-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
nem kéne minden, csak ha adnak mellé tankolókártyát is
mostanában nem voltam pályán, de GPS 120-130 között elmegy 7 liter körül, de ha legközelebb pályán járok, megnézem pontosan.
csalni lefele csal, 2-3 decit általában, és érdekes módon a klíma nem sokat dob, +0,5 liter körül, viszont fordított állású turbo boost gombnak kitűnő előzésnél simán kikapcsolom, mert nem akarok halálközeli élményekkel gazdagodni.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
egy kis jó tanács a nepperűzőtől, azért nem ír hülyeségeket.
-
őstag
-
MPowerPH
félisten
Jaja... Saját bőrömön tapasztalom. Mindig is benzin párti voltam, és valszeg az is maradok örökre. Ellenben amit egy diesel autó művel nyomatékból, azt nehéz überelni. És még 3000 köbcenti környékén nincs is akkora különbség, mert mindegyik megy rendesen. Ellenben az 1.4-1.6-2.0 kategóriában, ahol egy szívó benzin nem ismeri azt a szót, hogy nyomaték...na, ott lehet igazán nagy érzetbeli különbség. Sokkal kényelmesebb a diesel autó használat szempontjából.
Don't Tread On Me
-
-
kalmanchris
tag
válasz MPowerPH #54564 üzenetére
"Ellenben amit egy diesel autó művel nyomatékból, azt nehéz überelni."
Ezt attól függ, honnan nézzük."Sokkal kényelmesebb a diesel autó használat szempontjából."
Ez pedig erősen szubjektív.(#54565) aero.: Így van! 5km után a motor még csak álmodozik az üzem meleg hőmérsékletről.
[ Szerkesztve ]
-
Arra is való. Minden arra való amire használjuk. Csak vannak speciális esetek , amikor igen is tudomásul kell venni h a jó-olcsó-megbízható hármasból minden esetben csak kettő vágyottat teljesíthetünk akaratlagosan, a harmadik szükségszerűen az ellenkezője lesz a vártnak. És nem kell itten a duma, hogy ez vagy az igen is teljesíti ezt, mert ha igaz lenne akkor nem lenne az embereknek vágya a másra, és mindenki suzuki megbízhatóságú és fogyasztású bálna mercivel járna...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Balupapa
senior tag
-
-
-
MPowerPH
félisten
válasz kalmanchris #54566 üzenetére
Ezt nem lehet máshonnan nézni... És még csak nem is szubjektív, hacsak nem egy V8 -as benzinszörnyet hajtasz, ami tudja produkálni a dieselhez hasonlító nyomaték érzetet.(De még az sem, szvsz ha 1500-tól már maximumon vagy...) A kényelmes pedig abban merül ki, hogy gondolsz egyet, hirtelen előzés, lenyomod a gázt, és már vége is az előzésnek. Közben a fordulatszámmérő még a 3000-et sem hagyta el, és nem váltottál vissza, nem váltottál utána fel, csak egy nagyobb taposás volt, és két irányváltás.
Don't Tread On Me
-
Laraxior
titán
válasz Mágus2 #54575 üzenetére
Pedig mennyi olyan van, hogy inkább jár szép autóval, vagy költ másra, mert mondjuk egyedül vagy éppen ketten laknak...minek tartson fenn egy családi házat? Teljesen felesleges.... szvsz.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
-
kalmanchris
tag
válasz MPowerPH #54576 üzenetére
Ez mind igaz, ha épp abban a fordulatszám tartományban haladsz, ahol, a turbo dolgozik, de ha 1500-nál nyomsz egy padlót, a turbo lyuk miatt nem történik semmi - az átlag feltöltős dízeleknél - még annyi sem, mint a szívó benyánál. Ebből kifolyólag kell váltogatni a dízelnél is.
A diesel előnye számomra abban merül ki, hogy ott van a teljesítmény maximuma - és ne nyomatékról beszéljünk, mert az származtatott és már itt ki is lett tárgyalva - ahol általában használod a fordulatot 1800-3000. Ez alatt meg felett meg alig történik valami. Hirtelen jön az erő, figyelned kell, hogy mindig ebben a fordulatszám tartományban legyen a mutató. Szívó benzint pörgetni kell, mert azt szereti, de legalább sokkal egyenletesebben adja le a teljesítményét és a 110ló ott is 110ló, mint a dízelnél, hiába dicsekedünk a 2-300Nm-ekkel. Ezért szimpibb nekem a szívó benya, meg másoknak is . Ezért szubjektív. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz kalmanchris #54579 üzenetére
A megadott 110 ló az a dzelnél is annyi ez rendben van. Vezettél te dízel autót? Ez a fordulat tartomány nekem valahogy nem ül. Ha csak dízel taxiban ültél, az nem ér, ők nem forgatják 1500 fölé.
3000 fordulaton ha nyomok egy padlót a tdi-nek, azért még történnek érdekes dolgok.
[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
válasz kalmanchris #54579 üzenetére
A teljesítmény inkább származtatott, mint a nyomaték. (nyomaték x fordulat)
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
MunezXBK
nagyúr
válasz kalmanchris #54579 üzenetére
Csak a dízel 1.500-nál leadja a max. nyomatékot.
-
válasz kalmanchris #54579 üzenetére
Érdekes, nekem Gazsi 1500-nál meglépve megtáltosodik, de nem kicsit. Persze a súlyához mérten. Arról nem is akarok beszélni, hogy a kicsit is újabb dejzeleknél a turbólik már messze nem olyan mint a régi mociknál. Gondolom a bimmer is azért rak az 535 d-be kettő turbót, h kétszer legyen lik
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
MPowerPH
félisten
válasz kalmanchris #54579 üzenetére
És akkor állíts egymás mellé egy 1.6 szívót, és egy 1.5 dieselt. Feladat, A-ból B-be jutás, közepes forgalom, végig előzgetni kell, mert 70-80-al megy a sor. Diesel-el előbb hazaérsz, ez garantált.
Turbo lyukról már nagyon nem érdemes beszélni, mivel az összes modern 1 turbos diesel változó geos csigát használ, így ez a fogalom már a múlté. Van némi késleltetés(szinte észrevehetetlen), de jóval kevesebb, mint amennyi idő alatt egy szívóbenzin erőt gyűjt, és amennyi régen megszokott volt.
Nyomatékot pedig igenis ne mellőzzük, mert a nyomatékból autózás működik, sokkal kulturáltabb, mint a szívóbenzint mindig üveghangon járatni, mindegy egyes előzés alkalmával kiforgatni. Nem mind1, hogy 130Le@340NM, vagy 145Le@190NM. Ez egy 2.0i Mondeo, és egy 2.0TDCi Mondeo adatai. A diesel uzsira megette a benzinest, hiába gyengébb 15 lóval. Mindkét autó saját használat alatt is volt, egy időben.Az, hogy az erő mikor jön, teljesen motor karakterisztikától függ. Ismerek olyan diesel autót, ami pont olyan, mint amit Te leírsz(pont egy Mondeo 2.2TDCi, ami tényleg használhatatlan ). De egy D5-ös Volvo pont úgy megy 4000RPM fölött, mint 3000RPM fölött kicsivel, és vígan elforog 4500-ig, erővesztés nélkül, csak úgy mint egy Accord 2.2iCTDI, vagy egy E90 320D. Amit én használok dettó, 4800-nál kezd elfogyni, és 5000-ig engedi.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
kalmanchris
tag
válasz Mágus2 #54580 üzenetére
Vezettem/vezetek 1.3 multijet-től kezdve a 2.0TDI-ig. Igen, az alacsony fordulaton érezhető gyengeség sokkal drasztikusabb.
#54582) !Overdose! : Valóban, felcseréltem.
Ja... és akkor még nem beszéltem a hangjukról Ide lőjjetek!
Látjátok, mondom én, hogy szubjektív.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz kalmanchris #54586 üzenetére
1.3 multijet nem igazi dízel, főleg ha nagy bódéhoz van, az kb. olyan mint egy benzines, csak gázolajjal működik. Belevágták a H Asztrába is, de nehéz neki az az ól. Nem lenne az rossz motor, ha könnyű autót építenének köré.
[ Szerkesztve ]
-
kalmanchris
tag
válasz MPowerPH #54585 üzenetére
"És akkor állíts egymás mellé egy 1.6 szívót, és egy 1.5 dieselt. Feladat, A-ból B-be jutás, közepes forgalom, végig előzgetni kell, mert 70-80-al megy a sor. Diesel-el előbb hazaérsz, ez garantált."
Megfelelő fordulaton tartva a benzinest, nem valószínű.
"Nyomatékot pedig igenis ne mellőzzük, mert a nyomatékból autózás működik, sokkal kulturáltabb, mint a szívóbenzint mindig üveghangon járatni, mindegy egyes előzés alkalmával kiforgatni. Nem mind1, hogy 130Le@340NM, vagy 145Le@190NM. Ez egy 2.0i Mondeo, és egy 2.0TDCi Mondeo adatai. A diesel uzsira megette a benzinest, hiába gyengébb 15 lóval. Mindkét autó saját használat alatt is volt, egy időben."
Üveghangon? A két motort kb. ugyanúgy terheled a teljesítményük csúcspontján.
Miben is eszi meg a dízel mondeo a benzinest? [link][ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz kalmanchris #54589 üzenetére
Jaj, ezektől a tábláktól mindig rosszul vagyok. A benzines otthon áll a házunk előtt, mai napig használatban van, tudom miről beszélek. Ne gyorsulási adatokat nézegess, mert az a hétköznapokban nem mond semmit, vagy maximum az üres autópályán. Mi most nem gyorsulási versenyről beszélgetünk, hanem mindennapi használatról. A rugalmasságban van a kulcs. Innen látszik, nem próbáltál még rendes diesel autót. 2 órás ilyen folyamatos előzgetős út után azért megnéznélek téged is(csináltam régen sokszor, Budapest-Pécs a 6-os úton tényleg elég fárasztó, de nem volt mit tenni, mert nem volt M6-os, és a kamionok sorban mentek, a birkák pedig tötyögtek mögöttük), és az üveghangon járatott kicsi, rohadtul nem erre tervezett szívót is. Te hulla fáradt leszel a folyamat váltórángatástól, az autó meg leeszi a gatyádat, mert az 5000RPM, és fölötte nem pont az optimális fordulatszám fogyasztás szempontjából.(csak sajna azzal így lehet haladni)
De hangsúlyozom, továbbra is benzines párti vagyok. Csak egy bizonyos szint alatt életképtelennek tartom azt a vonalat. Igaz, jelenleg diesel autóm van, ellenben nem tudom szeretni. Na persze e mellett beismerem, hogy teljesen más kategória, és ezután csakis turbos benzinesbe ülnék vissza.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
hobizoli
nagyúr
válasz kalmanchris #54589 üzenetére
pl talan a 80-120-ra pislogj oda
a leglenyegesebb elozeshez a jo(bb) rugalmassagtöbb drón kell ;P
-
nagyúr
válasz hobizoli #54591 üzenetére
Jajj, a benzinest vissza kell váltani, ennyi. Almát hasonlítotok a körtével.
Nem tudok franciául, de van ott egy olyan sor is, hogy "80 à 120 mini : 8‚2 s vs. 7‚З s." azaz 80-ról 120-ra is ráver 1 mp-t a benzines a dízelre.[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
hobizoli
nagyúr
válasz kalmanchris #54579 üzenetére
ez eleg bla-bla, hogy de ha 1500 alatt...., mert 2500-3000 alatt a benzines sem megy, foleg ha 16v, ugyanugy turbolukban vagy
meg aztan mi van ha elektromos gazpedal van a benzinesben (is), az sem ad olyan gazreakciot mar, mint a hagyomanyos bowdenes volt regen
savvaltas elott fel sec-l mar belelepsz a gazba, beleszamolva a tubolukat, akkor mirol beszelunk?
geoscsiganal meg eleve mi az, hogy turboluk?ma egy atlag benzines ~1500-l forog tovabb, mint a dizel
csak a dizel ~1500-l lejjebbrol mar elindulugyhogy az rpm sav, ahol huznak, kb azonos szelessegu, de a teljes rpm savja nagyobb(!) reszeben huz a dizel, mint a benzines
szamold ki, es csodalkozztöbb drón kell ;P
-
MPowerPH
félisten
válasz hobizoli #54591 üzenetére
Ráadásban ez a táblázat alapjában véve kukás. Mind a diesel, mind a benzines 230-at tudott óra szerint, se többet, se kevesebbet. Emlékeim szerint 10-et csalt az óra ennél a tempónál mindkét autó esetében. És a diesel-hez beírt 100-as sprintet sem értem, mikor a gyári könyvben, és az összes tesztoldalon az állt, hogy 9.9s. Szerintem ezt az oldalt felejtsed el.
Don't Tread On Me
-
nagyúr
válasz hobizoli #54594 üzenetére
A mondanivalóm lényege az volt, hogy benzinessel nem négyesben gyorsítunk 80-ról, hanem visszakettő, padlógáz, ennyi. Tehát olyan dolgot kértek számon a benzinestől, ami nem illik a karakterisztikájába..
a min. nálam nemzetközileg a legkisebb időt jelentheti, bár még mindig nem tudok franciául.
És mivel a két motor jellege eltér, gondolom, a létező legkedvezőbb módon nézték a legkisebb időt. Benzines esetében pedig ez hármasból indul, a dízelnél meg mittudomén, négyesből. A min.-ből én nem arra következtetek, hogy a dízel is hármasból indult.
Amúgy életemben nem vennék 2 literes mondeót, szóval nézzétek már meg ugyanezt egy rendes pörgös benzines motorral is.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
DeFranco
nagyúr
Akarmit is mondtok, a legjobb illata akkor is a kevereknek van...
-
ReSeTer
senior tag
Csatlakozzak traktorhuszárok?
Megint ott tartunk, hogy turbós motort hasonlítotok szívóhoz.
Ez a húzási tartomány eléggé függ attól is. Higgyétek el, hogy egy turbó benzines is elkezd húzni alacsony fordulaton, aztán meg fentebb a dízel csak pici kis paca lesz a visszapillantóban.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen