- Microsoft Outlook topic
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Most gondolkoztam rajta srácok, hogy azért szerdán mindenki morzsoljon el egy rózsafüzért értem, meg mondjon el egy miatyánkot, mert vasárnap 18.-án lejár a műszakim, utána meg még el kell mennem a mozaik utcába, ha közben megállít egy rendőr akkor az nagyon meleg lesz, mivel szerda lesz az első hivatali nap de az okmányirodában nincs szerdán ügyfélfogadás, nem tudok útvonal engedélyt kérni.
Komolyan mondom, ha elkap egy rendőr és még meg is bírságol, akkor tuti, hogy ott a helyszínen felflexelem a kocsit.
Renault power
-
FerNandor
őstag
válasz rob210 #23301 üzenetére
hát hallod ez nagyon durva.. mikor mi megvettük tavaly a megane-t, a motorkód volt nehezen leolvasható, mert azt is olyan b*zi helyre rakják, hogy teljesen elkorrodál az a mikromilliméteres mélységü gravír, amit odab*sznak. hát féltem akkor én is, de kicsit megkefélték és szerencsére ki lehetett venni a számokat.. amúgy mondja, hogy kb mindegyik autón ilyen. nem is értik, hogy mi a f*szért így csinálják meg és ilyen szar helyre rakják.
-----------
amúgy megrendeltem telefonon a kovácsnál a motortartó bakot. van 3ezervalamennyiért is elöször azt rendeltem, de aztán elbizonytalanodtam az anyagminöségen.. itt is Tresh írja a szar gömbfejeket, nem akarnám én se, hogy igaz 3600Ft mondjuk, de 3 hónap után ismét szar. úgyhogy a 8ezerFt-os Akron lett, (ami a lángnál 10ezer kedvezménnyel) holnap amúgy is Szegedre kirándulunk, akkor átveszem személyesen. Ma rendelték és ma meg is kapták
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Nordik
őstag
Néha ez az automata bowden állító a kuplungpedélnál nem feszít rendesen. Van hogy lötyögősebb és az elég zavaró, de van mikor megfeszíti rendesen. Ahogy néztem simán tudna még arrébb bele kapni abba a fogaskerékbe. Gondolom kicsit már nyúlott lehet a bowden is.
Esetleg nem lehetne valahogy a kiemelővillánál egy minimálisan hézagolni? Úgy sokkal jobb lenne, mert mindig ráfeszítene rendesen. Olvastam már ilyet. De kérdés, hogy ez nem -e árt neki, bár addig nemhinném, amíg nem tudja túlfeszíteni vagy ilyesmi.
-
giigz
veterán
válasz rob210 #23301 üzenetére
Nagy pech, ami veled történik most ezzel a műszaki vizsgával... Pedig te is mennyit foglalkozol a kocsival, minden földi jót megkap az a járgány is, és akkor ilyen f@szság történik...
Hát ilyen az élet, mindenkinek van valami olyan nyűgje, amire azelőtt nem is gondolt volna, hogy majd pont ilyen hülyeség miatt fog szívni...
Jövőhét szerdán szorítok, és te is szoríts
-
Nordik
őstag
válasz rob210 #23307 üzenetére
Nincs kikopva, csak olyan mintha kicsit hosszu lenne a bowden es nem tudja megfesziteni rendesen. Ugye ennek is van egy hatara. En a mechanikajabol azt gobdolom ha kicsit rovidebb lenne a bowden akkor folyamatosan tudna fesziteni. Mert igy van, hogy eleri a hatarat. Ezert gondoltam kis hezagolasra.
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #23310 üzenetére
Azt elhiszem, hogy nincs kedv rá költeni, de mivel megnyúlt a bowden, az azt jelenti, elkezdett elvékonyodni, szar lesz amikor a kihézagolt bowdened annyira megnyúlik, hogy elpattan és ott fogsz állni az út szélén kuplung azaz sebességi fokozatok nélkül.
De persze te tudod.
Renault power
-
Nordik
őstag
válasz rob210 #23311 üzenetére
Nah próbálgattam hézagolót betenni, de mivel elég szarul sikerült, ezért nem szórakoztam tovább, hagytam úgy ahogy van, úgyis csak ritka eset, hogy nem ugrik vissza a helyére.
Viszont van más amit megoldottam. Csodálkoztam, hogy sose hallom a ventillátort bekapcsolni mikor már elég meleg a motor. Múltkor hegyekbe jártam vele és eléggé fent volt már a hőfok, mégse kapcsolt. Persze, hogy nem mivel a jeladó csatlakozója koszos, oxidálódott lehetett és nem is vagyok benne biztos, hogy rendesen a helyén volt. Bőséges WD40 és kis piszkálás megoldotta a gondom, szépen kapcsol a ventillátor amikor kell.
-
_NCT
őstag
Beraktam a Pio szettet. 1.5 órát elvett az életemből, de fasza Gyárihoz képest annyi különbséget hallok jelenleg, hogy sokkal szebben szól a magas.
Sorcsatlakozókkal bekötöttem szépen, nem kellett forrasztani
[ Szerkesztve ]
-
kalapacsolok
senior tag
Üdv!
2003-2007 közötti (kacsaseggű), dízeles Mégane-t vennék. Van az 1.5 dCi, meg az 1.9 dCi - ezek között van különbség? Megbízhatóság, szervizigény, melyik hibásodik gyakrabban stb... Vagy nincs érdemi ilyen tekintetben?
-
FerNandor
őstag
na ez nem jött össze.
családi kiruccanás volt amúgy. gyönyörü ez a Szeged, Pécs sírva elbújhat mellette (pécs amúgy is szerintem egy rohadtul szar, semmilyen város). Gyönyörü. Szeptembertöl ott leszek suliban, úgyhogy, ha te is leszel (ott laksz amúgy, ha nem Angliában?) akkor összefuthatunk majd akármikor.a telefonra raktam új androidot és valami kritikán aluli volt, majdnem eldobtam már a francba mérgemben... alig találtam meg a kossuth l. sugárutat, a kovács autósboltot.. hazafelé viszont úgy tünik megjavult, de ez valami brutál volt. alig talál jelet, a legkisebb dologtól elveszti és megint alig találja meg.. szóval áh. felrakom a gyárit, azt mondják, az jó.
majd hamarosan hozok fogyiadatokat
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
válasz kalapacsolok #23315 üzenetére
ha jól tudom, 1.9dCi, 2004-ig volt.
Ha vigyáztak arra ugyanúgy, akkor az sem problémás, ha 1.5dCi 106 lovassal nézed együtt, akkor ugyanazok a hibalehetöségek, ha kisebb 1.5-össel akkor azokban csak a kéttömegü lendkerék nincs.látom, közben a megane-osoktól kaptál választ. így van, az 1.9-es viszont jobban szedi a lábát. nézz csak meg youtube-on pár videót.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
Pécs-Szeged-Szegeden 13km, közben kevergés a szar telefon miatt - Pécs-Orfü-Pécs
17,1liter 425,5km -> 4,0l/100.
visszafelé kb 30km klíma, de visszafelé 3,8-as átlaggal értünk Pécsre, oda reggel, 4,0 volt. Itt, amíg kiérünk Baranyából ezeken a hülye dombokon keresztül, az ront az átlagon"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
_NCT
őstag
No, hát több hallgatás után kicsit csalódott vagyok. A mély van-van, de nem az igazi, gyárival jobb volt hangyafasznyival. A közép és magas hangok nagyon szépen előjönnek, nincs recsegés ropogás nagy hangerőn sem, szépen teszi a dolgát a szűrő is. Igaz mit is vártam, közép és magas sugárzókat vettem. Mélyládával biztosan kielégülnének az igényeim. De nem akarok rá többet költeni.
Az nyugtat, h papíron a Kicx sem tudott többet. Vagy szar zenéket hallgattam pont, nem jó minőségben, nem tudom. Lehet fejegység cserével ég és föld lenne. De lesz*rom, szól és kész, kis pénz kis foci.
-
rob210
Topikgazda
Én szóltam előre ne várj csodát.
A fejegység csere nem hozná meg az áhított mély hangok felbukkanását a kocsidbanVagy erősítő és igazi mély hang keltésére kitalált eszköz kell, vagy ahogy írtad is kis pénz kis mélyek
Azért abban biztos vagyok, hogy a gyári hangszóróknál szebben szól, még a pio is.De a kicxeken elcsodálkoztál volna.
csak hogy ne legyen igazadRenault power
-
_NCT
őstag
válasz rob210 #23321 üzenetére
Lehetséges. Mindig ez van, ha másra hallgatok. ASszony mondta, h szerinte ne vegyek drágát, mert úgy se hallgatom annyit, ebben igaza volt. De mindig ez van, ha az olcsóbb terméket választom, mindig sajnálkozok, h csak a drágább kellett volna Csak ugye 5000 ft is péz, főleg hogy ma 4 órás utam lesz Sárvárra, kicsit kikapcsolódunk. Inkább úgy voltam vele, beletankolom.
Amúgy a közép és mély hangok nagyon szépen szólnak, lehet nem dubstep-et meg d&b és diumdisun zenét kéne hallgatni, hanem jazz meg mittomén.
600km-t letolok majd oda vissza, lemérem a fogyasztást
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz kalapacsolok #23320 üzenetére
MII kombi 1.5dCi 106
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Nordik
őstag
Hátul a fékdob hogyan jön le a Clioról? Szeretném lefesteni, kicsit rozsdás már.
Mire figyeljek le illetve visszaszerelésnél?
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #23325 üzenetére
Ha olyan mint a megane már pedig olyan akkor egy 30-as krovával tudod leszedni az önzárós anyát.
Ha azt levetted akkor kézifék ki, és lehúzod a dobot.
Ha nem jön kicsit meg kell kocogtatni kalapáccsal.Odafigyelni egyetlen dologra kell, ha lent van a dob nehogy megnyomd a fékpedált vagy behúzd a kéziféket.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Nordik
őstag
válasz rob210 #23326 üzenetére
Köszi!
Majd még kérek segítséget, mert fogalmam sincs, hogy honnan szivároghat az olajam. A motor és váltó összeillesztésénél leginkább olajos, meg persze a környéke is, ahogy szétveri. De tegnap magasnyomásúval jól lemostam, hogy lássam hol indul meg először. Mit gondoltok erről a részről honnan szivároghat? Szerelő főtengely szimeringet mondja vagy a váltórudazat szimering. De az utóbbi szerintem jobban lokalizálódna arra a részre csak. Még annyit tudok mondani, hogy egyszer mikor kivettem az FHP jeladót tisztítás céljából, akkor az is eléggé olajos, koszos volt. Pedig ott száraznak kellene lennie mindennek elvileg. Ezért tippelek én főtengely szimeringre.
De mad csinálok képet is, hátha jutunk valamire.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #23327 üzenetére
Az sajnos kihajtás szimering.
Azaz féltengely, méghozzá a váltó oldali ami felér egy kuplungcserével.Mármint ha szétszedik akkor ki szokták, cserélni, ne kelljen újra megbontani a kocsit.
Mert egy váltó leszedés nem 2 perces meló.
Nekünk egy egész nap ment rá, reggel 9-től este 22:20 ig csináltuk a szerelővel.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #23329 üzenetére
Na várj ha nem fogy a váltóolaj akkor lehet, hogy a motorolajad veri oda.
Hm???
Ezt érdemes lenne szerelővel megnézetni, vagy hozzáértővel.
Mert a felső holtpontihoz, motorolajat csak úgy tud beengedni, ha a főtengely szimeringed ereszt.
Tehát minden esetben le kell venni a váltót.
Ráadásul azt nem is minden szerelő vállalja.Renault power
-
-
kalapacsolok
senior tag
Sziasztok! Honnan lehet tudni biztosan, hogy egy Renault Megane II-ben (kacseseggű vagy grandtour) van-e ESP, azaz menetstabilizátor? Az alvázszáminfókon kívül... Van ennek gombja vhol, pl a kormány alatt bal oldalon, azaz mindig ki lehet kapcsolni?
Gondolom a felszereltségi szint sem mindig segít, mert lehetett bele külön is rendelni...
[link] Mert itt pl benne van a hirdetésben, aztán a tulaj nem is tud ilyenről - de hát sokszor nem is tudják a pontos felszereltséget...
-
lajo
senior tag
Sziasztok!
Nálam szerencsére többnyire minden rendben van a kocsival (valami koppan elől..). Volt mostanában pár hosszabb utam, és rájöttem, hogy a tempomat nagyon jó lenne a kocsiba, amin már korábban is gondolkodtam.
Eldöntöttem, hogy a meganeklubos távirányítós megoldást megcsinálom, de nincs benne az emlegetett fehér csatlakozó a kocsiban.
Akkor egy ilyen kábelt kell szereznem, és utána nekiállni, vagy azért ennél bonyolultabb?
Pl ez jó lenne? Hol érdemes ilyeneket jó áron keresni?Köszi
-
giigz
veterán
Legyen már szerda
-
rob210
Topikgazda
Szerda este addigra kiderül felkötöm magam vagy sikerül egy bazi nagy bürokratikus napon túl lennem.
Baszki srácok beszéltem pont most egy megane-ossal és azt mondta neki nem csak a csomagtartóban van benn az alvázszám, hanem az oldalán az ajtónál lévő plaketten is.
Ha ez igaz akkor meg vagyok mentve akkor elég ha a 4000.- os pótlási díj ellenében beüttetem hátra újra.
Basszus szerda reggelig nagy para van, mert addig nincs a kezemben a kocsi.Giigz igazán megnézhetnéd nekem, hogy az első ajtó mögötti plaketten rajta van-e a vf-es alvázszámod.
Meg, hogy neked hátul a pótkerék alatt van-e a szám vagy neked a motortérben?
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
FerNandor
őstag
válasz kalapacsolok #23333 üzenetére
ha van ESP, ASR, akkor ott van a fényszórómagasság-állítója mellett a kapcsolója. ha nincs, nincs. ilyen egyszerü.
ez az autó rendkívül fapad. Esöszenzor sincs benne, de ESP sem. a kormány be lett börözve.. vajon miért.
Se könyöklö, csak elöl van elektromos ablak, se elektromos tükrök. Ez szerintem pont az, ami ellen ö beszél. ez egy igazi céges autó volt. nem hiszem, hogy ember ennyire fapad autót venne. és ráadásul ennyire hülye hozzá, hogy azt se tudja, mit tud az autó, mi van benne. szánalmas.(#23332) Ck.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
válasz rob210 #23336 üzenetére
szerintem fellélegezhetsz, mert ezek alapján ott van a plaketten az alvázszámod
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
válasz kalapacsolok #23340 üzenetére
itt van: [link]
fényszóró magasság-müszerfal világítás erössége-tempomat-kipörgésgátló.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
válasz kalapacsolok #23342 üzenetére
ott már nincs több gomb, csak ami a linkelt képen van, amiket irtam. az ESP-t nem lehet kikapcsolni, csak az ASR-t (asszem az a kipörgésgátló) és a kettö együtt van. tehát egyik nélkül nincs másik.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
DonThomasino
veterán
Twingo ba honnan - hol tudok egy jó vezetéket behúzni erősítőnek?
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
kalapacsolok
senior tag
válasz kalapacsolok #23345 üzenetére
És a másik kérdés: ha van ESP, akkor 100%, hogy van ASR is?
-
FerNandor
őstag
válasz kalapacsolok #23349 üzenetére
én úgy tudom, hogy a kettö együtt van, legalábbis ebben az autóban.
de szerintem nem kell ehhez annyira ragaszkodni, nekem sincs ilyen és sokaknak nincs ESP, ASR.
ott az ABS, böven elég. nem is nagyon müködött még nekem.[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen autót vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Autós kamerák
- Projektor topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!