- Microsoft Outlook topic
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Kakaduku
senior tag
Sziasztok!
Most tervezek akkumlátor töltőt vásárolni. A márka biztosan CTEK, azonban nem tudom eldönteni, hogy milyen típus legyen, mert van egy START-STOP-os autónk EFB akksival és van egy hagyományos akksis autónk is.
Tudnátok ebben segíteni?Előre is köszönöm!
-
rsf
senior tag
válasz Kakaduku #7609 üzenetére
Én most teszteltem az MXS5.0 és CT5-öt. Egy új EFB és egy rossz 13éves akkuval is. (A nyáron még jó volt)
A CT5 fejlettebbnek tűnik a hőkompenzáció és az intelligensebb akku kezelés miatt.
De csak 3.8A a töltő árama és nem tud annyi mindent mint az MXS5.0 (motor akku, Recond)
Pl. a CT5 az első fázisban addig rugdosta az akkut amíg kb. 11V vagy 12V ra nem emelkedett a feszültsége. Sajnos nem emlékszem már rá..
(kb. 8mp ig rugdosta 15V-os impulzusokkal majd 2mp szünet és ezt ismételte)
Az MXS5.0 kb. 1 mp alatt átszaladt ezen.
Aztán másnapra mindkét töltő hibát jelzett a 13éves akkura mert a töltés végén a feszültség 9V ra leesett.
Egy youtube videóban is szkóppal elemzik az MXS5.0-át és arra jutnak, hogy nem azt csinálja ami a papírra le van írva/rajzolva.
Ezzel szemben a CT5 nél már nagyon szűkszavú a gyártó, mondjuk a hő kompenzáció az le van írva. Jelenleg a CT5 12,8V-on tartja az EFB akkumat ami egy Szinuszos invertert táplál áramkimaradáskor.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Kakaduku
senior tag
Köszönöm a választ!
Arra lenne használva, hogy karban tartsam az akkulátorokat, tehát nem lemerült akksik újratöltéséhez kellene. Sajnos mostanában elég keveset vannak használva az autók (mint sokunknál szerintem), így hetente feltenném őket 1-1 napra.
A töltőáram, amit írtál gondolom, hogy annyi, hogy a CT5 lassabban tölt, míg az MXs 5A-al tud tölteni tehát gyorsabb.Ezek lennének a kiszemeltek, de a leírásodból az jön le, hogy a CT5 az optimális választás.
- CTEK CT5 START/STOP
- CTEK MXS 5.0
- vagy CTEK MXS 5.0 TEST & CHARGEGalahed
Köszönöm neked is. Nálunk is hasonló a helyzet. -
félisten
02.11-től ismét lidlben a piros, 5A-es töltő.
-
kczrstvn
friss újonc
Szia!
Tudom régi a bejegyzésed, de az aldis akkutöltővel kapcsolatban kérnék segítséget.
Az enyémben elpukkant egy kondi s nem láthatóak az adatok.
Hátha a tied még megvan neked.
A hűtőborda és a nyák között van két egyforma fizikai méretű kondi.
Ezeknek a típusát meg tudnád nézni és írni?Előre is köszönöm a fáradságot.
További szép napot kívánok!Ki
-
Czimby
addikt
Lehetőségem lenne lecserélni a Lidl töltőmet egy CTEK-re viszonylag jó áron.
Megéri a 3x-os árat a CTEK?
12V-os 12/44/55Ah-s akkukhoz lenne használva, utóbbira hosszabb távon.(Hobbi autó)
Valamint az MXS 5.0 mellett van egy CT5 Time To Go is hasonló áron, a kettő közül melyiket érdemes, már ha érdemes váltani.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
BB9000
senior tag
Sziasztok,
Vettem egy ilyen töltőt: Global AT-4A okos automata akkutöltő. A kocsimban egy 70Ah-s 550A indítóáramos Varta akku van. 2 éves. A belső égők halványodásából következtettem arra, hogy valami nem okés vele. Kiszerelés nélkül rátettem az okos töltőt és 12,1 V-ot mutatott. 3 óra alatt felment 14,2 V-ra. Tovább nem mertem rajta hagyni.
Szerintetek jó ez a töltő? A téli időszakban kb. havonta egy rátöltést tervezek csinálni. Kiszerelni nem akarom az akkut emiatt. Jót tesz ez így az akkunak és nem árt a kocsinak ? Most nem lett baja. Hagyhatom tovább is tölteni? Pulzálva tölti.[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Én most heti 2x töltöm lidlissel, mert az autó csak áll néha 2 hétig. Olyankor reggel ráteszem, és este veszem le!
14,4V a legnagyobb fesz, ott átvált csepptöltésre az enyém. Hópihén talán picit tovább engedi!
Melegebb időben 12,9-13,1V-on csepptölt, de tegnap -5fokban 13,9V-on maradt a csepptöltés!Az okos töltő rajta lehet akár 1 évig is! A buta töltővel kell csak vigyázni.
-
konci79
őstag
Sziasztok.
Céges dízel Opel reggel nem indult... Addig szórakoztam, amíg már az akksi is kezdte megadni magát.
A lidl-ös töltővel lehet ilyen Bosch akksit tölteni? -
Harkovz
aktív tag
Múltkor használtam először költözés óta a CH-611-et és ebben a házban sok kis megszakító van.Meglepődve tapasztaltam,hogy rendszeresen lecsapkodja azt a megszakítót amelyiken az a dugalj van amiről megy.Pedig most akarok futtatni egy Recond-ot a kocsi Rocket akkuján.Gondolom erre csak a megszakító csere lenne megoldás.
-
kovlo
csendes tag
Sziasztok!
A 4,5 éves gyári Ford akkumulátorom gyengélkedett tavaly novemberben (így az elektronika pl. a start-stopot, távfűtést letiltotta), ezért azt eltettem tartalékba. A helyére egy új Varta E46 (EFB 12V 75Ah 730A) költözött.
Szombatra virradóra (mikor újfent a -10-et nyaldosta a higanyszál) olyannyira lemerült a nem egész 3 hónapja üzembe helyezett akksi, hogy a központi zár se működött. Az akksira rámérve 7,3 V volt a kapocsfeszültség. Így hidegen a 3,8A-s lidl-s töltő hibát adott, hogy nem tudja tölteni.
A +10 fokos kamrában eltöltött fél nap után "már" 5,3V-ot mértem, így 6V-os motor akksiként töltené a lidlis töltő, de ezzel inkább nem kísérleteztem...Szerintetek ez még menthető? (Sajnos akku teszterem (még?) nincs.)
Vagy próbáljam a garanciát érvényesíteni az eladónál?Köszönöm!
(Az autó napi minimum 2x1 órát megy, miközben használom a téli fűtős komfort elektronikákat. A 12V-ra egyedül egy nyestriasztó van rákötve, ami elvileg 2mA-t kér. A régi akksit visszatéve a generátor nem adott hibakódot, töltött a próbakörön a normálisnak tűnő 14-15V közötti feszültséggel.)
-
steve brown
csendes tag
Sziasztok!
A lidl-s piros 5A-es töltő az akkura helyezéskor szikrázik egyet(a hálózatba még nincs csatlakoztatva). Szerintetek normális ez? Van a régebbi szürkéből is 4 db, de egyik sem szikrázik mikor rácsipeszelem az akkura. -
félisten
válasz steve brown #7630 üzenetére
Szia!
Igen, normális. Nálam is szikrázott az összes piros töltő csipesze ilyenkor (volt több is itthon).
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz steve brown #7630 üzenetére
Enyém azt hiszem 3,8A-es, de ugyanígy szikrázik, már én is ráfeledkeztem. Szerintem normális.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz steve brown #7630 üzenetére
3,8A-es lidlisem van, heti 2x használom. Mindig szikrázik! Már az lenne a furcsa, ha nem szikrázna!
-
steve brown
csendes tag
Köszönöm mindenkinek!
Akkor ezek szerint ez mind ilyen. Lehet összefüggésbe hozható azzal, hogy az újabb típusokban már nincs fizikai relé? Szilárdtest relé lehet benne, vagy valami más? A régi szürkék még "kattannak" a bekapcsoláskor, de nem szikráznak, az új piros nem kattan, viszont szikrázik. -
Inhouse
őstag
válasz steve brown #7635 üzenetére
A szikrát egy pillanatnyi áramfelvétel okozza. A kimeneten van egy elektrolit kondenzátor és az töltődik fel ilyenkor. Az autók között is van olyan, amelyik az akkusarok visszatételekor szikrázik, meg van amelyik nem.
Üdv Inhouse
-
AstraCDX
senior tag
Sziasztok !
Szeretnék egy hosszútávon is megbízható akkutöltőt általános, és karbantartó töltésre, ami tud szulfátlanítást is, de nem százezres kategória .
Olvasgattam valamennyit, de a felkészültségem nem teljes .
Milyen márka, melyik típusa ajánlott erre a célra ?
Első körben a CTEK MXS 5.0 jött képbe, de rsf fórumtárs tesztje elbizonytalanított .
Válasszam a CTEK MXS 5.0-öt, vagy keressek más márkát/típust a nem túl nagy elvárásaimhoz ?Üdv.
Astra
-
rsf
senior tag
-
AstraCDX
senior tag
Akkor a CTEK MXS 5.0 lehet, hogy tudja megbízhatóan a szulfátlanítást ?
Nem lesz melléfogás, merjem választani ?Üdv.
Astra
-
rsf
senior tag
-
Inhouse
őstag
Ó, ha ez ilyen egyszerű lenne.
Felokosítottam a Resurs 1 töltőmet. Kapott a megkeményedett vezetékek helyett újat. Új csipeszek, a +-nál rögtön biztosíték a tűzvédelem miatt. A szimpla szigetelésű 220V-os vezeték helyett pedig egy dupla szigetelésűt. Minden rögzítés és szigetelés visszakerült a helyére. A feszültségmérő egy olcsó kínai LED-es cucc. 3 furat került az előlapra. A védelem PET palackból lett kivágva. Bekapcsolás nélkül a nyugalmi akkufeszültséget mutatja, utána a töltését. Tiszta CTEK...
Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
válasz Turbobacsi #7645 üzenetére
Jót írtak róla. Kíváncsi vagyok neked mi lesz a véleményed. A kabátja kínai. Ha ez nem zavar, akkor jó lesz reményeink szerint.
-
veze
őstag
válasz Turbobacsi #7645 üzenetére
Nekem van, de pirosban , lehet hogy az is számit
Teszi a dolgát, 8,5 A tud 12 voltom max, nekem nincs vele bajom[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Turbobacsi #7645 üzenetére
A színe más, de van. Jelenleg csepptöltőnek használom. Mindegy milyen funkciót választassz, mindig 14,7V-ig tölt. ( nem kell beijedni, semmilyen akkuban nem tesz kárt) Emlékeim szerint 14V-ig teljes erőből tölt, ( tudsz csalni, ha az akkura izzót teszel terhelésnek, így kevesebb árammal tölt) onnan kezd csökkenteni. Az áramszünet sem zavarja meg.
A Repair funkció is működik rajta, méghozzá lüktetve kb 1A körüli árammal
Összeségében meglepően jó.
-
Inhouse
őstag
Véletlenül vettem észre, hogy változtattak a Global JH-L6V12V6A (AT-L6V12V6A) 12/6V-os töltőn (nem automata). LED-es kijelzéssel mutatja a felvett áramot, bár %-os a skála. Régebben egy sönt és egy műveleti erősítő volt a panelen és 6 tranzisztor kapcsolta a LED-eket sorban. Most nem így működik, villog is, tehát változtattak. Belenézve kapott egy jelölés nélküli IC-t, talán mikrovezérlő, mert ilyen tokban nem tudok ennyi LED-es kivezérlésjelző IC-ről. Nem áramot figyel, hanem a feszültséget kapja leosztva. Ha meg már tényleg uC (bár, ha spec IC, akkor is), akkor mi a fenéért nem kapott még egy relét és már automata is lehetne...
A veszélyes alsó kivezetés is maradt, kívülről ugyanúgy néz ki, mint régen.
[kép] [kép]Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen autót vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Autós kamerák
- Projektor topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.