Új hozzászólás Aktív témák

  • motoflug

    őstag

    válasz Doki16 #7024 üzenetére

    Igen, amikor visszaváltasz a füllel, akkor kiírja, hogy S5, tehát 6 sebességesnek veszi a váltót. Amúgy vicces, mert, amikor az erősebb gázadás után rajtamarad a lábam a gázon, de gyengébben nyomom, akkor olyan, mintha visszaváltana néha. Már tudom, hogy kell lépnem a gázra, hogy ez a feelingem legyen. :)

    Na, de a megtelt dolog. Kicsit ocd-s vagyok, és borzasztóan zavar, hogy ~5000km alatt egyszer sem ment maxra az akksi ábra. :D Mindig hiányzik valamennyi hozzá.

    @ No.01:

    Apróság, de fontos megemlítenem, nekem a CHR-ben nagyon zavart, hogy konkrétan minden fekete, és amit mondasz, az valós, a hátsó tér klausztrofobikus. A feketeség megvan a Corollában is, ezért én fehér (törtfehér) belsővel kértem, itt meg lehet nézni, ha a belsőre mész és kiválasztod. Nekem nagyon tetszik, borzasztóan elegáns és a varrás, meg a bőrhatású műszerfal csak szebb ebben a színben. Tisztában vagyok vele, hogy másnak ez a csúnya, de feketében nagyon szűkös a hatás, hiszen még a tetőkárpit is színazonos.

    Na de a többi:

    Radaros tempomat/adaptív tempomat:
    Ez marha jó. Minden évben, van hogy többször is mentem céges autóval Németországba, általában VW konszernnel. Ott ez úgy néz ki, hogy a távolságot nézi, 50m előtted bejön valaki eléd, a rendszer csak azt érzékeli, hogy szűkült a táv, bumm, intenzív fék. Idegesített, kikapcsoltuk.
    Corolláéknál ez nagyon finom. 3 szint van, hogy mennyire engedi közel, én az 1-es (= legközelebb) opciót használom. Itt nagyon finoman lassít, tök jól tartja a távolságot, nem satuzik. Szerintem ennek így kell működnie.

    Sávtartó:
    Működése csak tempomattal automata, ha anélkül kapcsolod be, úgy csak figyelmeztetésre szolgál. Ha tempomattal mész, jelzi neked 2 sávval, hogy megtalálta a jobb és bal oldali felfestéseket, majd működésbe lép. Kb. 20 mp-ig engedheted kormány nélkül, üdítőt bontani, pulcsit lekapni jó. Utána visít, hogy leszel szíves megfogni a kormányt, mert az LTA rendszer nem érzékeli a kezed. Ezeknek a feltétele a jól látható felfestés, és - saját tapasztalat - egyenes, max minimális kanyaros útszakasz. Ennek a működése nem 100%-os, a könyvében amúgy jól leírják, hogy mik akadályozzák a működését. Pl. egyik este próbáltam, rábíztam magam, néztem a reakciót, majd jött egy kanyar, ahol elkezdett pittyegni, hogy rámegyek a sávra, holott az auto intézte ezt a dolgot. Még talán azt is észrevettem, hogy ha rosszabb a felfestés, akkor nagyon-nagyon minimálisan ilyen kígyózó mozgással tartja magát a két sávban, de ez nem vészes, vagy zavaró, viszont látszik, hogy a rendszer nem 100%-os. Autópályán, hosszú egyenes szakaszokon, nappal nagy segítség, ott jól működik. Este, kanyarok, rossz felfestés - na ezeket nem annyira csipázza, de nem az autó vezet helyettünk, hanem segít, ezt érdemes nem elfelejteni.

    Táblafelismerő:
    Jó-jó, de néha aranyos. Pl, tábla írja, hogy 1km múlva autópálya jobbra, és ott az autópálya jele, akkor bedobja neked a kis kijelzőre, hogy pályán vagy. Ez ritka, amúgy nekem arra nagy segítség, hogy pl. 70-es táblánál, bepirosítja a tábla hátterét, ha túlléped, és a szemem sarkából látom, és visszaveszek. Sajna nagyon könnyű átlépni a határokat, nincs sebességérzeted, annyira csendes.

    Automata parkolás:
    nem mertem próbálni, nem is annyira érdekel még.

    Vészfék:
    Volt már, hogy fals jelzést adott, kiírta hirtelen pirossal, hogy veszély, és a madár sem járt arra. Vagy lehet pont az ment közel a szenzorhoz, de nem fékezett le, akkor nagyon ideges lettem volna. Viszont egyszer satuzott előttem egy autó, és akkor hamarabb észlelte mint én, pedig én is az utat néztem, szerencsére durvát satuzni nem kellett, de felhívta rá a figyelmem, az tetszett.

    Kb. ennyi, ha van kérdés, jöhet még. ;)

Új hozzászólás Aktív témák