-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Plero
tag
Tegnap este már nem teszteltem a kapcsolókat. Levettem az akkut tölteni. Tehát egész éjszaka nem volt akku a motoron. Ma délután ráraktam egy autó akkus "bikát" U_3 hibaüzenet volt a kijelzőn. Gyújtás le. Gyújtás vissza. Fék meghúz lámpa világít!! Önindító gomb megnyom teker és beindul a motor!!!
Nem a leállító kapcsolóval szoktam leállítani, egyszerűen csak elfordítom a kulcsot.
Kapcsolási rajzot hol találok hozzá?
Hibakódokról lista, hogy mi mit jelent?
Köszönöm az eddigi segítséget.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
DigitXT
félisten
Potom 300K-ból elhoztam a gépet... Nehéz dög, de egész jó erőben van...
Még este vissza kell mennem a Cygnusért. Az evett 3.2-t most. Ez 6.6-ot.
(Kifogyott a szerelő alatt a próbakörön. Nyehehe. Ja és az akku döglik...) -
DigitXT
félisten
válasz Grillo #18655 üzenetére
Ez a Madison, ami 320-330K-ból lett felújitva. De a sok hónap állás "elvitte" a
20K-s akksimat, tehát jó lesz az 350-nek is. Elszoktam a súlyától, dög nehéz!
Viszont van benne kraft. És menekülnek előle. MÁS: Battery Sense se reagál.
A benzináramlásmérő vezetékét Gergő szakította le. Az ülésnyitó se nyikkan.
De kulccsal is nehezen nyílik, mert ferdén lett visszarakva... Sorolhatnám. De
legalább a xenon megy, és egész jól látni vele. A fék meg harap, a blokk meg
tol, ezeket pl. a Cygnusról nem lehet elmondani. És ez ugye nem is kóvályog!
Csak tolni ne kelljen, mert abba meg lehet szakadni: parkolni is nehezebb.
(Úgy próbáltam a helyére tolni, mint a Cygnust. Körberöhögött. Hosszú gép.)[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz Grillo #18645 üzenetére
Bizony elindult. Este előttem perecelt egy böszme nagy gép. Igazából mázlija volt, mert lassan ment csak béna volt. Sávváltás közben, kanyarodás közben mikor fizikailag el van fodítva a kormány nem fékezünk elsővel. Ezt nem tudta. Most már megjegyezte remélem. Vigyázzatok magatokra.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #18656 üzenetére
Igen fasza dolog agyatlanul betömködni az akku kábeleit, bikából ráhúzni
a csavarokat, "ami nem látszik az nem fáj" alapon: CTEK csatim letört.
Mindegy. Javítva. Akku meghalta magát, 160 CCA közelében sincs. Noha
a nagyobb töltővel sikerült feltölteni. Visszaraktam a régit: még az is jobb!Ülést megigazítottam, végre rendesen csukódik, nyílik. Apróság, de azért,
ha figyel rá az ember nem adja ki úgy a kezéből, hogy szar. Távirányító is
magához tért, csak egy elemcsere kellett neki. Tompítót kivettem, és durr:
az a baj, hogy amivel gyorsabban átérek a Lágymányosin, annyival többet
kell állni a lámpánál, szóval nem nyerek semmit. Állatkodni jó, másra sok. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #18665 üzenetére
Amúgy szerinted a donorban milyen állapotú a varió? Mert ezen már nagyon szar:
főleg az elindulások nehézkesek, ha már lendületbe jött, tudja tartani a tempót.Szerk: Cygnusban anno, főtengely cserénél légkulccsal húzta rá a varióanyát, és
a vadiúj főtengelyről lenyalta a menetet. De megragasztotta, jóleszaz jeligére...
Kollégám mondja, hogy alap, hogy légkulccsal nem szerelünk össze... nála nem.
Szerk2: mondjuk belegondolva, nem láttam, hogy meg lenne szakadva a menet...
Lehet, hogy nagyobb volt a füstje, mint a lángja.Mint Shell100-nak a Duna parton.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #18667 üzenetére
Nekem csak az a bajom, hogy helyem és szerszámom lenne szétkapni a
gépeket, csak a párom vágna ki a kertből a két bontószökevénnyel.
Már a fészerben lévő motorblokkot se nagyon szereti.Mondjuk megértem!Szerk: a kipufogó csavart légkulccsal az aluöntvénybe? Nooormális?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Kicsit OFF, de jó: a saját biztonságát is veszélyeztette? Nahát... Okos zsaruk.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #18670 üzenetére
Ja, nem úgy értetem, hogy atomjaira szedni, brahiból. Csak amit beszéltünk,
hogy ami a donoron fasza, az átkerülhetne a használatban lévőre. Kiderülne az
is gyorsan, hogy milyen állapotban van a variója: hátha használhatóbb. Esetleg
meg lehetne próbálni később beröffenteni a másik blokkból átrakott hengerrel...
De az keményebb dió, ha szabad így fogalmaznom: nem Honda! A vezérlést
összelőni, stb. De mondjuk rosszabb biztos nem lenne a próbálkozásban sem. -
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18674 üzenetére
Én elektromos ütvecsavarozóval. De ahogy mondod, az is odabaszott neki.
Amikor nem, akkor meg lelazult. Ellenben ha a légkulcs teker vmit izomból
és nyíródik el az anyag, azt nem veszed észre. Kézzel húzva meg simán.
Persze ha nem időben, akkor is késő. Végülis mázli, hogy a vezérműláncot
hajtó fogaskerék olyan bazi erős: sérülés nélkül darálta a fészkes reteszt...
Mindenesetre vannak dolgok, ahova nagyon nem való a légkulcs, na. -
kcsa
veterán
válasz DigitXT #18675 üzenetére
Egész jól lehet elektromossal dolgozni (nekem ugye "rendes" 220-as van, nem a lendkerekes), kocsi kerekét is majdnem nyomatékra tudom húzni vele, persze úgy, hogy nem nyektetem fél órát. (meg nem 800Nm-es a gép, meg mázlim van, meg stb.)
Variátort is ezzel szoktam, nem nyektetem fél órát azon sem, még semmi gondom nem volt. (persze nem 800Nm, meg a többi )
Garázstársam meg nem húzta meg rendesen a varió csavarját, lepörgött, elszakadt a szíj is (persze a sorrend nem egyértelműen ez volt, de ez utólag nem megállapítható) a variátor meg valahogy féloldalasan rászorult a főtengelyre, na az szép kör, szép kár volt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Burt1793
veterán
Egy tank (most 220 km) alatt az a 40 km-nyi autópályás nyelezés (óra szerint 130-135 km/h) megtette a hatását, 3,44 l/100 km jött ki a mai tankolásból.
Az új gumi egy álom, a variátort is kitisztítottuk, pöpec a gép.(#18678) DigitXT: sok sikert a bejáratáshoz! Néztelek a napokban az Egér úton és az autópályán, nem láttalak.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ehhez nem kell különösebb "tiltás": ha a gyújtótrafódra nem jut elég fesz,
abból nem lesz szikra sem. Ha halódik az akkud, akkor az önindító nagy
áramfelvételére durva feszültségeséssel reagál, s ha ilyenkor 9V alá esik,
az akku cserés, ahogy azt később be is idézted. Ha amúgy fel volt töltve!
Szóval első körben a rendes feltöltés ajánlott: ha a "megjavulás" után újra
előjön a hiba, akkor meg a generátorod vagy a fesszabod is gatya lehet...
Ezt amúgy írta a kolléga... Mérni kell, anélkül max. tippelni tudunk.
Ami biztos, hogy ha a nyugalmi fesz 9V, ott se kép, se hang nem lenne...csongi: a névleges 12V akku azért be tud kandikálni 10-11V-ra indításkor.
(És ez még teljesen normálisnak tekinthető. Ha viszont egy új akksival is
indokolatlanul nagyot esik a feszültség, az akár önindító hiba is lehet.)
Sajnos sima multiméterrel azért nem olyan egyszerű megnézni az "alját".
Vannak erre "célszerszámok", nekem is van, brogyi fórumtárs javaslatára:
DHC BT280Szerk: emlékeim szerint nekem akár 8V-ra is leesik a gatya akku, még a
fedkomp is újraindul emiatt, de miután lendületbe jön a főtengely, messze
nem akkora az áramfelvétel ("csak" valami 57A), mint közvetlenül az első
átfordulásakor (100A?) így a feszültség beáll, ahova beáll: a motor elindul!
És amúgy pöcc-röff. De dús a keverék picit - szívatóval nem röffent reggel:
ez volt az utolsó, amit állítgattam a fehér füst felszállása előtt, így maradt.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #18687 üzenetére
Most rendeltem akku tesztert.
Meg par muszert. . Ossze rakok egy multi muszeres dobozt.
.Balnamon rossz volt a toltes, akksi 11.9 V-on, es kampeca nem indult. Nem hogy nem indult, le is allt menetkozben. Tekerte az indito meg minden, de keves volt mint mackosajtban a brummogas.Aztan kovetkezett a toltessel a nagy legelesem .
Ami a tapasztalat es figyelmetlenseg hianya okozott. Az akkori hibas fesszab azota is teszi a dolgat egy masik motorba . -
StoneBridge
senior tag
Vespa GTS (250ie) hiba: elő-előfordul, hogy nagy melegben vagy ha sokat dugózok, a hajtás felől elinduláskor furcsa köszörülő hangot ad és kissé meg is torpan a gép pár másodpercig, amíg ez a hang van. Kuplungkosárra gyanakodtam, de azért gondoltam rákérdezek itt is.
Szíj és görgők cserélve lettek.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #18689 üzenetére
nincs kuplungkosár
Harang van. Vagy a harang, vagy a kuplungpofák vannak megégve (vagy mindkettő). Szét kell szedni, átnézni, smirglivel megcsiszolni a pofákat meg a harang belsejét is.
Ha pedig a harang már elszíneződött (tipikus kékes-fémes szín) akkor csereérett,illetve kopáshatárokra is figyelni kell.
[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
Értem, köszi a gyors választ!
Szíjcserénél az általad leírtakra külön figyeltem és már megtettem. Igazán nem segített, ha kicsit túlmelegszik a blokk (dugóban pl) akkor előjön ez a jellegzetes hang. Harangnak azért volt egy kissé kékes színe, arra emlékszem. Kuplungpofák kopását nem tapasztaltam, 13 ezer km körül lehetett benne akkor.
Érdemes lenne egy harang cserével indítanom?Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #18691 üzenetére
Én először a kis csiszolgatásokkal kezdeném, mielőtt egy zsák pénzért vennék harangot. (már ha van szerszámod, időd, stb )
Xciting 500-on végigcsináltam ezeket a köröket, rettenetesen nyekergett dugózásnál, a végén cserélnem kellett a harangot, attól persze rögtön megjavult. Terveztem, hogy homokszórással megérdesítem a csúszófelületet a régi harangon, hogy kipróbáljam úgy is, de aztán végül eladtam.
[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
Az is megvolt már, megcsiszolgattam a belső részét amikor szétszedtem.
Rendeltem egy harangot az imént, 10 ezer Ft. Remélhetőleg csere után majd megszűnik a probléma.Van egy bosszantóbb hiba is. Vízpumpa kis kiegyenlítő szelepnél csöpög a hűtő folyadék. Lassan, de biztosan. A vízpumpafedél tömítést cseréltem, sajnos nem szűnt meg. Állítólag a belső kerámia betét cserés...
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #18694 üzenetére
Az még nem is drága, pláne ha normális minőségű. Xciting volt vagy 25k
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #18694 üzenetére
Nem cserélnék magában harangot, az álmoskönyv szerint együtt érdemes cserélni a kuplung betétekkel, s vica versa: az új betéteket is félrekoptathatja a régi harang.
Amúgy ma Cygnusra pattantam, mert nekem is csöpög a hűtővíz. Nem hazudtolta meg magát a szerelő, hiszen nem rég lett kompletten felújítva a hűtés. Örvendek... Nem volt időm délelőtt szétkapni, de nekem most a termosztát környékén csöpög. Remélem csak valamit nem húzott meg rendesen, és azért: az lenne az olcsóbb...
[ Szerkesztve ]
-
adam_454
tag
Sziasztok Urak!
Van ez a jó kis francia
örömlányomrobogóm, egy Elyseo 125 4T Eddig az volt a kínja, hogy a szelepdeklin keresztül folyt az olaj. Dekli csere után megjavult, erre most úgy elkezdett füstölni mint a gyárkémény. Jó kéken. Ami szép, hogy az olajbetöltő sapkánál is füstöl, fehéren. De legalább a szelepdeklinél nem tolja az olajat.
Igaz lehet az a félelmem, hogy hengerfejes lett ez a drága legősibb mesterséget űző teremtmény? Vagy mi a fene kínja lehet? Hidegen-melegen pöccre indul és ereje is van...Mondjuk amikor felraktam az új deklit, akkor pár perc melegítés után, félgázon tartottam felbakolva a motort, hogy elkezdi-e tolni az olajat a deklin keresztül, amilyen mázlim van akkor szedhetett össze valamit...
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen