- Max
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Linux kezdőknek
- Microsoft Excel topic
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- A pénzügyi hatóságok helyett ír hamis üzenetet az AI
- Olcsóbbak lesznek a kínai chatbotok
- Facebook és Messenger
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz lumpy92 #109092 üzenetére
Dl650XT, mindenki motorja benne van az összefoglalóban.
Kimaradt: a Givi/Kappa Airflow plexi minden pénzt megér, szerintem intercom nélkül is tudtunk volna beszélgetni a feleségemmel, ha nagyon akartunk volna. Se zaj, se szél, se bogár.
Az Intercom Urban is bevállt, remek a zajszűrése és hangminősége, visszaúton végig podcasteket és zenét hallgattam rajta. Egy töltéssel kb 30 órát kibírt, ezen lehidaltam. A rádió szar, 100 fölött szakadozni és recsegni kezd, ez az egyetlen negatívum.
A Sony as-50 kamera jol vizsgázott, szép felvételeket készített, de 3-4 órát bírt csak, ez lehetne több egy kicsit.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
runner 125
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz lumpy92 #113063 üzenetére
Szerintem többel. 4 éve 500 ezerért vettem a kifogástalan, 37 ezer km-es, 2007-es GS500-amot, az akkor a második legdrágább volt a teljes kínálatban. Azóta ezek a motorok 4 évet öregedtek, az áruk pedig: [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
zolee5016
őstag
-
duni84
aktív tag
válasz lumpy92 #114578 üzenetére
ebben az esetben viszont arra figyelj, hogy jól szellőzzön, mert előbb-utóbb úgyis el fog jönni az a kánikula, amikor azt mondod, hogy a halál sem fogja felvenni (én is atgatt hittérítő voltam egy jóval korábbi taknyolásom óta, de ettől még azt vettem észre magamon 2 éve, hogy rövidgatya-póló kombóban indultam munkába. ezután lett egy tényleg szellős dzseki a tényleg szellős gerinc protektorral). amúgy érdemes lehet szétnézned a protektor ingek között, habár az is el fog maradozni egy idő után (belebújsz a projtektoringbe, aztán a dzsekibe, következő megállónál leveszed/az ing fixen a hátadon van és alatta csak-csak több izzadtság gyűlik fel, mintha lehúznád a dzseki cipzárját és picit mozogna/levegőt áramoltatna a hátadná .... stb) vagy akkor tényleg ott az alpinestars megoldása, azokba nehezebb beleizzadni, mint pl a sas-tec protektoroba. összehasonlításul pl van egy forcefield hátprotektorom is, de a világ összes marketing dumája az egymáson elmozduló rétegek szellőztető hatásáról sem tud annyi izzadtságot elvinni a hátamról, hogy ne tocsogjak a pólómban (ellenben az alpinestars-szal).
félreértéseket és belemagyarázásokat elkerülendő: nem azt mondom, hogy a szellőzés fontosabb, mint a level 2 felirat belepréselve, hanem csak azt, hogy ha nem akarod azon találni magad, hogy mégis inkább otthon hagyod, mert "csak a boltba ugrok el", akkor érdemes akár picit beáldozni a védelmi szintből vagy a pénztárcából a szellőzés oltárán.
#metszéspontok
-
Topiccsendőr
addikt
válasz lumpy92 #115312 üzenetére
Nemet ebay, ebay kleinanzeige, mobile.
A kleinanzeigen pl szalonok szoktak felrakni nyomott aron olyan motorokat, amiket beszamitanak. Ezekre amolyan gentleman's agreement van, nem ad garanciat, de olcso. ez eleg szurke zona, mert mindenre kene, es egyertelmuen exportra van szanva. Termeszetesen tobbszor felhivja ra a figyelmed erre, hogy megveszed, kimesz a kapun, hello, ha vasarolnal ilyen esetben. Ezt nem rakhatja ki mobile-re.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz lumpy92 #115365 üzenetére
Nekem azzal van bajom ebben a szegmensben, hogy hianygazdasagban terveztek meg ezeket a motorokat, (azt csodalom, hogy van bennuk aluminium) es eleve rossz minosegu pontatlan alkatreszeket gyartottak hozzajuk.
Meg lehet csinalni mindent jora, es tenyleg voltak eloremutato megoldasok, amiket agyonvagtak az altaluk nem tartott minoseggel, pl egy babettanak akkor volt megszakito nelkuli gyujtasa, amikor a japan motorokon meg megszakito volt, az etz gerjeszteses generatora, vagy a tatran generatora, ami egyben az inditomotor is. Ezek jo dolgok lehettek volna, de hatalmas szoras van az osszes alkatresz minosegeben es az ido sem tett nekik jot.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Somatom
veterán
válasz lumpy92 #121998 üzenetére
Vagy, ez is a feladat része. Jó motorral könnyű motorozni. De, amikor a lekoppanó a telót, szar féket, kanyarban kígyózást, szitáló kormányt, nem létező alapjáratot, hiányzó fokozatot, olajtól csúszó lábtartót, nem kiemelő kuplungot, szoruló gázt kell kontrollálni, akkor derül ki, hogy tud-e az illető motorozni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
válasz lumpy92 #130315 üzenetére
A forgalomba helyezessel kapcsolatban mar en se tudom pontosan mi van, nekem tavaly az elado azt meselte, hogy az elso tulaj kulfoldrol hozta a gepet, ennek ellenere a szuf-on nem ez latszik.
Ugy nez ki kibeleztek a motort es nem csereltek egy az egyben, ugyan az maradt a motorkod...
-
palfitom
félisten
válasz lumpy92 #134735 üzenetére
Próbakör? Eladótól függ, valaki kéri a teljes összeget, valaki nem. Egyeztess az eladóval!
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz lumpy92 #134735 üzenetére
Én (szokás szerint) picit másképp látom ezt a kérdést. Mikor utoljára volt ez téma, akkor ezt írtam:
Ezt sosem értettem.
Tegyük fel, van egy eladó motorod. Odajön vevőjelölt, elkéri egy próbakörre, de nem adod, mert mi van, ha... Ok, nem esik kétségbe, azt mondja, hogy:
a.) itt a csajom biztosítékként, hogy nem lépek le;
b.) itt a kocsim biztosítékként, hogy nem lépek le;
c.) leteszem a kezedbe a vételárat biztosítékként, hogy nem lépek le/töröm össze;
d.) itt a vételár a zsebembe ha esetleg összetörném;
e.) megírunk előre egy adásvételit biztosítékként;
és mindenki boldog, mindenki innentől nyugodt, kezdődhet a próbakör!Mi baj lehet? Vevő Viktor elmegy egy próbakörre, és...:
1.) Nem jön többé vissza!
1.a.) a csajt nem tartóztathatod fel, nem rabolhatod el, és még csak pénzé sem teheted!
1.b.) a kocsiját nem teheted magadévá, nem adhatod el, nem csinálhatsz belőle pénzt!
1.c.) elteszed a pénzt, és nincs gond? De mi lesz az átírással? A lopással? Lopás az úgy, hogy kifizette? Megtarthatod egyáltalán a pénzt?
1.d.) elment a motorral, és a vételárral együtt
1.e.) van egy megírt adásvételid, de nincs pénzed cserébe. Akkor ki nyert?
2.) Elesik, összetöri kicsit/nagyon a motort!
2.a.) ugyan az a szitu, mint az 1.) esetben
2.b.) ugyan az a szitu, mint az 1.) esetben
2.c.) Na, itt indul az alkudozás (dulakodás?), hogy akkor most mennyit, hogyan, kinek a hibájából, és volt-e a motornak baja, ami ide vezetett? De ez egy alkupozíció. Viszont ha nem tudtok megegyetzni, ki dönti el, hogy mi lesz? Te jogtalanul, vagy vélt jogossággal elteszed a pénzét? Simán feljelent, és nyer...
2.d.) u.a. mint a 2.c.) esetben, csak a pénz nincs is a kezedben
2.e.) 2.a.) ugyan az a szitu, mint az 1.) esetben
3.) Csavarjunk rajta! Te vagy a vevő, visszamész, minden frankó, de nem akarod megvenni a motort!
3.a.) hazamentek
3.b.) hazamentek
3.c.) mi van, ha letagadja, hogy a kezébe adtad a pénzt? Hogy bizonyítod be?
3.d.) hazamentek
3.e.) mi van, ha azt mondja, hogy itt az aláírt adásvételi, és most akkor szépen fizesd ki, mert Te bizony aláírtál egy szerződést ezzel?Ezt még lehetne folytatni sok-sok szituval, de gondolatébresztőnek szerintem ennyi is megteszi
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
V.Stryker
nagyúr
válasz lumpy92 #134735 üzenetére
Én eldöntöm a vevő alapján, de még soha nem kértem egy fillért sem, hogy kipróbálja. Ha elesik vele, akkor meg is vette..ezt mindig mondom mondjuk. Ha ellopja, akkor nyilván rendőrségi feljelentés lenne.
Most amikor én mentem a Banditért, mondtam a srácnak, hogy figy... utalni szeretnék majd, mert legyen nyoma, egyébként sem fogok egy valag pénzt egy valag költségért felvenni. Itt a kocsim kulcsa, hogy megnyugodjál. Amúgy ha eldobom a vasat, akkor lennék olyan korrekt, hogy kiperkálnám és elvinném a roncsot.[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
csongi
veterán
-
nagyúr
válasz lumpy92 #134746 üzenetére
Jómúltkor szintén motor vásárlás miatt kellett nekem is nagyobb összeg, kölcsönkértem szűk családi körben a revolut / curve kártyákat, vagy 10-et és azzal mentem az automatához. Szerintem ha kívülről látta volna valaki, ahogy sorban dugdusom be a bankkártyákat az automatába és keresgélem közben hozzá a pin kódokat, biztos rámhívja a rendőrséget
-
csongi
veterán
válasz lumpy92 #136732 üzenetére
A 250 utan mindegyik egy raketa lesz.
Az NC fog leghamarabb kiismerheto lenni.
A DL fekje utassal harmatos.
A TDM szaraz karteles. Leginkabb ezeknek a blokkoknak a helytelen olajellnorzes tesz be.
A valasztottak kozul a legerosebb.
Proba kor alatt nem sokat tudsz meg a motor kenyelmerol.
Vagy van mar eleg tapasztalat a fejben, vagy lesz :). Ismerned kell sajat a sajat fizikai korlatid.
Ezekre kell figyelni proba ules folyaman.
A kivalaaztott egyedek egyenes ulesi pozt tudnak adni. A lab egy masik faradekony pont.
Ebben az arsavban amiket irtal, elerheto meg par motor.
Igen tisztaban vagyok vele, hogy elsonek abba szeret bele az ember amit lat. De nem biztos, hogy megfello.Azt javaslom, motor blokk tipusonkent nezelodni.
Egyhenger az egyhenger.
Sor2 . Ebbol 650 vagy felette.
V2- 650 vagy feltte.
Sor3.
Sor4. 600 vagy felette.
Boxer.A v4 blokkos motorok ebbe az arba mar nem igazan fernek bele, csak az oregebbje.
Kerdes, hogy utassal csomaggal mennyi a sulyotok.
Mekkora a helyigenyetek?
Ha kicsi a motor merete, szenvedes a hosszabb utak. Ha "keves az ero" ,akkor a biztonsag erzete gyengul... stb.
Fontos, hogy az utas hogy erzi magat. Az egyutt motorozas legfontosabb resze.
Sok minden van.
Proba, proba, proba.A berelt motor jo otlet, de messze meno kovetkeztetest nem lehet levonni. A muszaki allapot nagyon meg tud valtoztatni egy motort.
A hetvegen elmentem egy XTZ tulajjal csere motoros proba korre. Ha olyan motorral mentem volna proba korre szerelesi tapasztalat nelkul, ahh.
90 nel jobban nem mertem menni. Kanyarodni nem tudtam vele a korforgalomba. Nagy elmeny volt.:).
A tulajnak megegszokott volt. -
Mentolka
senior tag
válasz lumpy92 #136732 üzenetére
Én TDM900ABS-t vettem évekkel ezelőtt 52000km-el.
A kötelező szervízeken, és a kopó alkatrészeken kívül semmire nem kellett költeni. Többnyire utassal használtam nagy megelégedéssel - arra a tömegre épp elég ereje volt hosszú távon is, jól kanyarodott, a futóműve is elégnek bizonyult, nem fogyasztott sokat, a gumit nem zabálta. Volt rajta egy topcase, nagyobb plexi (mert a szelet a sisakra hordja), átalakított ülés (az utas kényelmét nagyban befolyásolta). Kicsit nehéz amúgy, és 176cm magas embernek érdemes kormány kiemelőt rátenni, mert úgy nem dől előre semennyit.
115000 km-el adtam el, a vevő elégedett volt az állapotával (értsd: ennyit simán kibír a technika, ha van gazdája). -
palfitom
félisten
válasz lumpy92 #136740 üzenetére
Hasonló adottságaink vannak, és párommal hozzátok hasonló terhelést jelentünk. NC700-am van, és simán elboldogul velünk, városban, autóúton bőven elég, autópályán sem jelent gondot 130 feletti közlekedés (persze Németországban).
2 dolgot szeretek nagyon az NC-ben: van hova rakni az állandó cuccokat (pl. tárcsazár, esőruha, víz, kaja), illetve minden fordulaton nyomatékos, alulról is tol.[ Szerkesztve ]
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
norbert1998
veterán
válasz lumpy92 #136740 üzenetére
Mi inkább a 150 kiló felé tartunk utassal.Én 177 vagyok. Általában a DL dinamikája bőven elegendő még, sőt. Viszont 140-150 felett tartósan nem kényelmes. Vibrál már ott eléggé. 100-nál 4500-at forog.
Kicsit jobban dőlök rajta előre, mint a 125-ös Varadero-mon dőltem, ezt szokni kellett, de nem kényelmetlen. Viszont kicsit magas volt nekem, pedig nem hinném, hogy rövidek a lábaim, rendesen meg kell vetnem a lábamat, mikor az utas közlekedik fel-le. Ettől függetlenül szeretem, de nem hiszem, hogy úgy a szívemhez nő majd, mint a Varadero.
-
Burt1793
veterán
válasz lumpy92 #136732 üzenetére
Szia,
TDM-em van, ABS most ment rajta tönkre, télen felújíttatom, illetve a generátor tud beszarni ennyi idősen, amúgy más problémáról nem hallok a többiektől sem.
DL650et sokat próbáltam anno, szerettem is, de azért a Tádé komolyabb motor, futóműben, fékben, motorban is. Még mindig nagyin szeretem, évi szűk 10 ezret megyek vele: Szlovák egy-kétnaposakat és Balkán hosszabb túrákat, itthon nem használom, a motor imádja és én is, erre nekem nem kell jobb ekkora futásteljesítményhez.
Az enyém 2008as, ezen már jobb a motorvezérlő programozása, nem rángat, de ha 3000 alatt nagy erúőt kérsz, akkor remeg, ott csak krúzolni szabad. 4500től 7000ig jól megy.
6osban száznál 3500öt forog.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz lumpy92 #136732 üzenetére
Kecskeméten, a Rodeo Ride-nál a Dl650-t el tudod vinni egy félórás körre, az még ingyen van.
Tudom, ez semmire sem elég, de arra talán jó, hogy egyáltalán neked megfelelő-e egy ehhez hasonló kategóriájú motor.
A DL650 a 2004-es megjelenése óta, alapvetően ugyanaz, csak a formája változott, illetve plusz elektronikai segédleteket kapott.
Az SV650-ből származó blokkot is apránként módosítgatták, 99-ben még karbis volt, 2004-ben, amikor a DL650 megjelent, akkor kapott injektort. Később duplagyertyás gyújtás, és egyéb dolgok változtak, de az alap koncepcó, és ugyanaz maradt. Ahogy a 70ló körüli teljesítmény is.
NC-n még nem ültem, de ott a 750-es blokk nyomatéka elég jó. Teljesítményből csak azért nincs neki sok, mert 6000 körül van a maximáls fordulatszáma. -
Topiccsendőr
addikt
válasz lumpy92 #136740 üzenetére
Mentolka velemenyet kiegeszitenem nehany dologgal.
Nem ussza meg
115e km egy olyan futasteljesitmeny, ami nem sima ugy.Egy kezdonek vagy hozza nem ertonek nem fog feltunni sok dolog egy ilyen hasznaltmotoron - ha pedig nem sietsz a motorral ugy altalaban, es eleg ha jon- megy- megall, akkor termeszetesen mondhatjuk, hogy nincs itt semmi latnivalo.
Illetve lehetsz te akarmilyen jo gazda, attol a generator meg leeg, vagy ha epp olyan szeriat fogsz ki, ahol a szelepek feluletkezelese nem epp olyan, aminek lennie kell...
Mondhatjuk, ha lassan mesz egy motorral, akkor tovabb tart.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Burt1793
veterán
válasz lumpy92 #136756 üzenetére
Itt találsz részletes infót a TDM-ekről (nem csak az évjáratokról, mindenről), 2007-től volt az utolsó ráncfelvarrt széria.
Amúgy a korábbiaknál (persze akár ennél is lehet, de nekem jó így illetve nem terhelem kis fordulaton, ha lassan akarok menni, ott a nagyrobogó) van egy kábel vagy egy csappantyú, amivel javítható az alacsony fordulaton rángatás, ugyanis ezt az emissziós norma miatt hozták, így 4000 alatt kevesebb levegőt kap a motor. Érdekesség, hogy amikor nagyon kevés volt a benzinem, akkor 4000 felett leállt a motor már, alatta viszont még üzemelt azzal a pár cseppel ami a csövekben volt...
ABS javításról nincs hírem, hallottam, hogy sokaknak beszart, az új ABS kocka ára 650 ezer forint most, de persze mindenki csak felújítja. Nekem amúgy az első kör gyengült el, a hátsó még jó, diag-gal is teszteltük (amúgy egy tréningen derült ki, vészfékezéskor). 2 évente kapott nálam új fékfolyadékot, de persze használtan vettem, illetve azt is mondják, hogy meg kell csúsztatni időszakonként, hogy dolgozzon és ne rohadjon be. Az első ABS kb. évi 1-2szer üzemelt nálam, mondjuk akkor nagyon kellett, de lehet, hogy ez is kevés volt neki. No meg lassan 15 éves a gép... -
JoinR
senior tag
válasz lumpy92 #139351 üzenetére
Én csak elméleti gépész vagyok, úgyhogy sokáig nem offolnék itt, de egy ilyen dinamikus gázáramlási problémához olyan erős peremfeltételeket kellene megadni, hogy a FEM értékelhető maradjon, amivel nem kaphatsz reális értékeket (pl. fixálod az áramlás sebességét). Tudtommal pont ezért használnak a CFD során túlnyomórészt FVM-et, mivel az nemlineáris problémák esetén is képes értelmes megoldást adni.
-
dellfanboy
őstag
válasz lumpy92 #139352 üzenetére
miért? csak és kizárólag te vagy az egyetlen aki kap hirdetésfigyelőt?
am hahu-n volt már ugy hogy még nem aktiváltam az autó hirdetésem csak feltöltöttem a fotókat és már csörrent is a telom x-20% rögtön megveszem fickótól...eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
-
Biqci
aktív tag
válasz lumpy92 #140868 üzenetére
Miért kockáztatod a taknyolást satufékkel? Ha nem vagy benne biztos, hogy működik, nyomsz egy hátsó fék satut, legfeljebb hagysz egy csíkot magad után. De ha működik akkor még azt sem, de elesni nem fogsz, ha ésszel csinálod
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Topiccsendőr
addikt
válasz lumpy92 #140873 üzenetére
Inkabb 5km/h alatt. Esetleg 10. De 40???
Azert kerdezem, mert ilyeneket nem mond csak ugy egy tulaj.
Illetve de. Ha ilyeneket mond, hogy nem tudom, hogy mukodik-e- az azt jelenti, hogy nem mukodik, de azt megsem mondhatom, hogy rossz, azt meg nem akarom, hogy belehalj, ugyhogy legyen az, hogy felig figyelmeztetve lettel, de lehetoleg ne tekintsuk ezt hibanak.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen