-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
RR-13
őstag
Sok mindent lehetne változtatni, hogy mindenkinek jó legyen, de itt a Topikban általában csak azt beszéljük meg, ami ténylegesen már van, vagy kialakulóban, tervben van.
Nincs nagyon ráhatásunk ezekre a döntésekre sajnos.
Lehet, hogy a CIB "tojik" arra, amit írsz, de lehet, hogy más oka van... -
cocka
veterán
csak érted havi díjas, tehát akkor joggal lenne elvárható, hogy ezt is tudja. Vagy akkor lehessen megvenni vagy legyen hót ingyen.
Persze mindig felmerül a kérdés, hogy miért használom ezt. Mert az app frissítésekkor előforduló hibák nem jönnek elő. És kompatibilitási hiba sincs, hogy pl. Android 11-eseknek várni kell, míg műxik. Addig meg sehova nem tudnak belépni, mert a withkey is arról megy. Nice.
Szvsz a legjobb döntést hoztam mikor mobilappról átszerződtem hard tokenre, akinek meg van idegrendszere a CIB hülyeségeihez, az nyugodtan szenvedjen az appal, frissítésekkor meg lehet qrvaanyázni.
-
RR-13
őstag
Persze, elvárni lehetne, de az egy régebbi technikai eszköz, ami lehet, hogy az ahhoz tartozó biztonsági követelménynek nem felel már meg.
És egyébként nem minden ennyire fekete és fehér.
Tudom, hogy miért választottad a tokent, nincs is ezzel baj, mert "folyamatos" belépési lehetőséget ad a felületekre.
Mondjuk tényleg lehetne ingyenes amúgy is. Kérhetnék róla egy képet, hogy most milyet adtak? Köszi.Már csak arra lennék kíváncsi, hogy mit szolnál, ha a token is kipurcan, pl. hétvégén?
Péntek, kora esti purcanást követően 2-3 napig nem tudnál belépni, amíg nem kérsz másikat a fiókban.
Szóval ez is ott van, még ha kevés is ennek az esélye.[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
Ajajajj!
És 2019. szeptember 14-én amikor a PSD2 miatt mindenkit átrugdostak withkey-re vagy hard tokenre, akkor ezt nem tudták a tokenről? Nem volt az olyan régen, alig egy éve.
Itt még termékismertető is van, nemcsak kép:
Vagy valódi képet kérsz róla vagy elég ez a stock cucc is? Nyilván a CIB-é szürke.
mit szolnál, ha a token is kipurcan, pl. hétvégén?
Semmit, mert ha a tokennel sem lehet belépni az nem a token hibája, hanem a banki rendszeré. Ha kalapáccsal rávágsz hármat biztos tönkremegy, de ez nem rendeltetésszerű használat vagy esetleg elmágnesezed. Ráadásul a cseréért fizetni kell.
Gondolom tartós elem van benne, de kiindulva abból, hogy kb. annyit kell tudnia, mint egy számológépnek, nekem meg van egy számológépem, amit valamikor 1998-ban kaptam, azóta nem volt benne elem cserélve és nem eresztett levet, szóval tuti speciális, mert sok boltban kapható elem az állástól is levet ereszt egy idő után. Pontosabban kicsapódik valami savas só.
-
cocka
veterán
Mindenki ugyanezt kapja.
https://i.imgur.com/MdjLEED.jpg
https://i.imgur.com/6WcVzRu.jpg
https://i.imgur.com/xEnkltz.jpg -
aktív tag
Hello, az én kérdésem sajnos nem teljesen illik a topikba, de nem találtam neki jobb helyet Akit esetleg nagyon zavar és tud jobb topikat azt szívesen meghallgatom.
Az én kérdésem külföldi kártyahasználattal lenne kapcsolatos, viszont külföldi bankkal. Annyi lenne, hogy létezik olyan, hogy egy Egyesült Államok -béli bank (Nincs konkrét banknév) kibocsáthat olyan kártyát amely kizárólag az USA területén használható? Létezik ilyen? Mert nekem elég szürreálisnak hangzik. Feltételezem az embernek akitől ezt hallottam nem valamilyen Junior / gyermek számlája van.
Amennyiben igen, ez az online vásárlásokra is vonatkozik?
Köszönöm
-
dptrsk
addikt
Létezik a GeoControl, mint fogalom, itthon is van rá lehetőség egyre több banknál.
Illetve a számlakártya fogalma sem ismeretlen fogalom, itthon sem.Nem mondott butaságot, aki mondta USAban is lehet ilyen.
Ha aktív a GeoControl szerintem webes vásárlást is csak USA-beli webshopon lehet online fizetni.[ Szerkesztve ]
-
addikt
a magyar maestro is rohadt problémás volt neten (pl. steam), és külföldön. mondjuk azt nem tudom, hogy "by design", vagy csak attól volt olcsóbb a bankoknak, mert kevésbé volt
nemzetközileg elfogadotthasználható.It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
K Norbi
addikt
Azt meglehet oldani valahogy, hogy ne sms-t küldjön.
Hanem az appba hagyjak jóvá pl egy Online vásárlást.Sms be kapok kódot. Átirányít Visa oldalra, ez meg sokszor katasztrófa.
Hiába beírom a kódot, unknown system error.Valamikor elsőre sikerült, de az esetek többségébe 2-3 ra küldetni kell a kódot.
Mire beveszi.[ Szerkesztve ]
-
dptrsk
addikt
Szerintem simán lehet, azt mondja a Bank, hogy havi 1 USD a számlavezetés, cserébe csak alap funkciókat kapsz(pl csak belföldi használat), ha ennél több kell, akkor válassz drágább csomagot... mondjuk 5 USD-ért.
Itthon is te döntesz bizonyos bankoknál, hogy (olcsóbb) Maestro vagy (drágább) MasterCard/VISA kártyát kérsz, amit nyilván jobban elfogadnak (pl. online)
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
válasz dptrsk #17267 üzenetére
De minthogy ezer éve megjelent már a Visa Electron, meg a Mastercard Electronic vagy unembossed, így tul.képp egyre több bank vezette ki a Maestrot. Mivel egyre többen akartak neten is fizetni, tehát egy Maestro ilyen esetben nem opció. Jó hogy nem már a Cirrus korszakba megyünk vissza, amit csak kp. felvétre lehetett használni.
-
RR-13
őstag
válasz K Norbi #17265 üzenetére
Amennyiben a CIB VISA kártyával történő fizetésről van szó, akkor "jelenleg", még bő 1 hónapig sajnos nincs jó hírem, mert 2021. január 01-éig megmarad az sms-el történő jóváhagyási forma is.
Próbálok Neked részletes választ is adni, hogy mi miért van:
"2020. november 4-től az interneten történő bankkártyás vásárlás a CIB Bank Mobilalkalmazás használatával hagyható jóvá.
Néhány esetben megmarad az sms-ben való jóváhagyás, és az is előfordulhat, hogy nincs szükség a tranzakció jóváhagyására...""EGT3 országon kívüli országokban történő internetes vásárlások:
Az Európai Unió irányelve alapján a hitelesítési folyamatban bekövetkezett változások csak azokat a vásárlásokat érintik, melyek esetében az internetes elfogadóhely (kereskedő) az Európai Gazdasági Térség (EGT)3 tagállamainak egyikében működik.
Emiatt, amennyiben Ön egy EGT3 tagállamon kívüli, például amerikai vagy ázsiai országban található kereskedő webshopjában vásárol, a tranzakció jóváhagyásánál valószínűleg nem lesz szükség az új hitelesítési folyamatra, hiszen ezek a kereskedők nem esnek a PSD21 szabályozás hatálya alá.
EGT3 országokban történő internetes vásárlások::
Az EGT3 tagországain belüli kereskedőknél végrehajtott internetes tranzakciók esetében a kis összegű, 30 euró összeg alatti vásárlások esetében sem lesz szükség az új hitelesítési folyamatra. Azonban ha az egymást követő és 30 euró összeg alatti vásárlások összege eléri vagy meghaladja a 100 euró összeget, abban az esetben alkalmazni kell az erős ügyfélhitelesítést, vagyis a tranzakció jóváhagyása az új hitelesítési folyamattal történhet majd."
Ami Téged érinteni fog, és várod már:
"2021. január 1.: az EGT tagországain belüli tranzakciók esetében megszűnik az SMS-ben történő autentikáció, és az interneten történő bankkártyás vásárlások jóváhagyása kizárólag a CIB Bank Mobilalkalmazással vagy annak Kártyaautentikációs funkciójával lesz lehetséges.
Bizonyos tranzakcióknál azonban semmilyen jóváhagyást nem kell alkalmaznia a kártyabirtokosnak..."
Forrás.A tegnapi napon általam írtak, részben történő megerősítésére is idéztem részletesebben, a CIB Bank fenti tájékoztatását.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
hehe, magyarán az egész erős ügyfél azonosításnak, kb. semmi értelme, csak a user szívatása. lopott kartyaadatokkal eddig is 95+%-ban egt-n kívül végeztek tranzakciókat.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
RR-13
őstag
Azért pár értelme mégis van, mert a többségi online kártyás tranzakciók, az alábbi EGT tagállamaiban történik:
Ausztria, Belgium, Bulgária, Ciprus, Csehország, Dánia, Egyesült Királyság, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Magyarország, Málta, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Szlovákia, Szlovénia (Európai Unió országai), valamint Izland, Liechtenstein, Norvég, mint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más államok.
Azonban valóban nagy lesz a kontraszt a nem EGT, és az EGT tagállamai között, ezzel az új, "erősebb" ügyfélhitelesítéssel.Viszont a "user szívatása" az új hitelesítéssel kapcsolatban pont, hogy nem igazán "szívatás", mert a jelenleg "első folyamatú sms" azonosítási forma kiváltása miatt, sokaknak "könnyebb lesz" a vásárlás jóváhagyása, amit én is várok egyébként.
-
addikt
Ma, (vagyis pre PSD2) online vásárlásnál nem kellett semmilyen sms. Fizettél bankkártyával és kész. Elenyésző számban voltak EGT-n belüli fizetőhelyeken elkövetett visszaélések.
Ehhez képest a user-nek most több dolga van, de szinte semmi plusz biztonságot nem kap. Továbbra is ellophatja a bankkártya adatait egy noname európai kisbolt, majd azt felhasználva lenyulkálni a pénzét valahol dél-afrikában, vagy valamelyik dél-amerikai szigeten ahogy eddig is zajlott ez.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
RR-13
őstag
Gránit Bank karbantartása:
"Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk, hogy rendszereinkben végzett karbantartás miatt 2020. november 28 (szombat) 20:00 és 22:00 óra között az alábbi szolgáltatások tekintetében fennakadások lehetnek:- GRÁNIT NetBank, eBank
- GRÁNIT Ügyfélterminál
- GRÁNIT Bankkártya SMS szolgáltatás
Szíves megértését köszönjük!
Tisztelettel:
GRÁNIT Bank Zrt." -
aktív tag
Konkrétan tegnap éjjel (~22:40) próbáltam saját számlák között átcsoportosítani pénzt, meg sem makkant, csak üzenet, hogy a vártnál tovább tart, nézzem szorgalmasan a számlainfót... következőre ugyanez. Netbankba belépve semmi üzenet, ott is megpróbálom, maradt beküldve státuszban. Visszalépek a főképernyőre, semmi. Egy ideig frissítgetem, majd éjfél előtt pár perccel fogad ott egy kiírás, hogy karbantartás 23-01 között. Üzenetek között persze semmi, az utolsó júliusi.
Már fel sem húztam magam rajta, pedig buktam így az EP befizetésti nyereményjátékot
Reggel 7-kor persze csörömpöl az értesítés, hogy mindhárom tranzakció sikeres volt, köszi -
aktív tag
Áh, már azzal is elégedett vagyok, hogy gond nélkül működik Curve mögé téve GPay-el... máskor majd bepréselem munkaidőbe az ilyesmit
Lesz itt még probléma, tartalékolom arra az energiát
Amúgy tuti mazochista vagyok, de még mindig ők a legszimpatikusabbak, max. a régi Citi volt hasonló kategória nálam, illetve a K&H a harács előtti időszakból. -
Oliverda
félisten
Akad itt olyan, aki bármilyen K&H-s kártyával szokott iCsekkben fizetni?
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
andrás47
senior tag
Egy közeli hozzá tartozóm külföldön Kínához tartozó részen tartózkodik egyenlőre nem tud hazajönni, meg nem is akar a karanténok miatt, és Gránit bank kártyája van, ma kapott egy üzenetet a banktól , hogy tiltották a bankkártyáját, mert adathalászat áldozata lett , tőle független módon, ezért küldenek ingyenesen egy új kártyát.
Viszont csak magyarországi címre. Kérdésem az lenne esetleg más járt-e így, illetve nincs lehetősége a banknak közvetlen oda küldeni a kártyát, ,mert kérte, de csak itthoni címre tudják, ezt közölték. Jó lett volna ha közvetlen küldenék neki külföldre a kártyát van-e erre valami lehetőség, vagy csak úgy ha hozzá tartozó továbbítja majd , hogy mikor ér oda az más kérdés, valamint kérhet-e a banktól valami kötbért vagy hasonlót , mivel ő semmit sem vett észre, és közölte is a bank nem Ő a hibás ? -
aktív tag
válasz merqree #17279 üzenetére
Sajnos eléggé tervezhetetlen a havi költés, több kártya is van a számlához, sok esetben szükség van a kp felvét darabszám maximalizálásra, ennél jobb konstrukciót még nem találtam rá. Eddig kötött a telefonos fizetés is, most ez már lazább, de a CIB-nél én is nyitottam számlát, viszont egyelőre nem tudja 100%-ban lefedni a családi igényeket, úgyhogy még küzdünk egymással egy ideig.
-
addikt
válasz andrás47 #17280 üzenetére
Paypass-es kártyáként tudhatja esetleg használni a telefonjával. (Ha ez elég, bár tartok tőle, hogy főleg kp felvétre kéne neki, legalábbis 3 éve mikor én voltan, alig fogadtak el visa-t és mastercard-ot Kínában.)
Szóval ha megérkezett a kártya akkor elég ha csak a számát elárulja neki valaki. Netbank-on keresztül kérheti a kártya aktiválását, majd nfc-s okostelefonra, megintcsak netbankon keresztül, digitalizálhatja a gránit app-ban. Persze nem olyan üzembiztos, mint a fizikai kártya, de jobb, mint a semmi.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
István89
tag
válasz andrás47 #17280 üzenetére
Külföldre tuti nem fogja elküldeni a kártyát bank, ha már ezt is közölték vele, akkor sokat nem tud tenni.
Esetleg valamelyik fintech cég kártyája addig nem lehet megoldás? A legegyszerűbb, ha valaki átveszi a kártyát, a kártyaszámot átküldi az illetőnek, aki netbankon aktiválja a kártyát. Azután pl Curve szolgáltatónál beregisztrál, ott kaphat egy virtuális kártyaszámot, amit Google Pay vagy Apple Pay alatt fel tud venni, és mögé berakhatja a Gránit új kártyáját és azzal tud fizetni, bár Kínában milyen terminálok vannak az már nem tudom, szóval ha eu ország lenne, akkor ez egy nagyon jó megoldás lehetne, de így csak egy kosza ötlet.
Igen, számlacsomagok terén még ők a legjobbak, de sajnos minden másban elég gyengék pl a mobilalkalmazás az egyik gyenge pontjuk sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz andrás47 #17280 üzenetére
... tiltották a bankkártyáját, mert adathalászat áldozata lett , tőle független módon, ... ő semmit sem vett észre
Nem tőle loptak adatot, hanem valószínűleg feltörtek egy adatbázist, amelyben az ő kártyájának az adatai is szerepeltek. Ez lehet bármilyen üzlet adatbázisa. Nem ő a hibás, de a bank sem.... illetve nincs lehetősége a banknak közvetlen oda küldeni a kártyát, ,mert kérte, de csak itthoni címre tudják ....
Lehetősége lenne, de nem teszi meg, mert az nagy költség és ugye a bank sem hibás.
Ha platina kártyája lenne a Gránitnál, akkor kiküldenék az új kártyát akár Kínába is. De ez 60 ezerbe kerülne. (Kínába én kiváltottam volna a platina kártyát, már az egészen magas egészségügyi biztosítás miatt is. Ráadásul a Gránitnál nem is drága.)... kérhet-e a banktól valami kötbért vagy hasonlót ...
Nem. Nem a bank hibázott, nem ő okozott kárt.
A hozzátartozód legfeljebb azzal próbálkozhat, hogy méltányossági alapon kéri a Kínába küldést, és egyben bevállalja ennek a magas költségét.
Ha ez nem megy, akkor marad, hogy a családból valaki kiküldi az új kártyát. A pin-kódot tartalmazó levelet azért ez esetben se küldjétek ki. Csak a kártyát, azután ha azt megkapta, akkor mehet a pin sms-ben/emailben. -
almi
senior tag
válasz merqree #17282 üzenetére
Szia!
Milyen Gránit csomagról váltottál Raiffaisen Gold 2.0-ra?
OTP-ről szeretnék végre váltani (túl későn..) és pont ezt a kettő lehetőséget néztem.
Talán a Gránit Bajnok és a Raiffaisen Gold 2.0 csomagot.
Tudsz írni esetleg némi információt, hogy miért váltottál?
Köszi!
Üdv. -
merqree
őstag
Szia!
Gránitnál Bajnok Plusz volt sokáig (havi 990 forintért), aztán downgrade Bajnokra, havi díj mentesen.
Itt a topicban .tnm kolléga javasolta, hogy ha a havi utalás nem haladja meg az egy millió forintot, akkor nem éri meg a Bajnok Plusz. Nem sokat, de valóban lehet spórolni még ezzel az "opcióval".Váltás oka: keress vissza az "augusztusi Gránit Bank balhéra" itt a topicban.
-
axioma
veterán
válasz sifarr #17285 üzenetére
Szerintem a sztoribol nem egyertelmu, hogy nem azert jelezte-e a bank hogy elloptak a kartyajat, mert nem Mo-on hanem Kinaban hasznalta. Ha ez okozta, akkor eloszor is be kene jelenteni, hogy a cserekartyat is ott fogja, ezt nala ne vegyek gyanus esetnek, masreszt meg okot adhat a reklamaciora is. [Persze ha tenyleg elloptak azaz altala nem ismert terheles vagy terhelesi kiserlet tortent, az mas teszta, akkor a bank nem hibazott.]
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz axioma #17288 üzenetére
Pontosan. Nem derül ki egyértelműen a hsz-ből, hogy nem a bank hibázott, ráadásul lehet, hogy a bank "kapkodta el" a tiltást, mert nem kérdezte meg az ügyfelet előtte, hogy használta-e Kínában a kártyát "mostanában".
Amennyiben más típusú adathalászat történt, aminek nincs köze a Kínában történt vásárláshoz, akkor meg a bank is lehet hibás, ha nála történt az "adathalászat".
-
sifarr
senior tag
válasz axioma #17288 üzenetére
Szerintem a sztoribol nem egyertelmu, hogy nem azert jelezte-e a bank hogy elloptak a kartyajat, mert nem Mo-on hanem Kinaban hasznalta.
Nekem alap, hogy ilyen esetben rögtön a bankhoz fordulok. Ha másképp nem, akkor a netbankon keresztül egy szabadformátumú levélben.
Mivel andrás47 azt írta, hogy a bank csak Mo-ra küldi ki a kártyát, ezért én azt feltételeztem, hogy egy tisztázó kör a banknál már megvolt.
Másrészt nálam az is alap, hogy ha az ember Európán kívülre utazik (főleg, ha előtte sosem tette), akkor előtte szól a banknak. Ahogy az is, hogy 2 kártya van a zsebemben különböző bankoktól. -
addikt
mivel ma kapta az üzenetet, és hónapok óta nem nagyon lehet utazni, ezért feltételezhető, hogy hónapok óta használta kinn a kártyát, tehát valószínűleg nem ez zavarta a bankot. (én is használtam kinn a gránit kártyát, semmi nem volt belőle, fel se hívták)
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
almi
senior tag
válasz merqree #17287 üzenetére
Köszi az infót, visszakeresem az augusztusi történéseket.
Végigpörgettem a PDF-et, ami a kezdő hsz-ben linkelve van.
Jól értem, hogy ha most december 31-ig nyitok Raiffaisen Gold 2.0 csomagot, akkor minimum havi 400k-s összeg 3 részletben is érkezhet? Ha ez így van, így fog maradni jövőre is?[ Szerkesztve ]
-
KTU
addikt
" így fog maradni jövőre is?"
Nem
Benne van:
"2020.12.31. után a 400 000 Ft összegű jóváírásnak egy összegben kell érkeznie. Egyéb esetben a számla havidíja 10 722 Ft."
BM Raiffeisen Premium Gold 2.0 bankszámla
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
sifarr
senior tag
... 3 részletben is érkezhet? Ha ez így van, így fog maradni jövőre is?
Ezt a kedvezményt évek óta 1-1 évvel hosszabbítgatják. Esetleg/valószínű előfordulhat, hogy így lesz 2021-re is, de rre garancia nincsen.
Lehetőségeid:
1. Vársz januárig, amíg kiderül, és utána döntesz.
2. Van egy trükk, amivel ez a korlát költségmentesen, kis macerával megkerülhető.
Nem az én ötletem, vagy az index fórumán, vagy ebben a topicban olvastam. -
andrás47
senior tag
Köszönöm a válaszokat . Mivel már lassan két éve kint van és ezt a kártyát használta többet, (szerencsére van egy másik is neki) így valószínűleg nem lehet kérdés, hogy tudja a bank hogy, ott használja rendszeresen fizet vele. Kérdés letiltás előtt nem merült fel a bank részéről, mert azonnal letiltották, enyhébb esetekben zárolni szokták ha jól tudom először, tehát nem lehet a bank kártyát többször használni. A bankkal felvette a kapcsolatot semmit nem árultak neki el a részletekről , ,csak annyit majd küldik az újat, ugyanott használta ahol eddig is általában, nem volt új helyen használva. Érdemes-e tőlük kérni kötbért, arra hivatkozva, hogy nem tudja használni még az új meg nem érkezik ?
-
alakesh
tag
válasz andrás47 #17296 üzenetére
Akkor az sanszosan tényleg valami adathalász ügy lehet, főleg hogy még infót se adnak ki. Gyanús tranzakciónál inkább a zárolás és ügyféllel való egyeztetés a jellemző.
Kötbérrel próbálkozni szerintem felesleges, a bankot erősen védi az ÁSZF az ilyen esetekre , szerintem mindegyiknél benne van, hogy jogukban áll tiltani a kártyát, ha a helyzet úgy hozza.
(meg persze no offense, de ha "csaknekicsakmost" a helyzetére való tekintettel nem tiltották volna a kártyát, utána meg visszaélnek vele, akkor meg az lenne a probléma... )
-
addikt
válasz andrás47 #17296 üzenetére
talán egy gránit most kártyát ki tudna alkudni, amíg legyártják neki az újat, ezzel legalább nyerne 1-2 hetet. (vagy ezt az új digitális kártyát, bár annak a részleteit nem ismerem)
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
RR-13
őstag
válasz andrás47 #17296 üzenetére
Így már világos, amiket leírtál.
Viszont semmi nem zárja ki, hogy a banki oldalon történt az adathalászat, és ezt egy esetleges panasz/jóváírási ügyben "kénytelenek lennének" elismerni amennyiben az ő oldalukon történt "mulasztás", (és ha nem akarnak valótlan állítani), vagy az igazat leírni, hogy milyen "adathalászat történt", ami nem miattuk volt, ha nem akarnak kötbért fizetni.Érdemes pár sorban leírni az igényt, arra hivatkozva, hogy az ügyfél nem tehet erről, viszont aránytalan kényelmetlenséget okoz neki ez a kártyapótlás stb.
Ilyen eseteknél - kérésre - azért más bank "szokott kötbért megállapítani", pl. 5 ezret vagy 10 ezret.
Lehet hivatkozni pl. anyagi kárra is, hogy a bankkártyát majd tovább kell küldeni a kártyatulajdonosnak, jelentős költséget generálva.
Szerintem már erre is, minimum jóvá kellene írni egy bizonyos összeget.Pár sort megér szerintem, mert akkor hátha le is írják, hogy ténylegesen mi történt, és ki a "felelős".
A panaszkivizsgálásoknál a bank köteles érdemben válaszolni a panasz tárgyra, és mellébeszéléssel nem váltja ki az érdemi választ.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Viszont semmi nem zárja ki, hogy a banki oldalon történt az adathalászat, és ezt egy esetleges panasz/jóváírási ügyben "kénytelenek lennének" elismerni amennyiben az ő oldalukon történt "mulasztás" ...
Azért az adathalászat az ügyfeleket támadja.
A bank oldalán nem adathalászatról, inkább arról lehetne szó (elméletileg), hogy meghekkelték a szerverüket és adatokat szereztek meg. Viszont ha a Gránit oldalán lenne ilyen probléma, akkor pl. a bankártyákat tömegesen kellene letiltani, és szükség esetén akár a netbankot is zárolni, az ügyfeleket jelszó módosítására kérni.
Ha ilyen történt volna, akkor már ebben a topicban is többen jeleztek volna kártyaletiltást. De az internetes sajtóban is lenne erről hír. Semmi ilyen nincs, tehát szinte kizárt, hogy banki oldalol történt az adatszivárgás.
Viszont már több olyan eset is volt, amikor üzletláncok, szállodaláncok és hasonlók adatbázisait törték fel és szereztek meg tömegesen bankkártya adatokat. És ilyenkor a bankok tömegével cserélik a kártyákat.
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- TicWatch Pro 2020 okosóra
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
- Apple iPad (7.generáció) IPS Wi-Fi + Cellular 32GB Tablet DOBOZOS
- Apple iPad (8.generáció) RETINA Wi-Fi 32GB Tablet Dobozos
- Iphone 12 pro max 256gb,akku 100%, hibátlan működés,szép állapot,független
- Újszerü HP 850 G2 Világitó Magyar Bill /Intel i5-5300 /8gb ram / 256gb SSD
- Apple watch series 7 45mm Product Red megkímélt,tartozékaival,fix 67000ft.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest