- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- DIGI internet
- VPN topic
- Synology routerek
- PHP programozás
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Microsoft Excel topic
- Mesterséges intelligencia topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tabletta
tag
válasz DigitXT #6148 üzenetére
Köszönöm a gyors reagálást!
Nem hinném, hogy törött, ritkán megyek le a bringaútról, viszont még garanciás.
Ezek szerint nagyobb kapacitású akkut is megesznek ezek a bringák, nincs semmilyen korlátozó elektronika, ami csak a gyárit engedné? Az nagy királyság lenne, mert ebben is kicsi van, asszem 420, de néha vérszemet kapok és egy 650 azért már egész jó hatótáv/szint lenne.
Meglátjuk, mit mondanak holnap a boltban. -
DigitXT
félisten
Egy párat már összeraktam. Jellemzően elektromos rollerekhez.
Mindenféle célszerszámot beszereztem építéshez, diagnosztikához...
De nem ebből élek. Hobbi szinten csinálgatom. (Viszont azt komoly
elismerésnek vettem, mikor a kolléga az általam gyártott kiegészítő
akkut dicsérte nagyon, hogy mennyivel jobb a gyárijánál. És rögtön
rendelte a másodikat, hogy inkább ilyen legyen, a gyári helyett is.
Más kérdés, hogy adott rolleren mennyi helye van a gyári akkunak.)Szerk: a legnagyobb projektem jelenleg egy 2100Wh akku, ami már
nagyon nem fért be a gyári helyre ezért 20 centivel hosszabb lesz a
rollerem, ha elkészül végre... De nem baj, legalább stabilabb lesz, és
egykerekezni se akar majd 10kW csúcsteljesítménynél sem... Elvileg.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Teljesítmény = fordulat x nyomaték.
Tehát alacsony pedálfordulattal egy adott teljesítmény leadásához nagyobb nyomatékra van szükség mint magasabb pedálforuldat esetében. Ezért alacsony fordulaton jóval nagyobb terhelést kap a lánc, a hátsó kazetta és az első lánctányér is, amitől ezek mind gyorsabban kopnak. Ez ugyanúgy igaz a térdre is, térdfájdalomhoz vezet, ha nagyobb nyomatékkal tekerés, b verzóként a nagyobb izomerő kifejtés nyomán hamarabb elkezd a comb savasodni szemben azzal, ha pörgeti az ember és a teste kardio rendszerét használja.
A vidéki triálozó nénik nem számítanak, ők nem adnak le érdemi Wattokat.
-
sebgutkopf
őstag
Az, hogy teljesen lemerült fél év alatt az nem normális, viszont ennek elkerülése érdekében te is tehetsz bőven.
Ha hosszú ideig nem használod a bringát, akkor az akksit 60%-ra töltöd és úgy tárolod le, semmiképpen sem 100%-on.
A letárolás szónak pedig szintén jelentősége van, ilyenkor az akkut érdemes kivenni a bringából (így a bringa bitzosan nem tudja szívogatni belőle a töltsét) és szoba hőmérsékleten tárold. Télen egy garázsban, fűtetlen tárolóban, ha lehal az akksi ne csodálkozz, azt nem szeretik. A nyári hőséget szintén nem szereti. -
senior tag
válasz sebgutkopf #6154 üzenetére
…. és ehhez még hozzátartozik, hogy azért havonta érdemes ránézni és ha 30 % alá esik akkor rá kell tölteni.
Mini Gaggia (Aplimont) pid box-szal vagy nélküle eladó
-
aktív tag
-
StLui
veterán
Valószínű átfutott felette, jól csináltad, és teljesen nem normális, hogy ennyire lemerült. nekem szinte semmit nem merül ha hetekig áll akkor sem. Van tartalék aksi, még sosem kellett rátöltenem, amikor állt több hónapot akkor sem
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
aktív tag
Na, ma reggeli fejlemény; most volt időm foglalkozni vele.
A gép nem kapcsol be, csak akkor, ha rá van dugva az akksi a töltőre.
Kivettem az akksit, hagytam a gépet a 'sötétben' fél órát, majd visszatettem: ugyanaz.
Ebből gariztatás lesz...már előre élvezem.
@StLui
Köszi szépen.
@DigitXT
Respect.
A fenti fejlemények kimenetelének fényében, lehet hogy keresni foglak.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
DigitXT
félisten
Nem lehet... Egyrészt hihetetlen szopásnak néz ki már szétszedni is, másrészt 10s4p az akku, és ebből csak akkor jön ki 500Wh, ha 3500-as cellákból van eleve. Annál nagyobb cellák meg nincsenek 18650-ből: a 600Wh pakk fizikailag nagyobb.
LZs?!: az a fél év alatt 70% merülés biztosan nem normális. Én anno "elraktam" egy akkut full feltöltve (tudom, nem ideális, igazából nem is terveztem "elrakni"), és két év után merült 50%-ra... Önkisülésben 1-2% havonta a li-ion. Ha ennél gyorsabban merül, akkor szar van a palacsintában vagy vmi bekapcsolva maradt. Amúgy semmi baja nem lett az akkumnak a két év állásban sem (teszteltem, vmi 2% kapacitásvesztést mértem, de még azt sem tudtam pontosan mérni, mert nem volt olyan töltőm épp kéznél, ami tényleg 100%-ra töltötte volna a teszt előtt). A LiPo akkuk érzékenyebbek a full töltve elrakásra (felfújódik mondjuk: kellemetlen), viszont azok inkább csak modellekben fordulnak elő.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #6153 üzenetére
Persze, ez mind világos. Amit nem értek, hogy az 50 miért számít alacsony fordulatnak (még kevésbé nagymamatempónak) - nekem egy 50-60-as tempóval hosszabb távon jóval kényelmesebben fenntartható fix sebesség, mint 70-80-nal.
Nyilván értem, hogy teljesítményorientált munka esetén hatékonyabb a magasabb fordulat - de nálam egyáltalán nem default, hogy biciklizés = teljesítményoptimalizálás.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
DigitXT
félisten
Nem akarok belevau, de ezt a részét én sem értem: ki mondta, hogy valaki azonos teljesítményt akar leadni? Ez egy teljesen fals előfeltétel szerintem. Eleve azért teker lassabban, mert lassabban megy, ergo kevesebb munkát végez egységnyi idő alatt, tehát definíció szerint kisebb teljesítményt ad le. És mivel lassabban megy, ezért kevesebb a közegellenállás is (ami mint közismert négyzetesen változik a sebességgel, így jelentős lehet a különbség), azaz nem csak, hogy eleve kevesebb teljesítmény kell, de még összességében is kevesebb munkát kell végeznie, hogy eljusson A-ból B-be. Ezek amúgy remekül modellezhetők a szimulátoron. Kicsit az a vicc jut eszembe erről, amikor a tevehajcsár elkezdi azért hajtani a tevét, hogy a menetszél majd jobban hűtse... Amikor meg szegény teve ettől megdöglik, akkor kérdezi: "Mi van, kis tevém? Megfagytál?"
A viccet konkrétan arra értem, hogy sajnos nekem is fáj a térdem, ha biciklizek... De biztos nem azzal gyógykezelném, hogy elkezdek hajtani, mint az őrült. Egyszer sikerült csúnyán begyulladnia (monoton tekerés, gyors tempóval, edzőteremben), és azóta se lett 100%-os: eltekergek én alacsony fordulaton (~60), de az kurvaélet, hogy nem tudok úgy pörgetni, mint a versenyzők, illetve ha közlekedés/kirándulás a cél, akkor én bizony nem is akarok. Pedelecnél meg pont hogy nem kell akkora nyomaték térdből, nem? Elkalimpál az ember "térdkímélően", a többit a motor hozzárakja... Ja, hogy gyorsabban nyírja a láncot, tányért, mindent? Zag schon: én vagyok a bringáért, vagy a bringa van értem? Szerintem az a nem mindegy, hogy sporteszköz, vagy közlekedési/rekreációs. Párom sporteszközként használja, de ő olyan emelkedőkön teker fel ahol én meg se próbálnék... 30 éves MTB-k, semmi elektronika. De erősen gondolkodtam a motorizáláson, mert akkor legalább tudnék vele tartani én is: nem azért, mert ne tudnék beledögleni
egyszer. Csak nem akarok. Hiszen én se leszek fiatalabb. -
sebgutkopf
őstag
Ez edzettség kérdése is, hogy kinek hol működik jól a szervezete, izomzata, hol teker és milyen teljesítményt kell leadnia.
Sima matek szerint mondjuk egy síkon tekerés 100W-al 50-es pedálfordulaton 19Nm nyomatékot igényel a hajtástól és a lábadtól, míg 80-as pedálfordulattal csupán 11,9Nm. Egy emelkedőn ha 300W a cél (átlag ember számára is elérhető teljesítményeket írod direkt), akkor egyre jobban számít, hogy 57Nm vagy 36Nm nyomaték kell és ahogy nő a teljesítmény egy versenyzőnél ezek egyre erősebb különbségek.
Aki nem tud pörgetni (országútisok 90 rpm-ig is felmennek) annak a gyengébb, edzettlen keringési rendszer az oka, amit kompenzálni lehet izomerővel egy bizonyos ideig. Viszont egy jelentősebb teljesítmény leadásnál már nem fog működni.
Alacsony teljesítmény leadás mellett (sík úton könnyed gurulászó túrázás) ennek a pörgetésnek már nincs jelentősége, ahogy Digit is írja.
Valószínűleg ekkor érzed, hogy kényelmesebb hosszabb távon.Viszont ez egy ebike topic, tehát számoljuk hozzá, hogy a saját teljesítményedet a motor megszorozza még 2-3x-al és máris nagyobb Wattok és nyomaték jön ki. A te térdednek nem fog fájni, neked kényelmes és érzésre fenntartható lesz. Viszont ezzel együtt észrevételnül jobban megterheled a hajtást és annak nyomán a pénztárcádnak.
Ha ezzel tisztában vagy és elfogadod onnantól már egy tudatos döntésről van szó.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
"Amit nem értek, hogy az 50 miért számít alacsony fordulatnak"
Mert a versenysportra van kitalálva a 80 vagy a fölötti pedálfordulat, hogy az hatékony a haladásra. Azon túl, hogy ahhoz edzettség és kondi is szükséges.
És a "hozzáértők" ezt tolják, ha kell, ha nem. A "mugliknak" is.
Mindenki úgy és annyi pedálfordulattal teker, ami jólesik neki. Szerintem....
U.I: Persze nem ebike-ra írtam, hanem analógra, de hát ügye a pedálfordulat ...[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
Szerettem volna lecserélni az első lánckereket 38T-ről 36 vagy 34T-re, hogy jobb legyen a bringa a terepen, meg aztán síkon sem tudom a hátsó 4 kis kerekeket használni mert 25-nél tilt.
Bosch Gen 4., ECO rásegítés kevés, Tour meg sok, gondoltam jó ötlet.
Bementem a boltba ahol vettem és azt mondták nem lehet, vagyis ők nem tudják megcsinálni, mert ilyenkor a szoftvert is át kell írni.
Létezik ez? átkell szoftverezni a vezérlőt? -
knoxhu
senior tag
Sziasztok!
Teljesen hozzá nem értőként szeretnék segítséget kérni (egy kis kezdő lökésnek) mely után magamtól is tovább tudok keresgélni és utána olvasni a dolgoknak.
Az elkövetkező fél évben szeretnék vásárolni kettő darab rásegítéses kerékpárt, feleségemnek és magamnak. (170+ és 180+ cm) Nem tudom milyen szempont lehet fontos így leírom amit annak látok: Vegyes terepen használnánk, nagyrészt aszfalt, nagyon kevés kavicsos vagy föld út. A terep többnyire nem sík. Mindketten mondhatjuk hogy bőven beférünk az általános 100 kg súlyhatár alá. Az ár nyilván szűk keresztmetszet, egy autó árát nem költeném rá, de nem tudom hol kezdődik az elfogadható kategória. Szemetet semmiképp sem szeretnék venni azért mert olcsó.Kérlek, próbáljátok meg tippet adni márkára, típusra. Külföldi rendelés nem probléma. Nagyon köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
Mindenképpen az, még ha szerinted az is a természetes. Az elektromos bringa nyilván lustít, hagyományos biciklin sokkal hamarabb fáradsz el 50-es fordulatnál, mint 70-80-nál ugyanazon az úton (elsősorban síkot és enyhe emelkedőket feltételezve). Persze attól is függ, hogy alkalmanként mekkora távot mész, ha csak a legközelebbi fagyizóhoz 5-10 km-re, akkor szinte mindegy, de már egy 50 km-es kör esetén már számít, hosszabb útnál meg főleg.
De ahogy írtam korábban, a villany becsapós. Én kétlaki vagyok, tehát hagyományos és elektromos bringát egyaránt használok, és persze a hagyományoson 'szocializálódtam'. -
-
DigitXT
félisten
Értem én, hogy a pedálozásonkénti erőkifejtést csökkentenéd a térd kímélése
érdekében, ellenberger adott távon ha 2x annyi pedálfordulatot csinálsz, akkor
kétszer annyit terheled. Ami faszán kialakíthat egy gyulladást... Nem ördögtől
való dolog lassabban menni, nem mindenki akar 30 km/h-val tekerni. De pláne
nem a térd kímélésére hivatkozva... azt egyedül elektromoson lehet kivitelezni
csak megfordítva: kisebb csapásszámmal/azonos láb nyomatékkal, a többit a
motor hozzáteszi. (Ínhüvelygyulladásnál sem az egyszeri erőltetés a baj,
hanem adott mozgás monoton ismétlése. Minél többször, annál rosszabb.)Ui: mint írtam, 30 éves MTB-t hajtok (ha hajtom). Annak a legnagyobb áttétele
se valami hűde hosszú... 25 km/h-nál már azért "pörgetni" kell rendesen.
(Tavaly mentem utoljára, most fejből meg nem mondom, de emlékszem, hogy
egyszer kifejezetten figyeltem, hogy ilyen 60 körüli fordulat a kényelmes max.
Emelkedőn próbáltam számolgatni az áttételt. 28/32. Ezzel nagyjából 7 km/h
körüli tempót tudtam tartani megdöglés nélkül, mindezt egy 26" kerékpáron...
Síkon haladás 48/14 fogszám mellett ugyanekkora csapásszámmal 25 km/h.)Azt, hogy gyerekként ugyanezzel a bringával lejtőn 60 km/h... És hajtva, hogy
meginduljon... Még jó, hogy még tudok írni, és nem lett belőle baj.Ja, nem megyek 50 km-es köröket: egyszer eljött hozzám a legjobb barátom,
hogy menjünk biciklizni? Mondom hajrá! De nem ide a környékre. Zsámbékra.
Mondom hajrá... Nem volt rossz kirándulás. De rohadtul nem bírtam a hosszú
távot: néha persze eltekeregtem ilyen 20-30 km-eket, de azért nem 60-at...Szerintem az lesz itt a félreértés, hogy a versenyzők + hosszú távon túrázók,
illetve egyéb bringaszerelmesek akarják megmondani a hobbistáknak a tutit...
Szerintem sokan pont azért vesznek rásegítéses bringát, hogy ha már a sima
nem megy az adott távon, vagy emelkedőn, akkor azzal meg tudják oldani: ez
nyilván a korral is jár, s más annak hozzáállása, aki sporteszközként tekint rá.Igen bevallom, csak az 5-10 km-re lévő fagyizóba járok, tehát nekem mindegy.
Mi több, anno elektromos rollerrel kísértem párom kardióedzését. Amikor picit
jobban meghajtotta, kapcsolhattam fel a motorokat, mert bizony 40 km/h fölött
mentünk. Nyilván csak 1-1 km távon. De vágom, hogy kitekerhető belőle az is,
közel 100-as csapásszámmal. De az kurvaélet, hogy én nem csinálnám. -
nagyúr
Mindenkinek köszi a pedálfordulat VS nyomaték témában a hozzászólásokat, nekem sokat tisztult a kép
Referencia végett, nekem jelenleg nincs e-bike-om / pedelec-em, amiket írtam, azokat egy szimpla mountainbike-kal csinálom, 15-20 (max. 25) km-es range-dzsel. Most akarok valamit venni, elsősorban pont a range bővítése miatt - 1.5 óránál hosszabban nemigen bírok nyeregben ülni, egyrészt annyi idő alatt megunom, másrészt utána a derekam nem győz panaszkodniPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Friczy
senior tag
-
DigitXT
félisten
Nagymama tempó, 5-10 km-re fagyizni járás... Ezek mind arról szólnak,
hogy a hobbi bringás le van nézve, és tanácsolva van neki a pörgetés...
Már csak a klipszes pedált várom, mert azzal felfelé is lehet húzni...Én mindent értek. De ha nekem 60 rpm a kényelmes, akkor annyi. Igen,
próbáltam, vissza tudok kapcsolni, lehet nagyobb fordulattal hajtani és
közben nem gyorsabban menni... Ha lehoznom a bringát a padlásról,
majd beszámolok, bár itt (egyelőre) OFF topik. Pont egy átalakító szett
miatt számolgattam (Tongsheng középmotor), de nem biztos hogy ez a
30 éves MTB az az alap, amire ilyesmit érdemes rakni: eleve csak 42 fog
(most ugye 48 a nagy tányér), tehát azonos pedálfordulaton csökkenne
a végsebesség, feltéve, hogy hátul nem nyúlok hozzá. Adott emelkedőn
meg nem tudnék annyira vissza váltani, azaz bőven 10 km/h fölött kéne
menni, ami ceteris paribus nagyobb teljesítmény.De a motor megoldja?Ui: 40 éves vagyok, egyesek szerint fiatal, mások szemében vén fax...
Akku (gyártás), vezérlők (programozása), BLDC motorok (tekercselés) a
barátaim: amivel még nem volt dolgom, az a pedál szenzor. Meg persze
az áttételes közepmotor. Agymotorral/gázkarral rég lehetne eBike-om...[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz DigitXT #6178 üzenetére
Abszolút egyetértek. Nagyon jól megfogalmaztad -kvázi a nevemben is- most megnéztem
analóg bringával kb. 60-70, de inkább 60-hoz közeli a rögzített átlagos pedálütem és nekem túrázásra teljesen rendben van évek óta. A nagyobb nekem nem lenne jó. Ezt írom úgy, hogy 40-80km-es távokat megyek.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Kisebb fordulatszam + Nagyobb nyomatek = gyorsabb kopas a mechanikai alkatreszeken, beleertve az izuleteket is. Ha kenyelmesebb, csinald, a fizikan nem valtoztat.
-
arcitec
addikt
Ez így igaz, de nyilván a megfelelő áttételt kell használni. Lehet ám, hogy így leírva, hogy úgy mondjam mindenki mást mond, de a gyakorlatban meg csak jól működnek a dolgok.
Hiszen ha nehéz és fáj, akkor azon segíteni kell. Szerintem ...
U.I_ A többségnek meg nincs is pedálfordulat mérője, szóval ....[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz DigitXT #6178 üzenetére
Van egyébként klipszes pedálom, de ebből a szempontból lényegtelen, ezért nem említettem. Mellesleg véleményem szerint nem a felfelé húzás az igazi előnye, hanem az, hogy megfogja a lábat, kisebb a lecsúszás veszélye. De valóban nem ebbe a topicba illik, meglehetősen ritkán látok e-bike-on patentpedált (kivéve az enyémet, mert megszoktam, így természetes, hogy az elektromoson is az van). De eszem ágában sincs, hogy rábeszéljek bárkit is (bár szerintem vannak itt kemény MTB-sek is, nekik felthetőleg van).
-
DigitXT
félisten
Így legyen ötösöm a lottón... Más kávéházban ülünk, ha biciklizésről van szó,
de ezzel nincs semmi gond. Kitavaszodik, meglátjuk, hogy mi hoz a szezon?
Mivel tervben van némi súlycsökkentés, lehet, hogy nekem is a kardió, és azzal
a nagyobb pedálfordulat felé kell mozdulnom, de attól még nem az a kényelmes
közlekedő tempóm: ha kardiózás végén megizzadok, mint a ló, az természetes,
de ha elgurulok a fagyizóba (), oda inkább nem csatakosan érkeznék.Addig is idéznék egy cikkből: "the average recreational rider will typically pedal
much slower, at around 60rpm" (A versenyzők 100 fölötti fordulatához képest...)És még valami, ha már fizika: az emberi test nem egy adott fajta gép, aminek a
használati utasítása mindenkire egyforma. (Az alap képességei sem ugyanazok
mindenkinek, s ezen az élet során más-más irányba fejlesztünk.) Legjobb példa
erre a BMI. Az "átlagemberre" ráhúzható. Az átlagos testalkatra. Párom viszont
testépítő, így amikor a versenyre bekészülve romszárazon azt mondja rá a BMI,
hogy kövér vagy, akkor azért az ember szemöldöke ökölbe szorul. Orvosok is
ha nem tudják, kivel állnak szemben, a számokból rámondanák, hogy túlsúlyos.
Mindezt azért, mert ha átlagos lenne akkor bizonyára kevesebb izomzata lenne.Szóval, egy idevágó idézet ugyanabból a cikkből: "If you have a more muscular
build, you’re likely to be more comfortable at a lower cadence, while a wiry rider
will probably want to push a lower gear at higher revs. There’s an energy cost
to just turning the legs, which will vary with your physique..." Mindenki másképp
egyforma. Mindenki be tud állni egy számára optimális fordulatszámra.Tudom, eBike esetén szét lehet gyilkolni a hajtást, ha az ember kényelmesen
közlekedik, és inkább a motort dolgoztatja, maga helyett. De pár "fémdarabot"
cserélni, ha elkopnak szerintem egyszerűbb, mint egy hosszadalmas rehab...
Megkockáztatom, hogy olcsóbb is. Erről is van első kézből tapasztalatom, és
higgyétek el, hogy a gyógytorna sem olcsó, ha valamit túlerőltettél. (Amennyi
az én km futásom átlagban az elmúlt 30 évben... Egyszer cseréltem láncot...)[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz DigitXT #6183 üzenetére
"the average recreational rider will typically pedal much slower, at around 60rpm" (A versenyzők 100 fölötti fordulatához képest...)
A gyerekesek meg tudják, hogy a 6 évesek meg amikor olyan kedvük simán nyomják a 120-as fordulatot olyan bringán, amelynek a súlya kb. fele a testsúlyuknak
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
dugo_
veterán
válasz Ixion77 #6184 üzenetére
"váltó nélküli bringán"
Nem véletlen, a Pedálkirály óta tudjuk, hogy a 42/16 a legjobb láberősítő.
Pont 90-es pedálfordulatnál jön ki a kényelmes városi gurulós tempó.
-
DigitXT
félisten
válasz Ixion77 #6184 üzenetére
Mondtam én, hogy a korral jár. Aki 60 km/h fölött tekert ugyanezen a bringán...
Az is én voltam. Jó, lejtőn, de az érzés olyan volt, mint amikor 1-esben pörgetsz,
mint a barom... Ki lehet számolni, hogy ha semmi nem változott 25 év alatt rajta,
akkor az bizony jócskán 120 fölött volt pedál fordulatban... De az akkor volt.
Max. 64 km/h körül mentem. De akkor már nem tekertem, nem volt biztonságos.Ui: nem igaz, hogy semmi nem változott, mert a '2000-es évek elején estem egy
szépet. Nem nagyot! De mellékhatása volt. Letört a hajtókar, megsérült a menet.
Utána egy ideig kontraanyás módszerrel használtam, mert egyszerűen lejárt.Nyilván nemigen volt pénz a javításra: egyszer kölcsön is adtam unokatesómnak
ebben az állapotában. Nem volt őszinte a mosolya, amikor visszaadta.
(2-3 km-enként meg kellett állnia utána húzni, kínszenvedés volt Szentendréig...)Jó 10 évvel később lett csak felújítva, de szerintem ugyanúgy 48 fog lett a max...
Szerk: szerintem azoknak a 6 éveseknek a kedve nem tartana ki 50 km-ig.
Vagy akkor mindenki versenyzővé válna. (Mondta is az említett barátom apukája
egyik alkalommal, amikor stoppie-ztam a kertkapujuk előtt (és nem basztam el),
hogy "Benned egy downhilles veszett el... Vagy nem is biztos, hogy elveszett?")[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
sziasztok!
ehhez hasonló ebike van európai piacon? a legjobb magyar cég lenne (vagy akitől tudok cégként vásárolni)
legyen könnyű, fitnesz geo-s.
kis hatótáv nem probléma, sőt elég is ez, főleg így rejtett akkuval, lehet sima láncos is, nem kell feltétlenül a szíjhajtás.
nyugodtan lehet v-fékes/canti-fékes is, de férjen el benne egy 32-es külső.árat nem írok, de ez az usa-modell elég olcsónak tűnik.
köszi a választ!
-
Ixion77
őstag
válasz Ringman #6187 üzenetére
Esetleg Specialized Turbo Creo SL Comp Carbon Evo? Igaz, sokkal magasabb a felszereltség, minőség és ár.
Amit linkeltél az nekem eléggé kínainak tűnik, ezért hogy olyanra vágysz lehet hogy Aliexpresszen kellene keresgélni. Némely eladónak van EU raktára is.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ringman
nagyúr
válasz Ixion77 #6188 üzenetére
Koszi, ez nem ez az arkategoria
van mar itthon 2 hagyomanyos bicikli, ez 3.-nak kellene maximum, illetve ha munkaugyben megyek valahova, aztan nem kellene leizzad i kozben (pl. egyeztetes, stb).
nem baj ha kinai, de legyen eu-s forgalmazo eu-s adoszammal, meg ertelmezheto garanciaval.
ahogy nezem egy merida esilex/espeeder is br. 1 millio felett van -
nagyúr
válasz Ringman #6189 üzenetére
Arra figyelj, hogy a linkelt modell nem minősül Magyarországon kerékpárnak a 350W-os motor miatt.
Ill. ez a bringa hátsó agymotoros, ezért relatíve olcsó - az 1M feletti modellek általában középmotorosak. Nemrég volt itt szó a Neuzer Zagonról (első agymotoros), az kevésbé designos, viszont 350e körül megkapható.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
DigitXT
félisten
Ezek az (első) agymotoros gépek hogyan viszonyulnak a pedálozáshoz?
Egyszer kipróbáltam valami kínai csodát a PH-nál, de annyira fos volt az
érzés, ahogy "rásegített", hogy inkább nyomta neki az ember a gázt...Ui: mi a különbség aközött, hogy pedálozva megyek 25 km/h-val a bicikli
úton, vagy gázkar nyomvatartásával. Miért balesetveszélyesebb az egyik,
mint a másik? Illetve a klasszikus SMKP miért ne mehetne a bicikliúton?
(Nem az 50 ccm motorokra gondolok! Azok nagyok, azért... Ilyen Dongó
kategória: szerintem egy "gázkaros" villanybringa is pont ugyanez, nem?)Benzines, mondjuk büdös, zavarja a sportolókat. De az elektromos? -
nagyúr
válasz DigitXT #6191 üzenetére
Nem próbáltam ilyet, úgyhogy nagy találgatásba nem akarok belemenni, de miután a sebesség a tekeréstől függetlenül változik, gondolom, vannak eltérések a kerékpár-feelinghez képest. Az első agymotor extra hátránya, hogy azt a kereket kormányzod, ami a hajtást kapja, úgyhogy ott lehetnek meglepetések is.
Bár a jelen szabályozás elég nagy katyvasz akár EU, akár Mo szinten, sajnos tényleg nem egyszerű ezt jól összerakni. Az SMKP-vel egy potenciálisan 45 km/h-val menő kategóriát szabadítasz rá a kerékpárútra, és bár egy országúti bringás tud annyit, jóval kevesebb van belőle, meg több az esély, hogy ésszel csinálja (ha nem is garantált). Igazából már a 25 km/h-s robogók is gondot jelentenének szerintem, ahogy a rollerek jelentenek is - nem az a gond, hogy a felmerülő szituációkat nem lehet megoldani, hanem az, hogy sok a paraszt, aki nem is akarja. Mennyéazútbólb**megmerletollak stb.
Ha nagyobb lenne a kerékpáros hajlandóság a népben, akkor érdemes lehetne többsávos utakat építeni - mondjuk 20 (csak emberi hajtású kerékpárok), 30 (jelen kerékpár-kategória) és 45 (jelen SMKP) km/h korlátozással. No meg betartatni a sebességkorlátozásokat, mert amikor a Szilas-patak melletti kerékpáros / gyalogos úton (max. 20 km/h) versenyző elvtárs elporzik 40-nel a totyogó kétéves mellett, azért az nem kicsit gáz.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sebgutkopf
őstag
válasz DigitXT #6178 üzenetére
Van itt még egy fogalom zavar. Az 5-10km-re fagyizni járás nem nem hobbi bringázás. Amit te leírsz azt úgy hívják alkalmi, vagy eseti bringzás.
A hobbi bringás az szeret biciklizni és a hobbisták annak ellenére, hogy nagyon messze vannak a versenyzők teljesítményétől, jó kondiban vannak, örömből, vagy akár a saját határaik feszegetése céljából tekernek és nem okoz nekik gondot egy hosszabb idő, vagy távolság leküzdése.
Megnyugodhatsz nem vagy még öreg, akkor mi minek számítunk? -
DigitXT
félisten
válasz sebgutkopf #6195 üzenetére
Mivel ez egy anonim fórum, nincs senkinek kiírva, hogy 40-50-60 éves...
Én kérek elnézést, hogy hobbistának neveztem azt, aki nem nagy távokra,
nem gyakran, nem 80 rpm-mel, nem egymilliós biciklin, ésatöbbi...Arra akartam célozni, hogy azért mert vki nem magas szinten nyomja, még
nem biztos, hogy le kell szólni, hogy fagyizóba járós, nagymama tempóban.
Vagy hát le lehet, de szerintem van létjogosultsága az alkalmi bringázásnak
(még mindig zöldebb, mint ha az ember az bringás "közösséget" megutálva
inkább felé se néz a kétkerekűeknek, de legalábbis a pedállal hajtósnak).Ui: 14 éve motorozom, de az utóbbi két évben többet bicikliztem még hobbi
szinten is (és ezt mindenki értse jól), mint amennyit a motoromon ültem. -
sebgutkopf
őstag
válasz DigitXT #6196 üzenetére
Persze, hogy van létjogosultsága az alkalmi bringázásnak, semmi kifogásom ellene. A kategóriák pontosabb szétválasztására hívtam fel a figyelmet, mivel a fórum jelentős része hobbi intenzitással nyomja és mivel te is ezt a nevet említetted, kialakult egy éles különbség a pedálfordulat témában, ami egy hobbistát érdekel. A megfelelő kategóriában nézve viszont könnyebb mindenkinek elengedni ennek a témának az erőltetését.
Az alkalmi bringázással tényleg semmi gond, sokkal jobb mint kocsival menni fagyizni, mind egészség, mind fenntarthatósági szempontokból. Szóval ne hagyjátok abba!
-
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #6199 üzenetére
Hááát... Nem biztos, hogy a bringa fenntarthatóbb. Eddig a bringával van a legmagasabb Kilóméterköltségem. Cirka 1000Ft/Km.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- TCL LCD és LED TV-k
- Melyik tápegységet vegyem?
- Nem gyárt több LCD tévépanelt a Sharp
- 3D nyomtatás
- Filmvilág
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
- Latitude 5540 15.6" FHD IPS i7-1370P MX550 32GB DDR5 512GB NVMe SSD gar
- Predator TRITON NVIDIA RTX 2060 6gb i7-10750H 16gb ram 1tb ssd Display 240HZ
- Xiaomi Redmi Note 10S 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi 11T 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó OnePlus 8 PRO 12/256 GB zöld + AJÁNDÉKOK
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs