-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
lapalapa
senior tag
válasz bitrograde #107898 üzenetére
Mind fontos persze, ha azt akarom hallani pontosan, amit rögzítettek és kikevertek.
Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
lapalapa
senior tag
válasz Ba cy lus #107900 üzenetére
Kicsit vicces olvasni a topikot:
- nekem sz@rul szól a hd650
- nekem nagyon jól szól a hd650
- van tere
- nincs tere
- nekem az akármi sokkal jobban tetszik
- nekem az akármi egyáltalán nem tetszik
Mindenki másra dugja rá ezeket, mindenkinek más az izlése meg a füle, nem nagyon lesz ebből konszenzus.Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
Dorien
veterán
válasz Ba cy lus #107900 üzenetére
Én sem hallottam kis terűnek a HD650 / 6XX-et soha, semmiről. A HD600 tere talán inkább volt kisebb, de az sem zavart. Az ATH-R70X tere volt emlékeim szerint elég szűkös, nyitott létére.
lapalapa: Volt egy Sense V1 erősítőm, az még a Meze 99 Classics-nak is jókora teret rajzolt. Utána kipróbáltam a Mezét egy xDuoo X2 DAP-ról és rohadtul zavart a beszűkült színpad. Akkor döntöttem el, hogy mégsem tartom meg...
[ Szerkesztve ]
Wherever you go - go with all your heart.
-
fattyu
veterán
válasz Yodamest #107890 üzenetére
egyéni ízlés miatt lehet olyan igenis hogy a 2000 dolláros nem szól az ízlésednek megfeleően míg a 700 dollárost meg rád szabták.
annó szerintem az eredeti kék he400 na az árán felülre ütött. nem építési minőségben (a fejesetalin is levedlette a párnáit ) de hangban nagyon.
a monoprice 1060c is szerintem jelentősen jobban szól mint a 250 euró amibe került. fizikai minősége is igen magasan van.
szóval ritkán de előfordul.
a másik meg hogy a felső polcon (1500 2000 dollár és felfelé ) már nagyon nagyon minimális difik vannak. itt már a technikai tudás, a minőség a kényelem a felhasznált anyagok nagyon ritkán hagynak kívánni valót maguk után. ennek tükrében pedig megint az egyéni ízlés vs a fejes hangolása lesz talán a legsúlyosabb érv.valamint a piac igen rosszul áraz be vintage dolgokat. yamaha hp1 yh1 hp2 yh2 ami eklatáns példaként beugrik erről. Botrány nagyot zenélnek ezek ( sok wattos erősítővel megküldve ) ilyen 100 150 dollár árért.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
stellaz
addikt
válasz emiki6 #107895 üzenetére
"A ritkább, nem népszerű fejesekre pedig mivel kisebb a kereslet, ezért nem eladhatóak annyiért, amennyit érnek.*"
Pontosítok: pontosan annyiért adhatóak el, amennyit érnek. Értem, mit akarsz mondani, de valami piaci értéke nem objektív. Nekem az a tapasztalatom, hogy ritka, műszakilag frankó, csak kevésbé ismert dolgot nem szabad túl olcsón adni, mert aki nem ismeri, annak alacsony áron sem nagyon kell majd, aki meg pont ilyenre vadászik, vagy beleszeret, az kifizeti a korrekt árat is érte.
-
Tyrel
őstag
válasz Tyrel #107215 üzenetére
Bár itt jellemzően jónéhány árkategóriával feljebb lévő cumókról esik szó, gondoltam ha már tanácsot kértem illene valamiféle feedback-et is adni...
Szóval nekem volt ugye a DT 990 Pro aminek a mélyeivel kifejezetten elégedetlen voltam, de a leváltására nem tudtam egy vagyont szánni és külön DAC/AMP dobozkát sem szerettem volna a laptopom mellett rakosgatni. Ez utóbbi szerepet hirtelen felindulásból egy Dragonfly Black töltötte be - ez még lehet nem végleges, de picinek pici és kezdetnek szerintem jó.
A sok ajánlott fejhallgatóra ugyan nagyon kíváncsi lettem volna, ill. még lennék is, de azokat kipróbálni nekem nem olyan egyszerű - a Hitspace megengedné ugyan, de csak az AKG K371 és az ATH-M50X van nekik... Viszont ez mindegy is, mert aztán be lett dobva ide az X2HR 85€-ért, ami már önmagában is elég csábító, nekem meg még volt egy épp most decemberben lejáró, tavalyi céges ajándék 50€ Amazon kuponom is, szóval eléggé adta magát a történet...
Abban sem vagyok biztos, hogy az X2HR marad végül, de ennyiért hülye lettem volna otthagyni...Na szóval Fidelio X2HR (Dragonfly Black) vs. Beyer DT 990 Pro (BlasterX G6), annyi szépséghibával, hogy nem ugyanarról a DAC/AMP-ról szólnak, mert az előző hangcucc előbb elment itt aprón, minthogy az új megjött volna...
A Fidelio csak pár órája van meg, szóval még erősen ismerkedős a történet.Kezdeném a külsővel: a DT 990 Pro is jó nagy és robosztusnak látszik, érződni viszont nem érződik igazán annak, főleg a fejpántja. A két műanyag elem ami összefogja a fülhallgatóit a fejpánttal már akkor is recseg-ropog és bénán mozog, amikor még nincs eltörve, majd aztán menetrendszerűen el is törik. A gyári fülpárna minősége is megkérdőjelezhető, vékony, gyenge, nem bírta sokáig. A rugós kábelét ill. a "telefonzsinórját" viszont kifejezetten szerettem, tök jó hogy ad egy hosszú kábelt, de nem kell foglalkoznod vele, hogy lelóg a földre és átgurulsz rajta vagy akármi...
Az X2HR szerintem jobban néz ki (persze szubjektív), és határozottan erősebb konstrukciónak tűnik. Ugyanolyan fejpántja van, amilyen sokaknak talán a SteelSeries Siberia sorozatról lehet ismerős régebbről, fogalmam sincs mi ennek a megoldásnak a neve de tök masszív és praktikus is. A fúlpárnái is brutál nagyok és vastagok, van bennük anyag, nem keltik azt a 3 hónap után csere érzést. A kábele sajnos nem rugós, viszont cserélhető és szövetborítású is, így összességében pozitív.Tovább haladva a kényelemre - nekem elég nagy fülem van, és bár a DT 990 Pro fülpárnájának körmérete még épp megfelelt, a mélysége már nem. Viszonylag kényelmes volt azért, de 2-3 óra után eléggé elkezdett fájni benne a fülem, végül le is cseréltem a párnáit utángyártottra, de 100%-os megoldást az sem hozott. Ezen felül ha épp nem jól találtam el a felrakást, egy idő után a fejbúbomat is nyomta.
Ezzel szemben az X2HR már kb. 4-5 órája rajtam van és semmit sem érzek belőle, ill. semmim sem fáj. Kicsit még nagyobb a fülpárnák körmérete mint a Beyeré volt, a mélységük pedig sokkal nagyobb. A fejpántja sem nyom, szerintem ez a fajta nem is tud. Tökéletes - bár nem volt túl sok fejeshez szerencsém, pláne nem prémium fejesekhez, eddig egyértelműen ez a legkényelmesebb ami rajtam volt.Na és akkor térjünk rá a hangra, elvégre az a lényeg. Tökre nem vagyok audiofil, szóval nem tudom a megfelelő kifejezéseket, de a Fidelio térérzete is kifejezetten jó, tágas, ahogy ígérték... ez pipa.
A Beyerrel ugye főleg a mélytartományban volt gondom, és azért is mertem bevállalni a Fidelio-t mert általánosan az róla a vélemény, hogy az elérhetőbb árú nyitott fejesek közt ennek kifejezetten jó mélyei vannak. Nos, tényleg eléggé más mint a DT 990 Pro, de nem egészen úgy ahogy gondoltam. Ezzel sincs meg az a kapaszkodsz a székedbe, dübörgő földrengés érzés, nem ütnek és nem kifejezetten erősek a mélyei, de... határozottak. A Beyer valahogy szenvedett a mély hangokkal, bizonytalan volt, összemosódott, torzult, remegett... olyan... furák voltak vele a mély hangok. A Fidelio-val talán egy leheletnyivel erősebbek is, a fülbetűnőbb különbség viszont inkább a magabiztossága ebben a tartományban. Messze nem egy subwoofer, de nem keni szét, nem szenved.
Középtartományban is eléggé más mint a DT 990 Pro, de nem tudom hogyan tudnám leírni. Fémesebb hangja van, pl. egy elektronikus gitár (metál) vagy egy (férfi) énekes hangja eléggé máshogy szólal meg vele. Nem mondanám hogy rossz a hangja, élvezhető és vannak részletek amik feltűnőbbek vele, de valahogy kevésbé érződik természetesnek. A Beyerrel valahogy meg volt az az érzésem, hogy pl. ahogy megpendül egy akusztikus gitár húrja annak pontosan ugyanolyan hangja van, mintha élőben hallanám. A Fidelio-val is szép hangja van, de kevésbé hiteles. Nem tudom máshogy megfogalmazni. Lehet, hogy nem is venném észre, ha előtte nem szoktam volna meg a Beyer tisztaságát ebben a tartományban, de az itt jobb volt.
A magas hangokra bevallom kevésbé vagyok érzékeny ill. nem annyira törődöm velük, amíg nem bántóak addig nem sokban befolyásolják az élményt számomra. Volt egy Omnitronic SHP-600-am, annak bántóan élesek és hangosak voltak a magasai, főleg valahol a cintányérok frekvenciatartományában... Az X2HR semmi ilyen zavaró furcsaságot nem produkál, azt mondanám számomra ezen a téren ugyanolyan jó mint a DT 990 volt.Ami negatívuma még gyorsan feltűnt a Fidelio-nak, az az hogy a "sound leaking" gyakorlatilag határtalan. Értem én hogy nyitott fejes, de ez annyira hangosan kiereszt magából mindent, hogy - kis túlzással - olyan mintha a laptop hangszórója szólna. Határozottan lehetetlen vele úgy zenét hallgatni (vagy bármit csinálni), hogy a velem egy szobában tartózkodók ne hallják tisztán. A Beyer is nyitott volt, de azé ennyire nem.
A Dragonfly-ről annyit tudok mondani, hogy totál indokolatlanul hangos (erre panaszkodnak is sokan, ha rákeres az ember... kb. 1-10% hangerő közt lehet használni), viszont pillanatok alatt észre lehet venni mennyivel tisztábban/jobban szól az integrált ALC3306-nál. Határozottan van különbség.
Egyelőre ennyi...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Dorien
veterán
-
-NoVa-
addikt
válasz Dorien #107914 üzenetére
Az a baj, hogy a Creative gátlástalanul rámondja az 5V forrásról hajtott akku nélküli cuccára, hogy 300+ Ohmos izékhez is kiváló (és valóban akadnak könnyebben hajtható 300 Ohmos izék is, meg nehezebben hajthatóak), és ezt tapasztalatlanok elhiszik, hiszen nagy gyártó mondta.
-
nobela
senior tag
válasz Ba cy lus #107900 üzenetére
" HD650 nem kicsinyíti le a HE560-hoz vagy DT880-hoz képest"
Azokat nem ismerem. Viszont a Grado-hoz de még az Edition XS-hez képest is nagyon durva a beszűkülés.
Mondjuk én eleve azok közé tartozom akik igénylik (és élvezik) a nagy teret.
ÁRESÉS !!! Sennheiser HD 650 (szinte teljesen új) magyar garanciával, akár ezüstözött szimmetrikus kábellel is eladó 119.900.- Ft
-
Ba cy lus
őstag
válasz nobela #107917 üzenetére
Mióta hallottam a K701-et, amit sokan az egyik legnagyobb terű fejhallgatóként emlegetnek, szkeptikusan állok minden ilyen érzéki tapasztalás előtt, merthogy én semmi különöset nem találtam benne. Annál sokszorta jobb térélményt nyújtottak más fejhallgatók. Érzéki csalódásnak tartom, amire sokan fogékonyak.
Mert szerintem a hangszerek elhelyezésében a képzeletbeli színpadon nincs igazán különbség az egyes fejhallgatók között. Ami inkább különbség számomra, az a hangszerek mérete (ez a HD650-nél nagynak érződik), hogy a teremakusztikát mennyire jól adja vissza, és hogy mennyire tölti be a zene a köztes teret. De ebben sokminden benne van a fejhallgatón kívül: az erősítő, DAC, illetve ami a DAC előtt van digitális forrás, kábelek, tápellátás, tehát tényleg minden.
[ Szerkesztve ]
-
emiki6
veterán
válasz nobela #107917 üzenetére
Hozzátenném, hogy a források valóban lényegesek.
A zendac v2 saját ampról szűkebb terű, ha spartan van mögötte, akkor jobb a tér.
A teac ud-301 saját ampja jó terű, spartannal a tere nem jobb, MFA-t vagy A30pro-t mögé téve a térélmény romlik.A quadnak jó a tere, a 400i-nek kisebb, de jobb az imaging és a női ének testközelibb, így az élmény hasonló. A 650 es 600 terére már nem emlékszem valamiért. Mindenesetre a 650 tere nem volt kicsi, de biztosan beszűkíthető, ha olyan a forrás. Az is lehet, hogy bacy forrása az he560 terét szűkíti 650 szintre vagy hogy a he560 v4 sem a nagyobb teréről híres. A térről alkotott elképzelések és ahhoz kapcsolódó élmények sem általánosak, ebből fakadhatnak ellentmondások.
Szándékosan mosom össze a tér nagyságát és minőségét, a teret és a térélményt, ugyanis végsősoron a térélmény számít igazán. (Feltéve, ha a zenehallgatás élménye a cél).
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
Yodamest
addikt
válasz Ba cy lus #107918 üzenetére
Lehet szeretni, nem szeretni, de a tér, a nagy tér leképzése, általában véve egyenesen arányos a fejhallgató árával, piaci elhelyezésével. Most a K701 ebben pont kissé kakukktojás, mert nem drága, viszont nagy tere van, de emiatt máshol kompromisszumos.
De én ezt veszem észre, hogy többnyire minél drágább és "jobb" egy fejhallgató, annál nagyobb/3D-sebb teret tud a hallgató elé tárni. Épp tegnap hallgattam meg a Bloom csatorna tesztjét az SR3-ról és ott a végén összehasonlították a Meze 109pro-val, minő meglepetés nagyon jó tere van mindkettőnek. De ugyanígy fogadni mernék, hogy bármelyik 1000$+-os fejhallgatót megnéznénk, mindegyiknek baromi jó tere van, szóval ez együtt jár a "minőséggel". -
Yodamest
addikt
válasz emiki6 #107919 üzenetére
" A 650 es 600 terére már nem emlékszem valamiért"
Mert hiszen nincs is nekik! Ezt a magas labdát nem tudtam nem lecsapni. A 600-ról tudok nyilatkozni, annak konkrétan nincs tere. Mármint persze nyitottabb (inkább szellősnek fogalmaznám meg) egy MT5-MT7-nél, M40x-nél, zárt fejeseknél, de tér élményről nem beszélhetünk. Egy szög egyenes színpadot teremt a hallgató előtt, abszolút 2D-s az egész, a 660s már kicsit mélységében 3D-sebb hozzá képest, de a 600-nak nincs mélysége, sem magassága, csak 2D-s szélessége van és az sem nyúlik vállszélességig sem.
[ Szerkesztve ]
-
Ba cy lus
őstag
válasz Yodamest #107920 üzenetére
Épp tegnap hallgattam meg a Bloom csatorna tesztjét az SR3-ról és ott a végén összehasonlították a Meze 109pro-val, minő meglepetés nagyon jó tere van mindkettőnek.
Mi van?
Egyébként értelmezd, amit írtam. A HD650-nek nincs kicsi tere. Nálam legalábbis nincs. Amit pedig írtál, hogy méret a lényeg, hát khmm... nem. A hitelesség a lényeg, hogy elhiggyem, hoigy ott vagyok. Ehhez pedig a "nagy" tér édeskevés. -
Yodamest
addikt
válasz Ba cy lus #107922 üzenetére
Nem mondtam, hogy a méret a lényeg, csak hogy érdekes módon korrelál egy fejhallgató ára azzal, hogy mekkora, mennyire hiteles, "jó", térábrázolást tud létrehozni. Olyat nyitott high end fejhallgatónál szerintem soha nem fogsz hallani senkitől, hogy kicsit a tere. Szóval a térnek egyfajta értéktöbblete kell, hogy legyen. Ezt arra írom, hogy arról ment itt a vita egy része, hogy nem fontos a tér meg nem ad hozzá a hangzás értékéhez.
[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
válasz emiki6 #107919 üzenetére
Szerintem pont nem érdemes összemosni a tér minőségét és nagyságát, mert egymástól független. Mondom ezt úgy, hogy nekem a térélmény nem túl érdekes, nem fizetnék érte külön.
Pl. aki szerint a 701-nek nincs nagy tere, az nem hallotta tisztességesen meghajtva.
Viccet félretéve a Quadnak van a legnagyobb tere, amit eddig hallottam fejesben és mellé még nagyon pontos is a térábrázolás. A HD650 tere pontos, de nem nagy. Az elsőnél simán elhiszem, hogy nem is fejhallgató szól, a Senninél meg a tér mérete csak a fejem tölti ki, nem körülöttem szól.
Ugyanabban a láncban ezek a különbségek szépen kijönnek, lehet objektíven értékelni és szerintem kevés embert fogsz találni, aki szerint a Sennheiser HD 6-s szériának nagy tere lenne és ugyanazon a láncon hallgat/hallott már több fejest.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
lowzor
veterán
válasz Tyrel #107912 üzenetére
Én ugyanazzal hajtom a Fidelio-t, mint a 990-et (Tempotec Serenade iDSD), és jobban tetszik a Fidelio hangja. Számomra részletesebb, minőségibb, élvezetesebb, valamint nagyobb a tere, nyitottabb hangzása van. Mélyből is több van benne, bár én basshead vagyok, ezért EQ-val még adtam rá bőven.
A sound leaking tényleg brutális, miután a család lefeküdt már nem is tudom hallgatni, mert rinyálnak, hogy nem tudnak aludni tőle, a Beyernél nem volt ilyen. -
-
Gzula[HUN]
őstag
válasz lowzor #107925 üzenetére
Rendelj hozzá egy ILYEN ice feel párnát, akkor lesz benne még több mély. Csak a közepeket is visszafogja (hogy hangsúlyosabb legyen). Pár percig nem, ha már felveszi a fül formáját, akkor előjön ez a tulajdonsága. Viszont tényleg hideg, szóval télen nem a legjobb választás. Esetleg a protein bőrös párnával. Bár protein bőrrel csak úgy próbáltam, hogy az OneOdio Monitor 60-as párnáját oda tettem a gyári helyére kíváncsiságból.
A sound leaking tényleg brutális
Ezek szerint hangosabban szereted hallgatni, mit én, mert nálam csak a Pioneer SE-A1000-esnél sikítottak, hogy túl hangos.Eladó Meze 99 Neo + Hifiman HE400SE https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/gzula_hun/index.html
-
Yodamest
addikt
válasz Ear001 #107926 üzenetére
Mégis konkrét specifikációkban szereplő objektív tulajdonság az, hogy "big soundstage", ezt nem minden fejhallgatóra írják rá. Abszolút nem egyén függő, ha így lenne nem lennének egységesek a vélemények abban, hogy a HD600-nak nincs tere és mondjuk a edition XS-nek hatalmas tere van.
-
Yodamest
addikt
válasz Ba cy lus #107927 üzenetére
"én a DT220-at sem a fejemben hallom szólni, pedig az egy igazi régi vágású zárt fejhallgató"
Szerintem nálad a lánc miatt eleve az ALAP tér már ekkora, szóval aminek nulla tere kéne legyen, nálad annak is van egy elfogadható tere. Szóval te ennyiről indulsz, azért fura neked, hogy másnak az 0 ami neked alapból már mondjuk 3. Más szerintem a start pont.
-
-NoVa-
addikt
válasz Ba cy lus #107922 üzenetére
Mint már jópáran leírták/tuk, egyéni megélés. Neked nem fontos, neked nem úgy jön át, nem érzékeny rá a füled, neked a 650 A jó. Nekem unalmas és túl óvatoskodó, és a legtöbb IEM-em is tágasabb, levegősebb előadást kreál.
Aztán ezekből a személyes megélésekből születnek a kissé elhamarkodott giant killer legendák. Egy jól meghajtott felső kategóriás cucc a saját területén, amire szánták, a saját célzott kényelmes zenei stílusában a megfelelő célközönség számára egy kerek, teljes, lenyűgöző élményt nyújt. Aztán akad néhány szerencsés együttállás, amikor valami egyáltalán nem kerek, nem koherens, de a képességeiből valami aránytalanul kidomborodik annyira, hogy adott zenével, adott láncon, adott hallgató számára jó közelítésre képes. Vagy épp koherens, csak olyan képességekben gyenge, amiket könnyebben el tud engedni a hallgató, vagy netán nem is hall. Aztán a nagy számok törvénye miatt beárazódik a képesség oda, ahova.
A HE400se pl olcsó vacak. Kényes, sérülékeny, nem feltétlenül tartós, de nem véletlenül szeretik. Ha csak ledobod a túl sűrű rácsát, és valami jóval szellőssel helyettesíted, az elképesztően légies, tágas planar hang előkerül. Ezután némi szigszalagos sufnituning lesimítja a zavaró tüskéket, és kategóriákkal magasabb hangot ad, ha... Ha van alatta megfelelő képességű erőmű, ami viszont megint egy aránytalanul magas küszöb a jó hanghoz. Jóval olcsóbb forrással és egy kicsit drágább fejessel egyszerűbb, koherensebb élményt lehet elérni, de ez nem invalidálja a 400-as sorozat jóságát az alacsony árához képest. És az alacsony ár is jogos, mert messze nem kész, kiforrott termék, csak egy remek sufnituningalap.
Nálam most a Hemp - 400se - HD580 Precision nyitott fejes trióból kiesett a Sennheiser, idén ha 10 percet volt a fejemen összesen. Másnak meg egyetlen fejhallgatóként napi használatban teljesen jó most, és élvezi.
-
Ba cy lus
őstag
válasz -NoVa- #107933 üzenetére
Látod, ez sem igaz általánosan, hogy a HD650 óvatoskodó és unalmas. Zenefüggő. Komolyzenén elemében van, és fantasztikus energiát hoz át. A HE560 könnyűzenén több energiát hoz át, de komolyzenén már nem, ott a HD650 a mozgalmasabb. HE400SE-m meg volt, kipróbáltam rács nélkül is. Az sem tett csodát, az soha nem adott olyan térélményt, mint a 650, vagy mint a HE560. Hangélményről már nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
-
-NoVa-
addikt
válasz Ear001 #107926 üzenetére
Mekkora küzdelem van ezzel tuningnál, amit én ugye a sokféle mellékelt szivaccsal próbálok valamennyire orvosolni az earbudoknál. Fejesnél kicsit könnyebb, de azért fej/fülméret válogatja, hogy hogy élik meg a konkrét darabot. Earbudnál a belső fülkagylóig szűkül a variáció, a külső fül módosító hatását nagyjából belőve a frekvenciaválaszba vagy teljesen jó, vagy határeset, nagyon kevésnek nem működik, sokféle vélemény lesz ugyanarról az eszközről.
In-ear cuccoknál meg már a külső hallójárat hatásait is bele kell kalkulálni, végképp egyénfüggő lesz az élmény. Ami a saját HRTF-emnek megfelelő, az számomra döbbenetesen tökéletes élmény, számomra. Az én fülembe helyezve megrajzolja előttem az előadót, egy ember áll előttem és énekel, a maga valójában, abban a közegben, ahol felvették. Más fülében eltérhet, és ez megintcsak nagyon nehézzé teszi az egész műfajt. Ott az Etymotic, ami kihagyja az egész közvetítő közeget, és szinte direktben a dobhártya felszínére helyezi a hangnyomást. Preciz, a maga korlátai között, és eléggé általánosan elfogadottan színezetlen és kellemes, pont emiatt.Nagyon hiányolom itthon a hifi-kávézó intézményeket. Ott van Szingapúrban Crinacle kávézója, beülsz, iszol valamit, meghallgatsz mindenfélét, nem szekálnak, hogy vedd meg, nem (csak) arról szól. Hasonlót találtam Graz-ban, Riminiben, szanaszét a világban, itthon esélytelen sokfélét rendesen próbálgatni. Pedig igény vóna rá.
-
lowzor
veterán
válasz Gzula[HUN] #107928 üzenetére
Köszi, próbából lehet, hogy rendelek 1-et.
Bár nekem ez jó, ahogy van, mert ilyen nyugisabb zenehallgatáshoz tökéletes. A sound leaking miatt úgyis muszáj vennem egy zártat is, tehát ha épp sok basszusra vagynék, akkor inkább hallgatom majd azt. -
Yodamest
addikt
válasz Ear001 #107937 üzenetére
Te arról beszélsz szerintem, hogy ennek vannak árnyalatai, nyilván vannak. Azt is elfogadom, hogy nem mindenki hallja pont ugyanakkorának azt a teret. Viszont megmásíthatatlan tény, hogy az egyéntől függetlenül vannak objektív tulajdonságai egy eszköznek, ami kőbe vésett. Soha nem fogod azt bemesélni, hogy ez csak az elme játéka és ennek nincsen technikai háttere. Márpedig ha van technikai háttere, akkor mérhető, igazolható jelenség a tér egy fejhallgatónál.
-
-
Tyrel
őstag
válasz lowzor #107925 üzenetére
Ömm, igen (így visszakanyarodva a DT 990 Pro vs. X2HR témához), a Fidelio nekem is részletesebbnek érződik, bár nem tudom egyszerre hallgatni a kettőt.
Megintcsak nem tudom mi ennek a jelenségnek a neve, de van amikor a zenében sok frekvenciatartomány telített, sok és sokféle hangszer szól egyszerre... ennek a minősége jellemzően már az encodingon elvérzik, pláne pl. egy YouTube esetén - ez még nekem laikusnak is nyilvánvaló... de ennek ellenére is, a DT 990-nel előbb lett ebből az egészből egy összemosott maszlag, könnyebben vált vele zajjá a zene. A Fidelioval jobban külön maradnak az egyes hangszerek, kivehetőbb mi történik.
Összességében nekem tök jó döntésnek tűnik a Fidelio-ra váltás, sokkal több az előnye mint a hátránya a Beyerrel szemben. A sound leaking-et sajnálom, tegnap hajnalban simán felébresztettem vele 2 szobával arrébb alvó családtagot, pedig bőőőven lett volna még hova tekerni a hangerőt...
Visszatérve az összehasonlításhoz - tegnap is próbáltam már ilyesmit mondani - a DT 990 Pro-nak akkor van szebb/jobb hangja, ha kevés dolog történik. Pl. valaki solo énekel, vagy csak egy akusztikus gitár szól, ilyesmi. Azt élethűbben, tisztábban adja vissza szerintem. Viszont ha valami összetettebb zenét hallgatsz, ahol egyszerre szól mondjuk 2-3 gitár, dob, ének, szinti, akármi... az a Beyernek valahogy egy kicsit sok lesz, és a Fidelio simán lenyomja.
Játszani próbáltam még kicsit vele, hirtelen egy World of Warships meccsre futotta, és abban is élvezetesebbek az ágyúdörrenések a Fidelio-val, mint az elődjével.
@#107913 Ba cy lus
Igen, lehet hogy a DT 990 Pro-val erősítési gond is volt, BlasterX G5-tel, G6-tal (egyébként a G5 jobb, ha bárkit is érdekelne, csak régi és driver support gondjaim voltak vele) és Xonar DG-vel tudtam csak kipróbálni, de egyikkel sem volt jó. Viszont nem is kéne ennyire nehezen hajthatónak lennie, "csak" 250 Ohm-os, nem 600, és az említett forrásoknak azért van direkt fejhallgató erősítője, ha nem is professzionális. Oké, kommersz, de szerintem ennyinek azért illene elégnek lennie egy szintén viszonylag kommersz fejes számára. Nyilván ha fejhallgatóra nincs 300 ezer Ft-om, akkor erősítőre sincs még 100+.Ha a Beyernek valóban az erősítés hiánya volt a gondja, az számomra akkor is magának a fejhallgatónak a baja ill. rossz tulajdonsága, a "tudja már hol a helye" elvét követve. Bőven van olyan fejhallgató - az X2HR ékes példája ennek - aminek semmi szégyenkeznivalója nincs egy DT 990 Pro-val szemben, nem is kerül többe, és még egy nyomorult mobiltelefonnal is viszonylag szépen szól... ugyanott a Beyer meg belépőkategóriás erősítővel se. Nem a víz a hülye ha a hal nem tud úszni.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
-NoVa-
addikt
válasz vlaca2 #107939 üzenetére
És ilyen az, amikor az Apple ízlésesen becsomagol valamit, amit mindenki használt már addig is régóta, egyszerűvé és magától értetődővé teszi, majd egy nagyjából mindenkinek valamennyire működő csomagban kiadva bejelentik, hogy megváltották a világot.
A Sony vagy Samsung TWS-es alkalmazásában ezer éve volt hasonló feature, kellően sok képet csinált a fülről ott mozgatva a telefont, aztán beküldte valami elemző service-nek, és tippelt egy spatial map-et rá, amitől talán egy kicsit jobb lett az összhatás. És ők már csak használtak egy meglévőt, ami azelőtt is ugyanazt csinálta kevesebb publicitással.
Nem mellékesen a játékfejlesztésben ez már inkább több évtizedes kutatási téma. Ok, 20+ éve még az EAX/A3D teremakkusztikai, visszhang környezeti hatásai mentek, mostanában viszont már a kompetitív FPS-eknél nagyon, nagyon számít a korrekt spatial audio. A PUBG HRTF kutatásai eléggé jól dokumentáltak youtubeon, ott már figyelembe vették, hogy mennyire számít ha egy játékos hangból pontosan meg tudja becsülni az irányokat, távolságokat, magasságot. Szintén nem az első, de az egyik első igazán kiemelkedően jól implementált megoldás volt. Azóta ez elvárás, nem extra.
-
s4tch
veterán
válasz Yodamest #107929 üzenetére
"Mégis konkrét specifikációkban szereplő objektív tulajdonság az, hogy "big soundstage""
Ilyet specifikációkban egyik gyártó sem ír.És de, egyén függő. Eleve máshogy hallunk, a térérzet is egyéni, ahogy a fül és a driver távolsága, szöge és a párnában keletkező visszaverődések is emberenként különbözőek.
Egyébként a tér nem árfüggő. Egy Meze 99-nek tök jó tere van, pedig nem drága (és zárt), míg a nagy Focaloknak sokszoros áron is alig van terük. Van nekik más.
-
fehér_ember
addikt
válasz bitrograde #107857 üzenetére
Én nem is igazán foglalkozok a térrel, nem is igazán tudom fejesnél/fülesnél ezt felmérni.
Nekem a tér az volt amikor házimoziztam. Ahhoz képest a sztereó hangfalazás is csak egy darabka. Az ilyen fülem vonalában a fejemben vagy valamivel kijjebb lévő dolgokat nem tudom hová tenni a hm-hez képest. Semmi köze a "valódi"/"jó" térélményhez, épp ezért nem foglalkozok vele, nem képzelek bele semmit, nem konvertálom át ...Persze valószínű fejeseket is lehetne erre kihegyezni, több irányba elhelyezni benne hangkeltőket ... stb. Az már lehet tetszene ilyen szempontból
[ Szerkesztve ]
-
Tyrel
őstag
válasz Tyrel #107940 üzenetére
Ja ha már DT 990 Pro, sokáig szerettem volna kipróbálni azt - csak megvalósítani nem tudtam - hogy "zárttá teszem", így jelentősen javítva a mélyei minőségét... Csak gondoltam feldobom az ötletet, hátha valakit elkezd izgatni...
Szóval a DT 990 Pro-nak valahogy olyan a kialakítása, hogy ha a hátulját/oldalát befogod a tenyereddel, attól elég észrevehetően megváltozik a hangképe, jobbak lesznek a mélyei. Simán el tudom képzelni, hogy a DT 770 nem is különbözik ezenkívül semmi másban, csak hogy a kagylója/háza hátulja zárt.
Nem kell a fejedre szorítani, nem attól szól jobban... Simán csak légmentesen zárni kell a kagyló hátulját, igaz ehhez elég nagy tenyér kell.A Fidelio felépítése valahogy más, hiába fogom be/le akárhol, ennek nem változik a hangja.
Szóval az volt a tervem, hogy szerzek 2 olyan "kupakot" ami pont passzol rá, és azzal tetszés szerint változtathatom a hangképét, attól függően épp mire szeretném használni. Olyasmire gondolok mint ami pl. autókban a fényszórók belső porvédő kupakja.
Csak épp nem találtam olyat, ami épp pont megfelelő méretű lenne rá, így végül feladtam... De akár 3D nyomtatni is lehetne, csak ilyen blueprint-et se csinált még senki, én meg nem tudok.
Turenkarn
-
-NoVa-
addikt
válasz Tyrel #107940 üzenetére
". Viszont nem is kéne ennyire nehezen hajthatónak lennie, "csak" 250 Ohm-os, nem 600, és az említett forrásoknak azért van direkt fejhallgató erősítője, ha nem is professzionális. Oké, kommersz, de szerintem ennyinek azért illene elégnek lennie egy szintén viszonylag kommersz fejes számára. Nyilván ha fejhallgatóra nincs 300 ezer Ft-om, akkor erősítőre sincs még 100+."
Régebben már írtam erről, meg ma is emlegettem, hogy ez kicsit a Creative bűne is. 5V USB tápról hajtott hangkártya/erősítő keretből nem lehet rendesen meghajtani egy DAC-ot, DSP modulokat, és az erősítőt. Megszólal róla a 250-300 Ohm-os akármi, hangos is lesz, de amint komolyabb dinamikus mélyeket kéne átadnia, a kondenzátorok kapacitásának a töltése az USB korlátaiba fog ütközni, és torzul, elgyengül, erőtlenné válik. 32-64 Ohm fölé USB DAC-cal nem mennék, csak egy esetben. Ha van benne egy puffer akkumlátor, aminek a töltését USB-ről végzi, de az erősítőt rendesen ellátja. Ilyenekkel már megoldható a komolyabb áramfelvétel igény anélkül, hogy probléma lenne a 2.4 / 3A áramkerete az USB portnak.
Nem kell hozzá 100+ ezres erősítő, már valami korrekt, konnektorból táplált asztali kompakt cucc is átrendezi az erőviszonyokat. Anno nekem is megvolt ez a felismerés az X-Fi HD után. -
Tyrel
őstag
válasz -NoVa- #107945 üzenetére
És ha laptopod van és a konnektorból táplálás nem megoldható? (ill. marhára nem kényelmes)
Volt régen olyan hogy Creative Sound BlasterX E5, ami gyakorlatilag egy akkumulátoros G5 volt, de nem hinném, hogy az akksiját ilyesféle pufferként használta volna.. szerintem simán csak vagy USB-ről vagy akksiról ment, de azt nem nézném ki belőlük, hogy egyszerre mindkettőről.
No meg ez még mindig nem magyarázza, hogy miért nem szólt szépen Xonar DG-vel sem. Egyébként - ha már belső hangkártyák - a régi Sound Blaster Live-nál szerintem azóta sem szólt jobban semmi sem ami a kezem ügyébe akadt, de úgy emlékszem már Win7-hez se volt hozzá driver, ezért végül mennie kellett...
Turenkarn
-
lapalapa
senior tag
válasz fehér_ember #107943 üzenetére
Érdekes, én egyszer hallottam igazi térélményt házimoziból, egy elég korai Rezsősón. A nagyteremben rendeztek be mozit, kb 30-an tudtunk leülni. Nem tudom hogy csinálták, de mind a 30-an eléggé csodálkoztunk. Arra emlékszem hogy Lexicon erősítőket hallottunk. A vetítő is sok milla volt, de a hangcucc árát nem árulták el, csak az volt a mondás hogy szép házat lehetne venni belőle.
Több házimozi tér élményem nem volt. Az hogy hátulról, meg fentről meg mittom én honnan szól, attól még nem térélmény nekem.
Sztereóban sokkal olcsóbb igazi térélményt élvezni.Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
-NoVa-
addikt
válasz Tyrel #107946 üzenetére
Ha nagyon mobil akarsz lenni, akkor vagy elengeded a nagy ellenállású cuccokat, vagy elengeded az árkereket. Én ifi xDSD Gryphon-t használok géphez, mert nagyon sokszor váltok asztali gép, MacBook Pro, vagy telefon között, és kihasználom a vonal ki/bemeneteit, SPDIF portját, stb, amitől nekem megéri a felárat ez a kompakt eszköz Ha csak USB kéne, XDuoo XD05 Bal, vagy FiiO Q15 környékéről választanék valamit.
A Xonar DG-t sem ajánlják 150 Ohm fölött, gondolhatod, hogy az sem hozta ki a 250 Ohm-osból azt, amit tud. -
bitrograde
senior tag
válasz Yodamest #107938 üzenetére
Szerintem meg el kellene olvasni a hozzászólást először, mielőtt az ember csípőből válaszolna rá. Ha jól értem, akkor ear azt próbálja itt mondogatni, hogy az olyan egyszerű tulajdonságok, mint a fülkagyló mérete és aránya a fejhallgató kagylójához, a hallójárat átmérője, hossza, stb. ugyanúgy akusztikai teret hoz létre, mint ahogyan a hangfalas rendszerek esetében a szoba, és az alapvetően beleszól az élménybe és a kapott hangminőségbe, így a térélménybe is. Ez szerintem elég egyszerűen belátható elképzelés. Vannak olyan fülhallgatók, ilyen például a Neumann NDH30 is, melyeknek egyáltalán nem mindegy, milyen pozícióban kerülnek az ember fejére. De lehetne a pad-rolling mint hangolás gyakorlatát is idézni (igen, a teret is befolyásolhatja), vagy személyes tapasztalatból a Wang-féle párna hatását a Sennheiserek terére. És akkor az egyéni hallásbéli különbségeket még számba sem vettük, ahogyan az elvárásokat és a tapasztalatot sem (ki mennyire hallja hitelesnek például saját tapasztalatai alapján az eleve másképp hallott teret). Hogy ezt hogyan tudod, ha egyáltalán megmérni, az meg messze túlmutat itt legtöbbünk kompetenciáján.
Eladó DIY OTL fejhallgató erősítő a hirdetéseim között.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen program, ami...?
- Elektromos autók - motorok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Tudományos Pandémia Klub
- Építő/felújító topik
- Amazon Fire TV stick/box
- További aktív témák...
- iPhone 13 Pro Max 128GB Gold/ PATIKA ÁLLAPOT!
- Google Pixel Buds Pro
- EVGA RTX 3070 Ti 8GB XC3 ULTRA - bontatlan - eladó!
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- Bontatlan ÚJ IPHONE 13 mini 128-512Gb gyári független Minden Szín Deák Térnél Azonnal Átvehető.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen