Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • shabbarulez

    őstag

    Azért ez nem péntek óta meglévő dolog ahogy a cikk állítja, hónapokra visszamenő múltja van csak ennek az újfajta torrent korlátozásnak, és előtte más technikákkal már évek óta szabályozzák a nagyforgalmú usereket. Ez nem olyan új dolog mint ahogy a cikkből sejteni lehet.

    Ez a Jakab király féle bibliának nemtom mi köze ehhez. Sosem mondták a szolgáltató hogy ők illegális és legális tartalom szerint priorizálnak, mivel őket ez totálisan hidegen hagyja. Ők adatforgalom szerint priorizálnak mert őket költség szerint ez érinti. Azon nagy forgalmú usereket lassítják akiknek a havi letöltési mennyiségeiből jól látszik hogy nagyfogyasztók. Ezek a userek meg azért lesznek nagyfogasztók mert az adatforgalmuk zöme torrent forgalom.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz azbest #1 üzenetére

    Nem igazán értelek milyen elmaradt bevétel. A Joost vagy a Skype talán fizeti annak a kölségét hogy a felhasználóknál garantált szolgáltatás legyen? Szerintem nem, de még a fogyasztó sem ilyen szolgáltatás után fizet. Hogy egy szolgáltató a saját hálózatán hogy menedzseli a forgalmat az a saját egyéni döntése, nem hiszem hogy ebbe bárki másnak beleszólása lenne.

    Az olyan szolgáltatások amik extra nagy forgalmat generálva, szolgáltató szempontból extra nagy költséggel is járnak. Ezt vagy felhasználóra terhelik majd ha az ilyen alkalmazások tömegesen elszaporodnak és akkor a user fog sírni mert nő majd a havidíj. Vagy ráterheli felesben a userre és az alkalmazás szolgáltatóra. Akkor meg az alkalmazás szolgáltatók rínak hogy ezt a többlet költséget nekik is be kellene építeni, vagy havidíjat szedve a szolgáltatásuk után vagy még több reklámmal fedezni.

    A felhasználók 9x%-ának egy netes szolgáltatás valóban korlátlan, mert áltlagos felhasználói szokások mellett nem ütközik korlátba ami a szolgáltatónak is gondot okozna. A probléma a nagyfogyasztású userekkel van, az ő netezési szokásai mellett a korlátlan már nem összegyeztethető azzal a best effort szolgáltatási modellel ahogy a netet árulják világszerte a szolgáltatók.

    Át lehet persze térni forgalom alapú elszámolásra is, mint ahogy a víz, áram, benzin, gáz, stb esetén is ez a megszokott. Ezzel akkor nem lesz gond ha egy nagy forgalmú user sokat akar forgalmazni, mert meg is fogja fizetni az általa generált forgalommal arányos költségeket. A kis forgalmú meg kevésbé fog ettől változást észlelni.

    Egy forgalom alapú elszámolás ellen viszont pont az a kisebbség tiltakozna leghangosabban, mint ahogy egy hasonló szolgáltató hálózati forgalmát menedzselő szabályozás ellen is teszi, azok akik ellen ezek az intézkedések születnek. Mert ha már saját kontóra kellene seedelni, akkor már kétséges hogy egy seedelő hajlandó lenne azért kifizetni havi súlyoz tízezreket hogy egy torrent közösségnek hostolja az adatokat. Persze általdíjas módszerben ezt a szolgáltató kontójára megteheti, mert ott nem ő viseli a valós költségeket, de forgalom alapú elszámolásnál ez gyorsan megváltozna.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz #95561216 #7 üzenetére

    A 99.9% valóban extrém sarkitítás de a cikkben sem szerepel hogy ezek nem használják a filecserét, ezt csak te írtad. Filecserét szerintúgy a netezők közel 20%-a használ, úgy hogy jelentősebb forgalmat is generál ami a szolgáltató szempontjából lényeges lenne. De ez sem egyenletes, mert a többség softosabb p2p-ező, mondjuk havi 50GB alatt van. Aztán van egy egy számjegyzű nagyobb forgalmat generáló "középréteg". És valóban van egy igen szűk számosságú, extrém mértékben töltögető közösség, ahol havi több száz gigák repkednek. Gondolom a cikk inkább erre próbált utalni, nem túl szerencsésen fogalmazva.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz azbest #15 üzenetére

    Az arányokról feledkezel el, ez a történet a hálózat menedzsmentnél elsősorban erről szó.

    A képeket, a flasht és a windows updatet nem fogja letiltani a szolgáltató, mert ezeket a szolgáltatásokat a bevételt jelentő ügyfélköre közel 100%-ban használja. Épp ezért neki erre a forgalomkörre különösen oda kell figyelni, mert ha itt gikszer van, lassulás az a teljes fogyasztói körét érinti és ha azok elmennének az őt komolyan érintené anyagilag.

    A p2p vagy a joost már közel sem ilyen magasan reprezentált szolgáltatás az ügyfélkör számosságát(ügyfél alatt érsd úgy bevétel) érintően, miközben adatforgalom szepontjából messze a legkiemelkedőbb. Vagyis itt a szolgáltató azzal szembesül a bevételem egy igen kis százaléka, használ egy olyan szolgáltatást ami az adatforgalmam(érsd költség) egy igen jelentős részét foglalja el.

    Üzletileg a szolgáltatónak az első csoport érdekeinek kiszolgálása lesz fontosabb mert ők azok akik a bevételének nagyobb részét képezik miközben kevesebb költséggel járnak, épp ezért az számára kiemelten fontosabb.

    Gondolj bele ha van X adatátersztő kapacitás, és annak a felét kitölti a HTTP és felét a P2P. De a HTTP-t a felhasználók 100%-a használja a P2P-t pedig csak 10%. Ha a 100% elégedetlen azért mert lassú a HTTP és e miatt akár el is hagyná a szolgáltatót az a szolgáltatónak nem jó.

    Ha elkezdi menedzselni a forgalmát, és úgy állítja be hogy a HTTP kapja meg az X átersztő képesség 90%-át és a P2P pedig 10%-ot akkor a HTTP forgalom máris gyorsabb lesz, a 100%-nyi ügyfélkör elégedettsége nőni fog. Persze lesz 10%, a P2P-ezők akinek ez nem válik előnyükre, mert az ő forgalmuk csökkeni fog. A fórumokon viszont ők a leghangosabban tiltakozók, ezért velük sokat találkozol. De az a 90% aki elégedettebb lett egy ilyen hálózat menedzsment által, nem jár fórumokra és akkor sem írta meg hogy lassult a szolgáltatása amikor a P2P korlátozza és akkor sem írja meg hogy gyorsabb lett miután lezajlott egy fogalom menedzelés.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz arnyekxxx #17 üzenetére

    Ez nem csak a magyar vodánál van így, hanem a külföldi mobil szolgáltatóknál is. És nem csak vodánál. A mobil szolgáltatók külföldön is megszabják az ÁSZF-ükben vagy egyéb fair user policy leírásaikba adott havi adatforgalmi keretbe mi az ami nem fér bele.

Új hozzászólás Aktív témák