-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis Info/véleményt szeretnék kérni.
Ha ferde talajon (~5-10 fok közötti meredekség) “keresztbe” parkolok hosszabb ideig (2-3 hét), melyik megoldás kevésbé rossz?
Ha a vezető oldal van alacsonyabban vagy ha az utas oldal?Gondolok itt arra, hogy pl. melyik oldalon van a CJXA motorokon az olajszivattyú/felszívó ág, hogy oda gyűljön össze az olaj, és hasonlók.
(Tank szinte tele lesz táltossal, azzal nem lesz gond.)(2015-ös Cupra, CJXA motorkóddal).
Köszi előre is a javaslatokat, tapasztalatokat!
-
Kis Tigris
tag
Sziasztok. Szeretném kikérni a véleményetek.
[Erről az autóról mi a véleményetek?]
Skoda/VW/Audi/Seat motorokhoz nem értek, főleg ezért kérdeném, hogy ajánlott vagy kerülendő épp ez? -
hdanesz
senior tag
válasz Szada85 #198553 üzenetére
Ahogy a reddit-en írták....ha ez baj lenne akkor pl. San Francisco-ban eléggé ráb*sznának az autósok.
Nem vagyok szakértő, de ha az olajszint rendben van, meg az üzemanyag is...szerintem nem kell hogy gondot okozzon. 2-3 hét meg főleg nem. Max. ha nem indul...akkor le kell tolni vízszintes helyre.
Debrecenben van egy jóember aki minden nap úgy parkol a 'pinceszinten' lévő garázs előtt a lejtőn.
[ Szerkesztve ]
-
Csaby25
senior tag
válasz molnarpeter #198551 üzenetére
Octavia mk2 facelift vagy mk3
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
rostiron
őstag
Sziasztok.
Egy skoda fábia kombin hivatalosan a féltengely anyát hány lépésben és mennyire kell meghúzni.
A vw polomon azt írja
1. lépés 200N
2.lépés 1 kör lazitás
3. lépés 50N
4.lépés +30fokEz jó lehet a fábián is ?
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
diegho
nagyúr
Milyen első tárcsát és betétet dobjak a Leonra? TRW, Valeo, Zimmermann hármasból mindegyik mehet?
-
veterán
válasz diegho #198560 üzenetére
Nekem elől Zimmermann, hátul TRW Van.
A Zimmermann szépen kopik, csak lehetne harapósabb. A hátsó TRW pedig jobban porolja a felnit mint az első fék.Vegyél szerintem is Ate szettet (vagy Zimmermannt / TRW-t).
Ha ma kéne, Atet vennék. (Esetleg EBC Greenstuff betétet teszek majd a Zimmermann tárcsához, most 27 ezer km van bennük, bőven 50% felettiek.)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kis Tigris #198554 üzenetére
Szia!
A közvélekedés szerint nem szerencsés választás ez a motor. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Kis Tigris #198554 üzenetére
Típus, motor vállalható, át kell nézetni
Lekérdezés alapján az üdítő kivételt képező BKD motor van benne. -
zsoltip
őstag
Üdv Fórumtársak!
2014.12. gyártású, 2015.01. forgalomba helyezésű VW Golf VII Variant 1.6 TDI BMT.
150e km környékén volt vezérlés csere. 185e km-en lettem az enyém 2021.01. hónapban.
240e km-hez közeledek most.Néhány ezer km óta arra lettem figyelmes, hogy leállítás után valamilyen hűtés/ventilátor vagy hasonló még működik a kocsi motorterében néhány percig.
Szervizbe rendszeresen járok, azt a választ kaptam, hogy nincs probléma.
Ugyanaklor nem értem, hogy eddig miért nem csinálta, és mi történik vajon ekkor?
Tudnátok segíteni?Köszönöm.
-
Kis Tigris
tag
válasz molnarpeter #198567 üzenetére
Köszönöm. Közben elvetettük, mert szemrevételezésnél baljós jeleket véltem felfedezni. Pl hogy a váltó gombja iszonyat kopott volt. Olyan szinten, hogy a festék jött le róla. Lekérdeztük, s kiderült hogy motorváltás volt benne. S már a második motorban van ennyi km. Ja, és 7 tulaja volt, gondolom nem véletlen :/
Közben [találtam egy másikat] , ez jóval fiatalabb, de több km van benne. Németből behozott. 1 tulaja volt. Állítólag végig vezetett szervízkönyv, minőségi javítások, stb... Holnap megnézzük. Biztató dolog, hogy nem tucat kereskedés árulja, hanem olyan hely, ami szervízként is üzemel.
Szerintetek milyen? Tesztet egy darabot nem találtam róla, se felhasználói se szakmait. Szóval rejtély idáig
-
hdanesz
senior tag
válasz zsoltip #198568 üzenetére
Szia!
Nem lehet, hogy épp regenerál az autó? Annak a 'tünete' ez.
Lehet eddig menet közben csinálta és azért nem vetted észre....mivel a km alapján elég sokat használod. Persze ez csak tipp. Ha nem változott a használat, ergo nem mész vele kevesebbet és rövidebb utakat akkor elképzelhető, hogy a részecskeszűrő kezd telítődni és ezért regenerál gyakrabban. Vagy más bibi van...de ahhoz bőven nem értek.Az alapjárati fordulatszám nem magasabb ilyenkor leállítás előtt?
[ Szerkesztve ]
-
zsoltip
őstag
válasz hdanesz #198572 üzenetére
Nem, nem vettem észre magasabb fordulatot.
Használat nem változott.
Részecskeszűrő ha kezd eltömítődni, mit tudok vele kezdeni? Tisztítás, vagy csere?Más fórumon még helytállónak látják a szoftverre való gyanakvást, de van aki a termosztát meghibásodásra gyanakszik.
Ezekről itt mit gondoltok Fórumtársak? -
MunezXBK
nagyúr
válasz Kis Tigris #198571 üzenetére
Biztos Németországból van? Elég fapad, itt nem nagyon vesznek ilyet.
-
diegho
nagyúr
válasz Kis Tigris #198571 üzenetére
Három motor nem ajánlott az MQB platform előttről: 2.0PDTDI, 1.2TSI, 1,8TSI. Szerintem linkelj gyorsan egy utóbbit is, hogy teljes legyen a kör. Az 1.2-vel csak az a baj, hogy láncos és a lánc nyúlik, van akinél az erősített is, olyan is, akinél 50 ezer km után megint cserélni kellett, ha ez nem zavar, akkor hajrá.
-
Asbee
veterán
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz diegho #198578 üzenetére
Hát, a lánc ott is problémás, ott az okoskerék, kokszolódik az is szépen, hátha még netán a kompresszoros-turbós változat, akkor az is igazi szívás lehet.
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
Kiskokó
veterán
válasz Asbee #198579 üzenetére
Elég szánalomra méltó, hogy az elmúlt 10 évből nem lehet venni egy értelmes benzines motoros autót...
100K alatt átugrik egy Láncos vezérlés... no comment
(nyilván ez nem újdonság, csak most megint feljött bennem a gondolat ezeket olvasván)| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz MunezXBK #198582 üzenetére
Üdv a szerencsések táborában. Akkor nyilván alaptalan az összes vélemény róla, és mind user error volt, ami összefosta magát "idő" előtt (173e futásteljesítmény az kb. semmi)
Az se tudom miképpen kapcsolódik ide, hogy 1 óra alatt elvitték. Attól még nem lesz egy megbízható, kiforrott konstrukció.
Nézz vissza 3-4 hozzászólásnyit. Érdemes.
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
Kiskokó
veterán
válasz MunezXBK #198582 üzenetére
Szerintem arra gondol mint én is, hogy ahhoz képest, hogy az ember anno a szívó benzines autóknál hozzá volt szokva a tartóssághoz, ahhoz képest igen is szívás egy "modern" nagynyomású szívó/turbó benzin aminek csomó "gyenge" pontja van. Nyilván nem lesz tőle egyenesen szar a motor, de azért egy 1.2 vagy 1.4-es motorra ne kelljen már több száz ezreket költeni 1-200ezer km alatt. Arról nem beszélve, hogy régen a láncos vezérlés = volt az örök élettel.
Mert, hogy egy 3.0 V6 TDI nél az ember számol a zsebébe egy millával mert bármi baja lehet... de, hogy most már egy mezei kis benzinesnél is ilyen tételekkel KELL számolni mint motor karbantartás... hááát nem tudom... nekem sem túl szimpatikus.
De persze ha rákölt az ember és rendbe van téve megint jó 1-200 ezer Km ig... csak ugye régen a szívó benzinnél nem ezt szokta meg az embör"| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
DJ. Ru$y
félisten
Sziasztok!
Rejtélyes hibával küzdök. Egy Audi A4 B7 1.8T BFB motorkódú autóról lenne szó.
Legelőször egyik reggel jött elő a probléma, indítózok, teker, semmi. Hibakód kiolvasás:
"10 hibakódot talált:
17633 - Befecskendezõszelep 1.henger P1225 - 002 - testzárlat -N30- - idõszakos
17635 - Befecskendezõszelep 3.henger P1227 - 002 - testzárlat -N32- - idõszakos
17636 - Befecskendezõszelep 4.henger P1228 - 002 - testzárlat -N33- - idõszakos
17634 - Befecskendezõszelep 2.henger P1226 - 002 - testzárlat -N31- - idõszakos
17833 - Tankszellõztetõ szelep -N80- testzárlat P1425 - 002 - - idõszakos
17525 - B1.-szonda 2: fûtõáramkör P1117 - 002 - testzárlat - idõszakos
17843 - Szekundér levegõrendszer szivattyú relé -J299- testzárlat P1435 - 002 - - idõszakos
17829 - Szekundér levegõrendszer-szelep -N112- testzárlat P1421 - 002 - - idõszakos 17697 - Turbófeltöltõ nyomásszabályozó szelep -N249- testzárlat P1289 - 002 - - idõszakos
17522 - B1.: szonda 2 P1114 - 002 - belsõ ellenállás túl nagy - idõszakos"Elmentem dolgozni hazaértem, minden probléma és hozzányúlás nélkül beindult (nem töröltem a hibakódokat sem, hogy a szerelőm is ki tudja olvasni).
Telt az idő nem jött elő újra, a szerelőm sem tudott okosat mondani, én addigra kitúrtam, hogy ezek elvileg mind-mind a benzinszivattyú relén keresztül kapna áramot.
Aztán 1-2x tankolás után is produkálta, de egy kis megmozgatás után (letoltuk a kútfejről), megint beindult, minden behatás nélkül. Tegnap jönnék haza a melóból (egész nap a napon állt, nem tudom van-e köze hozzá), megint ezt csinálta.
Ma volt időm szétszedni a kormány alatti részt, hogy meg tudjam nézni a relét és kipróbálni mi a helyzet, ha lehúzom. Szóval burkolat le, hibakódot kitörölve, relé ki és jöttek is a hibakódok:
"11 hibakódot talált:
17633 - Befecskendezõszelep 1.henger P1225 - 002 - testzárlat -N30-
17635 - Befecskendezõszelep 3.henger P1227 - 002 - testzárlat -N32-
17636 - Befecskendezõszelep 4.henger P1228 - 002 - testzárlat -N33-
17634 - Befecskendezõszelep 2.henger P1226 - 002 - testzárlat -N31-
17833 - Tankszellõztetõ szelep -N80- testzárlat P1425 - 002 -
17525 - B1.-szonda 2: fûtõáramkör P1117 - 002 - testzárlat
17843 - Szekundér levegõrendszer szivattyú relé -J299- testzárlat P1435 - 002 -
17829 - Szekundér levegõrendszer-szelep -N112- testzárlat P1421 - 002 -
17697 - Turbófeltöltõ nyomásszabályozó szelep -N249- testzárlat P1289 - 002 -
17949 - Üzemanyagszivattyú relé -J17- szakadás P1541 - 004 -
17522 - B1.: szonda 2 P1114 - 002 - belsõ ellenállás túl nagy"Szóval azon kívül, hogy bejött mellé az "üzemanyagszivattyú relé szakás" pontosan ugyanazok a hibák jöttek elő.
Akinek van hasonló tapasztalata, esetleg tudna okosat mondani, vajon érdemes lenne kicserélni a relét és megoldódik a probléma, vagy tovább kellene menni és a benzinpumpa környékén körülnézni? Utóbbira kezdek gyanakodni, mivel ugye a pumpával egybe építve van a szintjelző is, ha jól tudom, és ez lehet az oka a tankolás utáni problémáknak?!
Köszönöm, ha tudtok bármi okosat mondani. (Tudom nem lehet távgyógyitani és nem is ezt várom, de hátha valaki látott már hasonlót.)
[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
Sziasztok!
Kellett egy szaladgálós, pakolós autó, és mivel hasonlóval már volt tapasztalat ( 3ajtós, 5 ajtós) és ár/érték szerintem még mindig jó, így letudtam a szokásos tavaszi autóvételt
szóval ismét egy seat ibiza 1,4 16v, csak a változatosság kedvéért ST
800km-t sikerült elautóznom mire találtam egy normálissat
Eredetileg olyat akartam amit nem sajnálok, de sikerült vennem egy elég szépet, körbe mérve gyári fény, 96ekm van benne, 4 automata ( komfort ) elektromos ablak, tempomat, tolatóradar, állítható ülés vezető és utas oldalon is, 8 hangszóró, alufelni, téli/nyári kerekek (bár 8 ból 2 gumi kuka) kedden tudom elhozni
elég poros, majd rakok fel lemosva is képeket
négy felniből csak az egyik van kicsit sérülve, meg kellenek kerék közepek, mert az mind leesett, ezek milyen csavarok lopás gátló? (ezt most vettem észre)[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz focvis #198592 üzenetére
ok köszi
leonból nem tetszik ez az évjárat, abból az első széria akadt be, de ma már azt lenézik
a kettes az nagyonnemgyerebe
ez az ibiza forma beakadt nálam, nézetm fl-t is, de azokból csak rosszabbakat találtam és drágábbak is, nem akartam sokat kiadni, lett volna egy jó, az meg ért volna + 500eFt-ot, de azt este felrakták, reggel hívtam, már le volt foglalózva (magyar, 58ekm 2014-es 2,5M Ft)
yodamester10: van 5-6 fajta belső kárpit, nekem amúgy ez jobban bejön, de néztem ilyen belsőjűt 1 2 ott sok volt az egyéb hiba[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz MunezXBK #198595 üzenetére
Látom nem felejtesz, de az nem az előző volt, hanem kettővel ezelőtti
Amúgy volt egy skoda fabia kombim szalonból 6,5 évig, még 2006-ból és egy 4-es golf is volt, jelenleg exem tesója használja.
Nekem volt egy seat ibiza 5 ajtós 1,4 sport és egy 3 ajtós 1,6 sport. Szóval nem vagyok VAG ellenes
Az első egy 5 ajtós 1,4 sport volt, bár szép volt kívül is és belül is, de valószínűleg törve volt, mert recsegett ropogott zörgött benne minden és a 215/45 r16-os gumi+ sport futómű sem nagyon a magyar utakra való.
Amúgy nagyon stabil volt kanyarokban mind a kettő sport ibiza, az 1,6 meg megyegetett is, de fő autónak egyiket sem venném, az 1,6-ot is bohóckodni vettem, a tipo mellé, meg úgy volt megyünk néha kakucsra, de aztán műtöttek stb nem úgy alakult, az opel sem lett eladva stb.
Na most sem fő autónak vettem, hanem melósnak, mostanában lakásokat újítok fel és kellett egy autó amit nem annyira sajnálok, mint a tipot és lehet bele rakni mosógépet, sutőt, bojlert, lapra szerelt bútort stb.
Na ez most nem sport futóműves és csak 15", így remélhetőleg már jó lesz a magyar utakra is
Viszont ár/érték most is jók a seatok. Kis autóból meg amúgy sincs valami sok kombi, nagyobbat meg nem akartam, meg drágábbak is...[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
grizlisandor
addikt
válasz Asbee #198579 üzenetére
Ez egy 2012 előtti 1.4TSI.
VCDS-sel lehet ellenőrizni, hogy mennyit feszít a vezérlésen, meg van kémlelőnyílás is, ahol lehet szemrevételezni a lánc állapotát. Évenkénti olajcsere alkalmával ellenőrizni kell legalább az egyiket, vagy cserélni és meg lehet nyugodni.2012 után kapott +2 szemet a láncszemet a vezérlés, meg lánckerekek meg + fogat, gyári legfrissebb cikkszámú vezérlésben is ezt szett található.
(#198560) diegho:
Minimum TRW, a Zimmermann se rossz, de inkább ATE.
Múltkor az egyik szerelő srác a magas széntartalmú TRW tárcsákat nagyon dícsérte. -
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #198597 üzenetére
Ezt tudom, ezért mondtam mindig a gyári vezérlést kell belerakni. Ettől függetlenül nem normális dolog, hogy alacsony futásteljesítménynél már sok 100 ezret kell költeni vezérlés cserére. Ezt a vw elk...ta, ennyi. Aki ilyen motorral vesz autót, ezzel számolnia kell. Jó ismerős octaviajaban 160-nál csörrent be. Azért nem mindegyik lesz ilyen 90-nél. Nem feltétlen hulladékok ezek a motorok, csak ismerni kell a nyűgjeit , meg olyan helyre vinni aki már látott ilyet. Főleg a turbó+kompresszornál. Annak is ha van gazdája, utána olvas az ember a nyűgjeinek sok 100 ezret elmegy vígan. Van ilyen ismerős is.
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok!
Passat B5.5, 1.9 TDI 101 LE, 2005 break.
Kormánycsere után, a következő két hibát dobja:
Nem tudom, van-e összefüggés a kettő közt..Tünet:
Első gázadáskor megtorpan és megjelenik az ESP hiba a műszerfalon (háromszög), utána normálisan megy....Ötlet?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen