Új hozzászólás Aktív témák

  • Brogyi

    senior tag

    válasz stickermajom #8041 üzenetére

    Többször leírtam a mai autóknál már vigyázzunk a régi beidegződésekkel. Ezekben a feszültségszabályozó a központiegység, és a generátor csak periféria. Mérik a ki/bemenő töltésmennyiséget, feszültséget,áramot, közvetetten a hőmérsékletet. Csakhogy elszörnyűlködjél nálam menetközben is láttam 11,7V-t. Persze az én akksim is hasonló korú. Nyugi, tegyél úgy mint a legtöbb autós. Ha majd nem forgatja meg a motort akkor nézz új akksit. Hogy lesz így 9-10 éves a gyári akksid? Persze nem ideális a használat. Ezen segít a garázsban a töltögetés. Az utcán állóknak még ez a lehetőség sincs. Szerintem ráadásul minimum EFB/AGM akksid lesz.
    Természetesen dönthetsz úgy is, hogy kicseréled, de ez pazarlás. Ha 2 hétig nem használod tedd rá a töltőt. Van aki minden este ráteszi. Ha te is minden másodpercben tudni akarod hogy menetkész a verda akkor követned kell ezt a viselkedést. Lassan a voltmérő kevés lesz az akksi állapotának felmérésére.
    Nem hittem volna, hogy ezt le fog írni valaha. :D

Új hozzászólás Aktív témák