-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #3147 üzenetére
Hivatalos gyári olaj nincs igazából, a Motult nyomják a Subarus körökben itthon, ami egy nagyon jó de elég drága olaj. Igazából ha 10 ezrenként cseréled egy kommerszebb / olcsóbb olajtól sem lesz baja (itt nyilván nem a teszkó alsópolcos VIP Car ásványi olajra gondolok).
Nekem a manual elég szűkszavú ezen a téren. Legalább API SL és 5W40 vagy 5W30 (utóbbi a preferált kivéve a forró övet). Bár azt nézve, hogy nyáron már nálunk is van simán 40+ fok...Amerikában az a baj, hogy ott nem csak a finom benzinek (95+) nincs kultúrája (nem is lehet kapni, 91 a normál, 95 a prémium és ennyi a választék) de a kinti userek legtöbbje csak félszintetikus olajat használ ami nagyon érzékeny a túlhasználásra. Szóval a sok hengerfejesedésen azért ott nem kell meglepődni.
Legutóbb nyáron voltunk kint egy hónapot... hát tudnék mesélni a tapasztalatokról.mod:
Szép szín az a fehér nagyon de ugye hazabeszélek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
"a Motult nyomják a Subarus körökben itthon"
Igen, van aki szerintem még a fűnyírójába is azt tesz...
A Bogárban idén én is azt töltöm, bár nem a legdrágábbat, de kíváncsi vagyok. Állítólag a Motul hőtűrése a legjobb, meg nem keveredik úgy a benzinnel. A Bogár esetében a hőtűrés miatt döntöttem, nem ritka a 120+-os olajhőmérsékletem.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3152 üzenetére
Pontosan milyet vettél bele?
Nekem Eco-Clean 5W30 aztán X-Clean FE 5W30 és most Eco-Energy 5W30 megy bele 5k km múlva.
A szerelő próbált az 5W40 irányába terelni hiába mondtam, hogy ez polgári Subaru nincs hajtva. Így is sikerélményként könyvelte el, hogy C2-ről A5-re váltottam.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
Petester
senior tag
A Bogárba? 6100 Synergie+ 10W-40. A PDF meg ugyan azt, kapja meg, mint tavaly, 8100 X-CESS 5W-40. Amúgy mintha kevesebb is lett volna az olajfogyasztásom, 1 litert kellett csak utána töltenem. Amikor megvettem, előtte kapott 300V-t, 5W-30-ast, ott 5000 km-ként kellett 0,5 litert utána tölteni.
Tavaly a budai mintaboltban vettem meg az alajakat, ott az eladó srác is azt mondta, hogy jó lesz bele a 5W-40.(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
Ha már olaj... tavaly májusban volt olajcserén, azóta 7.500 km-t mentem vele. A gyári periódus 12.000 km-t ír, én 10k-nként szoktam cserélni, az kb. júliusban lesz. Okozhat-e gondot, ha 12 hónap helyett 14 hónapot van benne az olaj ? Rövid utakra szinte egyáltalán nincs használva, minimum 20-30 perceket megyek vele, de inkább ennél hosszabbakat autózok, szal üzemelési szempontból ideális, bemelegszik szépen, kenés is rendben lehet, olajszint alapján szinte semmit sem evett a 11 hónap alatt. Az a helyzet, hogy mostanában sehogy sem lesz egy napom arra, hogy intézzem a dolgot, és akkor gondoltam már megvárnám a 10k-t.
Qru: 5052-es alu, a kartervédő 8 kg a diffivédő 1.8 kg.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
A PDF a Subi!
(#3157) Jorus
Toyotán volt nekem, az mondjuk acél volt, de nagy királyság, egyszer odavertem egy hegyi szerpentines részen hullámos volt az út, egyszer meg egy beton darabot nem vettem észre, arra álltam rá, akkor se lett semmi baja, pedig bentről is érezhetően alá szorult... A gyári műanyag egy autópályás szakaszon leszakadt, rosszul rakták vissza az olajcserekor. A fém páncél bruttóba olcsóbb volt, mint a gyári műanyag nettóban... Ha meg ez alu, akkor nem rossz ár ennyiért, de mennyiért jön haza?[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Az összefoglalóban ott az autó, ez lett a rendszáma.
Melyik a vastag? A 10-40-es? Bogárba az kell. A régi, még nem tőkés motorokba 20-50-eseket raktak.(#3162) Jorus
Én innen vettem, de Outbackhez nincs. Mondjuk egy kérdést megér, hátha tudnak rendelni.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3164 üzenetére
Bogárba olyan kell azt tudom de a Subidba vastag az az olaj (még egy H6-ba is). Nem véletlenül nem kapta meg az eco plecsnit.
100 fokon 14,1-es a sűrűsége miközben az ideális 10-12 lenne. A szulfitos hamu tartalma 3,7 ami megint feleslegesen magas egy szívóbenzinesbe (az ideális 3,2-3,5 lenne).
Így hidegen feleslegesen magas a kopás, rossz a hűtési hatékonysága, csökkenti a teljesítményt és a fogyasztást is rontja. Cserébe 40+ fokban jobban védi csapágyakat az igaz.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3167 üzenetére
Mennyit mész most őszig? Nyárra a melegbe nem rossz de télre nem tenném bele. Amiket ajánl azok egész évben jók viszont, azokból választanék.
Ez nem rossz olaj ne érts félre de elsősorban turbós nagy hőtermelésű (ezeknél a motorolaj keni és hűti a sokszor 200 ezres fordulaton is pörgő turbót) és alacsony fordulaton is nagy teljesítményű (ahol még nem kellően magas az olajnyomás de már nagy a terhelés a csapágyakon) motorokba való.
#nincsbennetarcsi
-
CB
senior tag
Tudom, hogy ez nem Honda topik, de az én vadi új CR-V-be európai felhasználásra 0w20 - as szintetikus olajat írtak elő a könyvébe. 2.0 szívó benzin, automata.
Olyan híg volt, mintha sört öntenének a motorba.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
balage.
tag
Nem lesz tőle semmi baja a motornak, főleg, hogy egy emelt minőségű, full szintetikus olajról/márkáról beszélünk.
Lényegében a 30 és 40 olaj között 100 °C-on pici kinematikai sűrűség különbség van (40 sűrűbb). Mind2 5W, tehát hideg oldalon ugyan úgy teljesít.
Full szintetikus, azaz tovább marad "új", a különvéle adalék sem csapódik ki benne, belőle olyan gyorsan.Akit érdekel a téma (angolul van) annak ajánlom ezt a leírást a különféle olaj besorolásokra.
Aki pedig a kinematikai viszkozitásban akar elmélyedni olvashatja ezt (szintén angol) -
CB
senior tag
Persze. Nem is ezért írtam le. Azt akartam belőle kihozni, hogy az autónak van egy kezelési könyve, amiben le van írva, mit kell beletölteni. Ettől sajnos a szervizek előszeretettel eltérnek, mondván "ez is jó lesz bele", meg hogy "Magyarországon ez a jó", stb. Én minden autómnál szerettem betartani azt, amit a könyv előír, ezért magam szoktam vinni az előre megvett, előírt olajat.
Leendő Forester tulajként kérdezném: ez a Subarunál is megoldható? Váltó, diffi olaj is érdekelne.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
nagyúr
Köszi az infókat srácok, akkor júliusban, 10k-nál kap majd új olajat.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
Ha abból a kijelentésből indulok ki, hogy a Seibiko szerint csak a fém doboz Motul a Motul, akkor ez lesz benne.
(#3171) Qru
Tudom, hogy nem robban fel, csak nem tudtam, hogy ennyi mindent kell még nézni egy olaj esetében. Amúgy a kis könyve szerint mehet bele 5W-30 és 5W-40 is, meg a minősítési szabványnak is megfelel a 8100 x-cess is, én ebben a tudatban voltam nyugodt...[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
Igen én is csak eddig jutottam.
De a viszkozitása is tök oké, 100 fokon 11-es ami még bőven ideális, a HTHS tartalma is jó a benzinesekhez (nem feleslegesen magas).
mod:
Petester: Nem gáz, csak van sokkal ideálisabb választás. Van itt olaj topik, oda érdemes benézni én is sokat tanultam az ott olvasottakból.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Holnap reggel felkerülnek a SportMaxxok, remélem, nem lesz hétvégén nagy sár, mert mennénk kirándulni, persze csak szolid terepre, de azért na.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
Acheron
őstag
Köszönöm!
Néztem én is a Manual -t, annyi jött le, hogy 5W30 a leginkább javasolt.
Az előző tulaj is külön vette az olajat, este megpróbálom kisilabizálni a számlákról, mi került bele. A szervizzel csere előtt tisztázom, mit használnának alapból, ha kell, viszem én is a matériát.
Én eddig csak 95 -öst töltöttem bele, alkalomadtán kipróbálom, mit szól a 98 -ashoz, de azért ezt előtte csekkolom a gépkönyvben.
Tegnap lemostam a kicsivel együtt, végre ismét tiszta. Így mosás közben kiderült, van néhány kisebb harci sérülése (kavicsfelverődések a festésen, szélvédőn) de semmi komoly.
(#3188) Jorus: Igazi földmunkagép[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
urak, hallott már valaki olyanról, aki dohányzós kocsiból sikeresen eltüntette a szagot? úgy sejtem, hogy ez mission impossible, de ti olyan hárdkórok vagytok autóilag.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #3189 üzenetére
Igen, annak még a hőtűrése is elég jó ide (nem forróövi éghajlat) de nem is feleslegesen sűrű egy szívóbenzinesbe. A sűrűbb olaj kisebb csapágykopást azaz hosszabb motortartósságot jelent ez igaz de ezzel szemben rontja a fogyasztást (növeli a motor belső ellenállását), csökkenti a leadott teljesítményt (sűrűbb olajat nehezebb pumpálni) és rontja a hűtést (nagyobb sűrűség = kisebb áramlási sebesség).
Bár a tiéd azért tud hőt termelni... ha hajtod akkor be lehet vállalni vele egy 5W40-et is.
A gyártók többnyire a jobb fogyasztási érékek miatt erőltetik ezeket a hígabb olajokat, az aktuális trend az, hogy egyre hígabb olajok felé mennek el. A katalógusban nem érdekes hogy 500 ezret vagy csak 300-at megy el a motor de az 1-2 decivel kevesebb fogyit már fennkölten lehet hirdetni.Nem tudom ismeri-e az ecu a 98-ast, egy próbát megér de ha nem lesz erősebb és/vagy nem eszik kevesebbet akkor pénzkidobás (mondjuk ha ismeri akkor se nagyon éri meg a felárat). Én nem is erőltetem, mert a gyári szofttal az enyém csak a 91-95-ig ismeri az oktánszámot. Ami miatt érdemes - legalább néha - jobba tenni bele az az, hogy a magasabb oktánszámos benzinekbe jellemzően több adalék van, így a tisztító hatása is jobb (azért óvatosan az se jó ha egy régiüledékes motorból hirtelen sokmindent kiold bár rád az most nem él). Emellett az injektorok kenése is jobb (bár utóbbira a benzines kevésbé kényes mint egy CR, a sokkal kisebb befecskendezési nyomás miatt) ezért van az, hogy sok autónál a prémiumtól halkabb lesz a motor.
Sajnos enyémen is vannak nyomok. Érdemes lefedni javítófestékkel a kasztnin ezeket vagy ha nincs színtelen körömlakkal is rámehetsz. Üvegnél meg csak üveges tud kavicsnyomot eltüntetni.
mod:
Parci: Ózonos pucolás vagy semmi.
Én voltam már többször, a klíma szagtalan lett cserébe oda lett az új autó illat is. Ez van...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
A kapott számlákból az derül ki, hogy végig 5W30 ment bele (Motul 8100 Eco-Clean), kivéve az utolsó alkalommal tavaly decemberben, akkor 5W40 lett beletöltve (Motul 8100 X-Clean), ezek szerint most is ez van benne. A kezelési a 2,5 és 3.6 motorokhoz ennyit ír: (1,2).
Gyilkolni nem fogom, hogy megégjen benne az olaj, így az 5W30 is rendben kell legyen. Az esetleges olajfogyasztásra kíváncsi leszek, figyelem majd a nívót.
Az üzemanyagról azt írja a tudás, hogy "95 -ös vagy ennél magasabb oktánszámú benzin alkalmazása javasolt." Ez alapján ismernie kell a 98 -ast is. Próba jelleggel megnézem - ha már lesznek adataim a 95 -ösről. Addig nincs sok értelme, nem tudnám mivel összehasonlítani.
(#3190) Parci: Csak nem találtál lehetséges utódot?
"épeszű ember nem is csinál ilyet szvsz" Szégyen ide vagy oda, ifjonc koromban én bizony kipróbáltam vagy kétszer, de sehogy sem tudtam cigivel a kézben vezetni, a számban sem tarthattam, mert csípett a füst. Ilyen formán végül is nem dohányoztam az autóban. Azóta persze ez múlt idő, lassan 12 éve letettem a bagót
(mostanra jött össze az árából egy Outback -re való )[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
válasz Acheron #3195 üzenetére
megnéztem egy t31-es x-trailt (az asszonyénál eggyel újabb), mert amúgy is régóta érdekelt, hogy milyen. és tetszene, de amit találtam, full ellentmondásos. egy tulaj, hazai, keveset futott. viszont azon kevés km alatt jól szétpúzta
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
Szia Takata, most mar nem öl meg a saját autóm.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen processzort vegyek?
- Formula-1
- Politika
- Diablo IV
- Xbox Series X|S
- XGS24 - Jövő hónapban jön a Flintlock: The Siege of Dawn
- Samsung LCD és LED TV-k
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen