- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
- TP-LINK routerek
- Kriptovaluták és az adózás
- Google Chrome
- Bittorrent topik
- Oracle szervereket akar Musk AI-cége
- Hálózati / IP kamera
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dell XPS
veterán
Sziasztok!
LUBADVISOR teljesen más értékű olajat ajánl az autómhoz mint a 2002- es szervizkönyve. Fejlődés eredménye ?
2002 : Total Quartz 9000 5w40 / 10w40 (PSA B71 2296)
2024: TotalEnergies Quartz Ineo ECS 5W-30[ Szerkesztve ]
Üdv, Dell XPS
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz Dell XPS #6651 üzenetére
Szia, én már e-maileztem is ezügyben a lubadvisorral. Lényegében kamu választ adtak.
Neked NFU blokkos a Xsara ugye? Én csak akkor fogadnám meg az 5W30-at ha szinte csak rövid városi kilométerek mennének a kocsiba.
Ha már jársz pályára akkor a PSA B71 2296-et tudó olaj jó választás. De egyébként mehet bele bármilyen API SN 5W40 A3/B4 -
Dell XPS
veterán
válasz Steve_Brown #6652 üzenetére
Köszi a választ! Igen, NFU motor (TU5JP4 ). Sok rövid km a városban, ezért gondoltam rá. 0W40 esetleg?
Üdv, Dell XPS
-
Dell XPS
veterán
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz Dell XPS #6655 üzenetére
Ha megnézed a viszkozítási indexeket:
Azt láthatod, hogy a 0W-40-es olaj pont jó középutas megoldás lenne. De ugyanakkor van vele egy olyan probléma, hogy semmilyen PSA plecsnit nem tettek rá. Mert itt nem csak a viszkozítás számít. Lehet, hogy az említett 5W40-es és 5W30-as olajokban van valamilyen speciális adalék amivel számoltak a mérnökök a motorok használatakor.Akkor már tényleg inkább azt mondom, hogy mérjetek egy olajnyomást és ha melegen nem az alsó határon van akkor mehet bele az 5W30.
-
Dell XPS
veterán
-
l.skywalker
félisten
C4 Grand Picasso-ba (2012) lehet még kapni utántöltő patront az illatosítóba?
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Szerintetek mennyire vehető ali-s parkoló radar szenzor egy 2015-ös C3-hoz? Nem kell gyári stb ugye? Lehet egyet is cserélni a négyből felteszem...
Alakra, meg az akatrész leírásában levő évjáratra, típusra stimmel... nagyon nem számít, hogy mennyire kínai ez a cucc nem?
-
MC Pite
veterán
válasz Dell XPS #6651 üzenetére
Így van, huszonx év alatt fejlődött a technika, a Lubadvisort által javasoltat használd!
NFU, KFU-ba ezt töltjük tizenéve (Acea A5/B5), egyértelműen sokkal jobb olaj mint a negyvenes A3/B4-ek, inkább a C2 rokona (később ezt ajáblotta a PSA ezekbe). De nem csak 2024ben, lassan tíz éve. Gyakorlatilag mindenben jobb az A5/B5 xW30 mint az A3/B4 xW40, eleve jobb, stbailabb alapolajból van, a másik jellemzően csak synthetic, nem full synthetic, azaz félásványi.
[link][ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Steve_Brown
aktív tag
Mi ez a nagy Lexia éhínség most? Az aliexpresses seller elvileg nem tud Europából postázni. Vaterán egy scammer árul, jófogáson pedig egy rendkívül ellenszenves hirdetés van.
-
janakbacsi
őstag
tegnap érdekes dolgot produkált a 14 éves xsara picasso-m, ami dízel. be akartam indítani a motort, de az indítózásra csak köszörült, köszörült, de nem indult el. kb. 3-4 szer próbáltam, de sikertelenül. ezután vártam kb. 2 percet, és újra próbáltam, és ekkor azonnal elindult, és azóta sem volt probléma vele indításkor. mi lehetett a hiba? hol kellene keresgélni? hibakód kiolvasás segíthet? nem lenne jó, ha emiatt esetleg teljesen indíthatatlan lenne olyan helyen, ahol belátható távolságon belül nincs segítség.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
MC Pite
veterán
Üzeanyag szivattyúra menő csatlakozón mérj feszültséget.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
zsola400
aktív tag
-
zsola400
aktív tag
válasz Steve_Brown #6668 üzenetére
Az lehet, mostanában nem rendeltem innen.
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #6670 üzenetére
Autó alatt ha jól emlékszem, kintről hozzáférsz a csatihoz ami megy a szivattyúhoz. Jellemző hogy korrodáltak a pinek a bsm-nél.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MasterMark
titán
válasz janakbacsi #6673 üzenetére
Boîtier de Servitude Moteur, a biztosítékdoboz a motortérben.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
zsola400
aktív tag
válasz janakbacsi #6673 üzenetére
Motortéri biztitábla.
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #6673 üzenetére
Ahogy írták, a kinti biztidoboz.
Drága siemens egy keskeny sarun viszi a tápot a szivattyúnak (van széles is). Idővel oxidálódik, szemből csatiba nézve ez nem látszik, de a ~13V helyett amikor már nem mindig indul a szivattyú, 7-9V is lehet.
Sokszor BSM-et cserélnek, holott érintkezőt kellene takarítani, plusz ha bontóban / Zolysynél / valahol veszel sarut, a mellette lévő pin (nézz utána a sajátnak, de jellemzően az) is ugyanarra van kivezérelve, így Y-t tudsz csinálni (vagy az autóvillamosságis) így két csatiról veszi már fel a delejt.
[link][ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Barnahalo
tag
Hali!
Akinek sz*r (nekem nincs is már pl.) a rádió vétele, az antennatalpat mire cseréltétek ki? Külföldi és index fórumon olvastam már erről, hogy elrohad az erősítő az antenna talpában, és vagy sikerül megmenteni azt, vagy nem...
Az én esetemben a 2001es Citroen Xsarához:
-Gyárit csak a facelift előttihez találtam újat, bontottan egy-két helyen láttam a facelifteshez, de 20ezret nem adok ki egy darab műanyag és vacak áramkörért... Ami ugyan úgy 20 éves, és elrohadt.Azt néztem, hogy az Audi (vagy VW konszern) antennatalp könnyen elérhető újonnan, és ha minden igaz, a csatlakozó is megegyezik (RAKU 2 ???), így nem lenne vészes a csere.
Ti találkoztatok ezzel a problémával már? Ha igen, mit tettetek végül? -
Steve_Brown
aktív tag
PSA-COM Bluetooth interfészről tudtok valamit? Jó lehet Lexia helyett?
Élő adat figyelésre, hibakód olvasásra, kulcs és ECU cserére?
-
Barnahalo
tag
válasz Barnahalo #6677 üzenetére
Megírom én mit tettem, hátha egyszer valakinek segít.
0. A belső világítást kipattinjuk, lecsatlakoztatjuk.
1. Az antennatalpat 22es anya fogja, nehezen, de ki lehet csavarni. Két csatlakozót lehúzod (ez igazán nagy kihívás nagyobb ujjakkal) , aztán le is jön az antennatalp.
2. 5 pici torx fogja a talp fém részét, kb. 4es méretre tippelem. Azt ki kell csavarni, majd jöhet a következő lépés.
3. Az antennaerősítőn látható az, hogy az egész elrozsdásodik, majd az SMD alkatrészek zárlat hatására elégnek.
Ki kell küszöbölni a zárlatos erősítő részt, ezt egyszerűen megtehetjük:
-A koax kábel középső réz része ami nekünk kell, ehhez hozzáforrasztunk egy apró kb. 3cm-es kábelt (0.5-1mm átmérő megfelel), majd a másik végét az antenna csatlakozásához forrasztjuk. (Előtte a rugós csatlakozást pattintsuk le, így könnyebb dolgunk lesz.)
4. Összeszereljük, és kész is.
5. Visszacsatlakoztatás előtt szilikonnal kenjük be az elöregedett gumi talp tömítés alját, hogy ne follyon be az esővíz az utastérbe.
A 12V erősítő csatlakozóját NE kössük vissza!0Ft-ból megoldottuk a problémát, kíváncsi vagyok, milyen lesz a tartós végeredmény.
Az eddigi fogott 0 csatornából lett 4, és tisztán hallható minden adó, az erősítő nélkül is.Címkék:
PSA, Citroen Xsara, Peugeot antenna, antenna erősítő, antennatalp
-
Tyrel
őstag
Sziasztok! Sajnos ismét segítségre szorulnék, 2 dologgal is:
C4 Picasso:
1. generációs, 5 személyes (UD) C4 Picasso-ra szeretnék tetőcsomagtartót, méginkább tetőboxot tenni, de halvány gőzöm sincs ezeknek a működéséről, semmit nem tudok róluk. Olyan kéne ami:
- passzol rá, erős, stabil, "jól fekszik"
- én házilag fel tudom tenni ill. leszerelniMi az amit keresnem kell? Mi ennek a szabványa / neve / mérete / akármije?
C5 2. gen (2007-):
A másik kérdésem elsősorban C5 tulajokhoz vagy annak beavatott ismerőihez szól: van-e különbség a C5 különböző motorváltozatai / felszereltségei / évjáratai közt abban a tekintetben, hogy mekkora tömegű utánfutót lehet velük vontatni?
Pl. van arra esély, hogy egy 2.2 HDi nagyobb utánfutót vonszolhat mint egy 2.0 BlueHDi? Van esetleg erről bárkinek pontos táblázata, adata, hogy melyik változattal mennyit lehet vinni? Lószállító lenne a cél...Turenkarn
-
őstag
Van rá esély, azt hiszem 1290 kilótól indul a fékezett futó, de megnézem majd enyémbe mi van beírva (2.2 hdi200). Viszont automata váltóra mehet is a plusz hűtés ha tonna felett vontatsz vele, mert elég hamar elmelegíti tempósabb vezetés mellett is a váltóolajat sajna.
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
Új hozzászólás Aktív témák
- A Samsung bemutatta a Galaxy XCover 7-et
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Diablo IV
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Mobil flották
- Politika
- Gaming notebook topik
- Windows 11
- Háztartási gépek
- Rohamtempóban nő az érdeklődés az OLED monitorok iránt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs