Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    senior tag

    válasz Peaceliker #25809 üzenetére

    Azért ez a 60-65 km gyakorlati hatótáv egy kicsit meglep, szemben a 180 km-rel szemben. Pedig a 180 km-es hatótáv is részben realisztikus: 75 kg-os személy, 25 km/h tempó.
    Az alap pálcika rollerből indultam ki, ahol 50 kg-os személlyel és 15 km/h sebességgel adnak meg 30 km-t, abból lett alattam kb. 22 km, más alatt inkább 20 km, de durván nyomva is legfeljebb feleződik a hatótáv.

    Ennyire sokat jelent a dinamika.

    ----

    Az alábbi számítás elképzelése az, mennyit lehetne spórolni a közlekedési költségen, ha az autó kevesebbet lenne használva, és amikor csak lehet rollerral lenne kiváltva. A számok elég bizonytalanok, de talán nem tévedek túl sokat.

    Egy szakember szerint személyautóknál az üzemanyag költsége a teljes költségek kb. harmadát teszik ki. (Kb. 10 éves adat. Persze rengeteg múlik az autó típusától, állapotától, stb.) Ha 100 km üzemanyag költsége kb. 5.000 Ft, akkor 1.000 km teljes költsége kb. 150.000 Ft lehet.

    Szerény rollerral napi városi használat mellett könnyen össze tud jönni az évi 1.000 km. Pálcika roller kategóriánál ez évi 10.000 Ft-ot jelent (a korábbi számításaim alapján). Ez áll szemben a 150k-val. Egy év alatt össze is jöhet a roller ára.

    Millió körüli rollernél az 1.000 km-re lebontott teljes költsége akár 50-80.000 Ft is lehet. Ami azt jelentené, hogy csak harmadolódna, feleződne a személyautó teljes költsége. A komolyabb felépítésű rollerekkel azért nagyobb hatótávot meg lehet tenni, de kb. 2.000 km-t meg kell tenni ahhoz, hogy az előzőhöz hasonló 150k költségspórolás összejöjjön. És akkor még mindig elég messze vagyunk a nagy roller árától.

Új hozzászólás Aktív témák