Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Plero #18684 üzenetére

    Ehhez nem kell különösebb "tiltás": ha a gyújtótrafódra nem jut elég fesz,
    abból nem lesz szikra sem. Ha halódik az akkud, akkor az önindító nagy
    áramfelvételére durva feszültségeséssel reagál, s ha ilyenkor 9V alá esik,
    az akku cserés, ahogy azt később be is idézted. Ha amúgy fel volt töltve!
    Szóval első körben a rendes feltöltés ajánlott: ha a "megjavulás" után újra
    előjön a hiba, akkor meg a generátorod vagy a fesszabod is gatya lehet...
    Ezt amúgy írta a kolléga... Mérni kell, anélkül max. tippelni tudunk.:R
    Ami biztos, hogy ha a nyugalmi fesz 9V, ott se kép, se hang nem lenne...

    csongi: a névleges 12V akku azért be tud kandikálni 10-11V-ra indításkor.
    (És ez még teljesen normálisnak tekinthető. Ha viszont egy új akksival is
    indokolatlanul nagyot esik a feszültség, az akár önindító hiba is lehet.:D)
    Sajnos sima multiméterrel azért nem olyan egyszerű megnézni az "alját".
    Vannak erre "célszerszámok", nekem is van, brogyi fórumtárs javaslatára:

    DHC BT280

    Szerk: emlékeim szerint nekem akár 8V-ra is leesik a gatya akku, még a
    fedkomp is újraindul emiatt, de miután lendületbe jön a főtengely, messze
    nem akkora az áramfelvétel ("csak" valami 57A), mint közvetlenül az első
    átfordulásakor (100A?) így a feszültség beáll, ahova beáll: a motor elindul!
    És amúgy pöcc-röff. De dús a keverék picit - szívatóval nem röffent reggel:
    ez volt az utolsó, amit állítgattam a fehér füst felszállása előtt, így maradt.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák