Új hozzászólás Aktív témák

  • Noddy

    senior tag

    válasz Ujjlenyomat #19546 üzenetére

    Köszönöm a választ!

    Én sem vagyok két lábon járó lexikon, de az átláthatóság kedvéért inkább annak vagyok a híve, hogy egyesével rágjuk át az egyes verseket, hogy mit miért közöl velünk Isten. Én sem vagyok lexikon sőt, ha túl sok minden van előttem, akkor kevésbé tudok fókuszálni egy-egy dologra.

    Te Jézus születését a teremtés aktusával egynek veszed? Szerintem valamit teremteni nem egyenlő a születéssel. Pont emiatt egylényegű Jézus Istennel, nem teremtménye Istennek, hanem a Fia. Mint ahogy írtam korábban is Isten akaratának megtestesítője. És a teremtésnél nem csak a közös teremtés a lényeg, hanem az, hogy minden Jézusra nézve teremtetett, tehát a teremtés oka is Jézus volt:
    Köszönöm, hogy a Kolossébeliekhez írt levélre terelted a figyelmemet:
    "A ki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született; Mert Ő benne teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremtettek; És Ő előbb volt mindennél, és minden Ő benne áll fenn. És Ő a feje a testnek, az egyháznak: a ki a kezdet, elsőszülött a halottak közül; hogy mindenekben Ő legyen az első; Mert tetszett az Atyának, hogy Ő benne lakozzék az egész teljesség;"
    Ha ezt úgy olvasnád végig, hogy Jézust felcserélnéd Istennel: Isten az első (Ézs 44,6), Istenben lakozik az egész teljesség (ApCsel 17,28).
    Ő az egyház feje (vagy Isten!?) A keresztyén egyházaknak ezért feje Krisztus, a Bibliához való ragaszkodás fontos számunkra és ezért tekintjük az egyház fejének Jézust, mint Istent). Jézus és az Atya együtt munkálkodnak, nem csak az Atya akaratát cselekszi, hanem ugyan azzal a hatalommal is bír, ugyanis hiába cselekedné Isten akaratát, ha nem lenne hatalma azt véghez vinni. Bizony kudarcot vallana.Ő Isten megtestesítője, ezért szerepel egyrészt, hogy Isten láthatatlan, mégis láthatóvá vált Jézusban ahogy János is megírja (Jn 14,9). De gondolom ezen versek alapján a ti egyházatoknak is Jézus a feje, ugye?

    Az örökkévalóságra visszatérve:
    Mózes 17,19-ben ténylegesen a szövetség szavának kimondásától kell érteni a örökkévalóságot, de a Péld 8,22 "örök időtől fogva" szól a megbízatás kezdete. Nem? Te a kettőt teljesen egyformának látod, hogy valami egy fix földi időben kimondott határidőtől van, illetve hogy valami örök időktől fogva van?

    "Igen, ezt írja. Na de miért?
    Mert mint ahogy már fentebb írtam is, Jézust csak egy személy, Jehova hozta létre. Viszont ezenkívül mindent közösen teremtettek. Így nyugodtan élhet ezzel a kifejezéssel Jehova. Jézus ebből a szempontból különbözik minden teremtett dologtól."

    Szerintem, pedig Jahve nem véletlenül használ kifejezéseket, hanem ha Jézus tényleg teremtmény lenne akkor a teremtés szót használná, ha pedig a Fia akkor a születést. Ahogy mi se mondjuk a gyerekeinkre, hogy a mi teremtményeink, hanem a mi fiaink, lányaink, születtek és nem teremtettek általunk.

    "Jézus valóban mindig ugyan az volt?"
    Ezek szerint itt tévedett a Biblia szerinted?

    Köszönöm. Én nagyon szeretek Isten szavával foglalkozni, egyre jobban és jobban megismerni Őt. Még eléggé kicsi a tudásom és tényleg csak a leírt dolgokba tudok kapaszkodni. De jó, hogy van a fórumon valaki aki hasonlóan lelkesedik a Biblia iránt :)
    A belinkelt oldalon se tartom helyesnek, hogy a születést és a teremtést egyformának veszik... Milyen alapon? Az én fordításom szerint Jézus nem a teremtés elsőszülötte, hanem minden teremtés előtt született (azaz nem lett teremtve). Szerintem ez nem mindegy. De ha nektek mindegy, hogy valami született vagy teremtve lett akkor ezzel nem tudok mit kezdeni. Már megint hosszú hsz lett...

    Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

Új hozzászólás Aktív témák