újfajta kijelzős.
Összes fenti verzió 60v 18,2 ah (lehet v1 csak 17,8ah volt?), dupla motormantis pro:
24ah akku minimotors vezérlő. Leggyorsabb, legjobb gyorsulás, legnagyobb hatótávú verzió.mantis plus/eco/valami volt még
48v 18ah akku hátsó kerék hajtás, félhidrós fékekMinimotors akku upgrade nélkül nem éri meg. Vagyis picit jobbat gyorsul majd, cserébe darabosabb lesz és hangosabb. Persze van aki éli minimotors négszögjeles vezerlőjét, én pl rühellem.
Mantis dual nemrég még 650k volt itthon csak most 2 rivális bolt (ultimateből kivált banda lett a revoltlab) verik egymást kaabo árakkal. Majd ha valamelyik feladta akkor megy vissza szépen az ára alis ár fölé vagy 200k val. Így most nem éri meg. 1 hónapja meg ki tudja, lehet 1 hónap múlva megint megéri majd szerintem
Kintről is van gari, shop függő. Nekem warrior x hez szinte szó nélkül küldtek egy hátsó szabit és egy hub ot. De amit kint veszel, azt itthon csak szervíz árban és alaktrész árban fogják javítani. Így szerintem 50k t azért nem ér meg, de majd ha vissza megy haza ára akkor nem is kérdés számomra, hogy aliról venném."Oh my Goa'uld!"
-
Dudee
senior tag
válasz Peaceliker #21390 üzenetére
pont a revoltos sráccal beszélgettem - amúgy nagyon korrekt volt. most ott a v3 dual 499, és igen, lesz majd új kijelző, talán ez már azzal jön.
Akkor úgy értekelem ez most korrekt ár.
-
DigitXT
félisten
válasz hakos1987 #21384 üzenetére
Az a helyzet, hogy a motorban nincs semmi okosság. Egy hosszú rézvezeték
van feltekercselve az állórészre, és körben pörögnek a mágnesek...Magyarán, ha a vezérlő rákötné az akkut (direktben) a zárlati áram az egész
rendszer össz. ellenállásán állna vagy bukna: amúgy lényegében ráköti, csak
persze rövid ideig. Ezzel korlátozva a maximális fázisáramot. Szóval a motor,
hiába van 350W ráírva, nem korlátoz 36V akku mellett 10A-nél. Ha nagyobb
vezérlőt raksz rá, ami enged 30A-t, akkor 3x akkora nyomatékot fog leadni...Ez amúgy tök jó, ettől lesz gumifüstölős az indulás, de idővel leéghet a motor.
A linken lévő motor amúgy megúszta. A mai napig működik(ne), még csak át
sem kellett tekercselni, de olvadtak a dolgok (csak kicsin múlott). A névleges
teljesítmény rövid ideig túlléphető, a nagy gyártók is kétszeres szorzót simán
megengednek (lásd 450W motor és 900W csúcs), de 3x-os teljesítményt azt
hűteni is tudni kell, és ez a legfőbb gond. A hűtés. A névleges teljesítmény az
a teljesítmény, amit a motor a végtelenségig elvisel túlmelegedés nélkül.
Kicsit többet elvisel időkorláttal, pl. egy rövidebb emelkedőn nincs vele bajod.
De ha nagyon meghúzod, és hosszan mászol hegyet abból végül leégés lesz.
(Hacsak nem méri a hőmérsékletét, és szabályoz vissza a vezérlő időben.)Annyit kell viszont tudni, hogy a motornak van egy másik tulajdonsága is, azaz
ahogy forog feszültséget gerjeszt... Ezt hívják BEMF-nek, kb. visszaható fesz,
mert a forgás ellen dolgozik: ennyivel kevesebb feszültség áll rendelkezésre a
hajtáshoz, és emiatt van egy természetes végsebessége adott akkufesznél.A G2 Pro hivatalosan 800W, vagy 1000W verzióban létezett, szóval annak a
motorja elvileg elbír 16-20A körüli vezérlővel: elképzelhető, hogy jó neki a 30
csúcsban. Aminek viszont nem jó, az az akku, hiszen 2x30A, az már 60A, és
nem biztos, hogy szeretné. Én valami kisebb vezérlőre lőnék, főleg úgy hogy
azt írod, hogy túl erős a ketyere, és inkább leszabályozni szeretnéd.
(Ha 36V a motor felirata, akkor nem G2 Pro, mert az egy 48V-os rendszer.)Amúgy a motort rohadtul nem érdekli a max. feszültség, csak a vezérlő bírja.
(Annyi a különbség, hogy kisebb/nagyobb feszültségű akku mellett, a BEMF
miatt pont annyival lesz kisebb/nagyobb a roller végsebessége: 36V-os roller
kézenfekvő tuningja, hogy 48V akkut raksz rá... +30% végsebesség, meg
némi nyomaték többlet a nyereség. Feltéve, hogy a vezérlő, kijelző bírja. Ha
meg eleve 48V a rendszer, akkor lehet kacsintgatni 60V felé, vagy ha túl sok,
akár vissza is lehet butítani 36V-ra, de ehhez megint olyan vezérlő kell.)Annyiban számíthat mégis a feszültség a motornak, hogy nagyobb tempónál
nagyobb a légellenállás, ergo nagyobb lesz az egyensúlyi áram is. Tehát így
esetleg el lehet jutni oda, hogy síkon haladva is nagyobb teljesítményt ad le,
mint a névleges, ezáltal idővel túlmelegedhet, emelkedő, gyorsulgatás nélkül.
Ki kell mérni, az a biztos. Nekem pl. 45 km/h-nál kb. 1200W kellett (pilótától
erősen függ, mekkora a légellenállás: valaki kisebb valaki nagyobb), ez csak
600W motoronként, ami egy 1200W-os motornak nem probléma, szóval 48V
rendszerrel nem lehetett kinyírni síkon gurulással. Gyorsulás, emelkedő más.
Nemsokára (ha kész lesz) 60V hajtás lesz, ott nagyobb lesz a végsebesség,
viszont remélem, hogy még mindig 2400W alatt marad az össz fogyasztásuk.Szerk: amúgy nem mondasz hülyeséget, mert a kisebb pálcikák valóban 10A
körüli korláttal mennek, és bár lassúak, de élhetőek. Ugyanez két motorral is
kb. ugyanolyan lassú marad végsebességre, viszont sokkal jobban indul meg.
Ha nem lehet programozni a vezérlőt, akkor nem érdemes szerintem túl nagy
áramút választani, mert túl "agresszív" lesz a roller. (És lemerül az akku...)
Kolléga most küldött linket, hogy kinézte ezt. Mondom ember. 50A per motor.
(Oké, hogy a 21700-as akku bírja, de mekkora gumifüstölő vadállat lesz az?)
48V akkuja van most, az barátok közt is 2400W csúcsban motoronként.
És ha menne 60V-ra, az már 3000W. Mindezt 500W-os motorokra, hehehe...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz hakos1987 #21386 üzenetére
Annak a papíron 350W vezérlőnek is van egy áramkorlátja. Jellemzően kb.
10A körül: ha cserélnéd 30A-esre, akkor folyamatosan kis fokozaton kéne
hajtanod, mert az kb. 3x akkora gyorsulást tudna kirázni magából, nagyon.
(Már ha az akku meg nem purcan tőle, és le nem tilt a túláram miatt.)Egyébként fizikai méretét tekintve simán lehet, hogy 15-20A korlátos, csak
névlegesen 350W: eleve 36/48V, tehát ami 36V-on 350W az 48V-on 500W.
(Kis kerekítéssel. Motorokra pont így szokták ráírni, mivel az áram a limit.)Szerk: volt hasonló méretű, 48V vezérlőm, amire 600W-ot írtak... Az előző
tulaj úgy használta. Az 1200W motor szájában megaludt a tej, de legalább
kiment a roller a világból egy viszonylag kicsi akkuval is a hasában.Szerk2: a miheztartás végett a Warrior X-ben is csak 30A korlátos vezérlő
van, s az a gép "megyen". Igaz, hogy 60V-os, de akkor is. 48V-on is kb.
meglenne 3000W összteljesítmény, szóval odébb lehetne vele úgy is állni...
Így hirtelen fejből a Kugoo G-Booster 48V, és 2x25A vezérlő, névleg 800W
motorokkal, de ugye már tudjuk, hogy csúcsban mennyi: 2x1200W.
Nem ég le, mert ez csak egy másfélszeres túlhajtás a névlegeshez képest.Szerk3: a motorról berakhatsz egy fotót, hogy mit vésett rá a kínai...
[ Szerkesztve ]
-
bkiky01
senior tag
válasz Peaceliker #21390 üzenetére
Mire gondolsz a mantis pro darabosabb a minimotors vezérlő miatt?
Amúgy a V2-nek lett egy upgrade verziója a dudával, lámpával és indexel, ha minden igaz V3 ugyanez csak már az új kijelzővel.
Ezen gondolkozom, hogy egy V3 mantis legyen, vagy egy V1 Pro a plusz világítás és index nélkül.. -
Peaceliker
őstag
válasz bkiky01 #21396 üzenetére
Valójában a 2022-es lámpás indexes az v4 vagy v5 már
De mindegy is, v1 már kettő tört kormány tőben mind, megkapta v2 diót, max akku marad ici picit kisebb benneMinimotorsos cucc az négszög jeles és szenor nélküli. Tehát belöki a powert random helyre és az elmozudlás irányából számolja ki, hogy eltalálta-e hogy merre van az előre. Emiatt rángatósabban indul. A négyszögjeles vezérlő miatt meg nem olyan sima a terhelés váltás(gyorsulás) nehezebben adagolható. Pl warrior x emmel (ami erősebb mint a mantis pro) tudok vaj simán menni akár 3al. Mantis pro val 10 alatt nem nagyon lehet guruli mert szét fogja rángatni az fejed. Nyilván nagyobb tempón ahova már kell teljesítmény nem lesz ez feltűnő. De amúgy hangos is emaitt a motor hangosabb is, hatásofok is rosszabb. [videó sine vs square] És tényleg elég hangos, 30 al mentem mantis pro mögött warrirorral, sisakban és néha figyeltem mi ez a nem szép hang. De menet közben ha te állsz rajta nem bántó (kingen legalábbis nem gáz). Gyalogos legalább meghall ha jössz
Szóval dual mellett szól hogy világít, dudál (indeyet engedjük el, szart sem ér), szinuszos vezérlő, ügyes, halk.
Pro pedig 24ah akkuval és egy erősebb vezerlővel jön, gyorsulása jobb, nagyobb akku miatt hatótáv is. De nem annyira finom jószág"Oh my Goa'uld!"
-
hakos1987
őstag
válasz DigitXT #21394 üzenetére
Köszi ismét a részletes választ, így már kezdem értegetni
Az igaz, hogy Kugoo az alapja, viszont a motor vélemenyem szerint a Ninebot G30-é, előre-hátra bekötve egy.
Bolygónk 3 alapeleme: föld, víz levegő... vízzel és levegővel a hülye is tud hűtést építeni, de próbáltátok már földdel?! :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Futás, futópályák
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen TV-t vegyek?
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest