-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
válasz Pttypang #120669 üzenetére
Legjobb tudomásom szerint a B nem jelent semmit akkor sem ha tegnap szerezted, teljes A-t kell csinálnod. Elsősegély vizsga persze már nem kell, de a többi igen. Egyedül a B125(A1)-nél van előnye az autós jogsinak, de a Kresz ott is teljes.
Ha tudsz menj A-ra, aztán ha arra van igényed azzal lehet kisebb motort is vezetni.Az utolsó kérdést nem igazán értem, ha arra gondoltál B-vel smkp-t vezethetsz mást nem.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
FeniX-
aktív tag
válasz Pttypang #120710 üzenetére
Lakótelepi környezetben követem a futár-szomszéd srác példáját.
Este kb. 9-10ig kint leláncolva, leponyvázva, utána meg éjszakára betolom a pincefolyosóra.
(Ahol nem lehetne, mert más tűzveszélyességi osztályú a folyosó besorolása, és a közösképviselő is folyton b.sztat érte, de ez van) -
duni84
aktív tag
válasz Pttypang #120710 üzenetére
én kb 1 éve fűtetlen garázst bérlek (az előző fűtöttnél a tulaj felbontotta a szerződésünket). ősz végén, amikor a szüleim megkérnek, hogy segítsek a kertből bevonszolni a virágaikat a pincéjükbe, akkor motorral megyek, aztán hazavitetem magam, miután a motort körbepakoltuk virággal imádják (ugyanitt hatalmas fikuszok, diffenbachiák és hibiszkuszok keresik új gazdájukat, mert egyre több a motor, így egyre kevesebb hely jut a virágoknak)
#metszéspontok
-
Micsurin
nagyúr
válasz Pttypang #121118 üzenetére
Gyárit lehet szerezni régi motorra?
A szétrohadt helyett a Karasna valami 300-330 ezerért hozott volna nekem az 500 ezres motorra dobot.
És szériahibásak 6-7 év alatt szétrohadnak mert rossz helyen van a furat a víznek... a bontottak is már mind megvannak kezdve a rozsda által.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
norbert1998
veterán
válasz Pttypang #135271 üzenetére
Kinek mi a szenvedős?
Nekem egy 125-ös Varadero volt, jóval nagyobb testű motor. Nem gyors, egyáltalán nem. Viszont utassal is tudja tartani a 95-100-as tempót. 1-1,5 óránál hosszabb távokat nem szoktam vele tenni egyben, kell egy kis szünet. Ettől függetlenül sikerült Szombathelyről eljutni vele Tisza tóig, többször kerültünk Balatont, szintén utassal. Most, hogy megvan a 650-es, már érzem, hogy a 125 lassú. De ha nem versenyezni akarsz, és van türelmed megvárni az előzéshez megfelelő pillanatot egy busz vagy kamion esetében, akkor kezdésnek jó lehet a 125-ös.
-
csongi
veterán
válasz Pttypang #135271 üzenetére
Nem lesz szenvedos, ha nem annak eled meg. :).
200km sikterepen lesz kb 3-4 ora idotoltes a motoron. Lakhelytol fuggoen.
Dombosabb netan erosebben dombos utviszonyok kozott tobb is.Gyorsan meg kell szokni, hogy a kamionok letolnak az utrol es egy 7.5t teherautot sokaig lehet kiserni. Ha netan IFA kategoria akkor erdemes maszkba motorozni mogotte. :D.
[ Szerkesztve ]
-
GTVili
tag
válasz Pttypang #135271 üzenetére
Sajnos igen.... még a combosabb 125-ösök is nehezen tartják a forgalom ritmusát két személlyel. Kisebb emelkedőn is alaposan visszesik a sebesség, az előzést meg teljesen el kell felejteni... ráadásul ha országúton nem tudsz egy tartós 90-100-as tempót menni, akkor az összes autós téged akar majd megelőzni.... ami számtalan veszélyt hordoz magában...
Persze semmi sem lehetetlen, de nem nagyon fogjátok élvezni....
-
bacus
őstag
válasz Pttypang #135271 üzenetére
Szerintem meg próbáld ki. Nekem volt 250 ccm négy ütemű, de nagyon hamar eladtam, pedig még ki sem mentem a városból. Az Árpád hídon is kevés volt, igaz nem sok különbség lehetett súlyban köztem meg kettőtök között
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
csongi
veterán
válasz Pttypang #135287 üzenetére
Újonnan inkább lesz az 1,5-2milla, mint egy .(125 Naked)
A2 és A jogsi között árban nincs nagy difi.
Két személyre egy 650 egyhengeres vagy V2 2000 évjárat körüli gépeket meg lehet szerezni 1 milla közelében,(alap ruházattal) amivel már probléma mentesen lehet motorozni.
A 125ccm kategória fajlagosan a legdrágább. Minden körítés miatt.
Olcsó jogsi alacsonyabb üzemelési költség.Ez a motoros valóság.
[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
válasz Pttypang #135294 üzenetére
Ezzel mondjuk egyedül, városban olcsón közlekedni lehet, de utassal, városon kívül nem móka lesz, hanem tuti halálfélelem, ahogy a többiek mondták is.
Az ennél egyel korábbival mentem, az mondjuk egy kiherélt 50-es robogó menetdinamikáját tudta alattam. Ha A1, akkor érdemes kihasználni a kategória maximumát és keresni egy 15 lovas gépet. Az a 4-5 Le különbség leírva nem tűnik soknak, de százalékosan 40% többlet, és érezni is...Just a simple Lineman...
-
-
csongi
veterán
válasz Pttypang #135748 üzenetére
Ha az orált szereted
Ha tanulni akarsz, olyat keress, amihez van alkatrész itthon is. És ott is lesz rendesen, ami feladja a leckét.
Főleg ilyen öreg vasaknál. Ezeket javítani takecolni kell tudni.Tanulni, robogó jó. Kínai 50ccm 4T. minden pici pénzért minden.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
bacus
őstag
válasz Pttypang #137747 üzenetére
Szigethalmon a piacon (talán vasárnaponkén) szokott lenni egy motoros használt ruhás..
Haverok mindig mondják, hogy ott vettek márkás drága cuccokat relatíve olcsón.
Sajnos közelebbit nem tudok..Az új dolgok is hamar elkopnak, ha motorozol, szóval amit találsz nem túl viseltes ruhákat, azok szinte biztos alig voltak hordva . Amire figyelj, hogy lehet azért nem hordták, mert hibás, pl rossz helyen van belevarrva a protektorzseb, nem jó a zipzár, stb.
Egyébként pedig egész olcsón is vannak új cuccok, amik nem is rossz minőségűek. W-tec (inSportLine) pl, én ott vettem kevláros farmert, 3 db-t is, 27e ft körül, de még az első se kopott el. Kabát Plus Racing boltban, ilyesmi.
Nem mindegy, hogy jó e rád a konfekció vagy úgy vagy vele mint én, ha van rám méret, akkor meg kell vegyem, mert másnap már nem lesz..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
norbert1998
veterán
válasz Pttypang #137747 üzenetére
Bukó mindenképp új, minden más mehet használtban.
Én azt javaslom, egy felcsatolhatós térdvédőt is szerezz be, aztán majd útközben egy protis gatya is lehet. Én speciel nem szerettem volna protis gatyában egyetemre, munkába ücsörögni, így olyankor a térdvédőt tettem fel.
Jófogáson van egy Fazekas Viktória nevű csaj. Neki kb mindene is van, a portékája egyharmada sincs meghirdetve jofogáson. Vas megyei, többször voltam már nála kabátért.
-
veterán
-
dellfanboy
őstag
válasz Pttypang #137886 üzenetére
ezt a metodust [aremelkedest] eleg sok webshop + az osszes repulotarsasag alkalmazza... asszem a wizzairnel is van hogy ha berakod a kosarba akkor masfel oraig garantaljak az arat ha nem veszed meg ezido alatt az ar modosul...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
3800+
őstag
válasz Pttypang #138298 üzenetére
Én különbözetit csinálok csak és az összesen 5 alkalomnyi tanulásomért 2 hónapja küzdök és nekem is november első hete lesz a forgalmi. Miközben 20 fokok vannak még, ha az oktató nem felejt el lejelentgetni már rég nagymotoron járnék melóba. Agyvérzéshez közel vagyok.
[ Szerkesztve ]
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
bardi
aktív tag
válasz Pttypang #138298 üzenetére
5.-én megbuktam rutinon, és idénre az oktatómnak már nincsen időpontja. Azt tudtam hogy a forgalmi csak jövőre lesz meg, de tök jó lett volna idén menni pár órát még forgalomban, hogy esetleg egy motort hazahozzak, ha úgy alakul. Így tolódik az is jövőre. Reménytelen
Közben meg mennek a hírek, hogy alig jelentkeznek jogsira új emberek, miközben aki van, annak is heteket kell várni vizsgára. Amúgy hivatalosan elvileg október végéig tart a szezon, amikor még vizsgáztatnak, a novemberihez valami nem tudom milyen extra kell.
'92 Honda VFR 750
-
d@vee
őstag
válasz Pttypang #138568 üzenetére
Frankón illeszkedik minden oldalánál a pinlock? A két kis pöcöknél oldalt lehet picikét tekerni kell, minimálisan lehet vele feszíteni, de csak millimétereket. Aztán keríts egy bögre forró teát és tedd rá a sisakot, így nem kinnt a hidegben kell fel-levenni és próbálgatni
[ Szerkesztve ]
Ja
-
-Mosquito-
őstag
válasz Pttypang #138568 üzenetére
Szedd ki a pinlock-ot. Mosd el samponos langyos vízben a plexit és a pinlock-ot,hagyd megszáradni. A két excenteren meg csavarj egy érmével kicsit. Majd tedd vissza a pinlockot,nézd át, hogy mindenhol jól fekszik-e fel.. Ha már "végállásban" az exceter,és nem feszíti a pinlock-ot a plexire,érdemes cserélni. Lehető legnagyobbat vegyed. Alis Pinlock: [link] Vagy FogCity: [link] , [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
bardi
aktív tag
válasz Pttypang #138758 üzenetére
Ez majd engem is érdekelne jövőre. Korlátlan jogsi, de első motor, egyik ötlet az lenne, hogy egy A2-es gépet nézzek, a másik opció, hogy valami 70 lóerő környéki, nem tudom az ilyen 50-60 lóerős gépeknek menyi létjogosultsága van, vagy inkább az, hogy mennyire eladható később nagyobbra váltásnál. Kár, hogy A2-ben kevés a 4 hengeres, minimális tapasztaltaim alapján az nekem jobban bejön, mint a kéthengeres. Amúgy országúti, túrázgatós felhasználás lenne, és nem baj, ha viszonylag magas, mert 184 vagyok 94 centis belső lábhosszal.
'92 Honda VFR 750
-
d@vee
őstag
válasz Pttypang #138758 üzenetére
Er5 van nálam, idén vettem első nagymotornak. Előtte 50-es robogóm volt, nem érzem sem soknak, sem kevésnek. Valahogy személy szerint kézreáll az egész, a kinézet pedig szubijektív, de nekem bejön a sok króm miatt. Valamint jobban preferálom a hagyományos óracskportot, mint a monokróm kijelzős okádék félmegoldást(akkor inkább egy színes vagy hagyományos)
Persze én szivesen elbíbelődtem nyáron is a takarítgatásával.
Negatívumnak felhozadnó hogy öreg moci, de kezdőnek nem akartam ennél erősebbet/nagyobbat, gs500 nem tetszett, CB500 pedig nem volt emberi áron.[ Szerkesztve ]
Ja
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Pttypang #138758 üzenetére
A gs 500 az eleve egy regi motor, tehat eleg nagy esely van arra, hogy valami baja lesz. Ez ilyen. Nem csak a gs ilyen, minden, ami ilyen regi, es ennyibe kerul. Ehhez hozzatartozik, hogy ennyi gs-t, er-t es cb-t soha nem vettek Mo.-on, tehat java reszuk behozott motor, aminek azonnal megtekerik az orajat itthon, amelett, hogy vmi miatt olcsok voltak. A legrosszabb a ketto kombinacioja, tehat a regota behozott, de Mo.-n is sokat futott motor. A penztelenseg miatt, tele lesz ganyolva legtobbszor.
Nemetorszagban kb 400€ -tol jutsz hozza ilyen motorokhoz, vagy sok km-el, vagy balesetes, vagy belerohadt benzinnel, uzemkeptelenul. Mivel szervizbe betolni nem eri meg, mert kb annyi penzert tamasztjak fel, amennyit er, ezert megy a piacra, amit majd keleteuropa es a balkan felszippant.Ezert problemas. Ha szakszeruen karban volt mindig tartva, es gyari alkatreszekkel volt javitva, nem lenne problema a kor (nem ekkora problema lenne) de ilyet nem fogsz talalni, barmit is mondanak az emberek.
Teljesen mindegy kezdomotoronal, hogy viz, vagy leghuteses. Ez nem szempont. A szempont nalam az lenne, hogy ha eldolok vele- olcson lehessen javitani, es mittomen ne nyomja meg a labtarto a lengovillat, vagy egy aluvazat, ami ilyenkor azonnal le TK zza a motort.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
JoinR
senior tag
válasz Pttypang #138776 üzenetére
Nehéz mit mondani, a kínálat elképesztően sivár. Az új motorok elszálló ára és a 2008 utáni földbeállás a motoreladásokban fokozottan emeli az árát a használt motoroknak. Ha 15 évnél fiatalabb motort akarsz venni, rengeteget kell fizetni.
Ami 5 éve még 600 ezer volt, ma 1 millió és azóta belement min. 10e km. Másik példa: a legelső CB500X-ek 1.6m voltak listaáron, most ezeket a motorokat 1.8m körül árulják ~10 év és 40-50e km után. Persze a forint is más, de 2 éve még 2.2-ért elhozhattad az újat szalonból.
Ha nem motoroznál olyan sokat és/vagy nem tervezed sokáig megtartani, akkor megérheti 1m körül nézelődni és választani egy olyat, amit egy szakértő is átnézett.
Egyéb esetben, ha hosszú távra tervezel, szerintem a 10 évnél fiatalabb és népszerű típusoknál legtöbbször ár/érték arányban az új motor a racionális választás, csak győzd kivárni (pl. 6 éves CB500F 1.9m, az új kijön szalonból 2.4-ért, 3 év gari, magasabb műszaki tartalom, és hát 0 km).
Az is igaz, - ha van tőke, ha nincs - hogy első motornak azért az új motor kockázatos (a casco motorra nagyon drága), bár ha azt nézem, hogy van rajta ABS, biztonságosabb is. Akárhogy is döntesz, a motorozás egyre inkább luxushobbi, erre érdemes készülni.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Pttypang #138850 üzenetére
Tapasztalatom szerint ami téli, vízálló és tényleg meleg, tehát nem érzed benne az esőt és a szelet, na abban a kezelőszerveket sem fogod. Nekem van egy 20 ezres shox-os, Romániában a hegyekben, esőben 5 fokban ködben és meleg volt, semmit nem éreztem az időjárásból. Cserébe a motorból se Én gyűlölöm, de néha létszükséglet tud lenni. Nekem az vált be, hogy akkor teszem le a motorozást amikor elkezd fázni a kezem melóba menet a 20 perces úton a nyári kesztyűmben.
[ Szerkesztve ]
-
pepucs
tag
válasz Pttypang #138850 üzenetére
Ha nem akarsz baromi vastag kesztyűt amibe semmit nem érzel akkor: Valami olcsóbb bőrkesztyű + decathlon vékony polár kesztyű alá. Polároknál tudsz játszani azzal, hogy mennyire melegre van szükséged. Nekem pl: Shox track 14k + deca. polár 1k. Autópályáztam vele 3-6 fokban 100km-tert és tökéletes volt. Meglepően nagyon k....JÓ Lényeg hogy olyan kesztyű legyen amin több a bőr mint a szellőző. Viszont max. a rövid szemerkélő esőt bírja.
Vízállónak vettem egy DIFI kesztyűt de annyira rossz benne motorozni, hogy rávarrnám a tervező kezére élete végéig úgy, hogy még a WC-be is rajta legyen.
Aláöltözőnek is a síosztályon lett a megoldás nevetségesen olcsón. Nyakat takaró polár pulcsi túra osztály szintén 4k.
Csizmára én is kíváncsi vagyok mert jelenleg Shox (Impregnálva) + sima zokni + deca bringás téli zokni.A motoros jogsi után kezdtem el értékelni a decathlon létezését Olyan hihetetlen haszonkulccsal árulják a motoros boltok a ruhákat...
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz Pttypang #138850 üzenetére
Javítom: Fél mérettel nagyobb bőrkesztyű kell, ami alá befér a nagyon vékony decas polár kesztyű. Vagy egy motoros bélelt téli amiben nem érzed a gázkart se, de legalább nem fázol.
Vagy ne motorozz télen mert nem szórakoztató.
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kupon kunyeráló
- Autós topik
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Eredeti játékok OFF topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- TCL LCD és LED TV-k
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Minden ami hőszivattyú
- További aktív témák...
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen