Új hozzászólás Aktív témák

  • Jorus

    nagyúr

    válasz Qru #766 üzenetére

    Nekem anno nagyon jó lecke volt, hogy indultunk haverokkal jó pár vidéki amatőr rallyn, nyél f*s kocsikkal eleinte (belezett 1.0 Swift), aztán szépen erősödtek a vasak (amennyit épp meg tudtunk spórolni a kaján/pián :D), de fontosabb volt a futómű/fék/váltó/difi, mint a motor effektív ereje, és persze az "erősödött" vas is, csak egy házilag tákolt KitCar lett (igaz, gyári KitCar versenymotor, 4 gangos tolókerekes Hewland szekis ralikrossz váltó, sperrdifi, gyári Skoda HP Racing állítható magasságú, keménységű, oda-és visszaútcsillapítású rugók és gátlók, 285-ös veztengely, HF-bővítés, programozható MOTEC ECU, 4-1-be leömlő, 50-es rendszer, Punto-fékek (az passzolt, és hűtött volt :D), GL-es szilentek, semmi burkolat, de azért az már f*sza volt valamelyest. Persze az értelmezhető teljesítményt és nyomatékot a hegyezett veztengely miatt 6000 és 7500 rpm között adta le, ezért egy járdára felálláshoz is padlógáz kellett. Csak az volt a "baj", hogy az az egy autóm volt, tehát azzal jártam hétköznap is, és városban a tolókerekes váltó miatti hang, az ultra magas fordulat, az égett ferodol-szag a kuplung felől, a veseleverő futómű, az elmelegedő motor miatt erre a funkcióra finoman szólva nem volt alkalmas. Nyáron, dugóban araszoláskor minimális a hűtés hatásfoka, így ahhoz, hogy ne forrjon fel a víz, nyélen kellett járatni a fűtést, maxra tekert ventikkel, közben ég a kuplung, mert oké, hogy csak 1-ben kell kuplungolni, de 3500 rpm alatt el sem indult, csak csúsztatott kuplunggal. :D Mondjuk az érdekes élmény, amikor kiszállsz nyáron a 40 fokos júliusi hőségben az autódból csuromvizesen, és kicsit dideregsz, mert odabenn kb. 50 fok volt. :D
    Szal és akkor aztán szétszedtük és eladtuk, és jött az 1.9 PDTDI B6 Passat 105 lóval, aztán a 2.0 CRTDI 140 lóval, és aztán meg az
    OBK. ;]

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

Új hozzászólás Aktív témák