-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
update: kiszerelés közben kiszúrták, hogy miért állt meg a kompresszor és meg is csinálták, a kocsi meg már itthon.
most sem egy erőművész a 150 lovával, de normálisan használható, végre. sajnos síterephez menő szerpentin most nincs kéznél, de reméljük, hogy minél hamarabb lesz!
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14353 üzenetére
magyarázta nyírő a végén, de nem jegyeztem meg. becsípett valami kábelt, leégett a bizti, de maga a kompresszor nem volt bajos. a lényeg, hogy így klímásnál sem járt, rendberakták, feltöltötték és most patent.
visszaértem a startkockára: minden oké most, kop-kop, már csak egy szekunder levegő szivattyúra várunk... meglesz az évforduló is
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14357 üzenetére
passz, mostanáig ment a klíma, aztán nem hűtött. megnézték, mondták, hogy a rendszer nem ereszt és az elektronika is kapcsol, de a kompresszor áll. aztán kiszereléskor szúrták ki, hogy mi a baja.
egyelőre egyébként megbízom nyírőékben, korrektek voltak végig.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
igazából nem volt komoly baja még, lekopogom. némi gányolás utáni rendrakást azért kiadott a kocsi, ami nem jó jel, ki tudja, hogy mibe barmoltak még bele. ugye volt a fordítva bekötött venti, ami nyomta a meleget vissza a motorra, az is darwin-díjas, de ez a kiemelővel "tuningolt" első lambdaszonda is az.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #14363 üzenetére
Prémium modell, nekem nincs ott semmi csak a pőre lemez eleve. Legalább nem gyűjti a koszt.
Jövő héten megyek olajcserére. Sokat gondolkoztam azon amit írtál a magas HTHS-es olaj összetörésről a másik topikban. Az X-Clean FE/EFE és az X-Cess-nél is azt vettem észre, hogy az első 8k km alatt 0 fogyás van, után elkezdi csipegetni. Ez simán lehet attól, hogy összetörik az olaj?! Következőre bepróbálnék egy alacsony HTHS-es olajat. Mit szólsz hozzá?
Eco-Lite? Vagy nézzek bele vmi mást? A Shell földgázos olaja is szimpi.Ezeket kell tudnia: 5W30 vagy 5W40 & API SM / ILSAC GF-4 vagy jobb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #14363 üzenetére
Hétvégén nekem is ez lesz a feladat. Most a garázsban áll, lebontott első és hátsó lökössel, meg hátsó sárvédő műanyag nélkül (fényeződnek). Nekem a sárvédő ív már elkezdett rügyezni, ahol a küszöbbel érintkezik. Szóval lassan érik a megelőző lakatolás.
A műanyag küszöb toldatot nem terveztem leszedni, de látva, mi kosz jött ki neked alóla, most a legjobb alkalom rá, hogy én is megnézzem.
Meg még a tél előtt szeretnék egy teljes futómű és bölcső szét összét, homokolással, szinterezéssel és összes szilent cserével, csavarok horganyzásával. Eszméletlen rozsdás már mindene.(ó\_!_/ó)
-
MasterMark
titán
[OneDrive - olaj alapok.pdf] Ez elég nagy fájl, sokáig tölt, érdemes inkább letölteni.
[Youtube - Totalcar Mesterkurzus - HTHS klip]
Ne gondolkozz, ne cserélgesd, maradj annál ami eddig is ment bele.
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz Petester #14365 üzenetére
Hát én sem terveztem leszedni.
Az első patentet vettem ki, hogy a koszt kiszedjem, de még mindig volt benne, najó még egy patent, és így tovább. Aztán már ott tartottam, hogy jó akkor alul mindent patentet kiszedek, és akkor kikopogtatom. Kopogtatás közben pedig leugrottak a felső patentek is, szóval így alakult. Nem készültem rá én sem, jó lenne Koranttal bekenni hogy átalakítsa a felületi rozsdát, meg ilyenek. De majd valamikor rákészülök bepótolom.
De így legalább a toldatokat is elmostam GreenStarral meg slaggal belül.A futóműépítéshez sok szerencsét.
Épp most építettük újra öcsém BMW-jének a futóművét. Volt homokszórás, galvanizálás, KTL alapozás, szinter, sírás, düh, stb.
Új szilent ment mindenhova, új csavarok. Prést is vettünk, szóval már igen jól felszerelt garázs vagyunk.Szilentet meg most néztem magamnak, gyakorlatilag csak gyári van, vagy alsó polcos utángyári, de abból se mindenhova.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #14367 üzenetére
Köszi, leszedem.
Rendicsek. Akkor marad az X-Cess. Most nézem a Gen2 amit vettem az 3,7 helyett már 3,8-as de az már kb mindegy. A Motul olajajánló amúgy is X-Cess-t ír Race&Passion kitétel esetén.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #14368 üzenetére
PU szilent kell és le van tudva élete végéig.
Gyári... Nekem is ez jött le a kínálatot megnézve...
Jah ha már futómű: lengéscsillapítóból mi az ajánlott? Bár egyelőre a gyári felújításán filózok Kárászy-éknál.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
Utcára az nagyon nem lenne jó, se komfortban, se hangban. Cserébe jóval egyszerűbb a szerelése, és elérhető könnyen.
KYB vagy sárga Bilstein, de a felújítás jól hangzik, ha nem olyan magas árat mondanak, hogy ne érje meg.
(#14369): Csak halkan jegyzem meg, hogy az Eco-clean 5W30 technikai doksijában írja azt hogy Subaruba ajánlott. Ez low-HTHS, és mid-SAPS, hogy védje a katalizátort. Végtelen téma ez, főleg akkor ha nem egyértelműen van leírva, hogy mi kell bele...
Az ajánló meg kb. mindent felsorol, hogy bele lehet tenni.[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #14371 üzenetére
Meg műszakin sem like-olják a PU szilentet. Mondjuk ha fekete akkor nem annyira feltűnő...
Enyémhez létezik állítható sárga Koni szett de az akciósan is horror árú. És akkor még be is kéne papírozni (vagy TÜV spy)... Vackot meg nem akarok, hogy 1,5 év múlva megint szét kelljen borítani.
Szóval ha oda jut a dolog akkor kérek egy árajánlatot tőlük. Gyári újnál biztos olcsóbb. És itt tudnak rajta keményíteni is, lágyítani is ha akarod.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #14371 üzenetére
Hát azért mindent nem de majdnem.
Ezek hozza nekem:
:8100 X-clean EFE 5W-30
:8100 X-cess Gen2 5W-40
:8100 Eco-clean 5W-30
:8100 Eco-nergy 5W-30
:8100 Eco-lite 5W-30
:8100 X-clean 5W-40Ezen a soron majdnem végig mentem már, egyedül az Eco-Lite nem volt még benne.
És tudod mit vettem észre? SEMMIT. De tényleg.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #14368 üzenetére
Nem én csinálom, se időm, se szerszámom hozzá. Műhelyben kilazítanak mindent, hogy könnyen bontható legyen, majd jön haza. A motort felfüggesztjük és aknán kiszedünk alóla mindent elől is, hátul is. Szerencsére rugalmasak, közel is vannak. Eljönnek házhoz és nem a műhelyben kell az elfoglalt csáposért fizetnem a napidíjat, amíg elkészül homokolás, szinterezés. Ti hol csináltattátok az elemek felújítását? Galvanizálással egy helyen lett kész minden?
Szilentekből gyárit szeretnék. A hátul az egyik difi tartó szilent már el is fosta magát, amelyikben valami olaj vagy zsír van csillapítás miatt. Nyírő nem mondta, hogy cseréljük, szerinte túl van biztosítva, így is ellátja a feladatát, de nyugodtabb vagyok úgy, ha gyáriasan rendben lesz minden.Qru: Százhalombattán, Boxer Crew. Domonkossal jóba lettem. Az utóbbi időben az ügyes bajos dolgaimmal már elég sokat segítettek.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Eddig csak első gátlót kellett cserélnem a PDF-ben, még 18-ban. Kyb ment bele (ők a gyári beszállítók). Azóta is jól teszi a dolgát, 90k km után is.
A hátsó még tartja magát, pedig az a mondás, hogy 200k km után cserések szoktak lenni. 270k km van most benne. Az árát elnézve, jobb is, ha még tartja magát...(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #14374 üzenetére
Frankó! Jegyeztem. Akihez olajcserére hordom nem tudom vállal-e ilyet, random futóművesre meg nem merem bízni mert kitudja mit rak bele és ehhez képest mit számol fel nekem. Kínomba már a márkaszervizre is gondoltam...
De ha a KYB bevált akkor lehet nem szarakodnék a felújítással... Mert nekik kiszerelve kell vinni de kiszerelt csillapítóval meg nem mennék egy métert sem nem hogy Csepelről a 3-ba.
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
válasz Petester #14374 üzenetére
Hát ez egy nagyon hosszú sztori, minden különböző helyen lett csinálva, galvanizálás két külön helyen is. Az egyik galvanizálós nagyon trehány lett. A KTL alapozás Egerben volt.
Kíváncsi leszek mennyire lesz neked "könnyen bontható". Sok csavar annyira korrodált volt, hogy már elvékonyodott középen, vagy annyira összerozsdásodott a szilent belső fém hüvelyével, hogy nem lehetett kettévenni.
Igaz ez egy 1 generációval korábbi E36 volt.De jöhet majd sok kép, meg mire figyeljünk majd.
Switch Tax
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #14378 üzenetére
Nem tudom mennyit tudok dokumentálni, de ami tudok, majd leírok. Remélem a bódé nem igényel most törődést, lakatolni nem szeretném egyelőre. Ami szabadon marad a hasán azalatt a 2 hét alatt, amíg elkészülnek a szinterezéssel, összerakással, megpróbálom az aknából csiszolni, rozsda átalakítózni és festegetni, hogy ne üssön el annyira az új futómű alkatrészek mellett. Egy alváz mosás lehet nem ártana előtte.
Aztán ha kívülről kinéz már valahogy, jön majd a belseje, ráfér egy bőr festés a vezető ülésre, meg a kormányra is. Az ülést 2018-ban már egyszer festették, de az nem lett túl tartós. Erre van tippetek? Jorus, neked kész lett valamelyik évben, nem? Ki csinálta? Meg vagy vele elégedve?
#14377 Qru:
Igen, ebben is az van. Igazából nagyon jól teszi a dolgát, nem is alakítanám át sima gátlósra, mert azért ha öten beleülünk, meg csomagok, akkor azért jó, hogy nem lóg a segge. Na meg ha még a bringák is felkerülnek a vonóhorogra... Kell az az önszintezés!(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
válasz Petester #14379 üzenetére
Viktornál voltam, itten: Victor's Customs
Én nagyon elégedett voltam/vagyok, itt vannak képek.
Amiket megcsináltak:
- vezetőülés üléslap váll-elem cseréje, teljes ülés festése
- anyósülés festése
- hátsó üléssor tisztítása, ápolása
- kormány festése
- kézifék-szoknya festése
- teljes alsó kárpittisztítás
- tetőkárpit tisztítása
- fullos takarítás
Cuzammen 152k.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- EAFC 24
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Projektor topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Elite: Dangerous
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs