Új hozzászólás Aktív témák

  • robi212

    tag

    Sziasztok,
    Objektív vásárlással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni tőletek. Tudom, ez nem az a topik, de egyrészt az Objektív topik bedöglött, másrészt itt mindig jó szakmai diskurzus megy. Persze tereljetek máshova nyugodtan.
    Egy Canon 100D-m van jelenleg, 18-55 kitobival (+ 50 f1.8, 100-400 L 4.5-5.6). Szeretném a kitobit leváltani azon cél mentén, hogy ~1 éven belül a vázat is lecserélném FF-re.
    Egy kicsit mindenes obit szeretnék, a kiszemelt egy Canon 24-70 f2.8, de még mindenesebb egy 24-105 f4. Ami miatt vacillálok, az főleg inkább a fényerő (repro, portré a 100-400-al megoldható), mert beltérben, kevés világítással, vaku nélkül is szeretném használni és a jelenlegi váz nem enged sok utólagos belenyúlást a képekbe. Tudom, még jobb lenne egy fényerős fix, viszont az nem mindenes és a keret most egy használt zoom felé terel.
    Járok természetbe, utazom, családi happeningek, szóval tényleg egy mindenes kell.
    Plusz járok egy 2 éves (volt OKJ-s) fotósuliba, szeretnék a szettben előrébb lépni.
    Bármilyen tanácsnak örülök, köszi előre is.

    Ha a Vasembert felcseréled Bádogemberre, már nem ugyanazt a filmet nézed.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz robi212 #7301 üzenetére

    Annyi észrevételt tennék, hogy ez egy MILC topik, ahol amúgy el szokott férni az objektív is mint téma, de a jelenlegi szetted egy DSLR.

    Nem tudom DSLR irányba akarsz-e feljebb lépni FF-re, de mielőtt ebbe pénzt invesztálsz nagyobb mennyiségben, azért elgondolkoznék azon, hogy akarok-e egy halott műfajra ennyit áldozni.

    Az utolsó Canon full-frame DSLR váz az 1D X mk III volt három éve, de az egy nagyon speciális szegmensnek készült és a Canon már tavaly bejelentette, hogy nem fog többé profi DSLR-t fejleszteni. Ha ezt a speckóbb gépet nem nézzük, akkor az utolsó full-frame DSLR tőlük a 6D mk II volt hat (!) évvel ezelőtt, de az utolsó profi igásló 5D mk IV is 7 éves ma már.

    Nem tudom milyen vázat szemeltél ki, de őszintén nem lennék meglepve, ha hasonló árban már MILC is lenne. Egy használt 5D mk IV áráért amúgy van használt Sony A7 III is, kicsit olcsóbban Canon EOS R (vagy akár EOS RP + kitobjektív) kapható. Persze ezekre a vázakra adapterezve fel tudod tenni a Canon DSLR objektíveket is, de nagyon megnézném mennyit költök erre, mert ha nem nagyon olcsóbb a MILC-hez képest, akkor csak bezárod magad egy zsákutcába, ahonnan csak jelentős anyagi bukóval tudsz majd kiszállni, mikor végképp elértéktelenedik minden ami tükrös.

  • robi212

    tag

    válasz Stauffenberg #7302 üzenetére

    Köszi a válaszod.

    Mostanra már a MILC mellé tettem le a voksom, de az egy későbbi lépcsőfok.
    Egy lehetséges út a váltáshoz: 1. használt FF obi a kit helyett, 2. új MILC váz + adapter, 3. saját bajonettes obi(k).
    Az egyből MILC-re váltás most nem fér bele, viszont fejlődni szeretnék és a mostani szettnek már elértem a korlátait, egy obival azért most még kitolhatom a tapasztalást.
    A kiszemelt váz amúgy egy Canon R6 II. Még friss, már nem belépő szint, de még nem is full profi. Egyelőre ez még hobby nekem és nem is gondolnám, hogy ebből én megélhetésszerűen profitálok majd.
    Viszont bármilyen tanácsnak, tapasztalatnak örülök a vázakkal, gyártókkal kapcsolatban is, hogy melyik jobb. Nem ragaszkodom a Canonhoz (csak egy picit :) , mindenféle egyéb tapasztalat híján), ha van jobb.
    És persze az obiról is örülök bármilyen tapasztalatnak :) .
    Amúgy egy használt 24-70 2.8 olyan 220 000 FT +-.

    Köszi.

    Ha a Vasembert felcseréled Bádogemberre, már nem ugyanazt a filmet nézed.

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz robi212 #7303 üzenetére

    A gyártók imádják a gondolkodásmódodat. Majdnem minden fotózással foglalkozó átmegy ezen a fázison. Ha konkrétumokkal tudod folytatni a következő mondatot, akkor vedd meg.
    Azért van szükségem egy 24-70 f2.8 objektívre, mert ....

    Egyébként kizárt dolognak tartom, hogy kinőtted a meglévő eszközparkodat. Legfeljebb olyan témát találtál, amiben eredményesebb lehetnél egy jobb felszereléssel vagy kényelmesebben lenne egy mai váz.
    Itt van két általam személyesen ismert fotós oldala. István egy bridge Nikonnal, Tamás pedig egy Rx100-assal fotózik, cserélhető obis gépe sosem volt. Amikor valakitől azt olvasom, hogy "a mostani szettnek már elértem a korlátait" mindig ők jutnak az eszembe. Ettől még lehet igaz a kijelentés ha pl. egy szar megvilágítású iskolai aulában vagy tornateremben akarod a gyerek nevezetes eseményeit megörökíteni, vagy rákattansz a makróra, csak ha így van, akkor konkrétan tudod, hogy mire van szükséged. Tanácsra biztosan nincs :N

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • vond

    MODERÁTOR

    válasz Lassú Víz #7304 üzenetére

    A Dr. Tóth-Piusz István linket köszi. :R A fotói zöme nagyon tetszik.

    VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT

  • robi212

    tag

    válasz Lassú Víz #7304 üzenetére

    Köszi.

    Elnézést, akkor nem egyértelműen fogalmaztam. Nem vázat keresek (az egy későbbi lépcsőfok), hanem objektívet.
    De köszi a rávilágítást, csak én tudok dönteni, hogy kell-e és hogy milyen.
    És az is igaz, hogy nem a szettnek értem el a korlátait, sokkal inkább a kitobinak, ezért is annak keresem az utódját.
    István fotói tetszenek.

    Ha a Vasembert felcseréled Bádogemberre, már nem ugyanazt a filmet nézed.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz robi212 #7306 üzenetére

    Ha nem a Canon EOS (DSLR) rendszeren belül lépsz feljebb Full Frame szenzorra (és ezt senki sem tudja nyugodt szívvel javasolni neked, én sem), akkor vagy adapterrel viszed tovább az objektívet amit most megveszel vagy ígyis-úgyis el kell majd adnod amikor váltasz (de az adapterezést is unni fogod és el fogod adni egy ponton).

    Én lehet inkább keresnék egy f/2.8-as APS-C zoom objektívet Canon EF bajonettel és hajtanám azzal a gépet amíg lehet és megvárnám míg az upgrade ára egyben megvan FF-re, új váz, új objektív, mindenestül és akkor nem vagy arra korlátozva, hogy kénytelen legyél egy halott rendszerben maradni vagy adapterezni MILC-re. Majd ott lesz egy nagy halom opciód, hogy melyik rendszert építsd fel a nulláról.

    Az a baj, ha most veszel egy full frame zoomot ami indul 24mm-ről, akkor a széles oldalon eldobsz rengeteget, nagyon szűk lesz az egész a crop faktor miatt és nyertél vele valamennyit fényerő oldalon, de lesznek fotók amiket el sem tudsz készíteni, nemhogy zajosan, de sehogyan sem.

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz robi212 #7306 üzenetére

    Megsértődtél. Pedig csak arról van szó, hogy egy vagy több saját hasonló döntésünkről derült ki utólag, hogy pillanatnyilag jó ötletnek látszott. Persze örömet okozott, a birtoklási vágyat kielégítette, de tudatosan a képeket később visszanézve nagyon kevés képről lehetett azt elmondani, hogy kellett hozzá az új szerzemény. És még ezeknek is jelentős része olyan, hogy ha nem készül el, nem történik semmi. Végezetül sokkal több kiadással és lassabban értük el a kitűzött célt mintha türelmesebbek lettünk volna. Egy EOS-RP 24-105 kit 500 ezer alatt van. A 220 ezer több mint a 40%-a.

    Stauffenberg: +1

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • Haja

    tag

    Sziasztok!

    Tudom, hogy van-egy milyen gépet vegyek topik, ha nagyon nem illik ide a kérdés, akkor átmegyek oda, de talán befér ide is, tapasztalatokra is kíváncsi vagyok.
    Erősen gondolkodok egy full-frame váltáson (most, hogy ez kell-e nekem, egyelőre hagyjuk 😊), és igazából az a kissé provokatív kérdésem, hogy szól-e bármilyen racionális ok, hogy a Sony Alpha7 III/IV helyett Nikon Z6II köré kezdje el az ember az építkezést? (Nagy valószínűséggel e fölé nem mennék, nincsen szükségem 40-60 mpixelre.)

    Ami Nikon-ban pluszként jelenik meg, az a felső LCD és a jobb kereső/kijelző. De a Sony-nál van a jobb AF, jobb akku, a sokkal nagyobb obipark, és itt nem is elsősorban a sajátra gondolok (bár a 20-70-es elég csábító), hanem a 3rd party obikra. És így az árelőny is a Sony-nál van (ld Tamron 70-180 vs Nikon 70-180, ami ugyanaz, csak Nikon logóval +250e).

    Ami most van használatban, egy Pentax K5IIs (használható, de szervizelendő állapotban), Tamron 17-50/2,8, Sigma 50-150/2,8 és Sigma 10-20/3,5-4,5. Egy vázcsere esetén a K3 iii jöhetne szóba, de többe kerül, mint egy FF váz, és a méretben is nagyobb, nehezebb, mint a jelenlegi. Viszont egy másik APS-C rendszer (Sony6xxx, Fuji) kiépítésének (a méretet leszámítva) meg nem sok értelmét látom.

    Szóval, mi szólhat a Nikon mellett? Mi miatt esett ki a Sony, aki Nikon-t vett, és fordítva?
    Előre is kössz!

    Üdv!
    H

    [ Szerkesztve ]

  • MrChris

    nagyúr

    válasz Haja #7309 üzenetére

    Nekem egyik sincs, viszont a vázamon a felső LCD-t alig használom/nézek rá. A felsoroltakból a Sony vonalat választanám, mindenféle natív objektív van hozzá, használt piaca z-bajonetthez képest óriási.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Haja #7309 üzenetére

    Csak az objektív választék döntsön szerintem, ez meg szubjektív kinek-mire van szüksége.

    A jobb hátsó LCD, jobb EVF és a felső státusz LCD jópofa dolgok, de igazából nem ezekkel fotózunk, de ha neked ezek nagyon fontosak, indulhatsz a Nikon vonalon is.

    Az APS-C gondolatnál meg megállnék egy pillanatra:

    Ha nem használod ki a Full Frame előnyeit, például ritkán fotózol kifejezetten kevés fény mellett vagy van szükséged a kicsit még jobb dinamikára, akkor igazából jelentősen több pénzért fogsz az időd nagy részében olyan fotókat gyártani, amit egy APS-C váz is meg tud ugrani.

    Nem minden váz + objektívpark kombóra igaz (ez attól függ mire van szükséged), de simán összerakható olyan szett APS-C vonalon, ami szembetűnően olcsóbb lesz vagy akár kompaktabb.

    Nekem például a két fő témám az utcai fotó és a portré, nekem erre a Fujifilm rendszere tökéletesen elég, van zoomnak egy XF 18-55mm f/2.8-4-em, de IBIS-es vázra váltva cserélni fogom Sigma 18-50mm f/2.8-ra, ami kettőszázezer forint (!) és aránylag kompakt és szépen is rajzol. Emellett meg ott vannak a Sigma 30mm f/1.4 és 56mm f/1.4 objektíveim, amiket meg nagyon bírok és egyikért sem fizettem (új mind a kettő) 150 ezernél többet. Ha a vázat lecserélem idővel X-T3-ról X-T5-re, akkor is van elég tartalék ezekben az üvegekben, hogy kirajzolják a 40 megapixeles szenzort.

    Voltam már előtte is a Fujifilm rendszerén, onnan pár évre elmentem Micro 4/3-ra és azt gondoltam, hogy onnan váltva már nem gondolkoznék másban, mint Full Frame, de őszintén szólva bármilyen matekot lefuttatva az jött ki, hogy Full Frame vonalon drágább lesz minden és sok esetben az objektívek is nagyobbak/nehezebbek. Többet kapok a több pénzért? Igen, természetesen. Fog korlátozni valamiben a Fuji? Háááát... engem személy szerint nem nagyon. A különbözetből veszek egy új MacBookot és még utazásra is marad kicsi? Igen.

    Nagyjából ezt futtattam le. De ki lehet hozni azt is, hogy az APS-C sem kisebb, sem olcsóbb nem lesz, ez nagyon egyéni igények kérdése.

  • p_adam

    addikt

    válasz Haja #7309 üzenetére

    [link] A realitás az, hogy elérhetőbb árú modelleket nézve AF terén le van maradva a Nikon. (Persze a Fuji se valami kiemelkedő Canon/Sony mellett, mégis ajánlják...)

  • madgie

    titán

    válasz p_adam #7312 üzenetére

    Mert nem csak az számít, hogy a fehér hátteres stúdióban Manyikajolika szemén fogjon éleset minél hamarabb a gép.

  • Haja

    tag

    válasz Stauffenberg #7311 üzenetére

    Köszi, mondjuk én használom, szerintem még sosem néztem meg az aktuális beállítást a hátsó kijelzőn... Bár gondolom ezt is meg lehet szokni, de nem értem a Sony miért hagyta le, tök üres a gép bal oldala.

    7311 Stauffenberg
    Igen, nem véletlenül írtam, hogy az FF váltás értelmét inkább ne firtassuk :) Szigorúan nézve természetesen nincs szükség FF-re, nem tudom, hogy az emberek mekkora százalékának lenne valójában, képminőség szempontjából az APS-C is tudja, amit kell. Viszont részben ezért tudnám még kevésbé megmagyarázni, hogy miért mennék át egy másik APS-C rendszerbe sok pénzért, amikor jelenleg is abban vagyok. Nyernék valamennyit az AF-en, meg videón (mert azt jelenleg a lehetőségek miatt egyáltalán nem csinálok), de képminőségben nem nagyon lenne előrelépés a jelenlegi Pentaxhoz képest (sőt, nézegettem Fuji tesztképeket, és nagyon nem győztek meg). FF-ből tájképezéshez jól jönne a nagyobb dinamika, és ritkán használok vakut, szóval rosszabb fényben a kevesebb zaj.

    "igazából jelentősen több pénzért fogsz az időd nagy részében olyan fotókat gyártani, amit egy APS-C váz is meg tud ugrani."
    Valójában a Canon g7xII is megugorja :D Na jó, persze, ha egymás mellé teszem az APS-C és 1 colos képeket, akkor látszik a különbség. Persze ettől még nem lesz jobb kép, de legalább technikailag jobb.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz madgie #7313 üzenetére

    Pont nem ott jön ki a legjobban a különbség (ha még olyan körülményeknél se tud pontosan fókuszálni a szemre, az elég gáz).
    Hanem más helyeken, ahol a képkereten belül folyamatosan változik, hogy a célszemély takarásban van-e vagy nem, miközben mozog, kevesebb fénynél. Megjegyzem, itt még az R6 II se volt annyira tökéletes, mint aminek mindeddig gondoltam, de valószínűleg még mindig messze átlag feletti szintű és lehet állítgatni.

    De persze, nem csak ez számít, csak egy-két Fuji topikba hozzászóló más márkára váltó is alátámasztja az alábbiakat, ami egyébként nincs túlságosan kihangsúlyozva.

    Márpedig elvileg pont az AF lenne az egyik dolog, ami miatt a DSLR 'elavultnak' titulált.
    De megjegyzem, egy Nikon D700 még mindig stabilabban, kiszámíthatóan és fürgébben fókuszál bizonyos esetekben, mint egy régebbi MILC, és tényleg az is segít, hogy nincs semmi lag a keresőben. Persze nincs témafelismerés, eléggé megköveteli, hogy tiszta legyen a gép számára, hogy mire kell fókuszálni (középen), nagyon könnyen vált bármilyen témánál közelebbi dologra. (Gondolom ez is finomhangolható.)
    (Meg nyilván 40+ megapixel esetén kiütközőbbek ezek a hibák 12 megapixelhez képest.)

  • p_adam

    addikt

    válasz Haja #7315 üzenetére

    Egyáltalán nem szükséges minden fotóhoz, sőt, adott esetben a minimalizálás segít is, a régebbi Panasonic gépekben kontraszt alapú az egész és így is lehet velük fókuszálni (fotóra, főként single-AF módban...)
    De ha azt nézzük, hogy van-e olyan jó, mint a konkurencia, akkor ez egy kevésbé elfogult vélemény, és ha tényleg annyira frusztrálja, akkor már váltott volna.

    Mondjuk tényleg alapvetően a működése, ami nem olyan felhasználóbarát. Mégha egy régebbi EOS R vázat nézünk, abban is viszonylag megbízható az AF működése és látható hogy mikor jó, mikor nem, csak könnyebben leesik a témáról és rá-kell korrigálni (más kamerák többször mutatnak fals megerősítést, szerintem ez zavaróbb). De tényleg arra se lehet azt mondani, hogy ne lenne jól használható, előbb-utóbb ki fogom próbálni újból, mert bizonyos dolgokat nézve nálam már az is eléri azt a határt, ami pontosan elegendő.

    A Fuji új középformátumú MILC gépétől is többet vártam ennél - persze ebben a méretben még mindig ez a legjobb, akkor milyen lehet a többi...

    [ Szerkesztve ]

  • madgie

    titán

    válasz p_adam #7316 üzenetére

    Nézd, sok esetben a gyakorlati tapasztalat nem azt jelenti, amit XY Józsika mond a YT csatornáján, hanem például azt, hogy múlt héten is hiába volt mellettem egy csomó R6/R5 user a sajtóeseményen, feldughatták maguknak a teszteken kitűnő Eye-AF-et, mert ha Vincze Lilla meg Pataki Attila épp összetalálkozik, mosolyog, körbeveszi őket közvetlen közelben a többi tizenhét sajtós, mögöttük meg a háttér szintén tele van arcokkal (mármint eleve azért jöttek, hogy egy arcokkal teli falra dedikáljanak), akkor messze úgy jársz a legjobban, ha gyorsgombbal azonnal offra rakod az arcfelismerőt és hagyományosabb módszerekkel oldod meg, hogy egyszerre két helyen legyél, könyökkel csinálj helyet magadnak és még ne is a szemben lévő telexes kolléga arcára húzzon rá a gép.

    Sok hasonlóba belefuthat az ember és elég ritka az olyan "tiszta" körülmény, amit a tesztekben szoktak összehasonlítani a tesztelők. Nyilván nekik is meg kell oldani valahogy, meg meg is kell élniük valamiből, de szerintem ezerszer többet ér,
    ha tényleg rászánod az időt és rendesen megismered az eszközöd, tudd, mikor/mihez/hogyan kell nyúlni. Szerintem ez sokkal fontosabb, mint az, hogy milyen felirat van a gépeden, nem hiszek abban, hogy bárki bármiben is érdemi hátrányban lenne, mert mondjuk neki "csak" egy Z5 van a táskájában. Én azért használok Fujit, mert azt szoktam meg és szeretem, más ugyanígy van a Nikonnal, Canonnal, akármivel. Nem hiszem, hogy abszolút értékben van rossz gép, rendszer, feladatok vannak, amire esetleg XY jobb lehet, de nagyon sokszor a tesztek is elviszik az embert a málnásba, meg az adott feladatot is sokféleképp meg lehet oldani.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #7312 üzenetére

    Amúgy a Sony vagy Canon van annyival jobb ebben, hogy megismételhetetlen fotókra vagy snittekre ráeresztenéd? Én a legeslegutóbbi generációs vázaikat nem teszteltem még ilyen körülmények között, ahol az alany eltűnik, hátat fordít, stb.

    Lehet csak a régi reflexek szólnak belőlem, de én a mai napig az esetek 95%-ban a középső AF pontot használom, esetleg joystick-al finomítok rajta a téma függvényében. A Face/Eye AF-et portrézáskor szoktam használni, de ott meg tudjuk újra csinálni ha belehibázik.

    Amúgy akinek az abszolút csúcsok-csúcsa AF rendszer kell, az menjen Sony-ra, ez évek óta evidencia, annyi technológiai előnyt szedtek fel. De lehetnek más szempontok is, nekem például erősen az, hogy a Fujival jelentősen redukálni tudom az utómunkával töltött időt a frankó és mélységében paraméterezhető Jpeg kimenet miatt.

    De ez az AF vita kicsit arra is emlékeztet, mikor utoljára DSLR-t használtam (5D Mk III), akkoriban meg a Canonon kívüli világ szerint volt teljesen hülye mindenki, aki őket használja, mert hiszen a dinamikatartomány milyen kevés... aztán valahogy én mégis velük szerettem jobban fotózni, mert a színek jobban tetszettek, mint Nikonon, ergonómiában messze jobban szerettem őket, stb. Ezek egyéni preferenciák.

  • tvamos

    nagyúr

    Le van blekfrajdejjozva az RF100-400, de nincs vaz, aire ratehetnem. :( Pedig milyen jokat irnak errol az obirol.

    "Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János

  • Haja

    tag

    válasz Stauffenberg #7319 üzenetére

    Köszi a válaszokat. Igen, nem hinném, hogy bármely rendszer kuka lenne, meg kell tanulni használni, mindegyiknek vannak erősebb/gyengébb pontjai. Pl. AF szempontból nem tudom mennyire lenne fontos a szemfókusz, nem használtam még ilyet, valószínű, hogy a többnyire egy pont kiválaszt módszert alkalmaznám, de ez változhat.
    Ami viszont szembe jött és biztosan zavarna, hogyha gép azt mondja, hogy ott a fókusz, akkor ne előtte vagy mögötte legyen éles. A Nikonnál voltak ilyen példák, nem tudom, hogy Sony/Canon vonalon előfordul-e. Ezt tudja produkálni a DSLR is, ehhez nem kell MILC :)

    Részben erre vonatkozott az eredeti kérdés is, hogyha papíron nézem, meg pláne az árakat, akkor nem nagyon lehet a Sony-val versenyezni. De mi az, ami mégis Nikon felé viszi az embereket, mi az ami miatt mondjuk kiesett a Sony/Canon, ami nem feltétlenül jön elő egy netes teszten.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Haja #7321 üzenetére

    Erről a Nikon Z fotósokat érdemes megkérdezni, de itt azért nincsenek sokan a topikban. Simán lehet, hogy ami az egyik embernek hátrány, az másnak nem az, de nem vetném el a márkahűseget sem, mint szempont.

    Vannak Canon felhasználók, akik addig MILC-hez sem nyúltak, amíg ők meg nem csinálták az RF rendszert és arra váltva továbbra sincs tágabb képük a lehetőségekről.

    Btw a Sony rendszerével nehéz mellé lőni, annyira ügyes balansz az egyes aspektusok között. Aztán az már másik dolog, hogy valaki ilyen ízűbb vagy amolyan ízűbb rendszert tart-e ideálisabbnak.

  • Haja

    tag

    válasz Stauffenberg #7322 üzenetére

    Igen, benézek oda egy kis tapasztalatszerzésre. Megnéztem amúgy a Z6II-t, és alapvetően tetszett, kényelmes, jó kijelző, az AF sem tűnt vészesnek (a mostani szetthez képest). Viszont simán lehet, hogy csak annyi fog dönteni, hogy melyik oldalon van a bajonett oldó gomb :) Pentaxon a bajonett jobb oldalán van a gomb, így jobb kézzel tartva gépet, míg ballal az obit jobb kézzel megnyomva a gombot könnyedén levehető az objektív. Míg a Nikonokon bal oldalra került ez a gomb, és ez nagyon nem tűnik logikusnak, nem állt kézre. Kézben legyen a váz is, az obi is és közben még a kioldót is megnyomni, valahogy macerás volt. Bár valószínűleg megszokás kérdése.

    Illetve elkezdtem nézegetni az APS-C vonalat is, és ez meg lehet azon fog elhasalni még mielőtt teljesen belefolynék, hogy nem nagyon van (legalábbis nem láttam) APS-C-re tervezett 70-200 ekv. obit. Mint volt anno a Sigma 50-150/2.8 vagy Pentax/Tokina 50-135/2.8. Legalábbis Sony-ra. Ez lehet, vagy csak rosszul kerestem? Fujira van valami 50-140, de az is akkora mint egy fullframe obi, 1 kg, szóval a méretelőny rögtön elveszik.
    Érdekes, hogy ez valahogy elsikkadt ezen a vonalon.

    H

    [ Szerkesztve ]

  • markussandor

    senior tag

    válasz Haja #7323 üzenetére

    Míg a Nikonokon bal oldalra került ez a gomb, és ez nagyon nem tűnik logikusnak, nem állt kézre
    Sose volt más a kezemben, mint Nikon, ballal fogom a vázat, jobbal az obit, és tökéletesen kézre áll, hogy a bal kezem mutató újjával megnyomom a kioldó gombot.

  • Haja

    tag

    válasz markussandor #7324 üzenetére

    Igen, ezért írtam, hogy valószínűleg megszokás kérdése. Én biztos nem ennyire elegánsan csináltam :), koncentráltam, hogy semmit se ejtsek le...

  • Mercutio_

    félisten

    válasz markussandor #7324 üzenetére

    Jobb oldalon van a markolat a vázakon, ezért szokatlan a nem Nikon usereknek a bal oldali bajonet kioldó elhelyezés...

    Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

  • Neck

    veterán

    válasz madgie #7318 üzenetére

    Na erre csináljuk azt Sony-n, hogy flexible spot fókusz mező M vagy S méretben, joystick segítségével egy pillanat alatt oda húzom, ahová kell, és ott, és csak ott fog szemet keresni, rátapad és nem vakarod le róla (a7 IV). 20 emberes tömegben is frankón működik.
    Szóval a teszteken kitűnő eye AF az tényleg kitűnő ilyen szituban is, ha az ember tudja, hogyan kell használni.

    A többivel amúgy egyetértek. Óriási rutinnal, régi vázzal, manual fókusszal is lehet profi valaki, és lehet, hogy hiába adsz neki egy Alpha1-et, ott fog bénázni vele. És a legtöbb szitut a legtöbb cucc a tejfölöspohár belépő kitobis szett felett így, vagy úgy megoldja.

    Amiben talán különbség van, hogy mennyire "hülyeálló" a szett (nekem szükségem van rá :D ). Sokszor volt már úgy, hogy utólag jöttem rá, hogy nem volt igazán jól beállítva a cucc, de vagy az AF, vagy a szenzor dinamikája, vagy a szenzor stabi kihúzott a szarból :B

    U.i arról már nem is beszélve, amikor 30 kép után jöttem rá, hogy apsc módban maradt a váz, és 2.25x kisebb felbontású képeket gyártottam :W , de még az is elég jó lett...

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • madgie

    titán

    válasz Neck #7327 üzenetére

    Egy darab Sony volt a sajtós "sáskahad" kezében, azzal is gimbalról videóztak :DD

    Mondjuk Fuji sem volt, csak nálam.

    [ Szerkesztve ]

  • m3ss

    veterán

    válasz Neck #7327 üzenetére

    Na erre csináljuk azt Sony-n, hogy flexible spot fókusz mező M vagy S méretben, joystick segítségével egy pillanat alatt oda húzom, ahová kell, és ott, és csak ott fog szemet keresni, rátapad és nem vakarod le róla (a7 IV). 20 emberes tömegben is frankón működik.
    Szóval a teszteken kitűnő eye AF az tényleg kitűnő ilyen szituban is, ha az ember tudja, hogyan kell használni.
    meg csak atvaltani sem kell flexible spotba. alapbol wide+eye af es ha megzavarja a tomeg, masik ember, szemuveg, kalap, frizura a szemfelismerot, vagy egyszeruen nem csak nem oda mer vmi miatt ahova szeretned ami amugy nagyon ritka, akkor touchscreenen "felulirod" az automata fokuszpont valasztast. semmi gombot nem kell nyomni, fotozas kozben elkezded bokni a hatso kijelzot ahova raknad a fokuszt. lehet korlatozni a kijelzo meretet ehhez, hogy 1/2 vagy 1/4 mereten legyen csak touschscreen, vagy az egesz kijelzon.

    U.i arról már nem is beszélve, amikor 30 kép után jöttem rá, hogy apsc módban maradt a váz, és 2.25x kisebb felbontású képeket gyártottam :W , de még az is elég jó lett...
    ez amugy idegesito, hogy nem tudjak a keresoben neked feltuno abraval mutatni, hogy apsc modban vagy...sajnos en is beleszaladtam mar ebbe parszor, amikor veletlen megnyomtam az apsc valtasra programozott gombomat es nem vettem eszre. emiatt le is vettem gyorsbombrol..

    [ Szerkesztve ]

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • madgie

    titán

    válasz m3ss #7329 üzenetére

    Egy ilyen stílusú riportnál nem fogod a másik kezeddel böködni a kijelzőt, örülsz, ha sokszor fél kézzel be tudod úgy csempészni a többiek fölött, mellett, könyökük között a gépet, hogy gyorsan lőj egyet.

  • m3ss

    veterán

    válasz madgie #7330 üzenetére

    nem olvastam vissza a temaindito hozzaszolasokat. akik mas geppel fotoznak hogyan valasztanak fokuszpontot? joystickot is mozgatni kell valahogy ha fejed felett van a kamera. en latom 1 meterrol hogy hova bokjek ra a kijelzon.

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • madgie

    titán

    válasz m3ss #7331 üzenetére

    Ha ilyen kitekert pozíciókban kell azonnal megoldani valamit, akkor szerintem még mindig az a legegyszerűbb, hogy félig lenyomva átkomponálsz.

    Persze lehet, hogy van erre jobb megoldás, de a "rendes" sajtósok sem alkalmazták ott, én meg a kevés rutinommal pláne nem kezdtem el trackinggel, eye af-fel, akármivel próbálkozni, kicsit leegyszerűsítve spray&pray.

  • vond

    MODERÁTOR

    válasz madgie #7332 üzenetére

    Sok régi motoros sajtós MILC-re váltás után is még mindig átkomponál fix középső AF ponttal. Nagy ritkán én is használom, de a legjellemzőbb most már az, hogy a képernyőt taperolom AF mező áthelyezéshez, vagy akár közvetlen fókuszáláshoz. :)

    VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT

  • m3ss

    veterán

    válasz vond #7333 üzenetére

    szerintem is ez inkabb egy ilyen regi beidegzodes. semmi logika nincs benne. en is fotozok fejem felol is, kis helyen is, eszembe nem jutna ujrakomponalgatni milccel. amikor nem volt tobb crosstype fokuszpont, akkor kellett ujrakomponalni. aztan hiaba lett sok fokuszpont, mozgo embereknel az arc/szemfelismero hianya miatt tukroson ugye a legkozelebbi pontra mert ra, ami lehet egy hadonaszo kar vagy barmi ami kozelebb van a szenzorhoz, mint amire fokuszalni szeretnel.
    nyilvan sajtosok altalaban nem dolgoznak annyira kicsi doffal, hogy az ujrakomponalas miatti fokuszsik eltolodas annyira problema lenne. de enelkul sincs semmi elonye. nem gyorsabb ujrakomponalni, mint odarakni a fokuszpontot. ha tudom hogy fixen elottem van a tema, odarakom a felso harmadoloba vagy az oldalsoba tapival a fokuszpontot es ott marad. ha dolongel a tema vagy kicsit belemozog akkor is le tudja a gep kovetni. nem kell ujrafokuszalni, ujrakomponalni...az sem megoldas, hogy egyszer fokuszalsz aztan ujrakomponalas utan nem mersz ujra tobbet, mert mi van ha rossz helyre ment a fokusz? akkor minden kep ugyanugy felremegy.
    ha meg kicsi a melysegelesseg akkor meg nincs is sok kerdes, csak magad szivatod az ujrakomponalassal.

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • madgie

    titán

    válasz m3ss #7334 üzenetére

    Ehhez képest én f1.2-f1.4 fixekkel oldottam meg az említett esetben, sokszor újrakomponálva, mert másképp nem ment. Nyilván nem mindig és nem minden helyzetben, de a MILC előnye az is, hogy egy feladatot még többféleképpen meg tudsz oldani.

    Az viszont minden ilyen kis helyszínű, sok sajtós esemény alapja, hogy nem érsz rá pöcögtetni, képernyőt taperolni, mert ha csak fél másodperccel maradsz le, már bemászott eléd egy másik sajtós, vendég, akárki. Ez nem esküvő, ahol a vendégek, szolgáltatótársak csak kis százaléka sz@r le, itt konkréten mindenki letojja, ki vagy, miért vagy ott.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz m3ss #7334 üzenetére

    Sok sajtós nem saját géppel dolgozik, hanem amit éppen kiutalnak és egy komplexebb AF rendszert kiismerni azért idő és ezt nem élesben akarják gyakorolni. A középső AF mezővel dolgozni betonbiztos és ez a leginkább uniformizált élmény a rendszerek között.

    Egy AF-C-vel megtámogatott object/face/eye tracking viszont sokkal eltérőbben tud viselkedni egyik és másik rendszer vagy akár vázak között, igényel némi finomhangolást is, azt ki kell kísérletezni, megtanulni, objektívenként is eltérhet mi az ideális beállítás, ráprogramozni valami custom presetre őket, ezek mind olyan dolgok, hogy sokan nem vesződnek vele, ha fél év múlva már nem a Reutersnek, hanem a AFP-nek fotózik és tök másik gépet nyomnak a kezébe.

    Amúgy meg simán benne van a megszokás is. Én is még csak mostanában jutottam el oda, hogy már csak az esetek 70%-ban használom a középső AF mezőt, többiben meg AF csoportot mozgatok joystickkal a téma igényeinek megfelelően (nincs object trackingem).

  • Neck

    veterán

    válasz Stauffenberg #7336 üzenetére

    Én azért tuti kipróbáltam volna azt is, hogy ha tudom, hogy Vincze Lilla meg Pataki Attila lesz az alany, akkor 3-3 közelmúltbéli fotójukat beregisztrálom előre az arc prio-ba, és csak nyomom a gombot mint süket a csengőt :)

    Az arc prio elég jól tud működni, legalábbis Sony-n ez a tapasztalatom.

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • madgie

    titán

    válasz Neck #7337 üzenetére

    23 zenész volt ott (meg a kísérőik, a Zene Háza munkatársai és sajtósok) , akiknek a listájáról nem tudtam semmit előre, de még igazából a szervezők sem, mert pl Bródy a végére esett be. Amíg sajtósokkal félkörívben körülvéve dedikálta a falat az egyik, addig jó esetben odaért aláírni teljesen máshová három hanglemezt egy másik.

    Nem panaszképp' mondom, de egy Sony a fene okos szemkövetőjével azt se tudta volna, mit csináljon itt, annyian voltunk.

    Az említett kép itt van, nem látszik az összes "munkatárs" a képen, hidd el, tőlem jobbra, meg alattam is volt kamera, mindenfelé :D Itt mondjuk szerencsésen kb középen voltak, meg az ekv. 35 volt a kezemben, meg se próbáltam szűkebben elkapni ezt.

    De szerintem már túlbeszéltük a témát, a Zene Háza örült az anyagnak, az Index szintén tőlük kérte el a hír borítóképét, szóval egész jól megoldottam a helyzetet (megoldottam volna bármivel, de a Fuji kb kész JPG-eket köpött ki, ami nálam a mai napig a legnagyobb előnye a rendszernek)

  • m3ss

    veterán

    válasz madgie #7335 üzenetére

    evek ota minden egyes kommentben amit irok ezzel josz, hogy az eskuvo fotos melo az a legalja ezert meg azert meg aamazert. azt gondoltam volna idaig, hogy pedig egy rendezvenyfotozasnal eleg hasonlok a korulmenyek, es legalabb az autofokusszal kapcsoaltos tapasztalatok ott is megalljak a helyuket, de akkor nem.

    az hogy lokdosnek, bemasznak eled, mozog az alany, jobban mint az eskuvon meg inkabb arra kesztetne, hogy ne komponalgassak ujra.
    azt magyarazd meg, hogy ebben a szituban, vagy barmilyen mas szituban mi az elonye az ujrakomponalasnak, mi miatt gyorsabb, mi miatt vezet elorebb...mert en nem latom ezekbol amiket irsz.
    stauffenberg hozott egy ervet, ismeretlen kamera. ezzel egyet tudok erteni :K

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • madgie

    titán

    válasz m3ss #7339 üzenetére

    Fú, félreértesz, egyáltalán nem úgy gondoltam, hogy az esküvő a legalja, sőt, ott is sokszor ugyanez a szivatás megy, csak kisebb mértékben. Pont erre akartam utalni abban a hozzászólásban, amire válaszoltál. Én is esküvőztem, ahhoz tudom hasonlítani.

    Már azt is leírtam, miért így csináltam néha: mert kb 0,3 másodperced van, aztán bemászik eléd valaki, odatolja a másik a gépét, elmozdul balra, stb. Gomb félig lenyom, kicsit átkomponál, ha kell, gomb le, két kép lassú sorozatban, ennyi időm volt, szerencsés esetben.

    Aztán lehet csak azért vinnyogok ezen ennyit, mert nem ezt szoktam csinálni, rosszul esett ez a daráló, a többiek meg nyugodtan robogtak tovább az aznapi három hasonló parkrációra :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • m3ss

    veterán

    válasz madgie #7338 üzenetére

    az a baj, hogy mar megint csinalsz egy fuji sony hitvitat ebbol a vitabol, fuji jpeg stb. engem nem erdekel ki milyen milccel fotoz. kizarolag a fokusz modszerekrol beszelek.

    itt szimplan arrol van szo, hogy ilyen pillanatfotozasnal, mint az ff kep is amit beloktel, ami amugy eleg alexpos, nincs ido ujrakomponalgatni. vagy meglovod kozepso ponttal es kivagod, vagy meglovod arc/szemfelismerovel. vagy meglovod manual fokuszponttal. vagy ugye raengeded auton a tukrost es daralsz, de akkor jonnek a kezek, fenykepezogepek az eloterben amikre ramer majd...
    ujrakomponalassal konkretan lemaradsz ezekrol a pillanatrokrol, amikor osszemosolyogva kezet fogtak. szemfelismerovel gyakran masra fog merni, tiszta sor. ha viszont fix helyen allsz es tudod hogy hol vannak a szereplok, mint a szines kepnel, tudod hogy annal a latoszognel ahol fotozol mondjuk a felso harmadoloban lesz a tema, akkor odateszed a fokuszpontot tapival, joystickal vagy akarhogy. es csak kattintgatsz.
    ha fejed felol kell fotozni, sokan vannak, lokdosnek, akkor meginkabb igy csinalom, hiszen ezek a korulmenyek csak nehezitik az ujrakomponalos fotozast. sztem.

    vagy majd osszemosolyognak, te fokuszalsz, ujrakomponalsz kattintasz? igy sanszos hogy lemaradsz a pillanatrol. meg kovetkezo pillanatban mashol lesznek, ha keves a feny es kicsi a dof meg inkabb igaz ez.
    sztem ehhez nem kell rendezvenyfotosnak lenni, de vilagositsatok fel, mert erdekel, sztem eleg sok hasonlo szituban fotozok, es ha van jobb modszer en nem akarok ragaszkodni a hulyeseghez... :R

    [ Szerkesztve ]

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • madgie

    titán

    válasz m3ss #7341 üzenetére

    Szerintem nincs jó és tökéletes módszer, annyit írtam, hogy használtam átkomponálást is. Hányszor húzzam alá az is szót? :DDD

    A hitvitát meg légyszi hagyjuk, te kergetsz most is démonokat (baszogatlak az eskúvőfotósságod miatt), nem én...

  • m3ss

    veterán

    válasz m3ss #7341 üzenetére

    de hogy hozzak egy peldat, pl eskuvokon a szulokoszontes pont hasonlo szitu, mint az ff keped. altalaban tomegben vannak az emberek, es nem lehet a szemfelsimerore hagyatkozni, sokszor masra mer. nem lehet vegtelen doffal sem fotozni, mert ugye annyi feny soha nincs.
    ilyen szituban biztos nem fogok ujrakomponalgatni, ide hajol oda hajol, elfordul. arrebb lep egyet. nincs ido komponalgatni. igy 1 perc alatt sikerult ennyi postolhato kepet loni, ujrakomponalva kb. 10% lenne a jo pillanatok aranya. de teny, hogy ilyenkor fokuszpontot pakolgatni se nagyon van ido. altalaban annyira van ido, hogy elotte ranyulok a kijelzore, felrakom a fokuszpontot felso harmadoloba. vagy ha vmi miatt egyik oldalon teret akarok hagyni akkor vmelyik oldalaso harmadoloba es kesz.
    ha tudom hol fognak allni, milyen kivagas lesz, milyen latoszog, mint a szines kepnel amit linkeltel akkor is kivalasztok elore egy fokuszpontot es nem komponalgatok ujra.

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • m3ss

    veterán

    válasz madgie #7342 üzenetére

    ok tuloztam, nem azt irtad, hogy legalja, csak mar sokadjara olvasom toled, hogy a velemenyem azert nem relevans, mert nem latok bele ebbe-abba amire reflektalok, mert en eskuvot fotozok.
    ez lehet igy is van. de azert erveket be tudok fogadni. zero olyan ervet mondtal, ami miatt ezentul en ujrakomponalva akarnek ilyen pillanatokat fotozni.
    le lehet fotozni ujrakomponalva ezt a pillanatot? le. sikerult neked? sikerult. jo pillanat :R fogok ezutan barmilyen hasonlo szituban is ujrakomponalva fokuszalni? biztosan nem :N

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • robi212

    tag

    válasz Lassú Víz #7308 üzenetére

    Nem sértődtem meg, persze ha mást mondanak, mint amit kigondoltam, az nem esik jól :) De tanácsért jöttem, kaptam is és nagyon elgondolkodtatott, amiért hálás vagyok, mert lebeszéltetek (ti és mások is) egy felesleges és költséges kirándulásról. :R

    Ha a Vasembert felcseréled Bádogemberre, már nem ugyanazt a filmet nézed.

  • madgie

    titán

    válasz m3ss #7344 üzenetére

    Szerintem ugyanazt mondjuk, csak másképp: én sem a kötelező középső AF ponthoz ragaszkodom, sőt, az első MILC óta nem úgy fotózom, itt is pontosabban kellett volna fogalmaznom: valahová elböktem az Af mezőt, a várható irányba és onnan komponáltam újra félig lenyomás után. Ez sem túl modern megoldás, de annyira darálós volt az adott szitu, hogy akkor és ott sokszor így oldottam meg. Aztán persze a gyorsgomboknak hála Eye-AF-re is vissza tudtam állni, azonnal, ha az kellett. Ritkán kellett, sajnos.

    Az esküvőt meg tényleg félreértetted: semmi bajom az esküvővel, az esküvői fotózással pláne (mert nagyon sok skillt fejleszt) én abba a helyzetbe untam bele, ami itthon van (főleg keleten), a sok kiégett szolgáltatótárssal, a túlkompenzáló menyákkal stb.

  • Roxx

    tag

    Sziasztok.Jelenleg Canon 7D MKII t használok elsősorban madárfotózásra.Régóta gondolkodok,hogy Milc re váltok.A jelenlegi objektív parkomat szeretném megtartani ezek Canon 100-400L,70-200L és egy Sigma 150-600.Kb.100 eft körül gondolkodtam ezen az áron egyáltalán van e Milc ami szóba jöhet?Természetesen jobb legyen mint a jelenlegi vázam sebesség,képminőség stb...

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Roxx #7347 üzenetére

    Van erre amúgy vásárlási tanácsadós topik. De azért azt tisztázd le, hogy 100 ezerbe kerüljön-e a váz vagy a 7D mk2 eladása után ennyit vagy hajlandó ráfizetni, nem mindegy!

    (Amúgy egy 100 ezres váz az manapság a Sony A6000 és szerintem nem feltétlenül leszel beljebb vele AF teljesítményben, pláne másik rendszerről adapterezett objektívekkel. Amúgy egy nagyon jó ár/érték arányú gép fotóra a mai napig, de én frissebb vázat vennék madarazni, lehetőleg IBIS-el).

  • MrChris

    nagyúr

    válasz Roxx #7347 üzenetére

    Ezen az áron nemtom van e értelme ezekhez az obikhoz milcet venni. 7D MKII egy profi váz, ennyiért régi belépő vagy hobbi milceket kapni. Talán neked a Canon M50/mk2+adapter lehetne megfelelő választás, csak az a rendszer meghalt. Az adapterezésnek Sony-nál is utána kell nézni mert nem minden vázzal 100%-ban ugyan olyan szinten használható mint egy natív objektívvel.

Új hozzászólás Aktív témák