-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
den89
tag
válasz norbert1998 #92900 üzenetére
Bocsánat, 16 és fél éves, most lesz 17, már kifutó széria volt, amikor vettük (2007. október). Aha, esélyes, hogy kuplung drágább lenne, meg azt talán a kettőstömegűvel együtt szokták cserélni?! Az akkor már tényleg brutális ár lenne, valószínűleg 250-300k alatt nem úsznám meg.
Lengéscsillapítókat mindenképp le kellene cserélnem, mert folyik belőle az olaj. Mármint azért nem olyan durván, hogy az autó alatt olaj lenne. Anyámék Ford Focus-án kb 200k km-nél eltört az egyik lengéscsillapító... nyilván ebből nem lehet kiindulni, de azért mégiscsak benne van 270k km.. Vezérlés is finoman szólva aktuális lenne, kb 120-130k km-nél volt cserélve, azért azt kétlem, hogy 60-80k-ból megúsznám.
Na de ha nem szánjuk rá magunkat még idén az autóvásárlásra, akkor rákérdezek a vezérlés és a lengéscsillapítóra a szerelőnél. Turbócső csere volt egyébként 2 éve.1.3 tce 140 le, amit néztem az újnál.
Gombinyó: elhiszem az 5 liter körülit országúton. Csak mi 80%-ban városban használnánk, meg azért viszonylag dinamikusan vezetek, úgyhogy jó esetben 7-7,5 l lenne szerintem nálunk az átlag. Nyilván emiatt nem fogok elállni ettől az autótól, ha amúgy minden másban megfelel, és tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz Gombinyó #92904 üzenetére
Jaja, jogos. Most megnéztem, ~2 MFt a különbség egy 3-4 éves benzines és hibrid között, amiben mondjuk max 40-50k km van. (Hibridet csak Grandtourban találtam).Na számoljunk csak
Ha a hibridnél 5, a benzinesnél 7 liter átlaggal számolsz, akkor durván 150k km-ig tankolod az árkülönbözetből a benzinest (~700 Ft-os benzinnel számolva). Ami nálam bő 10 év. Nyilván emelkedhet közben a benzinár, de akkor is legyen 120-130k km.
Az már más kérdés, hogy jobb érzés, ha egy tankkal 1000 km-t mész el, mondjuk 650-700-al szemben. A mostani diesel autónkban ezt (is) szeretem, hogy bő 1000 km-t el tudunk vele menni.Corolla tetszik még, az is Sedan-ban, de kicsit papás. Ott is durván ugyanez a 2MFt kb a különbség benzin és hibrid között. Meg pl. a csomagtartó kisebb, azt már nem is mondom, hogy a nyílás is a Grandcoupe-hoz hasonlóan kicsi. Ezt vagy megemésztem, vagy másfelé nézelődök. Ha Sedan-nal maradunk, de mégis ablakkal nyílik a csomagtartó:
Octavia (azért esik ki, mert nővéreméknek az van, illetve valahogy nem szimpatizálok a Skodával)
Mondeo (drága, kb 10M Ft a 3-4 éves 50k km-ig)De mivel Rönó topikban vagyunk, maradjunk annyinál, hogy Rönót szeretnék venni. Egyébként új Rönók közül csak SUV-okat és Cliot látok hibridben.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
válasz salieri. #92907 üzenetére
Ez kb. Suzuki márkaszerviz árszint, és tudomásom szerint a rendes p*najeles Renault szerviz sem annyira brutál, de a dákónál drágább.
VW-nél egy olaj és szűrő cserés kötelező 150k+, sőt ha még üzemanyagszűrő meg néhány dolog közbe jön, akkor 200k+. De kell a gari miatt, mert ha szétesik a DSG, akkor az simán 7 számjegyű, és nem biztos, hogy 1-essel kezdődik.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
MM
őstag
válasz norbert1998 #92900 üzenetére
2008-ban, legalábbis az első félévben a Faceliftes Megane II 86le és 106le volt 1.5 dCi-ből. Így valószínűleg 2007-végén is. Akkoriban már a hajtókar csapágy cseréket kezdték csinálni a kötelező szervízeknél, de tömeges motor elhullás emiatt szerintem már nem volt. (Legalábbis nálunk volt vagy 40 ilyen Megane II akkoriban, és inkább a turbók haltak meg, de csak azoknál, akik sz@rul használták)
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
A lengéscsillapító nem tartalmaz annyi olajat, hogy álljon a kocsi alatt. Viszont ha folyik, akkor csere. A Megane 2-nek amúgy is elég buta a futóműve, nem kell még megfejelni azzal, hogy a teleszkóp csillapítását megszűnteted.
Ha az gyári, akkor a rugó is, és gondolom a torony is. Tehát akkor mind csere, mert meglepődnék, ha a gyári rugó nem lenne eltorve legalább 1-2 helyen. Az egész autóban talán az a legfontosabb most. Aztán a vezérlés.
Nem szeretnél úgy beülni az autóba, hogy csak az tűnik fel, sokkal mélyebben ülsz, mint kéne. Barátnőm Mégane 2-esével jártunk így. Közepén ketté tört a bal első rugó, gumi bakra leült az autó. Az egész gólyaláb ment a levesbe, pedig nem a gyári volt már. Igaz, az széria eleji, 2003-as autó.
-
norbert1998
veterán
Én úgy tudtam, hogy 86 és 110. Deeee, ha tévedtem, akkor elnézést
Apum 2007-es Lagúna 3-asában (előszéria talán, mert a felszereltség is kb olyan, ami nem létezhetne...) is 110 lovas a dCi, 270 ezernél cseréltük a csapágyakat. Nem volt életbevágó még az állapotuk, de már látszott rajtuk a kopás. Természetesen ez nem derül ki, amíg nem szeded ki őket
De az egy huszasbol megvolt anyaggal munkával, ismerős csápos emelojen. Plusz ugye az olajcsere, de az amúgy is lett volna.[ Szerkesztve ]
-
Es mi a helyzet a Dacia Jogger LPG verzioval? Renault az is, es meg olcson is lehet tankolni.
Update:En szvsz megtartanam a Megane II-t, mert jo konstrukcio es nem nagyon lesz jobb fogyasztasu/uzemeltetesu/pakolhatosagu autod. Amig nem rohad, addig lehet javiani. 10-12 misi helyett 1-2 misibol fel lehet ujitani az egeszet.
[ Szerkesztve ]
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Ismertek olyat, aki vallal klima javitast?
A kocsimon kellene (Modus) hocserleot cserelni (ennyit tudok ). Gazt nem engedi el, a kompresszor is megy. A szerelom azt mondta o nem vallalja. Nem mostra gondoltam, raer ebben az evben egyeztetett idopontban.És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
rodeo74
csendes tag
Megvan a CO² teszter, sárga lesz a lötyi
De most az is elhangzott hogy az EGR hűtő is lehet ludas ebben. Ez igaz lehet ?? -
diablo1984
veterán
válasz norbert1998 #92900 üzenetére
A kuplung az jó esetben kettőstömegűvel cserés, úgy erősebb az anyagár, viszont a hajtókar csapágy az filléres tétel anyagban, munkadíja több mint az anyagár, de max 30-40ezer mindennel(pláne olajcsere, turbó csere, meg mindennel összekötve) és akkor még vastagon is fogott a cerka.
-
Fateromnak 1.33,140 ló van, sok várossal inkább 8l felett eszik.
A kolléga által írt 5l alatti, elég extrém felhasználás lehet.Valahol régen írtam, Miskolc-Burgas-Miskolc (Románián keresztül) 3 fő + csomagok, valami 6.6 literes átlagra emlékszem.
Mod. : közben megtaláltam: [link]
+1 találós kérdés, mi ez
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz Gombinyó #92919 üzenetére
Ohh, én bő 15 éve járok ugyanarra dolgozni,
Megane 2 1.5dci 106 - 5l környékét evett
Laguna 3 2.0 dci - 6.5l
Talisman 1.8tce - 8.5l
Ugyanaz az út, forgalom, vezetési stílus.Igen, hibrid/elektromos kellett volna...
Nálunk költözés lett a vége(folyamatban) így megszűnik a napi kb. 70km inga.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
domper2015
senior tag
3-as kombi középső féklámpa ledes, elfért volna a kis izzó is.....
Holnap odaadom a műszerészeknek, hátha.
Az új 25-30 E Ft, vicc² -
rob210
Topikgazda
-
molnarpeter
nagyúr
válasz diablo1984 #92917 üzenetére
Lendkerék mondjuk használati szokások függvénye is, más típus& motor mondjuk, de ismerősnek nemrég kellett cserélni... Több, mint félmillió km után. 2 tárcsa elkopott közben, a harmadikat már nem szolgálta ki. (Egytömegű szett került bele.)
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #92926 üzenetére
Hogy értse mindenki, aki ide téved, pontosan meghatározott mértékben kell meghúzni, ami épp akkora erő, hogy a csavarban ébredő feszültség maradó alakvaltozast okoz, azelpi az anyag a folyashatart, kicsit megnyulik a csavar - ezzel az elérhető rugalmas előkészítő erő kb maximális, a csavar viszont még egyszer újra nem használható, mert legközelebb is folyás határra kell húzni, és akkor, vagy használat közben eltorhet,a hajtókar felső része meg kinéz a valóságba.
(Tudom, hogy te tudod)[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz norbert1998 #92927 üzenetére
Ha már láttak olyat, hogy a régivel is működik, akkor jön az a döntés, hogy minek venni bele újat?
"Spórolás" címén nagyon sok fixen cserélendő cucc kerül mégis visszaépítésre, aztán ha történik valami, jön a sírás, meg akár az egész autómárka fikázása...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
gixxergabi
senior tag
válasz domper2015 #92921 üzenetére
#92921domper2015
Anno eltettem ezt a linket ha jól emlékszem nem mindegy milyen ledre cserélik, mert rózsaszín lesz, de majd átfutod google fordítóval, több oldal... -
domper2015
senior tag
válasz gixxergabi #92930 üzenetére
Nagyon nagy köszönet!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
- Milyen légkondit a lakásba?
- Aliexpress tapasztalatok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Zeneszerkesztő és DJ topic
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen