-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
czanga
őstag
válasz MasterMark #14001 üzenetére
Nope
-
HÁZIGAZDA
na, megnéztem, a foresterbe csak 230 mm szélességű akksinak van tálca. hely talán van nagyobbnak is, de nem tudom, hogy mennyire jó ötlet szélesebbet tenni bele. ez a gyári méretű, csak 65 Ah sajnos:
https://zsu.hu/termeklap/smf_75d23l_fodicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
-
MasterMark
titán
De amúgy mi értelme van nagyobb akkut venni? Nem mindegy? Ami belevaló az jó.
Switch Tax
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #14011 üzenetére
Élettartam, megbízhatóság...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #14011 üzenetére
Azért vettem nagyobbat, mert télen nekem pl simán áll 1-2 hónapot a garázsban a kocsi. Teremgarázs és nincs akksi töltési lehetőség...
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
én végül a gyári méretű rocketet vettem, remélem kihozzák még az ausztriai kör előtt. amúgy jó hó van, a zoe keresztben csúszott le a beállónkon ma reggel, a hófal fogta meg, amit odahánytam (nem tudom, hogy milyen indíttatásból nem a subaruval vittük a gyerekeket)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14014 üzenetére
Nem csak azért kell bele erősebb, eleve az izzítás miatt nagyobb az áramigénye indításkor.
#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
-
Lacerta
aktív tag
Ezt a részt kreatívan meg szokták oldani a gyártók, mert általában a lehető legpuruttyább akkut teszik be, mind kapacitás, mind indítóáram tekintetében. Ez gyakran abban nyilvánul meg hogy ha akarsz, sem tudsz később olyan gyengusz akkut venni az adott méretben.
És akkor eljutottunk oda, hogy ezeket a brandingelt gyári akkukat eleve az új autókhoz csinálja valami OEM gyártó, aki - belülről ismerve az autógyárak beszállítókkal kapcsolatban alkalmazott árképzési stratégiáját - annyiért szállít, amennyit mondanak neki, vagy keresnek helyette mást. És valószínűleg épp emiatt ilyen minimálok a gyári akkuk, mert a lehető legkevesebb anyagot teszik az adott méretű dobozba, hogy kijöjjön a matek nekik is.
Ergo egy ezzel az erővel egy valamivel nagyobb tokba is lehetne kevesebb ólmot tenni.De ez csak elvi fejtegetés, biztos a subinál is vannak csillogó szemű, gyíkbőr cipős fazonok, akik fél eurocent megtakarításáért egy kisebb afrikai ország GDP-jét markolják fel negyedéves bónusz gyanánt, és nagyon értik a dolgukat.
-
Downsampling
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek az mennyire normális, hogy miután lecseréltettem a nyári kereket a téli szettre (tehát felnivel, ami ugyanúgy gyári Subaru, s minden méretében megegyezik a két szett - 205/55 R16), az autót mintha kicserélték volna. Az eddigi semleges viselkedése helyett erősen túlkormányzott (nem megcsúszik, de nem oda fordul, ahova kormányzom, hanem egy kisebb, szorosabb ívre), ezen kívül mintha az autó imbolyogna. Az Impreza Outback szervója amúgy is elég erős, tehát még nagy sebességnél is könnyű a kormány, de most a legapróbb mozdulatra is mintha megrángatnám, és össze-vissza el kezd mozogni a kasztni.
Anno márciusban, amikor megvettem, ugyanezt éreztem (akkor is téli szett volt rajta), de még ezzel szettel Dynónál rendbe rakták a futóművet (pár szilentet és egy stabpálcát kellett cserélni), majd jött egy futóműállítás, amivel csodás lett az autó vezethetősége. Áprilisban ment rá nyári szett, de vadi új gumikkal, amivel semmi nem változott, csak csendesebb és komfortosabb lett az autózás, de viselkedése nem változott.
Most viszont legszívessebben lehánynám...
Ilyen lehet? (jó helyen csinálták a cserét, természetesen centirozással). -
MasterMark
titán
válasz Downsampling #14025 üzenetére
Guminyomás jó?
Amúgy simán lehet a különbség az oldalfal keménysége miatt. Vagy úgy egyébként is a más gumi miatt.
Nálam a nyári oldalfala túl lágy, a télit sokkal jobban szeretem, sokkal direktebb az autó.
szerk.: Ja meg a másik hogy ugyanolyan felnin van?
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Downsampling
senior tag
válasz MasterMark #14026 üzenetére
Guminyomás gyári értéken, ezt még a szervizben beállították.
A téli felni ötágú, a nyári 7. De nem hiszem, hogy itt a bibi: Dynonál márciusban a futómű állítás után ugyanezzel a szettel minden szuper volt. Most meg alig bírom vezetni. Sőt, még a téli szettel lett beállítva a futómű, ami még szuperebb lett a nyári szettel (de csak annyiban, hogy a nyári gumik csendesebbek).
Ez a kocsi mindkét szettel sebészi pontos volt. A csere után viszont nálam a majdnem vezethetetlen kategória. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14025 üzenetére
Nekem is a gyári 2,3 bar-al úgy kóvályog kanyarokban, hogy tengeri beteg leszel kb. 2,5-2,6-barra feldurrantva már ok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Hm, az 2-3 tized már elég jelentős, és nem hiszem, hogy előnyös - de akár kipróbálható.
Anno sem a guminyomás oldotta meg problémát, ahogy írtam, ugyanez a szett tökéletes volt az autó alatt, szintén gyári nyomásokkal (eleve úgy végzik a futóműállítást).
Viszont van itt még valami és ez legalább ennyire aggaszt, ha nem jobban:
Több subarustól is ezt halottam, Dynónál is ezt mondták, lényegében ökölszabályként:
Subarura előre-hátra csak ugyanazt a mintájú (márkájú, típusú) gumit szabad feltenni, ugyanolyan kopással, vagy nyilván vadiújként.
Mert ez szerintem egyrészt hülyeség (sosem kopnak egyformán a gumik, pláne nem az elsők a hátsókhoz képest), másrészt mivel a múltkor még a nyári szettből az elsőket jópárszor elforgattam, azok valszeg picit koptak. A hátsókhoz képest biztosan. Az autó eleje el is kezdett rázni, vibrálni, hülye hangot kiadni akkor, amikor bármely irányba kanyarodtam erősebben (mármint nagyobb szögben), másfél tekerés a kormányon (nem kellett koppig) bármely irányba, és az elejétől az ívkülső kerék felől jött ez a vibrálás, döcögős hang. Ezért is akartam felrakni a másik garnitúrát (hurrá, hogy jön a felmelegedés), hogy azzal mit csinál. Nos, az a probléma nincs: nincs vibrálás, döcögős hang, cserébe az autó imbolyog és piszkosul túlkormányzott lett. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14029 üzenetére
Próbáld ki. Nekem bevált, V mintás a gumim azokat eleve magasabb nyomásra kell lőni, hogy ne kopjon fűrészfogasan. 2,3 helyett 2,4- még nem volt jó a 2,5 már jó. És mivel a lengéscsillapításom is puha nem is lesz rázós a kocsi.
Igen, háklis az awd a 4 tök egyforma gumira. Ha nagyon eltérőek akkor akár ki is tudod nyírni a középső difit. Manual írja is nekem, hogy az egyenletes kopás miatt 10 ezrenként cseréld át az elsőket a hátsókkal. Meg persze, hogy mindig 4 teljesen egyforma gumi legyen fent.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Akkor eltekintve az autóm mostani, téligumis fura viselkedésétől, lehet, hogy kinyírtam a nyári szettem? Vagyis subarus szempontból?
Lehet, hogy már annyit koptak az elsők a hátsókhoz képest, hogy kanyarodáskor a diffiknek hallottam a hangját és a vibrációját? Ami egyébként tényleg olyan volt, amikor csúszik, berángat pl. a kuplung. Vagy éppen kiesni készül a kerék...
Legközelebb mindenkit benne hagyok az árokban, húzza ki őket a traktor...
Szerk: amúgy ezek a nyári gumik kb pont 10 ezer kilométert futottak áprilistól...[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14031 üzenetére
Mérd meg a profilmelyseget rajtuk, 1-2 mm elteres egyaltalan nem gaz. Azert ennyire nem kenyes, en sem cserelgetem at 10 ezrenkent. Nekem most kb 50k km van a gumimban es fele-fel idot voltak felvaltva elol (oldalt es forgasiranyt nem cserelunk meg akkor sem ha elvileg lehetne). De ha pomtosan erdekel megnezem a feljegyzeseim mikor voltak forgatva a gumik.
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Na, így aztán végképp tanácstalan vagyok a nyári szettel, nem hinném, hogy 1 mm-nél többet koptak az elsők annál a furgon kihúzásnál, amikor elforogtak a jeges latyakon. Viszont azután kezdődött ez a furcsa vibráció, döcögés. Ilyenkor olyan hang jön az első kerekektől, mint amikor a kormányt koppig kitekeri az ember, és szervo küzd végállásban. Csak sokkal erősebben.
Lehet, hogy egy futóműátnézés nem árt. Meg amúgy a teljes hajtásé... Addig meg imbolygunk a téli kerekeken... -
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14033 üzenetére
Ha hirtelen kapott nagy terheleat a kozepso difi... Na azt sem szereti. Nezesd at az a tuti.
#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
válasz Downsampling #14033 üzenetére
Valamelyik féltengelycsukló nem ázott be esetleg?
-
Downsampling
senior tag
válasz Lacerta #14035 üzenetére
Közben volt egy olajcsere, ahol rendesen átnéztem az alját, a gumiharangok tökéletes állapotban. A jelenség meg azonnal megszűnt, ahogy felkerült a téli szett. Szóval, bármennyire is egy lehetséges oka lehetne a fura hangoknak (én is agyaltam ilyesmin), vibrációnak, egészen biztosan nem ez a probléma.
-
CB
senior tag
Sziasztok!
Nem tudom, volt-e már.......
Jó videó egy régi H6-ról.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Downsampling
senior tag
Ez tényleg nagyon jó kis összefoglaló...
Már csak azért is, mert az én Impreza Outbackem is kb. annyi ideje van most már nálam, mint ez a H6 a tulajánál. Illetve nagyon hasonló érzések kavarognak bennem.
A hibák (akár a kisebbek, akár a nagyobbak) nem teljesen ugyanazok, illetve én lényegében vásárlás után azonnal vittem átnézésre (ott is hagytam egy szép nagy összeget), de valahogy ugyanez a vége: nem vagyok meggyőződve, hogy ez az én autóm, illetve, hogy egyre inkább nem rentábilis az üzemeltetése, még akkor sem, ha hosszú távon gondolkodik az ember (nem elsősorban a fogyasztás miatt). A tudása olyan, amit én nem igazán használok - viszont szó szerint sírnék, ha ezektől meg kéne válnom.
Ami egyedül engem nem zavar és soha nem is szomorkodtam miatta, hogy nekem nem hiányzik a Subaru sportos fílingje, tudatosan vettem a 125 lovas szívó kétliterest. Sőt, ha az első Hawk üléseket visszacserélhetném az eredetire (ezt még az első hazai tulaj tette bele, aki behozta az autót Magyarországra), az lenne az igazi (plusz egy automata váltó).
És tudjátok mit siratnék meg a legjobban? A Hill Holdert. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14039 üzenetére
Az enyém is lassan abba a korba ér amikor elkezd ráköltős lenni. Igazából most kéne eladnom, csak fogalmam sincs mit vennék helyette. Az awd és a vezethetőség hiányozna. Egy kicsit magasabb kaszni jó lenne de gyengébbet nem akarok. Szóval kb marad a Forester XT de arról az FA20 DIT motorról sem zengenek ódákat... Szóval lehet lenyelem a békát és egy sima szívó 2 literes Fori vagy egy 2,5-ös OBK lesz. Mondjuk egyikre sincs pénzem de mindegy.
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Na jó, a Hill Holder mellett az AWD is hiányozna, pláne, hogy kb. 50 százalék, hogy költözni fogunk, viszonylag északra. Amit még tetéz az is, hogy ott a bal oldalon közlekednek... Már nézegetem a jobbkormányos Forestereket, de egy AWD Volvo V70 sem lenne rossz (vagy XC70, amit persze, nehéz terepen agyonver a Legacy Outback). Illetve ahogy a videó kommentjei között is többször felbukkant ajánlásként, egy Saab 93 kombi 1.8T motorral...
Ja, pénz errefelé sincs... -
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14041 üzenetére
Hill Holder amúgy hasznos, én nem szeretem mert néha bedilizik és menet közben is befog. Sajnos ez típushiba, Foresternél is előjöhet. FB csopiban többeket is annyira idegesített, hogy inkább kiiktatták.
Saab tetszik anno én is gondoltam rá de már rég nem gyártják, így nehéz hozzá kaszni elemet találni ha esetleg kocc van. Amúgy Saab készült Subaru hajtáslánccal is.
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Nálam szerencsére tök jól működik a Hill Holder, amikor nem rég a párom is kb 10 napig vezette az autóm, mert az övé szervizben volt, szintén rájött, hogy húúúbameg, ezzel tök könnyű emelkedőn felfelé kikanyarodni a főútra...
Oda, ahova esetleg költözünk, van bőven Saab bontott cucc... Mellesleg Blob Impreza sem nagyon van már, sőt! Anno Szokola Attila is mondta, csak az elejét ne törjem össze, mert mindent tud adni az autóhoz, de első lámpát azt nem! Még a UK (ami ugye pont fordított) is aranyárban van bontottban... -
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14043 üzenetére
Szerencsém van, mert nagyon sok halott dízelmotor Stink eye-t bontódik, így nem lesz gondom egy jó darabig. De nálad kb 0 a donor állomány lassan.
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
srácok, ment a fori sh most egy kört ausztriába nagy hirtelen, és nagyon érdekes tapasztalatokat szereztem (egy újszülöttnek minden új jeligére ), ha nem is kellemeseket. szóval.. kifelé elég erős szembeszél volt itthon, meg ugye a síléctartó fent volt a tetőn, de a fori ohne zsanánt benyelt 15 litert az autópályán úgy, hogy 120-130-cal mentünk.
ausztriában aztán (még a magyar benzinnel) ez instant csökkent 2 literrel. odakint a hegyekben (nem volt azért gigaszerpentinezés) 15-18 liter. hazafelé aztán osztrák részen 11 liter, majd a magyar pályára érve, még az osztrák benzinnel instant plusz 2 liter.
szóval:
- iszonyatosan sokat eszik ez a fori, nem tudom, hogy ez normális-e
- a magyar pálya... szar. hangos az aszfalt és érzed, hogy fékez, egyszerűen nyomni kell a gázt, hogy haladjál is
- az osztrák és a magyar benya között kimutatható különbség így nem voltviszont azért a magyar pálya +2 literje, hát, az basszus, fájt.
a fori amúgy sokat zabál, alulmotorizált és ez a 4 sebességes ősi automata egy szégyen. kár, mert amúgy kedvelem a kocsit (pedig még az ülés is kényelmetlen), ráadásul gyorsan körülnéztem és a világon semmire sem tudom lecserélni: a még kocka x-trailek kihaltak (2015-től már bohócautó lett az is), a fori/outback vonal meg megfizethetetlen és nincs is, ausztriában sem.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Downsampling
senior tag
Olyan dezsavű érzésem van, egyrészt a tegnapi pár üzenetváltás okán, másrészt, mert a te autóddal is érzek hasonlóságokat az én Impreza Outbackemmel, ami ugye szívó kétliteres, 125 lovas...
Gondolom, az M1-en mentetek. Na az tényleg tragédia, minden szempontból, és igen, szerintem is van abban sok igazság, hogy az az aszfalt (vagy nevezzük bárminek) sokkal inkább hangos, és több üzemanyagot igényel. Mint egy nagyon gagyi téli gumi.
Én a horvát és szlovén benzinnél nem vettem észre különbséget a magyarhoz képest, pedig arrafelé még a normál 95-ös is E5-ös, nem E10-es. De fogyasztásban nem sokat jelent.
Az én autóm azért jóval alacsonyabb, mint a Forester, de a 130 km/h pályán már sok neki. Illetve nekem, mert 3000-es fordulat fölött jócskán ugrik a fogyasztás, így én pályán is 120-szal megyek - cserébe városban kerülöm az 50-et, mert nem kapcsolható az ötödik fokozat, mivel a motor ott még baromi erőtlen, és csak vibrál, meg rángat. 2000-es fordulat alatt ezzel az autóval még a finom gyorsítás is lehetetlen.
Nyilván eltérő technikákról, korszakokról beszélünk, de valahogy annyira hasonlóak az érzések, és ezt erősíti a tegnapi linkelt videó a 2001-es H6 Legacy Outbackről. -
nagyúr
Nekem is soknak tűnik, az OBK-t nagyon taposni kell, hogy 15 fölött egyen, 12-13 lityivel eljárok bárhol itt-ott parkettázva is, de Zakopane oda-vissza is 12 lityis átlaggal megvolt. Mondjuk a rosszabb légellenállás, a 4 gangos váltó lehet ennyit számít.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
a zakopane 12 literes átlag azért akkor kb. stimmelhet. a fori homlokfelülete elég nagy, a 4 sebességes váltó szörnyű (az a durva, hogy az x-trail is sima 4 sebességes bolygóműves volt és hibátlanul, gyorsan, pontosan működött... azért szégyen ez a váltó a subarunak, basszus), meg a sítartó.
hát, húgom szerint a toyota corollája (régi darab, talán 2006-os) az everestre felfelé sem tud 10 liternél többet enni.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Downsampling
senior tag
X-Trail nálunk is többször szóba került... Én sajnos pont a hagyományos automata váltóval nem tudtam kipróbálni, csak a CVT-vel, ami szintén egy szégyen. Nekem az X-Traillel (már azokkal az évjáratúakkal, amik szóba jöhetnének esetleg) az a bajom, hogy szinte kizárólag a kétliteres benzines elfogadható erőben (meg persze a dízel, de abból olyat venni, ami még képes megtenni 100 kilométernél többet hiba nélkül, szerintem lehetetlen).
Anno, úgy ezer éve volt nekem egy Honda HR-V-m, a nem VTEC, vagyis 105 lovasból, ötajtós (ez hosszabb kb. 30 centivel a háromajtóstól és nyilván még nehezebb), CVT váltóval. Imádtam. Na nem az összkereke miatt, mert az elég gáz volt. De CVT-je nagyon szuper volt.
Ami nagyon gáz volt, hogy azzal az 1.6-os 105 lovas motorral harmatgyenge volt és emiatt volt a fogyasztás nagyon magas. Közúton, 70-80-nal (nem ám 90-nel) tudtam 10 litert hozni vele, városban ettől többet. De autópályán 12-13 liter úgy, hogy 120 fölé nem is nagyon akaródzott neki menni. Magas kasztni, kb. Forester méret, még súlyban is... -
HÁZIGAZDA
válasz Downsampling #14049 üzenetére
x-trailből ugye a 2008-2014 a jó. egy 2005-ösünk volt hét évig, jól ismerem, nagyon szerettük. 2008 utáninál viszont vagy benzin+cvt vagy dízel+6-sebességes automata. a nissan cvt-t pedig nem szabad megvenni, semmi pénzért! a dízelről ilyen rossz véleményt még nem hallottam, de végülis pont ezért lett kizárva az a vonal, mert inkább akartunk szívó benzinest és normális automatát.
de ahogy nézem, a 3 millióért vett 2011-es forestert semmire sem tudom cserélni, még 4,5m ft-ért is csak csöbörből-vödörbe megoldások vannak. úgyhogy marad a magas fogyasztás, +4 liter egy 1000 km-es úton is csak 40 liter benya, 25 ezer forint. évente bőséges négy úttal számolva is 100 ezer forint, tíz év alatt ad ki egymillió ft-ot. ergo teljesen értelmetlen a fogyasztás miatt bármiféle felárat elszenvedni, esetleg forester helyett egy prius , de az meg... izé...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen