Új hozzászólás Aktív témák
-
1eske
tag
SAP-nál junior fejlesztői pozícióba, minimális tapaszttal mennyi a reális bérigény? Jelenlegi cégnél ahol dolgozok kb 430 körül keresek, ez alá nem mennék.
-
daneel92
tag
sziasztok!
budapesti német szoftverfejlesztő multinál vagyok c# szoftverfejlesztő gyakornok/diákmunkás. az lenne a kérdésem, hogyha esetleg átvesznek állandóra, miután cirka fél évet ott dolgoztam, milyen bérigényt adjak meg, mi a reális? jelenleg egyetemre járok[ Szerkesztve ]
Asrock B450 Pro4, AMD Ryzen 7 2700 @3.2GHz, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse 8GB, Chieftec 600W
-
Diploma vs. nem diploma témában:
[link]| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'
-
CyberPunk666
senior tag
válasz kraftxld #8555 üzenetére
Valahol azért elkeserítő, hogy ilyen irdatlan pénzt és időt felemésztő intézmények ennyire nem tudnak alkalmazkodni a kor elvárásaihoz.
Én a jelenlegi oktatási rendszer alapkoncepciójával sem értek már egyet. Mióta mindenhol van internet és számítógép, azóta az egész rendszer jelen formája egyszerűen feleslegesség vált.Az egyetlen ok arra, hogy még mindig van, hogy a hosszú monopólium lassan tűnik el...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz CyberPunk666 #8556 üzenetére
Azert nem ennyire egyszeru a helyzet az iskola funkcioja (foleg a felsooktatas elott) csak kis reszben a szakmai oktatas, eleg joreszt a szocialis eres.
while (!sleep) sheep++;
-
CyberPunk666
senior tag
Elsősorban valóban a felsőoktatásra gondoltam, miközben oktatási rendszert írtam, de igazából sok szempontból arra is igaz. Nem azért mert nem szakmai oktatás folyik, hanem azért mert a lehetőségek töredékét sem használják ki, miközben sokkal olcsóbban lehetne sokkal hatékonyabb munkát végezni.
De azért azt gondolom te is látod, hogy az idő és pénzráfordítást nézve nagyon siralmas a helyzet. Nyilván egy tömeges oktatásnak vannak korlátai, sosem lesz olyan jó, mint az egyénre szabott, de a jelenlegi szint szerintem nagyon aggasztó és elkeserítő.
[ Szerkesztve ]
-
OPiiPO
addikt
válasz kraftxld #8555 üzenetére
Kicsit félreértetted a cikket - a cikkben _nem_ arról van szó, és az E&Y sem állitja hogy a teljes felsőoktatás halott dolog lenne.
Csupán azt, amit mindígis tudtunk, hogy a jeles és az elégséges didlomaminősítés közötti különbség a karrier szempontjából teljesen mellékes:
"It found no evidence to conclude that previous success in higher education correlated with future success in subsequent professional qualifications undertaken."[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
nagyúr
.. raadasul ez a cegen belul igaz csak, raadasul csak olyan jeloltekre, akik egyebkent jok voltak a felvetelin.
Tehat siman lehet, hogy a jobb egyetemi eredmennyel rendelkezok jobban teljesitenek a felvetelin, esatobbi-esatobbi. A cikk annyit allit, hogy nincs bizonyitek arra, hogy a jo felveteli eredmenyt elerok kozul a jo jegyekkel rendelkezok kesobb a cegen belul jobban teljesitenek.
while (!sleep) sheep++;
-
PazsitZ
addikt
Összességében igen, én is akartam írni, h azért globálisan feltehőleg a diplomások "sikerességi" aránya- jövőben elért fizetése, még feltehelőleg mindig magasabb lesz.
De maga a szabályzat lazítása üdvözlendő. Ha valaki megszerzi a kellő tudást, csak nincs diplomája, ne legyen kizárva az adott piacról.[ Szerkesztve ]
- http://pazsitz.hu -
-
CyberPunk666
senior tag
Én úgy fordítanám meg, hogy akinek megvannak a jó képességei az valószínűleg el is tudja/fogja végezni az iskolát, ezért nyilván magasabb a találati arány közöttük. Ezért van értelme figyelembe venni, de ugyanakkor a megléte pedig nem garantál még semmit, ahogy a hiánya sem. Ami szerintem elég siralmas.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz CyberPunk666 #8562 üzenetére
> de ugyanakkor a megléte pedig nem garantál még semmit, ahogy a hiánya sem
Felreerted szerintem. Egeszen biztos vagyok benne, hogy ha _semmi mast nem tudsz az illetorol_, akkor a diploma meglete nagyobb valoszinuseget ad arra, hogy pl. az E&Y-nal megfelelo munkaero lesz. Ha szerinted nem, akkor elkezdhetjuk levezetni, de szerintem trivialis.
while (!sleep) sheep++;
-
Viszlát
addikt
válasz PazsitZ #8561 üzenetére
Jaja, szerintem is ez a jó irány és igazából ennyi kell, semmi több. Ahogy a cikk is írja "... will no longer act as a barrier to getting a foot in the door". Emlékszem amikor az IBM-et elkezdték megrohamozni a GDF-es friss diplomások és automatice kapták a magasabb pozikat, több pénzzel. Elég frusztráló volt, főleg, hogy nagy részük semmiresejó - lapát kategória volt, sokszor filóztam, hogy vajon ezek hogyan érettségiztek le egyáltalán, a főiskoláról nem is beszélve...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
CyberPunk666
senior tag
Igen, triviális, hogy a valami az többet jelent, mint a semmi.
A probléma azzal van, hogy az a valami rettentően sok időt visz el, rengeteg pénzbe kerül és nem bizonyítja, hogy tudja.
Mintha egy irodalmi mű megírásával mérnénk a matematikai képességeket. Aki magasabb intelligenciával rendelkezik, az valószínűleg jobb lesz mindkettőben, mint akinek alacsony az iq-ja, de azért mégsem jelenti a jó írás, hogy jó matekból, ahogy a rossz sem jelenti, hogy rossz lenne belőle. Valahogy így gondolom a diplomáról is. Ha okos és érti, akkor nyilván elvégzi, de igazából csak közvetett bizonyíték arra nézve, hogy van köze a szakmához.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz CyberPunk666 #8565 üzenetére
> csak közvetett bizonyíték arra nézve, hogy van köze a szakmához
Ha sikerul barmit talalnod, ami majdnem konkluziv arra nezve, hogy valaki jo munkaero lesz-e, akkor rovid uton dollar-multimilliardossa valhatsz.
while (!sleep) sheep++;
-
axioma
veterán
15 eves, es elitebbek koze tartozo 8 oszt. gimiben nyolcadikos gyerek mar ott tart, hogy a tanulas nagyobb reszet tok feleslegesnek erzi, nem mondta ki szo szerint, de az adatok megtanulasat (matekos, igy nem meglepo hogy a term.tud. targyak megfigyelese, rendszerepitese az masik serpenyo nala). Inkabb menne dolgozni, valami ertelmeset csinalni... Nem veletlen, hogy a kompetenciameres is arrol szol, hogy az adatot megadjuk, te a logikat tedd hozza, aztan csodalkoznak, hogy szarul teljesit az atlag magyar.
Szoval igenis az alsobb iskolakban is lehetne fogni es atvenni egy jol mukodo peldat. Es legyszi ne gyertek az alkalmatlan pedagogussal, mert ilyen alapon semmibe se szabad belekezdeni... (arrol nem is beszelve, hogy bar en is ismerek olyanokat is, de a masikbol is nem egyet, de joval tobbet olyat, aki azert nem tanit - bar hobbiszinten kijon rajta -, mert megelni nem lehet belole). -
-
CyberPunk666
senior tag
-
nagyúr
válasz CyberPunk666 #8569 üzenetére
> Hanem arra tudok módszert, hogy jó munkaerő váljon belőle miközben éveket tölt azzal, hogy azzá váljon.
Tenyleg? Az meno.
while (!sleep) sheep++;
-
veterán
...mar ott tart, hogy a tanulas nagyobb reszet tok feleslegesnek erzi...
Ez régen is így volt. Aztán később kiderült, hogy nem is volt olyan felesleges az! Másrést áltlános műveltség nélkül az ember szakbarbár lesz. Az miért is lenne olyan jó társadalmi szinten?
És még mielőtt elkezdődne a flame: nyilván vannak felesleges részek a tananyagban, de ennek mértéke nem szignifikáns. Inkább az IT oktatás színvonalával van baj.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz CyberPunk666 #8572 üzenetére
Nem gunyolodok, hitetlenkedem. Mi az a modszer?
while (!sleep) sheep++;
-
Mercutio_
félisten
válasz CyberPunk666 #8565 üzenetére
Azzal, hogy elvégzi bizonyos készségei / képességei és az ismeretanyaga (nem csak szakmai, az ahogy lentebb írták a szakbarbár *) is fejlődik.
Persze lehet ezt autodidakta módon is, de sok a buktató és nincs visszacsatolás.* fő bajuk, hogy korlátoltság vagy hiányosságaik leplezése okán bár egy területen képzettek, de (max pár óra guglizás után már) agysebészettől a jogtudományon keresztül az állattenyésztésig mindenben IS profik ebből eredően az adott terület művelőit is simán lehülyézik
axioma: ne viccel, már a görögök óta ezt gondolja minden 15-25 közötti fiatal
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
OPiiPO
addikt
"15 eves, es elitebbek koze tartozo 8 oszt. gimiben nyolcadikos gyerek mar ott tart, hogy a tanulas nagyobb reszet tok feleslegesnek erzi"
- egész nyilvánvaló, hogy el tudja dönteni, mi felesleges és mi nem 15 évnyi élet tapasztalattal?Mercutio_: ott a pont, erősen
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
axioma
veterán
válasz Mercutio_ #8574 üzenetére
Az a baj, hogy a gorogok ota nem csak a konyveket talaltak ki, hanem az internetet is a mobilra... azon ritka esetben, mint pl. az en fizikatanarom akarta bemutatni hogy fontos az adatok ismerete, ha ki kell szamolni, hogy az 5m3-es 2t-s teherautora nem a terfogat, hanem a tomeg (pontosabban suly) miatt nem lehet a palabol/cserepbol tobb raklapot feltenni, akkor a kepletet tudja, de a suruseget fogja es megnezi a neten (vagy, tarsadalmi munkamegosztas, magat a korlatot elhiszi...). A szakmajaban levo adatokat meg mar rutinbol tudni fogja, nem tanulassal, hanem mert soxor kerul a keze koze.
Nyilvan nem azt mondom, hogy ne tanuljanak a fiatalok. De olyan problemakat kene megtanulniuk kezelni, ami a valo eletben is elofordul. Kedvenc vesszoparipam a nulla penzugyi-gazdasagi oktatas... a nyelvtanitas is csak mostanaban kezd elfogadhato lenni (en me'g papiron 8(? lehet hogy 9) evig tanultam oroszt).
Amugy _szerintem_ [nyilvan alapozas utan, ld. alsosok] elobb szedje fel a szakbarbarsaghoz szukseges adatokat, majd amelyiknek marad kapacitasa, az a muveszeteket, ellenkezo tudomanyagi infokat. De amelyiknek nincs kapacitasa, azt ne aprozzuk el, annak legyen egy tema, amiben elegge profi. Nem mondom, hogy ne tanuljon helyesen irni (de ha nem megy, akkor ne buktassuk, igaz erre mar kitalaltak a dislexiat...), de en peldaul nem sok hatranyat lattam eddig annak, hogy bar a magyartanarnak iq-bol osszeraktam a korabbi mintakbol verselemzesre olyan szoveget amit otossel osztalyzott, nekem az kinai szoveg volt, es a mai napig nem ertem a muveszeteket, irodalmat az "elvart" modon. Ellenben nekem van ami matek bizonyitas es "szep".
-
azbest
félisten
Ha szociális érés alatt a közösségi életet, másokkal való kommunikációt, a kapcsolati háló építést érted, akkor egyetértek.
Sajnos én úgy láttam, hogy itthon sok helyen ez is teljesen leépült. Mégpedig azért, mert az egyetem és egységei nem partnerek abban, hogy közösségi életet lehessen élni bennük. Szegeden két óra között leülni nem lehet sehová. A szabadon használható infós termet is felszámolták. Szóval, hacsak nem a közeli kocsmai életet vesszük ide, akkor ez elég kapufa. A leülős mindenféle kávézók pedig nem tipikus átlag egyetemista helyek, ott inkább a cserediákok tudnak pénzt költeni.
Van néhány értelmes ipari kurzus, ahová kihalásos alapon lehet bekerülni. Sokszor akinek nincs ottani ismerőse, az nem is tudja, hogy létezik.
Néhány BP-i kollégiumról hallani, hogy van olyan közössége, ahol érdekes dolgokon át életkedvet lehet kapni az egyetemen.
A francia modell, amikor nem számít, hogy mennyit tudsz, hanem az számít, hogy a többiekhez képest milyen vagy, az is eléggé közösség romboló hatású lehet, mert ha segítessz valakinek, akkor magad ellen dolgozol.
Van akik úgy gondolnak az egyetemre, hogy aki azt végig tudta küzdeni, bármilyen értelmetlen feladatról is legyen szó, az majd megállja a helyét a cégnél is. Hát van pár tucat diplomás kolléga, akik gondolkodás nélkül nekiállnak fejleszteni bármit, amit a marketingesek kitatálnak. Pedig fontos lépcső lenne, hogy értelmesen kibarchobázzuk, hogy valójában mit szeretnének kapni ahelyett, amit félszavakban odavágtak a feature requestbe. Ez a fejjel a falnak dolog eléggé vissza szokott ütni, amikor később kiderül a feladat értelmetlensége. Néha teljesen végig is viszik a semmit. Hát ilyen diplomásokból nem sok köszönet van. Hiába az értelmetlen beseggelés, ha pont gondolkodni és az ismeretek alkalmazását nem tanítják meg.
Ez olyan keleti gondolkodás szerintem.Érdekes, hogy a nyugati egyetemekről azt hallani, hogy a diákok állnak össze és indítanak startupokat. Nálunk a bennfentes egyetemi vezetőnek vannak cégeik, ahová kiszervezhetik az értelmesebb diákokból verbuvált csapatba a feladatokat. Az olcsó és naív munkaerő elég sokat tud hozni. És az a poén, hogy itthon már ez is kifejezetten előnyös a fiataloknak, mert így van esélyük nemzetközi projektekbe betekinteni és külföldön, multicégeknél kapcsolatokat építeni. Így jó ugródeszka, míg egy nímand kft minimálbéres gányolása nem éppen az, amire sok itthoni helyen számíthatnak.
De mondjuk a tudományos terület is ugyanez. Nyugaton a diákok publikációit támogatja az egyetem. Itthon a diákok kutatásaiból él egy csomó egyetemi titulus, saját önálló munka helyett. Tömören megfogalmazva, az egyetem ugyanaz, mint az adott ország, csak kisebb léptékekben.[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Mindenkinek voltak szar tanárai, csak van aki felismeri, hogy ez nem elég indok beszántani a felsőoktatást.
Tanulni kellene megtanítani a diákokat, szövegértelmezni, problémát megoldani, mert ebben gyengék, de ez nem a felsőoktatás feladata kellene legyen, hanem az általános- és középiskolának.A való élet problémái elég tág fogalom, mi alapján választod ki? A tegnap, a ma, vagy a holnap problémái?
A pénzügyi ismeretek rég alap kellene, hogy legyen de az általad emlegetett internett erre vonatkozóan is bőséges forrást biztosít...
Nyelv: a mostanában az 15+ év legalább, egyébként ahogy mi nem tanultunk meg oroszul úgy sok mai fiatal nem tanul meg angolul/németül hiába tanulják az iskolában (vagy talán épp azért)Azzal nem értek egyet, hogy alsóban hajrá szakbarbár (=reál tárgyak? wtf?) eleve akkor még igénylik a változatosságot, a játékosságot (ének, rajz, versek, mind a saját szintjükön persze)
Szerintem el kellene tudni vonatkoztatni a saját élményeink / igényeink/elvárásaink-tól, megpróbápni más helyébe képzelni magunkat, de néha az is nagy segítség, ha fel tudjuk idézni saját fiatal önmagunk ballépéseit/botlásait/kihagyott lehetőségeit.10-20-30 év tapasztalattal mondani a tutit, miközben elfelejtjük, hogy az a 10-30 év kellett ahhoz, hogy azok legyünk akik most vagyunk.
azbest: szerintem ez a diákokon is múlik. Ha van rá igény alulról szerveződve is létre lehet hozni tanulóköröket, lehet b.sztatni a HÖK -öt, lehet "lopni" külföldi mintákat, felvenni a kapcsolatot hasonló tematikájú egyetemekkel.
Kicsit azt érzem egyébként is, hogy hiába van sokkal több lehetőség mint 20 éve a fiatalok nem élnek vele. Középfokú nyelvvizsgával nem mennek Erasmussal külföldre, vagy épp megy a duma, hogy "nyáron külföldi diákmeló", amikor bedobod, hogy OK jelentkezni kellene X időpontig az egyetemen jön a válasz, hogy most nincs rá időm, de majd jövőre
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
azbest
félisten
válasz Mercutio_ #8581 üzenetére
Amúgy ja, valóban a diákokon is múlik. Csak azért jó, ha van valami rutinosabb, kezdeményezőbb keménymag, aki életben tartja a kezdeményezéseket.
És jó, hogy mondod, hogy tényleg van szegeden is alulról jövő kezdeményezés, aminek oktató tagja is van.
hackerspace-szegedCsak hát ugye, itt is inkább már végzett / sosem végző szakemberek vannak jelen. Ők pedig elfoglaltak, nincs sok idejük, energiájuk. Ha a földi halandó oktatóknak lenne pénze és energiája, hogy ne másodállással töltsék az idejüket, akkor lehetne egyetemi keretek közt is szervezni alkotói, kreatív műhelyeket. Némelyik oktatónak talán van ilyen jellegű kurzusa, csak hát az az, amiről földi halandó nem is tud.
-
axioma
veterán
válasz Mercutio_ #8581 üzenetére
Csak roviden, mert sok lesz az off. En egy 8.-ossal inditottam, nem egyetemmel. Penzugybol a net segit, HA keres, de lasd devizahitelesek megmentese, a masok hulyeseget is en fizetem (allam, bank az enyembol ad nekik ugy, hogy en az akkor felvett a tam.hitelemmel mar reg szarabbul allok), tehat kotelezoseg a lenyeg, mint a kgfb-nel. Also utanra mondtam a valogatast, erdeklodesi iranyt, az also az alapozas az marad, ott nincs me'g altalanos muveltsegezes, felsoben mar erosen. Nyelv mar attol jobban megy (=kozepszint), hogy kb. mindenkinek ott az angol, aminel a kozep elerese konnyebb, szemben egy nemettel (na jo, a jelen helyzethez kepest, milyen egyszeru lenne ha az eszperanto vagy mas jol osszeallitott mesterseges nyelv lenne a hidnyelv...)
-
CyberPunk666
senior tag
-
axioma
veterán
válasz CyberPunk666 #8585 üzenetére
Imadom ezt a szenzaciohajhaszo, es pont a penzugyi oktatas hianyat demonstralo szoveget... a jellemzo lakashiteles a lakas ertekenek kb. a felet vagy annyit sem vett fel hitelnek, tehat az o torlesztoje egy fel albidijjal kene osszehasonlitva legyen...
-
CyberPunk666
senior tag
Megkérdeztem szakmabeli ismerőst és azt mondta, hogy erősen változó területileg a dolog, de nagyon csalóka is a statisztika, mert a CSOK és a munkáltatói kölcsön is önerőként jelenik meg. A tehetősebb részeken jellemző az 50-50, ennél kisebb arányban ritkán vesznek fel hitelt, azok már kp-ra megveszik, tehát ez nem lehet az átlag, mert mellette rengeteg a rosszabb területeken a minimális önerő, az is sokszor csok/személyikölcsön/munkáltató vagy ezek együttese, esetleg már meglévő családi ingatlan jelzáloga.
3 gyerekre már önmagában 10 milliót le lehet önerőzni, ami azt jelenti, hogy nulla forint valódi önerővel lehet normális ingatlant venni.
Szóval erről ilyen környezetben nem lehet értelmes statisztikát csinálni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs