- ASUS routerek
- Windows 11
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
- DIGI kábel TV
- XPEnology
- Linux - haladóknak
- Vírusirtó topic
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yodamest
veterán
válasz bitrograde #107950 üzenetére
Nem érted, hát én pont erre írtam azt, hogy igen elhiszem, hogy vannak befolyásoló tényezők, ez tök rendben van... Viszont azért azt állítani, hogy TELJES MÉRTÉKBEN csak ezek döntik el, hogy hallok-e teret vagy nem, na azzal nem értek egyet. Erre írtam azt, hogy ezek az eszközök úgy vannak TERVEZVE, hogy legyen terük vagy ne legyen terük, ha igen akkor mekkora. Ez gondos tervezés és kutatómunka eredménye. Ez nem úgy megy, hogy piacra dobják mondjuk az Anandát és akkor teljesen rád van bízva, hogy annak lesz-e tere vagy nem. Ez a fejlesztők, gyártók részéről egy kimunkált, kitalált készítési folyamat része, hogy van tere egy fejhallgatónak.
-
fattyu
veterán
válasz Yodamest #107951 üzenetére
honnan szólalt meg a gitáros, és honnan az énekes? a te agyadban hova teszed a hang irányát milyen messziről szól?
ezt hogy akarod lemérni? bármilyen eszköz amivel hangot mérsz ( legyen mondjuk mikrofon ) mit fog tudni megmérni ezen? hogy a driverből jön a hang.
de aztán persze lehet nem így van ehhez sem értek.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Yodamest
veterán
Nah ezért nem ér az avonline sem egy fabatkát, náluk az épp tesztelt eszköz mindig tökéletes. Most ez is mi már? A mérlegnek nincsen 2 serpenyője? Csak pozitívumok vannak és minden max csillag. gg wp
-
Yodamest
veterán
válasz fattyu #107952 üzenetére
Neeem, hát a térábrázolásnak rendes tudományos, technikai, hangmérnöki mutatói vannak. Én sem értek hozzá mélységében, de bizonyos attribútumok által generálni lehet a térérzetet. Ezt lehet fizikailag elérni lásd pl. az edition XS, Ananda stb. hatalmas driverei által, illetve a frikegörbét piszkálva is. A frekibörbén pl. a felső közép tartomány visszahúzásával, ahogy mondjuk a 660s is van hangolva (ott van egy nagy dip), lehet azt elérni, hogy ne közvetlen az arcodba szóljon az énekes, hanem legyen egy olyan hatása, mintha mélységből szólna. Ahol ott peak van, azok az "arcbakapós" fejesek, amikor azt hallod, hogy közvetlen előtted szól az a tartomány, ezzel a tér érzetet csökkentve. Szóval ezzel tudatosan játszanak a gyártók, hangmérnökök, ez nem csak kitalálva van, hogy "jaj hoppá hát tere lett ennek a fejhallgatónak, na mindegy is".
-
lowzor
veterán
válasz Tyrel #107940 üzenetére
Elég nagy hátrány a DT 990-nél ez a nehezen hajthatóság, pláne úgy, hogy ugyanannyi pénzért (vagy BF-kor jóval olcsóbban) van olyan, aminek jobb a hangzása, és még jóval könnyebben is hajtható.
Amúgy nekem volt 600 Ohmos 990-em is, és nagyjából semennyivel nem könnyebb hajtani a 250-est, még hangerőben sem volt kb semmi különbség. Annyi volt a különbség hangzásban, hogy annak karcosabb magasai voltak, de a basszus ugyanilyen kevés volt benne.
Amúgy egy haverom ugyanolyan forrással hajtja a 250-es 990-ét, mint én, és neki elég a basszusa még EQ nélkül is, tehát ez egyéni ízléstől is függ.[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
veterán
válasz Ba cy lus #107957 üzenetére
Persze ezt érezni kell meg minden, csak szerintem valótlan állítások hangzanak el, amit semmilyen témakörben nem enged az igazságérzetem. Hogy a tér egy nem létező, csak az elménkben játszódó eleme a fejhallgatóknak szimplán nem igaz. A tér egy ugyan olyan eleme a fejes hang karakterének, mintha arról beszélgetnénk, hogy dark vagy bright a hangzása. De lehet dark tagadók is vannak köztünk, nem tom.
-
emiki6
veterán
válasz Yodamest #107954 üzenetére
Ami közel van az is a térben van. Lehet valami halkabb, "távolabbi", miközben úgy hangzik, mintha nem lenne tere és lehet valami kiemeltebb, közvetlenebb, testközelibb, miközben a hangzása teres.
Valamelyik etymotic füles csinálta pl azt, hogy a magas egy részét, a zengetőt kiemelte a zengetővel effektezett hangokon, ezzel azok terességének illúzióját növelve, de ettől még nem lett a tere annyival jobb, mint amekkorát csalt ezzel. Egy zengetővel teresített hang egy jó terű fejesen teresebb, mint egy etymoticon, ami a teresítés kiemelésével csal.
És akkor még ott az egyik kedvencem, amit én a hang nagyságának hívok, aminek egyik sajátossága egy hang úgy szólal meg, hogy szinte érzed a füled mellett, azt én azthiszem csak planáron tapasztaltam, mert ott van akkora a driver, hogy a fülkagyló térhangzást meghatározó szerepe ki legyen használva. Bacy szerint ilyen van a 650-nél is, én nem úgy tapasztaltam. Ehhez szerintem over ear fejes kell és a kagyló szinte teljes felületén elterülő driver, ami planár és elektrosztatikus sajátosság, dinamikus drivert nem láttam még a kagylót kitölteni. Füles se tud ilyet szerintem.
A modellem lehet hibás, mert felsőbb kategóriás focal-t még nem hallottam, nem tudom milyen "A" dinamika, lehet a nagy hang feltétele pl a jó dinamika.Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
Xelo
addikt
válasz Yodamest #107958 üzenetére
én nem látom az ellentmondást. igen, van a fejhallgatóknak egy mérhető tere, de az hogy egy adott fejest ki hogyan hall sok mindentől függ. egy az a forrás, a másik meg az ember fülformája, mérete, hallójárata, stb. a fejhallgatókat nem a te fejedre, nem a te füledre gyártják, nem a te hallásodhoz igazítják hanem egy átlaghoz. ha te közel állsz az átlaghoz akkor valszeg úgy vagy legalábbis hasonlóan fogod hallani a fejhallgatót mint ahogy a mérnökök megálmodták. de mi van ha a füled/hallásod/kobakod (vagy akár az hogy az agyad hogyan rakja össze a hangokat amit a füled hall) eltér a referenciától? nyilván az élmény is más lesz. lehetséges hogy valaki kisebb terű fejhallgatót nagy térrel érzékel? lehetséges, meg a fordítottja is.
-
Polllen
nagyúr
"lehetséges hogy valaki kisebb terű fejhallgatót nagy térrel érzékel? lehetséges, meg a fordítottja is."
Annak viszont kicsi a valószínűsége, hogy kipróbál két fejhallgatót és egymáshoz képest nem tudja eldönteni, hogy melyik kisebb és melyik nagyobb terű.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Ba cy lus
őstag
válasz Yodamest #107958 üzenetére
Pedig de. Nálam pl. azért is elég jó akármilyen fejhallgató tere, mert idővel kikerült a fejemből. 10 éve még sokat panaszkodtam itt a fórumon is, hogy hangfalas élmény után ezt is utálom, a fejemben szól, hogy nekem minden fejhallgató a fejemben szól, amire azt kaptam válaszul, hogy jobb dac és erősítő kell. De nem ezen múlik: ma már, ha a telefonomba (vagy akár egy random telefonba) bedugok egy tök egyszerű kis fülhallgatót, fejhallgatót, mindegy, azt már nem a fejemen belül hallom. Abban igazad van, hogy léteznek bizonyos trükkök a frekimenettel (pl. két oldal közti aszimmetria is), fázismenettel, sőt hát a diffuse field/Harman-hangolás sem véletlen, de elhiheted, hogy ahová az agyamnak ez a területe fejlődött a hosszú évek alatt, az többet jelent, mert egyébként minden ugyanúgy a fejemben szólna, ha maradtam volna hangfalas vonalon, és csak ünnepnaponként kerülne fel akármilyen fejes. Akkor kinek/minek a műve a tér? Elsősorban az agyamé. Ehhez képest az, hogy mondjuk elvékonyítják a közepet, és akkor szuper teret kéne hallani, valahogy nem hat rám, én nem úgy élem meg, hogy hú ez mekkora, hanem hogy hol a hangszer/énekes teste, ami által kisebb jelenlétérzetet ad, hiteltelenebb teret. Bonyolult ez valójában nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
lapalapa
senior tag
válasz Yodamest #107954 üzenetére
Szerintem meg egyszerűbb a megoldás.
Ha a fejes/füles/hangdoboz bal jobb hangszórói nagyon szűk tűréssel "egyformák" fázisban is, akkor meg tud jelenni a térinformáció a műsorban, ha a lánc többi része is végig fázisban van a két oldal tekintetében. Persze fejesnél kell még, hogy a kagylók kialakítása ezt ne rontsa el.
Hangfalas környezetben nálam kis-közepes hangerőn nagyon szép és pontos tér volt, ha emeltem a hangerőt, akkor romlott le fokozatosan a reflexiók miatt, sajnos.
Az Etymotic er4xr-emhez mellékelnek mérési jegyzőkönyvet a beszámozott bal és jobb füleshez, bizonyítandó, hogy válogatva vannak egymáshoz (100Hz-10kHz). Lehet hogy kamu, de van tere rendesen.
Aztán ezt hogy hallja a kedves felhasználó, az másik kérdés.[ Szerkesztve ]
Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
Yodamest
veterán
válasz Ba cy lus #107962 üzenetére
A hallás trenírozás is része a zenehallgatásnak. Mindenhez szoktatni kell az agyat, hallást, hogy megfelelően -nem is tudom- értelmezni, használni tudja a kapott információt. Aki világ életében csak mondjuk hyperx zárt fejhallgatót hallott, annak a fejére raksz egy Anandát és el tudom képzelni, hogy nem fogja tudni mi van.... Egyszerűen azt fogja érezni, hogy fú de bénán szól, mert egyáltalán nem olyan, mint amire ő trenírozva volt, amit eddig "jó" hangzásként az agya kezelt. Szóval persze meg kell emésztenie először, hogy oké mi is történik most, mi az amit hall, de ez idővel kialakul és a mérnökök által tervezett tér érzetet egy idő után már az agya is úgy fogja tudni lekódolni, ahogyan azt megálmodták a stúdióban.
-
Yodamest
veterán
válasz Ba cy lus #107965 üzenetére
Miért nincs? Eltérések lehetnek, de kb azonos szén alapú életformák vagyunk, jó közelítéssel azért ha az agya is ugyanúgy van trenírozva lásd. hasonló fejhallgatókat használt korábban, akkor kb hasonlónak fogja hallani a hangokat, karaktert és a tér a karakter része.
-
lapalapa
senior tag
válasz lapalapa #107963 üzenetére
Ezért nehéz diszkrét elemekből erősítőt építeni, ha azt akarjuk hogy tere is legyen, mert bal-jobb oldalon belül is, meg oldalak között is egyforma karakterisztikájú tranzisztorok kellenek az egyes fokozatokba, jobb helyeken válogatják ezeket erősen a megfelelő pozícióra és kb mindenből 4 egyforma kell.
Ezért nehéz utólag szervizelni is mert, ha az egyik oldalon elszáll egy tranyó, akkor általában abban az erősítő fokozatban minden tranzisztort ki kell cserélni, mindkét oldalon, (mérve) azonosakra, hogy megmaradjon a tér.Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
bitrograde
senior tag
válasz Yodamest #107958 üzenetére
Hogy a tér egy nem létező, csak az elménkben játszódó eleme a fejhallgatóknak szimplán nem igaz.
Ezt senki sem állította.A tér egy ugyan olyan eleme a fejes hang karakterének, mintha arról beszélgetnénk, hogy dark vagy bright a hangzása.
Ez pedig csak korlátozottan igaz, és bizonyos körülmények függvénye. A Hifiman HE6SE-nek például a Jotunheimmel korlátozott, az OTL-lel óriási tere van. Ez most a füles vagy az erősítő (és a mögötte lévő rendszer) tere? Ahogyan fentebb összefüggésbe hozod a frekvenciamenetet a térrel, az pedig túlságosan leegyszerűsítő, már-már azt írtam, csacsiság. Ennyi erővel bármilyen fejhallgatónak hatalmas teret lehetne EQ-zni.Eladó DIY OTL fejhallgató erősítő a hirdetéseim között.
-
btraven
őstag
válasz bitrograde #107968 üzenetére
Elektroncsöveseknek azért van nagyobb tere mert az elektroncsőben nagyon tér van az anód és katód között. Tranzisztorba meg be van zsúfolva emitter, kollektor sokkal kisebb helyre.
-
lapalapa
senior tag
válasz bitrograde #107968 üzenetére
"Ez most a füles vagy az erősítő (és a mögötte lévő rendszer) tere?"
A rendszeré, a füles meg, meg tudja jeleníteni, nem rontja el, szóval az övé is. Ha a láncban a fázispontosságot senki nem rontja el, akkor lesz tér, egyébként nem. Ehhez viszont végig a két oldalnak nagyon egyformának kell lennie.
Erre is igaz, hogy a leggyengébb láncszem hangját hallgatjuk.Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
-NoVa-
addikt
válasz lapalapa #107963 üzenetére
Egyik aktívabb, sok kérdezőnek lelkesen segítő vezeték nélküli füles topicos tagnak átküldtem a Tea-t játszani ES100-al, hogy kicsit legyen tapasztalata arról is, hogy mennyire távol van a BT, mint codec határa attól, ami hangminőséget a mostani TWS-ek képviselnek, az első reakcióiból idézek:
Ja hogy ennyire minden zenében ott van a tér és a tws-ek nem tudják ezt megjeleníteni?
Oké azért az elég komoly.
-
Ba cy lus
őstag
válasz Yodamest #107966 üzenetére
Mert nincs, mert úgy tűnik, a teret nem dekódolni tanulta meg az agyam (azt hogy kellett volna?), hanem sajátos módon értelmezni. És egyébként nagyon nem ugyanaz, mintha tónusról beszélnénk. Bár még az sem olyan egyértelmű fejhallgatóknál az elmúlt évek tapasztalatai alapján (pl. HE400i-t ki hallja világosnak, ki nem, volt erről is vita), a frekimérés pedig gyakran nem korrelál a hallottakkal.
-
Yodamest
veterán
válasz Ba cy lus #107974 üzenetére
pl. HE400i-t ki hallja világosnak, ki nem, volt erről is vita
Hát igen itt jön képbe, hogy ki mihez van szokva, mert amihez szokva vagyon azt fogja alapértelmezettnek hallani és ami attól eltér ilyen olyan irányokba, azt túlzónak még akkor is ha éppen az lenne a természeteshez közelibb. Ezek mind egyszerre szubjektív és objektív dolgok is, azért nehéz ebben dűlőre jutni.
Például én most a HD600, 660s-ről jőve, szinte készülök arra, hogy a D5200 nagyon színezett lesz elsőre. Nem lepődnék meg, ha elsőre nem annyira tetszene, valószínű majd annak is járatódni kell, illetve egyszerűen hozzá kell szoknom a színesebb karakterhez. Csak a timbre legyen rendben, mert ezek után az ki fog bukni, ha ott valami gebasz van.
[ Szerkesztve ]
-
Ba cy lus
őstag
válasz Yodamest #107976 üzenetére
Hát ez sem ilyen egyszerű valójában.
Egy fejhallgatónak önmagában is van tónusa, mert van neki mélye, közepe, magasa (illetve akár ennél sokkal több részre is felosztható a frekitartomány). Ha valamit sötétnek érzek azt követően is, hogy elmúlt az első sokk, ráállt a hallásom, akkor ott már a frekitartományokat viszonyítom egymáshoz.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
válasz bitrograde #107950 üzenetére
"Wang-féle párna"
szerintem az általam valaha olvasott egyik vagy a legjobb hard sci-fi-ben (Greg egan - Diaszpóra) szerepelnek a Wang szőnyegek (Wang"s Carpets) -
emiki6
veterán
válasz Yodamest #107976 üzenetére
Apropó színezettség. Na én abban nem hiszek / nem tudom értelmezni. Meg ez kicsit olyan, hogy egy fejes vagy színezett vagy steril... Vagy milyen a nem színezett, monokróm? Vagy fakó? Vagy az a normál színű és a színezett a túlszaturált? Esetleg vannak benne jelenetek, scene-ek? Bűnös, sin-es?
Mindenesetre az, hogy "színezett", az konkrétan semmit nem mond el a fejesről, annak karakteréről és hangjáról. Nem is tudom, hogy valós dolog e vagy csak mellébeszélés, okoskodás.Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
lapalapa
senior tag
válasz Ba cy lus #107974 üzenetére
Bevallom, nem értem.
Az ébrenlét óráiban folyamatosan a körülötted lévő valós hangtérben létezel. Vagyis a fülednek ez a természetes. Mit kell ezen külön megtanulni?
Én ezen túlestem a születésem után nem sokkal, és nem vagyok ezzel egyedül szerintem.Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
Ba cy lus
őstag
válasz lapalapa #107983 üzenetére
Lehet, hogy te fejhallgatóval a fejeden születtél, én nem.
De viccen kívül: hangdoboznál is volt egy tanulási folyamat, hogy ott teret halljak. Mondjuk ha másokat (hétköznapi embereket, nem audiofileket/hifistákat) leültettem a hangfalaim elé, mit hallottak: ez a bal hangszóróból szól, az a jobb hangszóróból szól. Középről már nem.
A valóság mindenképp más, mert ott valós hangforrások vannak szerte a térben, nem pedig két fixen elhelyezett hangforrással állítod elő a komplett teret.[ Szerkesztve ]
-
bitrograde
senior tag
válasz emiki6 #107982 üzenetére
Nem találja el a hangszíneket, rosszak a lecsengései, a hangszerek hangja "olyan, mintha", de hallod, hogy nem az igazi, hanem mintha meg lenne szépítve. HA elektronikus zenét hallgatsz, lehet, hogy fel sem tűnik, de a hegedű, a zongora és a csembaló majdnem hallgathatatlanul negédes és tonálisan pontatlan. Én legalábbis így hallottam a D5200-at. Kicsit az aszpartámmal édesített étel ízéhez tudnám hasonlítani.
Eladó DIY OTL fejhallgató erősítő a hirdetéseim között.
-
lapalapa
senior tag
válasz emiki6 #107979 üzenetére
Hallottál már teljesen átlátszó fejest? Az átlátszó alatt azt értem, hogy felveszi a hanganyag tónusát, és erre elég tág határok között képes.
Ha nem teljesen átlátszó, akkor színez?
Valamit változtat az eredeti hanganyag tónusán valamilyen irányba?Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
meri
aktív tag
Sziasztok! Szereztem egy Fostex T50RP mk2-t. Az egyik párna alja egy kicsit sérült, más gondja nincs - egy Shure párnát fog majd kapni talán. Ezen kívül érdemes ezzel valamit még csinálni? A hangja így egy óra hallgatás után is meglepően "kellemes", EQ nélkül is (Geek Pulse X-ről hajtva próbáltam).
uff
-
emiki6
veterán
A fostex moddolás egy rabbit hole, ami szerintem nem vezet sehova, szóval én nem bonyolódnék bele a helyedben.
Ez talán megfontolható, csak nem olcsó a posta+mod: [link][ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
emiki6
veterán
válasz lapalapa #107986 üzenetére
Nem tudom.
Bitrograde: Én fittyet hányok a realizmusra, így a quad nemtom színez e, de nagyon szeretem, ahogyan a hangszerek hangját visszaadja (a timbre-jét). Is. (Nameg a terét és a szerintem egyenes basszusválaszát).
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
emiki6
veterán
Terveztem én is venni egy mk2-t es átalakíttatni 6 éve, de akkor volt 200 dollár a posta-atalakítás-párna, annyit már akkor sem igazán ért, mostanra biztos drágább, nem csak a dollár, annyiért meg kapsz egy jobb fejest.
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
fattyu
veterán
válasz emiki6 #107991 üzenetére
Nekem van egy mk3 argonom.
fun fejes. nem egy részletbajnok de nagyon élvezetes darab. nem mondanám ég és földnek egy gyári állapotú t40rphez képest amugy. kényelemben sokkal jobb a nagy párnákkal, meg még bassheadebb
fun de nem nagyon kifinomult[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
lapalapa
senior tag
válasz Ba cy lus #107984 üzenetére
"hangdoboznál is volt egy tanulási folyamat, hogy ott teret halljak"
Hallgatni kell sokat és egyszer csak rádöbbenünk május 3-án dél után 3-kor, hogy jé ennek van tere?"A valóság mindenképp más, mert ott valós hangforrások vannak szerte a térben, nem pedig két fixen elhelyezett hangforrással állítod elő a komplett teret."
Hát persze, de a cél az hogy minél jobban hasonlítson. Ha hasonlít, akkor miért kellene tanulni meghallani azt, ami próbálja közelíteni a valóságot, amikor a valóságot egész nap hallom, hiszen abban élek?
Inkább az kell szerintem, hogy az embernek kialakuljon az igénye hogy tényleg odafigyeljen a zenére, ne csak menjen a háttérben.
Amikor először hallottam normálisabb hifit térélménnyel, akkor elrebegtem egy döbbent hú b..zdmeget, aztán azon kezdtem el gondolkodni, hogy honnan jöhet a hang, mert mindenhonnan jött, a két álványos hangdoboz meg csak szobadísznek tűnt. Valami trükköt sejtettem a háttérben, de nem volt.[ Szerkesztve ]
Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
Ba cy lus
őstag
válasz lapalapa #107993 üzenetére
Inkább az kell szerintem, hogy az embernek kialakuljon az igénye hogy odafigyeljen a zenére, ne csak háttérzajnak használja.
Ne mossuk össze a hifisták körében jellemzőbb hangzásra figyelést a zenére figyeléssel, a kettő nagyon nem egy. Igazából, mikor nem hifiztem, bennem fel sem vetődött, hogy teret kellene hallanom/"látnom". Az azért elgondolkodtató, ha ez nem jött evidens módon, magától, csak némi tanulási folyamat után, tényleg annyira jó-e a sztereó térábrázolás. Nyilván eszközfüggő is, de mikorra jobb cuccok kerültek a célkeresztembe, addigra már akartam teret, jelenlétérzetet, tudatosodott bennem, megtanultam "látni" a különböző hangszerek pozícióját, de a low-fi cuccoknál épp úgy, szóval akkor ez miért nem ment kapásból? Én elhiszem, hogy te oda-vissza vagy a sztereó tértől, de talán nem az emberek fogyatékossága, ha azt alapból, mindenféle tudatos szándék, "előképzettség" nélkül nem érzékelik.
[ Szerkesztve ]
-
btraven
őstag
válasz lapalapa #107860 üzenetére
Pedig a Rezsőshow csávónak igaza volt. Stúdió lemeznél külön veszik fel a hangszereket és a keverésnél egy/több potival állítják be hol szól a térben. Ha jól tudom?
Koncert felvételnél veszik fel a teljes zenekart térben. Komolyzenénél.
Könnyűnél hogy veszik fel? Mikrofonokkal? Vagy bemegy minden a keverőpultba és onnan egy kábellel? -
Yodamest
veterán
válasz bitrograde #107985 üzenetére
De jól leírtad, pont így. Na és ettől félek egyedül a d5200-nél, már látatlanban is valahogy éreztem, hogy ilyen lehet. Vicces amúgy, hogy most olvasok róla először negatívat, hogy már megrendeltem.
-
stellaz
addikt
válasz bitrograde #107985 üzenetére
Nagyon jól megfogalmaztad, amit én is éreztem.
-
lapalapa
senior tag
válasz btraven #107995 üzenetére
Zengetni lehet hogy tudnak bármit, bárhogy, de teremakusztikát, atmoszférát nem gondolnám hogy hihetően hozzá lehet adni potméter tekergetéssel.
Ha az adott műsorban csak potméter tekergetéssel állítottak elő térhangzást, akkor is hallani szeretném, mert az is a mű része.Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
btraven
őstag
válasz bitrograde #107985 üzenetére
Nem igaz ez minden drága fejesre? Egy fórumtárs mondta a Beyer T1-re hogy színez. Még szebbre színezi mint az eredeti.
-
lapalapa
senior tag
válasz Ba cy lus #107994 üzenetére
Nem hangzásra figyelést írtam, hanem zenére.
Többekkel eljátszottam itthon, akik nem hifiztek, hogy leültettem a dobozok elé, hátradől, relax, szem behuny, aztán amikor megszólalt, akkor döbbenten néztek körbe, hogy ez most honnan jön. Nem nagyon értem továbbra sem, hogy mit kell ezen külön tanulni, de nem vagyunk egyformák.Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
- Milyen légkondit a lakásba?
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Medence topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- AOC CQ32G1 32 QHD VA 144Hz Gamer monitor
- X1 Carbon Gen11 14" 3K OLED i7-1355U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- iMac 2019 21.5" 4K (4096 2304) i3-8100 8GB/256GB SSD Radeon Pro 555X/2GB, Garanciával, üzletből
- MICROSOFT SURFACE PRO 5. Gen - 12.3" 3K IPS 99%srgb, i5-7200, 8/256, Magyar vil.bill. +SZLA +gar
- AOC 24G2 24" Frameless Gaming IPS Monitor, FHD 1080P, 1ms 144Hz, Freesync, HDMI/DP/VGA
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs