-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
cross56
senior tag
Sziasztok!
Problémám volt a passat cc-m lökösével. Jobb oldalon kissé csálén állt, meg a lámpamosó is. A héten elvittem karosszériáshoz, a lököst szépen helyre tudta rakni, de a mosót azt mondja képtelen rendesen a helyére igazítani. Az egyik fele nagyon bent van, kicsit oldalasan áll az egész.
De legalább már nem feszül be, hanem a neki kialakított résen belül van.
Van ötletetek, hogy mi a franc lehet a gond?
Esetleg újat kéne venni?
Előtte:
Utána: -
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
B8 passat ( 2015-től felfelé, inkább 2019/20) , 2.0L crtdi, mit szabad / nem szabad megvenni?
150 vs 190 ló, 4*4 vagy csak első kerék meghajtás, dsg vs kézi 6os, típushibák, romló extrák / elektronikák?
Ha dsg, akkor van több típus is?
Illetve 110 ezernél szakszervizben cserélt mechatronika mitől romolhatott el, ha 50 ezrenként volt olajcsere?
Minden tapasztalatot, hozzászólást szívesen veszek.
Egyelőre még csak tervezem a golf cseréjét, de szeretnék felkészülni.
Köszi: Vikman -
PC4200
tag
Volt olyan hogy pl nem specifikus olajat töltöttek bele és megette a nyák lapot.. Meg ugye kérdés hogy mi volt a pontos hiba. mechatronica egy elég tág fogalom!
Ha megfelelően karban tartott nem visszatekert órásat veszel akkor nagy gondod nem lehet,
DSG vagy manuál mindkettőben van buktató,
2019es váltó jellegű visszahivásról nem tudok!CSAK a puffin :)
-
Asbee
veterán
Tessék? Engem az érdekelne, ha egy megbízható boltban megveszem a gyári alkatrészt, gyári csomagolásban, az miért nem lesz gyári minőség? A többi duma. Az utángyártott természetesen tudja az előírást, de nem lesz gyári minősége. Sokszor még a kiköszörült gyári számú, átcsomagolt sem.
-
1stVikman
senior tag
válasz PC4200 #205807 üzenetére
Szia!
Annyit tudok, amit a hirdetésben leírtak. 2019/6 hó, 7 fokozatú dsg, 116ezer km, szakszervizben számlával igazolt váltóolaj cserék 50 ezrenként és 1 hónapja mechatronika cserélve.
Amúgy láttam 6 és 7 fokozatú dsg-ket, hirdetésekben, mind 2 literes cr motor mellett. Melyik mennyire megbízható? -
dozó
tag
válasz 1stVikman #205810 üzenetére
Nekem 2016 190 LE/6 DSG Alltrack van, 158 000 Km váltó szépen vált, eddig nem volt probléma vele, váltó olaj számla és papír szerint itt is rendszeresen cserélve, hátsó Haldex olaj is cserélve papír és számla szerint 2 ével ezelőtt, olyankor a pumpát is ki kellene venni a szűrőt kitisztítani, én kb. 1 hónapja személyesen cseréltem a haldex olajat, kivettem a pumpát, hát az szerintem újkora óta amióta beszerelték nem volt onnan kiszedve kitisztitva, tehát a papír mindent elbír, hamarosan cserélni fogom a DSG olajat + szűrőt is.
-
imyourfriend
őstag
[link] minimális esztétikai hiba [link] szintúgy, számomra ez hátsó lökhárító, jobb hátsó sárvédőív, első lökhárító rács + króm léc és motorháztető aztán még írasd át mert most hozta külföldről így egyből a 3.1M-ből 4 lesz.. nem mintha vennék, de flusztrál hogy behoznak egy kotlát amivel foglalkozni kell nem keveset és írják minimális hiba.
-
bul07
nagyúr
válasz Asbee #205808 üzenetére
Erre tudok példát
Gyári termosztát és még se olyan mint előtte a gyári
Itt vannak képek, jól látható a különbség, és érzékelhető is hogy gyengébb a rugóElméletem szerint a gyári alkatrész is addig egyezik meg a gyártáskor belerakottal míg a gyárit is át nem alakítják költséghatékonyabbá, de az már nem lesz olyan tartós mint előtte
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Asbee
veterán
válasz bul07 #205813 üzenetére
És ez mire példa? Hogy a boltban vett gyári nem gyàri? Vagy hogy az utàngyártott ugyanaz, sőt jobb minőség? A nagy átlagot kell nézni. Gyári terméknél is előfordul hogy hibás, szétesik stb. Az olcsósítás már mindenre jellemző. Amúgy kevesebb ideig bírta a gyári termosztát?
Amúgy meg az utángyártottaknál nem figyelhető meg ugyanez? Minden nagyobb márka lassan kitelepül teljesen keletre, egyre több a panasz. Egyre több szerelő panaszkodik, hogy a nagy nevek sem az igaziak. Szar minőség, félre csomagolások, nem pontos stb stb. Nem azt mondom, hogy minden esetben rohanjunk a gyáriért 2-3x os áron, de pl egy vezérlés készlet, ahol 15k a felár, nem is gondolkodnék. -
bul07
nagyúr
válasz Asbee #205815 üzenetére
Ez arra példa hogy a gyári se gyári minőség hiába gyári
Tehát az hogy valami gyári nem garantálja hogy lesz olyan jó mint amikkor gyártották és beépítettek alkatrész, így néha felesleges gyárit venni
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Asbee
veterán
válasz PC4200 #205816 üzenetére
Látom, neked nehezedre esik a lényeg megértése, és 1-1 példa kiragadásába kapaszkodsz. Egy újabb cr gyári készlete 180-190 -et simán kibír, ott is a vízpumpa fogja feladni. Utángyártott az életben nem fogja eddig bírni. 99%-ban pl egy gyári egr élettartamot meg sem közelít egy pierburg sem. De ha már a termosztát is téma volt. Nézzél be pár konszern csoportba, mik a tapasztalatok ajánlások. Wahler még ok, többi nagyrészt kuka, 99%-ban csak a gyári a válasz. És ez nem egy alkatrésszel van így. Sokkal kevesebb a gond, hibásan érkező, stb a gyári alkatrészekkel. A Jettámban is Conti vezérlés szett volt. 4 év 52 ezer km után, már gyöngyözött a vízpumpa... Cserélni kellett eladás előtt..
De leírom neked ismét:
Nem azt mondom, hogy minden esetben rohanjunk a gyáriért 2-3x os áron, de pl egy vezérlés készlet, ahol 15k a felár, nem is gondolkodnék.
Mindenki azt vesz, rakat az autójába amit akar. Ettől még a tények tények maradnak. Engedjük el a témát. -
Asbee
veterán
válasz bul07 #205817 üzenetére
Tehát te 1 db példából ezt vontad le. Ez totál nem állja meg a helyét és nem bizonyítja az állításod. Az a baj általánosságban beszéltek, 1-1 példára hivatkozva. Ellenpélda pedig 1000+1 van. Pont a termosztát az, ahol szinte mindig a gyárit ajánlják, mert az utángyártottak rendre akár már pár hónap vagy hét után megdöglenek. Wahlerrel szerencsére jók a tapasztalatok. Gyárinál ezt nem hallani. De ismét kérdezem, a gyári kevesebb ideig bírta mint a wahler? Mert az hogy szemre pár dologban "kevesebbnek" tűnik, az nem minden.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz Asbee #205819 üzenetére
Úgy érted a gyárit hogy ami benne volt, vagy a mostani gyárinak mondott alkatrész
WAHLER bírt 4 telet és vagy 20e Km se, mert már átenged
De még nem raktam be ami a képen volt nem volt rá esésemAmúgy én még sose halottam olyat hogy gyártásnál beépített alkatrész cseréje után a beépített "gyári alkatrész" addig bírta volna mint amit kivettek
De mindenki azt vesz amit akar, de senki nem lesz olcsó János mert nem "gyári alkatrészt" vesz
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Asbee
veterán
válasz bul07 #205820 üzenetére
Tehát nem bírt sokat a Wahler ezt már tudjuk. A gyáriról meg semmi tapasztalat. Ezek alapján mégis eldöntötted ezt: Ez arra példa hogy a gyári se gyári minőség hiába gyári
Na látod, ez az ami nem bizonyítás.
Egyetlen szóval sem mondtam hogy olcsó jános, aki nem gyári alkatrészt vesz. Sőt még csak azt sem mondtam mindig csak a gyári és semmi mást. Egyszerűen, megalapozatlanul, általánosítva olyan kijelentéseket tesztek, amik nem állják meg a helyüket. -
tibbike01
őstag
Ez mennyire valid elmélet?
240ezres futásig:
Olajos DSG: meghibásodás nélkül is ráköltesz ~500ezret (olajcsere).
Száraz DSG: 50-50% hogy meghibásodik vagy kibírja, de ha meghibásodik, akkor 300ezer és 1millió között a javítása. Ha kibírja, akkor 0ft.[ Szerkesztve ]
-
gubabela
senior tag
válasz tibbike01 #205823 üzenetére
Sziasztok!
Térképet frissítenék egy mib2-es fejegységen, de a hozzá kapott gyári navi sd csak 16GB-os, a legújabb térképhez meg kellene egy 32-es kártya. Van arra valami mód, hogy sima 32es kártyával is menjen, vagy meg kell venni hozzá a gyárit? Volt itthon egy 64-es, azzal nem szeretett volna elindulni (vw oldaláról szedtem le a frissítést)
Bocsi, tibbike01 nem válasz akart lenni[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz gubabela #205824 üzenetére
A legújabb ECE AS A1 2023 map nem fér fel a 16GB-s kártyára, amennyiben szeretnéd megoldani, hogy bármilyen kártyát elfogadjon és tudsz angolul, van egy Raul Gherasim nevű illető, jól árasítva dolgozik. 50€-ért megoldotta a smartlinket és hogy bármilyen kártyát használhassak így most egy 32GB-s Sandiskről fut. Amúgy megfelelő mappaszerkezettel és filerendszerrel működnie kellene 64GB-s kártyával is, ugyanolyan kell legyen mint a 16GB-nél és jó eséllyel megy az 64-esen.
-
imyourfriend
őstag
válasz imyourfriend #205826 üzenetére
[link] legfrissebb mib2 térképek
-
gubabela
senior tag
válasz imyourfriend #205826 üzenetére
Köszi, ránézek. Próbálkoztam ntfs és fat32/16 al is, nem indult el egyikkel sem. A navi maga elindult, de nem lehetett nagyítani vagy keresni. Esetleg egy app connect aktiválás is jól jönne, mert akkor használnám a goggle maps-et. Most cseréltem le a golfot egy touranra és ezen nincs aktiválva.
-
-
gubabela
senior tag
-
imyourfriend
őstag
válasz gubabela #205835 üzenetére
Ezt az utat megjártam én is, amúgy másodsorban úgy gondolom nem jár az ember az oda feltöltött országok mindegyikében így egy kisebb csomag is jó lehet. Nem a világvége amennyiben nincs fent Svédország Finnország Norvégia és társai ezekben nem gondolnám, hogy járna az ember autóval EU-ból. Idei évig lehetett törölgetni a nyelvi és a hangfáljokat, de a legújabbnál már nem működik mert még így is túl nagy a file mérete.
-
PC4200
tag
válasz Asbee #205818 üzenetére
Nem kell elengedni, meg kell vitatni
CR 210e km a csereintervallum tehát kibir az többet is
De nyilván ezek az adatok is a nem megfelelő üzemanyag illetve porkoncentrációtól függenek.
pl CRLB:
megfelelő ü.a. 210ekm a csereintervallum
nem megfelelő ü.a illetve magas porkoncentráció 120e km az intervallum..
Tehát kicsit összetettebb a dolog.CSAK a puffin :)
-
ArthurShelby
addikt
válasz gubabela #205824 üzenetére
Van az sd kártyának egy olyan azonosítója, hogy CID (card id). Ezt leellenőrzi a navi, mikor beteszel egy sd kártyát, innen tudja a fejegység, hogy ez egy navigációs sd kártya, illetve ez a "titkosítás", vagy "törésvédelem" is.
Szóval a lényeg, hogy ez a cid szám az sd kártyába a gyárban kerül bele, és nem tudod te módosítani. Régebben lehetett a samsung evo+ -okat módosítani (a maiakkal már nem működik), illetve tudsz úgy rendelni ali-ról sd kártyát, hogy elküdöd milyen cid-del szeretnéd.Anno én opelnél csináltam meg ezt, de a vw is ugyanazt a beszállítót (konkrétan ugyanazt a cid-et) használta az sd-kártyánál.
A másik megoldás, hogy kiveszik a fejegység fw-ből a cid ellenőrzést, ehhez viszont egy módosított/okosított fw-t kell tenni a fejegységre.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
gubabela
senior tag
válasz ArthurShelby #205839 üzenetére
Értem, akkor marad a rész eu, nem a világvége, ha nem teljes. Esetleg e-bayről majd nézek használtat ha lesz, de nem prioritás. App connectel ugyan ez a helyzet? Az menne aktiváló kóddal, de a vw-nél (gyári) nem olcsó.
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Valakinem van tapasztalata VCDS kábellel?
Semmi baja nem volt eddig.
Most ahogy csatlakoztatnám rá az autóra látja a gép a készüléket, viszont nem kommunikál az autóval a program.
Szétszedtem a kábelt megnéztem és minden okés.
Frissítve nem volt, neten sem.
A led működik, pirosan és zölden is világít. (Kb össze vissza.)Valakinek ötlet?
-
1stVikman
senior tag
válasz Winchester95 #205843 üzenetére
Gyújtás ráadva?
Teszt lefut rendben, megtalálja az interfészt?
Nem lett rádió vagy valami más szerelve/cserélve a kocsiban? -
veterán
válasz Winchester95 #205843 üzenetére
Esetleg próbáld másik USB aljzatba dugni, nálam ez szokott hibát okozni. (Öreg laptop, csak erre használom.)
-
Winchester95
őstag
válasz 1stVikman #205845 üzenetére
Gyújtás ráadva, másik usb portban is próbáltam.
Nem lett semmi rádió vagy hasonló cserélve a kocsiban.
Nem tudok rájönni mi lehet a probléma.
Van teszt része valahol a programon belül?
no response from controller ezt írta. Try1 try2 try3 és bedobja a hibát.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Winchester95 #205847 üzenetére
-
Reggie0
félisten
válasz Winchester95 #205843 üzenetére
En is jartam igy, az enyem is kvazi halodik. Olyan, mintha kontakt hibas lenne az obd csati fele. En mar USB kabelt is csereltem rajta, az nem segitett.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs